News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Oletko mielestäsi tunneälykäs?

Started by hoxpox, 27.12.2011, 11:31:30

Previous topic - Next topic

Oletko mielestäsi tunneälykäs?

olen
41 (51.3%)
en
22 (27.5%)
en tiedä
17 (21.3%)

Total Members Voted: 80

AstaTTT

Quote from: Farrow on 27.12.2011, 22:05:21

Millätavalla sait sen surun oman itsesi kautta pois, jos saan kysyä? :)

Nappaan ihmisiltä tunnetiloja ja kipuja, en tee sitä tietoisesti vaan se tapahtuu itsestään. Hoksaan yleensä melkein heti, että tämä ei ole omaa vaan tulee muualta ja "tasaan" sen tilan meditoimalla - tai jos olen laiskalla tuulella, niin kuin monesti energia-asioissa olen, pyydän "verhontakaisia auttajiamme" apuun. Esimerkiksi äidiltäni nappaan paljon oireita ja sitten kun hän myöhemmin soittaa ja kertoo, että tällainenkin oli mutta se meni ohi, sanon, että helkutti, sinultako sekin tuli!  ;D

Olen varmaan laiminlyönyt tehtävääni hoitaa ihmisiä rakkausenergialla, joten nappaan siitä hyvästä heidän oireensa. Toimiihan se niinkin.  :)

lihansyöjähetero

Tunneäly on lähempänä kemiallis-kuvallis-äänellis-kosketuksellista aivojen vastausta toisen tai toisten ihmisten tai eläinten havaittuun tai oletettuun tunneviestintään. Siis lähempänä aistitoimintaa kuin suoraa älyllistä toimintaa. Jos henkilö esim. kokee tietynnäköiset ihmiset vastenmielisinä, niin dna:n kautta henkilölle on tällöin kehittynyt tietynnäköisten aistiärsykkeiden kautta esim. vastenmielisyyttä kuvaava tunnetila. Tällainen toiminta kuin tunneäly lienee tarkoituksenmukaista ihmisen ja eräiden eläintenkin evoluution kannalta. On erotettu ns. hyvät pahoista tai jyvät akanoista. Me ja ne muut.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

törö

Osaan ennakoida tunnereaktioita älykkäästi. Kun sähköt menivät ensimmäisen kerran poikki, aloin pitää käden ulottuvilla pientä mutta tehokasta taskulamppua. Tähän mennessä se on ehkäissyt jo kaksi sähkökatkon aiheuttamaa pientä ketutuskohtausta.

Noottikriisi

Olen myös sen verran parisuhdeälykäs että olen onnistunut nappaamaan vaimon joka osti minulle avaimenperäledin. Se oli korvaamattoman arvokas juuri pari päivää siten kun yksi pääsulake kärähti ja koko talo meni pimeäksi.
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

kekkeruusi

Quote from: törö on 27.12.2011, 22:23:01
Osaan ennakoida tunnereaktioita älykkäästi. Kun sähköt menivät ensimmäisen kerran poikki, aloin pitää käden ulottuvilla pientä mutta tehokasta taskulamppua. Tähän mennessä se on ehkäissyt jo kaksi sähkökatkon aiheuttamaa pientä ketutuskohtausta.
Tuota voi myös laajentaa. Tunneälyni auttaa minua välttämään ketutuksen tunnetta välttämällä olemasta yhteyksissä sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa oleilu saattaisi ketutusta aiheuttaa. Toimii. 8)

törö

Olen ollut sen verran tekemisissä alemman työväenluokan kanssa etten enää tiedä mitä koko tunneäly on. Yleensä siihen liitetään käytöstapakouluttajien pölinät, mutta kun on tekemisissä aikansa kuluksi vittuilevien duunarien kanssa, joista osa lähestyy vastakkaista sukupuoltakin aukomalla päätään ja vieläpä menestyksellisesti, usko jäykistelyn autuuteen kokee inflaation. 

