News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Pekka Haavisto ja muut vaalitenteissä

Started by RocketMan, 19.12.2011, 00:27:33

Previous topic - Next topic

RocketMan

Ovatkos Hommalaiset seuranneet noita vaalikeskusteluja? Luin Ilta-Sanomista/Iltalehdestä että Haavisto on pärjännyt kuulemma parhaiten. Tosin en nyt välttämättä ajattele, että ne olivat mitään "asiantuntijoita" jotka arvioitsivat. Mutta ne jäsenet jotka ovat katsoneet väittelyjä - mitä mieltä olette?

Itse olen tyytyväinen jos Haavisto on pärjännyt. En tiedä, mitä sillä ja Hakkaraisen välillä oikein on, mutta huvittava yksityiskohta.  :o ;D :facepalm:

Habaneroz

Quote from: RocketMan on 19.12.2011, 00:27:33
Ovatkos Hommalaiset seuranneet noita vaalikeskusteluja? Luin Ilta-Sanomista/Iltalehdestä että Haavisto on pärjännyt kuulemma parhaiten. Tosin en nyt välttämättä ajattele, että ne olivat mitään "asiantuntijoita" jotka arvioitsivat. Mutta ne jäsenet jotka ovat katsoneet väittelyjä - mitä mieltä olette?

Itse olen tyytyväinen jos Haavisto on pärjännyt. En tiedä, mitä sillä ja Hakkaraisen välillä oikein on, mutta huvittava yksityiskohta.  :o ;D :facepalm:

Mun mielestä ehkä Väyrynen pärjännyt parhaiten, ainakin jos katsotaan kannatusprosenttien muutoksia. Haavisto on pärjännyt myös aika hyvin, ei ainakaan ole yhtä tyhmä kuin vaikkapa Arhinmäki tai Bíaudet. Asiantuntevuudessa paras on ollut Essayah, mutta hänen ongelmansa on se, ettei häntä äänestetä, koska hänen epäillään kuitenkin jäävän pois kakkoskierrokselta.

John

Kyllä mielestäni kaikki ovat pärjänneet ihan hyvin. Haavisto kyllä on keskivertovihreää paljon fiksumpi ja hänellä on ihan fiksujakin näkökohtia joihinkin asioihin, mutta en kyllä koskaan häntä voisi äänestää. Sauli Niinistöstä sen verran, että hän selvästikin kiertelee ja kaartelee EU- ja Nato-kysymyksissä; tuntuu siltä, että hän ei uskalla sanoa näistä oikeaa mielipidettään kannatuksen menettämisen pelossa.

Rekku

Haavisto on pitänyt hyviä puheenvuoroja ja pärjännyt hienosti.
Sensijaan Niinistö on pärjännyt mielestäni erittäin huonosti (oli alussa jopa suosikkini) ja tipahtanut nut Haavistonkin alapuolelle.
EU-talouspolitiikan kritiikki on puuttunut eikä vastauksia saa muutenkaan yhtään mihinkään.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993

RocketMan

QuoteSauli Niinistöstä sen verran, että hän selvästikin kiertelee ja kaartelee EU- ja Nato-kysymyksissä; tuntuu siltä, että hän ei uskalla sanoa näistä oikeaa mielipidettään kannatuksen menettämisen pelossa.

Se voi olla ennakkosuosikin "leima" ja hän yrittää pitää kannatuksensa ylhäällä niin etteivät eksyisi äänestämään muita, eikä se ole helppoa. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Niinistö ei voi lähteä kovin hyökkäävällä taktiikalla väittelyihin, ja aikaa kuuluu siihen että hän joutuu tasapainoilemaan äärisuuntausten välillä ja olemaan "neutraali", tavallinen mutta silti järkevä. Alkuunhan tilanne näytti minunkin mielestäni siltä, että Niinistöstä tulee automaattisesti seuraava presidentti. Mutta nyt ei voidakaan olla niin varmoja. Joitain varmoja nimiä voi sanoa, joista tuskin tulee pressaa, ja minun mielestäni naiset ovat nyt heikoilla. Seuraava pressa tuskin tulee olemaan nainen, vaan mies.

nuiv-or

Quote from: Rekku on 19.12.2011, 03:15:34
Haavisto on pitänyt hyviä puheenvuoroja ja pärjännyt hienosti.
Sensijaan Niinistö on pärjännyt mielestäni erittäin huonosti (oli alussa jopa suosikkini) ja tipahtanut nut Haavistonkin alapuolelle.
EU-talouspolitiikan kritiikki on puuttunut eikä vastauksia saa muutenkaan yhtään mihinkään.

Samaa mieltä, Niinistö on lähes Lipposen tasolla. Gallup-luvut ovat jotain käsittämätöntä.

Haavistosta en oikein osaa sanoa, fillispohjalla sanoisin että kolmas sija (kaukana) Soinin/Väyrysen jälkeen. Rasismilla ratsastava ehdokas, ei pysty.

Ässä

Haavisto ja Soini ovat pärjänneet parhaiten, Soini tietenkin vielä paremmin. Haavisto on kyllä fiksu mies, mutta itse en ikinä äänestäisi ehdokasta, joka kuuluu Vihreisiin.

Rekku

Quote from: Ässä on 19.12.2011, 10:59:42
Haavisto ja Soini ovat pärjänneet parhaiten, Soini tietenkin vielä paremmin. Haavisto on kyllä fiksu mies, mutta itse en ikinä äänestäisi ehdokasta, joka kuuluu Vihreisiin.

Niimpä. Siihen se viimeistään kilpistyisi mullakin. Vaikka presidentin pitää ottaa eroa puolueeseensa niin silti - sellaista riskiä ei voi ottaa.
"Nykyvihreät kuolisivat melkoisen äkkiä nälkään, kylmään ja sukupuuttoon, jos saisivat tahtonsa läpi kaikissa ajamissaan asioissa."
—Asta Tuominen

"The earth is flat. Whoever claims it is round is an atheist deserving of punishment."
—Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, supreme religious authority of Saudi Arabia, 1993