News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Vihreä Salonki: Suuri maahanmuuttoilta! 12.5 Cafe Fanny, Bulevardi 40

Started by Zngr, 04.05.2009, 14:24:30

Previous topic - Next topic

Zngr

Alkaa:           12/05/2009 - 19:00
Loppuu:          12/05/2009 - 21:00
tapahtumapaikka: Ravintola Fanny goes to Hollywood, Bulevardi 40, Helsinki

Kevään toinen urbaani tupailta. Illan teemana maahanmuutto
ja puhujinaeurovaaliehdokkaita eri puolueista, vihreistä
paikalla ehdokkaamme Mari Puoskari ja muista puolueista ainakin
Anna Ranki (kesk), Nina Suomalainen  (kok) ja Sampo Terho (ps).
Tarjoilua 40 ensimmäiselle.

Järjestäjinä HeVi, Nuhevi, HyVi, Visio ja Parempi EU -tiedotushanke.
Tule mukaan keskustelemaan!

http://www.vihreat.fi/fi/node/4079

Sinne vaan kaikki Helsingin maahanmuutosta kiinnostuneet ihmettelemään ja keskustelemaan siitä kuinka ihanaa ja mahtava juttu EU:lle maahanmuutto puolikuun kehittyvistä maista onkaan ollut. Sampokin näemmä mukana. Sanooko hän väärin, koska vihaa ja pelkää? Mene, ja ota selvää.

Viikonpäivä on tiistai.

Joku voisi kysyä miksi esimerkiksi vaikkapa HKI ei suostu luomaan maahanmuuttostrategiaa, vaikka EU:n alueella on huomattu sen olevan ns. paska juttu, ja mitä ehdokkaat ovat tällaisesta mieltä.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

TiuskeaRakki

Pitääpä harkita... sain just viherkavereiltani kutsun "herättämään pahennusta"...  :P

Dirre

Kazakstan

Terveiset V:lle ja Sampo Terholle!

Yllättävän mukava keskustelu, noin niinkuin Vihreiden järjestämäksi. Terho ja vähäisemmässä määrin Kokoomuksen Nina Suomalainen korjasivat ehdottomasti keskustelusta potin. Keskustan Anna Ranki oli kuutamolla kuin lumiukko ja myötäili lähinnä Vihreiden Mari Puoskaria, joka esiintyi kylläkin ihan edukseen, joskin niillä perinteisillä Vihreiden tunnepohjaisilla argumenteilla. Puoskari pyöritteli myös ikävästi silmiään muutaman Terhon puheenvuoron aikana, mikä jätti hänestä sangen epäammattimaisen kuvan ainakin allekirjoittaneen verkkokalvoille. Itse toki pyörittelin silmiäni lähes koko keskustelun ajan, mutta ehkäpä minulla on siihen suurempi oikeus kuin varsinaisilla paneelikeskustelijoilla.

Keskustelussa oli leppoisa tunnelma, mutta anti jäi kokonaisuutena aika vaisuksi. Yleisö oli hiukan liian vihreää, jotta keskustelun interaktiivinenkaan osuus olisi voinut olla järin mielenkiintoinen. Ne muutamat yleisön esittämät kysymykset edustivat lähinnä sitä samaa tunnetuubaa kuin monet Puoskarin (ja Rankin) kommentitkin. Keskusteltiin lähinnä perheenyhdistämisestä ja siinä yhteydessä "perheen" määritelmästä. Yleisön (ja Puoskarin ja Rankin ja Suomalaisen) mielestä perhe pitäisi määritellä laajemmin; siis käytännössä niin, että jokainen pakolainen saisi itse määritellä oman perheensä laajuuden. Onhan se toki äärimmäisen ikävää, että jonkun pakolaisen rakas isoäiti joutuu jäämään Somaliaan sodan kouriin, mutta ei se homma ihan noinkaan toimi.

Näin itse ensimmäistä kertaa Terhon livenä, ja jäi kyllä erittäin positiivinen kuva! Hyviä pointteja ja kaiken kaikkiaan hyvä esiintyminen. Kymmenen pistettä!

Keskustelun mielenkiintoisin vaihe oli ehkäpä se, kun Puoskari kysyi Terholta, miksi Persut vastustivat Thorsin lain yhteydessä turvapaikanhakijoiden mahdollisuutta tehdä työtä [sic!]. Terho ilmoitti vastustuksen johtuneen lakiin yön aikana lisätyistä älyttömistä porsaanrei'istä, ja esitti vastakysymyksen: miksi Vihreät vastustivat Helsingin kaupunginvaltuustossa Persujen ehdotusta maahanmuuttostrategian kehittelemiseksi. Puoskarin vastaus oli luokkaa "vastaa sinä ensin minun kysymykseeni, niin minä vastaan sinun kysymykseesi". Ja juontaja siirtyi seuraavaan aiheeseen. :(

Aivan liikaa aikaa uhrattiin marginaalisiin kysymyksiin kuten Euroopan romanikysymykseen. Mukava fiilis kuitenkin jäi, sillä tilaisuus oli kaiken kaikkiaan erittäin leppoisa.

Braani

Ignorance is bliss