Toki täytyy opetella missä tilanteissa vittuilu on korrektia ettei tule tosikolta pataan, mitä sitäkin niissä piireissä sattuu. Myös vittuilun takia tönäisseen poliisin lyöminen vaikuttaa kaltaisestani maallikosta huonolta ajatukselta, vaikka sen tehnyt sankari pitääkin sitä urotekona.

herra 4x

Vastausvaihtoehdoissa on vain

- olen
- en
- en tiedä

Mielestäni siinä pitäisi olla myös vaihtoehto

- ei kuulu sulle pätkääkään

(Tämä siis huumoria, latojan huomautus)
Rakkaudesta lajiin.

hoxpox

Quote from: herra 4x on 27.12.2011, 23:20:41
Vastausvaihtoehdoissa on vain

- olen
- en
- en tiedä

Mielestäni siinä pitäisi olla myös vaihtoehto

- ei kuulu sulle pätkääkään

(Tämä siis huumoria, latojan huomautus)

Meinasin lisätä vaihtoehdon "ämmien horinoita".

sangria del vhm

Vastasin että en tiedä. Onko tunneälykkyyttä se, että kun huomaa että joku on vaikealla päällä, niin pitää turpansa kiinni ja kävelee pois omiin hommiin?

Kosa

On tuossa hoxpoxin avauksessa minustakin perää ja aikalailla itsekin määrittelen omassa mielessäni tunneälykkyyden kyvyksi muiden mielipiteiden kopiointiin tai mallintamiseen (tämä ei sitten mielestäni ole ollenkaan sama asia kuin ihmisen tunteellisuus). Kuitenkin mielestäni mitä ihminen päättää sanoa mielipiteekseensä riippuu kyllä paljon ihmisen persoonallisuudesta. Voihan tätikin tajuta miten pitäisi sanoa tilanteen mukaisen mielipiteen mukaan (se tunneäly), mutta henkilö on suorempi ja rohkeampi (persoonallisuus) ja päättää ilmaista nuivahkoja mielipiteitään.

Sanoisin ainakin, että sivistyneet nuivat ihmiset ovat keskimäärin vähemmän tunneälykkäitä.

matkamasentaja

Quote from: desperaato on 27.12.2011, 20:22:02
Quote from: kekkeruusi on 27.12.2011, 19:57:09
"Tunneäly" on taas sitä tuulesta temmottua humpuukia, joita on naistenlehdet pullollaan. Kaikilla meillä on kyky ymmärtää miten joku toinen tuntee ja miksi. Se ei vain tarkoita kuitenkaan sitä, että pitäisi itse lähteä tuntemaan samoin tai että edes välittää siitä miltä toisesta tuntuu.

Niinkin tavallinen Suomen kielen sana kuin ymmärtää voidaan tahallaan tai jopa tahattomasti väärin ymmärtää tarkoittavaksi olla samaa mieltä.

Niinpä se sana "suvaita" käsitetään joissain piireissä sanaksi "suosia", vaikka lähempänä olisi "sietää".

Sunt Lacrimae

Quote from: kekkeruusi on 27.12.2011, 19:57:09
"Tunneäly" on taas sitä tuulesta temmottua humpuukia, joita on naistenlehdet pullollaan. Kaikilla meillä on kyky ymmärtää miten joku toinen tuntee ja miksi. Se ei vain tarkoita kuitenkaan sitä, että pitäisi itse lähteä tuntemaan samoin tai että edes välittää siitä miltä toisesta tuntuu.

Näin.

Yleisesti ottaen "tunneälytön" ihminen siinä mielessä, missä tuollaisen sanan voi johtaa vastapainoksi tunneälykkyyden yleiselle merkitykselle, lienee jonkin sortin asperger-tapaus tai vastaava. Tunneälystä puhuminen paketoi mielestäni muiden mielipiteen mukana menemisen ja sosiaalisen manipulaation paremmalta kuulostavan käsitteen alle, joku työpaikan keski-ikäinen juoruilijanainen pitää itseään kovin tunneälykkäänä kun jauhaa paskaa tyttöjen kanssa kahvihuoneessa ja juoruilee jostain vähemmän pidetystä.
Play stupid games, win stupid prizes.