News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Espoon kaupunki harrastaa ja touhuaa.

Started by Perttu Ahonen, 13.12.2011, 00:38:39

Previous topic - Next topic

Perttu Ahonen

Tämä kai kuuluu tänne, vaikka onkin toisaalta peräkammarin tavaraa.

Kuulin juuri useammaltakin taholta, että Espoossa ei - ainakaan eräässä alakoulussa saa määritellä leipää tummaksi, jos kyse on tummasta leivästä koska rassismi, tai ainakin asia oli niin ymmärretty useammankin aikuisen ihmisen mielessä.

Toinen mielenkiintoni herättänyt asia on tämä: http://vapaa-ajattelijat.fi/helsinki/index.php?option=com_content&view=article&id=256:kantelu-espoon-kaupungin-sivistystoimen-espoon-seurakuntayhtymaen-kanssa-tekemaestae-sopimuksesta&catid=50:uutisia&Itemid=80

Koska itse en ole kiesulainen, niin asia todellakin hämmästyttää ja kummastuttaa ja olen vapaa-ajattelijoiden kanssa itsekin huolestunut tilanteesta.

Elämme tosiaanikin mielenkiintoisia aikoja.   Jos paikalla on joku Espoon kunnallispolitiikasta/ sivistystoimen tai ruokapalveluiden jutuista tietävä, niin valaiskoon meitä pimeydessä kulkevia ainakin siitä, että millä motiiveilla ja valtuuksilla näitä päätöksiä on tehty.

foobar

Miksi "monikulttuurisuus" tuossa tekstissä särähtää korvaani käytännössä tavalla, joka saa itseni epäilemään kyseessä olevan Islam-siedätyshoidon? (Jostain... kumman syystä Espoon evlut ei epäilyksiäni hälvennä.) Olenko erehtynyt ja koulujen evlut- ja elämänkatsomuspiireissä esiintynyt liikehdintää joka ajaisi oppilaat ortodoksien, katolisten, juutalaisten ja buddhalaisten kurkkuihin kiinni? Onko kouluissa kehittynyt fanaattisia suomalaisryhmiä, jotka vannovat kuolemaa kiinalaisille ja Etelä-Amerikan kansoille?

Mitä monikulttuurisuus oikein tarkoittaa? Kun itse kävin kouluja joskus pitkälti viime vuosituhannella, monikulttuurisuudesta ei puhuttu mitään, mutta en silti päätynyt hyljeksimään näiden uskontojen edustajia. Toisaalta varsinaisia(tm) muslimejakaan ei ollut mailla halmeilla. Vähän epäilyttää, että tarve liittyy jotenkin heidän parempiin tapoihinsa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Koskela Suomesta

Meinasin kirjoittaa samasta asiasta, mutta foobar ehti ensin.

"Kasvattaa monikulttuurisuuden hyväksymiseen".   :o :o :o

Millä helvetin oikeudella koulu saa muka kasvattaa lapsia tuollaiseen? en minä ainakaan vanhempana ole heille sellaista lupaa antanut, en ole antanut heille lupaa kasvattaa lapsiani myöskään islamilaisuuteen tai harekrisnalaisuuteen tai muuhunkaan uskonvaraiseen asiaan.

Monikulttuurisuus on osin poliittinen, osin uskonnollisuuden piirteitä omaava aatesuunta, ei mikään sellainen asia jonka hyväksymiseen yhteiskunnalla olisi oikeus kasvattaa kaikki lapset.

Jo nyt on helvetti, en paremmin sano.
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.

Nuivake

Quote from: Koskela Suomesta on 13.12.2011, 00:52:55

Millä helvetin oikeudella koulu saa muka kasvattaa lapsia tuollaiseen? en minä ainakaan vanhempana ole heille sellaista lupaa antanut, en ole antanut heille lupaa kasvattaa lapsiani myöskään islamilaisuuteen tai harekrisnalaisuuteen tai muuhunkaan uskonvaraiseen asiaan.

Monikulttuurisuus on osin poliittinen, osin uskonnollisuuden piirteitä omaava aatesuunta, ei mikään sellainen asia jonka hyväksymiseen yhteiskunnalla olisi oikeus kasvattaa kaikki lapset.

Monikulttuurisuus on nykypäivän Neuvostoliitto. Monikulttuurisuuden vastustaminen on kuin Neuvostovastaisuus 80-luvulla. Täysin samaa paskaa, eri nimellä.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

tarhuri

Quote from: Koskela Suomesta on 13.12.2011, 00:52:55

Voi hyvä Koskela, älä unohda mistä koulujärjestelmämme on kopioitu, kyllä vanhassa kunnon DDR:ä tiedettiin, miten kansalaisista tehdään Kansalaisia.  Varo vain, ettei ovellesi kolkuteta iltamyöhällä.
Olen olemassa, siis ajattelen.

Sunt Lacrimae

Mielestäni uskonnon tuputtaminen koululaisille on jo itsessään negatiivinen ilmiö, mutta siitä tulee tuplasti negatiivisempaa kun kuoleva kirkko hyppää mokujunaan keksiäkseen itseään uudelleen.  :facepalm:
Play stupid games, win stupid prizes.

JR

En minä tuossa sopimuksessa mitään vikaa nähnyt ja vapaa-ajattelijoitten kanssa olen periaatteesta eri mieltä aina ja joka asiassa. Vapaa-ajattelijoitten jäsenmäärä on niin olemattoman pieni verrattuna kirkon jäsenien määrään, ettei sillä pidä olla paljoa painoarvoa muutenkaan.
Tytär kirjoitti lukiossa aineen, missä kritisoitiin maahanmuuttoa ja opettajan mukaan nimenomaan maahanmuuton kritisointi vähensi pisteitä. Opettajan mukaan ylioppilasaine on myös kypsyyskoe kirjallisten asioitten mittaamisen lisäksi. Repikää siitä.

Koskela Suomesta

On aika erikoista että et näe siinä mitään väärää.

Tuollaiset sopimukset siinä kuvatulla tavalla toteutettuna asettavat ne oppilaat jotka eivät ole luterilasen kirkon jäseniä eriarvoiseen asemaan hyvin monissa tilanteissa joissa nimenomaan olisi hauska olla muiden mukana, kuten leirit ja retket. Jos mukaan haluaa lähteä, joutuu olemaan myös mukana yhden uskonnon mukaisissa tapahtumissa. Poisjäädessään jää vaille hauskaa luokan tapahtumaa ja saa jotain oheistoimintaa "rangaistuksena".

Tällaiset tunnuttukselliset jutut nyt eivät vain kuulu kouluun oli miten tahansa enemmistö ao. uskon tunnustajia.

Jossain monikultuurisissa kouluissa sama voisi mennä niin, että kolmannes luokasta joutuisi lähtemään mukaan muslimien vastaaviin tapahtumiin tai jäämään koululle. 
'That's not an argument. THAT's an argument.' Daily Mail 15.12.2011

Eksternaalinen kausaali atribuutio.