News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-12-09 US: Näin ulkomaalaiset lääkärit munailevat

Started by pakruti2c263, 09.12.2011, 16:46:58

Previous topic - Next topic

pakruti2c263

QuoteLehdessä kerrotaan jopa hengenvaarallisesta tapauksesta, jossa eräs lääkäri oli määrännyt potilaalle voimakasta opiaattilääkettä, 10 mg/ml vahvuista Oxynormia, "entisen ohjeen mukaan". Aiemmin asiakkaalla oli ollut käytössä yhden milligramman vahvuinen Oxynorm. Kymmenkertainen annos olisi ollut hengenvaarallinen.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/118526-nain-ulkomaalaiset-laakarit-munailevat-%E2%80%93-apteekkarin-kauhutarinat

Olisiko jollakin moniosaajalääkärikokemuksia?
Minulla on.
Kerron kunhan ehdin.
Suvaitsija:
"Monikulttuurisuus on sitä, että meillä on neekeri ja sitten meillä on muslimi, ja kantaväestö suvaitsee ja alistuu."

ElenaDaylights

Minullakin. Paras osaamistaito löytyy entisen neuvostoliiton maaperältä. Ne kokemukset mihin olen törmännyt, ovat olleet erittäin hyviä. Asiakkaan näkökulmasta tilanne on varmasti toisenlainen kuin miten hoitajana näin asian. Neuvostoliitossa järjestetty lääketieteellinen koulutus on ollut vastoin ennakkoluuloja hyvin korkeatasoista ja sen olen itse saanut hyväksi kokea. Se että näytetään autenttisen korutonta kuvaa itänaapurin lasaretista, on ollut jokseenkin tilannetta kuvaava. Ammattiosaamista on aina rajoittanut kaiken tarpeellisen puute. Ei sielläkään paljoa lääkärit ihmisiä parannelleet, jos lääkärin ainoat hoitovälineet ovat stetoskooppi, vodkapullo ja lupaus tavarantoimituksista  :facepalm:
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

OTU

Joo. Siis venäläisistä lääkäreistä on hyviä kokemuksia. Sen sijaan arabi tjms. lääkäristä erittäin huono kokemus. Yritti pomottaa, ei löytänyt lomakkeita, lähete ihan päin prinkkalaa. Jouduin palaamaan lähtöruutuun, ja käymään oikealla, suomalaisella lääkärillä, jotta sain asiani hoidettua. Olisi pitänyt ilman muuta tehdä valitus. Tosin hyvin todenäköisesti joku muu teki. Tämä tapahtui Lahdessa, Launeen terv. asemalla jokunen vuosi takaperin.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

Topi Junkkari

Neuvostoliittolaisista tai venäläisistä lääkäreistä minulla ei ole pahaa sanottavaa varsinaisen lääketieteellisen ammattitaidon osalta. Sen sijaan kielitaito voisi olla parempi. Silloin, kun olen NL-taustaiselle lääkärille päätynyt, asiat on aina saatu hoidettua jollakin kielellä. Pystyn kuitenkin eläytymään pelkkää suomea puhuvan potilaan asemaan.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Marko Parkkola

Arabin oloinen heppu määräsi rasvaa murtuneeseen keskisormen niveleeni. No "paranihan" se silläkin, mutta jäi hassun näköiseksi. Missään vaiheessa käyntiä en ollut varma ymmärtikö hän minua, enkä minäkään oikein ymmärtänyt häntä.

jopparai

Ei mamujuttu, mutta kantis "lääkäri"tarina.

Opiskeluaikana harrastin aktiivisesti erästä itsepuolustuslajia ja sain eräässä vaiheessa useamman nivelen kipeäksi ( toinen polvi, varpaan ja käden niveliä ja selässä myös kipuja). Olin pari kuukautta melkein liikuntakyvytön. Menin opiskelijaterveydenhullon läääkärin vastaanotolle. Lääkäri oli nainen. Sisään astuessani hän luki Anna-lehteä, eikä edes nostanut katsettaan lehdestä. Kerroin vaivat ja "lääkäri" kertoi, edelleen minuun katsomatta, että mulla on sukupuolitauti. Eihän sitä tekniikan opiskelija voi muuta, kuin uskoa auktoriteettia. Kävin osoitetuissa testeissä ja palasin vastaanotolle tuloksia kuulemaan. "lääkäri" ei uskonut tuloksiin ja lähetti uudelleen testeihin. no, uudelleen anakondaa hoitsulle hoonattavaksi. Samat oli tulokset, eli ei alapään nuhaa.

Tutulta lääkäriltä sain oikean lääkärin osoitteen ja vaivat osoittautuivat flunssan jälkioireiksi 3kk lääkityksen jälkeen kunnossa.
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

vihapuhegeneraattori

Quote from: pakruti2c263 on 09.12.2011, 16:46:58
Olisiko jollakin moniosaajalääkärikokemuksia?

Useampiakin.. positiivisista voisin sanoa erään Tapiolan Pikkujätissä vaikuttavan lastenlääkärin. Aina suomea-osaava, asiallinen, pätevä ja lapsiystävällinen. Eikä ottanut nokkiinsa kun lapsi ekalla kerralla ujostelu kumman väristä setää (afrikasta päin). Priimaesimerkki siitä ettei maahanmuuttajat todellakaan ole homogeeninen poppoo.

Yksi negatiivinen oli nainen entiseltä neuvostoalueelta. Olin kamppailutreeneissä satuttanut kylkeni, tuntui kuin kylkiluu olisi poikki ja liikkuu esim. aivastuksien mukana hyvin kivuliaasti. Nainen sanoi "ei ole mahdollista että se on poikki". Sain kuitenkin pummittua lähetteen röntgeniin "ihan varmuuden vuoksi" jossa murtuma todettiin. On ollut ennenkin lääkäreitä jotka tekee väärän diagnoosin, mutta ainakin ne tekevät sen kuunneltuaan potilasta ja otettuaan huomioon potilaan kertomuksen. Tässä tapauksessa diagnoosi oli asenteesta päätellen: "mene pois häiritsemästä".

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

Outo olio

Eläkkeellä oleva perhetuttuni hakkasi keväällä halkoja, kirves lipesi ja osui jalkaan. Kaveri auttoi hänet autolla terveyskeskukseen, jossa Dimitri-niminen lääkäri katsoi haavaa jalassa ja lähetti siteissä takaisin kotiin. Seuraavana päivänä haava oli huonompi, joten Peijakseen. Siellä lääkäri totesi että tännehän se olisi heti pitänyt tulla, oi voi. Tuttuni otettiin sairaalaan ja sai tikit jne. mutta joutui olemaan kotona 5kk "poissa pelistä", ei voinut käydä metsässä, ei saunassa jne. Vasta nyt kuukausi sitten pääsi takaisin lähtötilanteeseen, ja on päässyt saunomaan ja käyskentelemään metsässä jne. Jos haava olisi tikattu heti olisi se parantunut paljon nopeammin, nyt tuli ylimääräisiä kudosvaurioita. Tuttuni teki Dimitristä valituksen, hoitovirheestä, ja lisäksi lääkäri ei kuulemma ymmärtänyt Suomea, tai ainakaan potilas ei ymmärtänyt lääkäriä. Eläkeläisellä ei muutenkaan ole liikaa "laatuaikaa" jäljellä, joten tällainen harmittaa minua erityisesti, ja kyllä harmitti tuttuanikin. Sinne meni koko kesä hukkaan.
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

ElenaDaylights

Dimitrin olisi pitänyt kyllä osata arvoida sen laatu omilla silmillään ilman kielitaitoakin. Toiseksi. Venäjällä haava ja sen tuoma arpi voidaan nähdä eri mittasuhteissa kuin täällä. Siellä se ei ole niin nöpönuukaa, kunhan hermot toimivat ja tulehdukset voidaan arvioida päivittäisiin haasteisiin kuuluviksi. Siksipä julkinen terveydenhuolto ei ole siellä niin ruuhkautunuttta ja............ eliniän odotusarvo on länsimaita alhaisempi.
hei punakommarit, minkä kenttäoikeuden päätöksellä? mehän ollaan metsässä!

Mok

Hakeuduin terveyskeskukseen saadakseni PSA-testin ja sydänfilmin. Itäafrikkailaisen näköinen lääkäri kyseli kaikenlaista (puhui kohtuullisen hyvin suomea)  ja kirjoitti lähetteen laboratorioon. Viikon kuluttua  hän soitti ja kertoi tulokset. Kaikkea muuta oli verestä analysoitu, mutta PSA oli unohtunut. En tiedä oliko moka lääkärin vai labran.  Lääkärin ulkonäkö herätti kiinnostustani niin, että googletin nimen. Kaveri on ilmeisesti etiopilainen - ei somalialainen huippuosaaja.