News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Puolueen perustamisen aikataulusta

Started by JM-K, 03.05.2009, 18:03:59

Previous topic - Next topic

JM-K

Muutama juttu:

1. Saan tauotta meiliä, jossa jankataan sitä, kuinka hankalaa, raskasta, vaikeaa, kallista, muumia, hattivattia jne. puolueen perustaminen on. Sanoma on siis se, että älä nyt vaan hyvä mies haaskaa aikaasi. Todellinen viesti on tietenkin se, että älä nyt vaan hyvä mies sellaista mene tekemään, ties vaikka konsensus hajoaa ja poliitikot joutuvat oikeasti tekemään sitä, mistä niille maksetaan.

Mikä siinä muka niin vaikeaa on? Jos nykyiset poliitikon touhotkin sellaista pystyvät pyörittämään, niin miksen minä ja muutama kymmenen reipasta aktivistia?

Työtä se varmasti teettää, mutta ainakin minä olen tottunut tekemään töitä minulle tärkeiden asioiden eteen. Voisiko joku nyt ystävällisesti selvittää ihan rautalankamallina adressi-sedälle, miksi puolueen perustaminen ja pyörittäminen on verrattavissa suunnilleen Normandian maihinnousuun. Kiitos!

2. Ymmärrän toki, että aika monella on suuri huoli meikäläisen nykyisistä suunnitelmista. Onhan se kamalaa, jos jotkut alkavat vaatia ihan oikeaa demokratiaa Suomeen harvainvallan tilalle. Älkää silti pommittako meiliäni, puhelintani ja tätä keskusteluketjua sillä, että sitä puoluetta ei kannata perustaa. Päätös on tehty. Jos juuri sinun puolueesi siitä kärsii, niin se on ihan oikein sille puolueelle, olisi hoitanut asiat ajoissa.

3. Turha lähettää niitä uhkailu- ja pelotteluviestejä esim. työpaikan menettämisestä tai turpaan vetämisestä. Minä en ole tehnyt mitään laitonta enkä moraalitonta. Enkä tee. Näin ollen mitään syytä esim. työsuhteen purkamiseksi ei ole. Olen ko. lait lukenut ja tiedän tarkalleen, mitä siellä sanotaan.

Toisekseen en pelkää nimettöminä proxyserverien tai prepaid-liittymien kautta uhkailuviestejä lähetteleviä hiiriä. Jos on asiaa, tervetuloa lähietäisyydelle kertomaan.

4. Suoli24:lla tms. joutosaitilla jotkut antifantit kuulemma agiteeraavat sellaista, että tässä ollaan touhuamassa jotain aggressiivista äärijärjestöä. Ei olla. Kehotan kaikkia nimenomaan pidättäytymään kaikesta laittomasta ja etenkin väkivaltaisesta toiminnasta. Jätetään tuommoinen häröily anarkisteille yms. rikollisille.

JoKaGO

Quote from: JM-K on 07.05.2009, 09:22:27
Muutama juttu:

1. Saan tauotta meiliä, jossa jankataan sitä, kuinka hankalaa, raskasta, vaikeaa, kallista, muumia, hattivattia jne. puolueen perustaminen on. Sanoma on siis se, että älä nyt vaan hyvä mies haaskaa aikaasi. Todellinen viesti on tietenkin se, että älä nyt vaan hyvä mies sellaista mene tekemään, ties vaikka konsensus hajoaa ja poliitikot joutuvat oikeasti tekemään sitä, mistä niille maksetaan.

Mikä siinä muka niin vaikeaa on? Jos nykyiset poliitikon touhotkin sellaista pystyvät pyörittämään, niin miksen minä ja muutama kymmenen reipasta aktivistia?

Työtä se varmasti teettää, mutta ainakin minä olen tottunut tekemään töitä minulle tärkeiden asioiden eteen. Voisiko joku nyt ystävällisesti selvittää ihan rautalankamallina adressi-sedälle, miksi puolueen perustaminen ja pyörittäminen on verrattavissa suunnilleen Normandian maihinnousuun. Kiitos!

2. Ymmärrän toki, että aika monella on suuri huoli meikäläisen nykyisistä suunnitelmista. Onhan se kamalaa, jos jotkut alkavat vaatia ihan oikeaa demokratiaa Suomeen harvainvallan tilalle. Älkää silti pommittako meiliäni, puhelintani ja tätä keskusteluketjua sillä, että sitä puoluetta ei kannata perustaa. Päätös on tehty. Jos juuri sinun puolueesi siitä kärsii, niin se on ihan oikein sille puolueelle, olisi hoitanut asiat ajoissa.

3. Turha lähettää niitä uhkailu- ja pelotteluviestejä esim. työpaikan menettämisestä tai turpaan vetämisestä. Minä en ole tehnyt mitään laitonta enkä moraalitonta. Enkä tee. Näin ollen mitään syytä esim. työsuhteen purkamiseksi ei ole. Olen ko. lait lukenut ja tiedän tarkalleen, mitä siellä sanotaan.

Toisekseen en pelkää nimettöminä proxyserverien tai prepaid-liittymien kautta uhkailuviestejä lähetteleviä hiiriä. Jos on asiaa, tervetuloa lähietäisyydelle kertomaan.

4. Suoli24:lla tms. joutosaitilla jotkut antifantit kuulemma agiteeraavat sellaista, että tässä ollaan touhuamassa jotain aggressiivista äärijärjestöä. Ei olla. Kehotan kaikkia nimenomaan pidättäytymään kaikesta laittomasta ja etenkin väkivaltaisesta toiminnasta. Jätetään tuommoinen häröily anarkisteille yms. rikollisille.

Hyvä, hörhö! Näin mennään!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Eurooppalainen

J-MK hyvä. Paljon parempi idea on ystävällisesti auttaa Timo Soinin puolueen kehittämisessä.

Perussuomalaiset ovat oikeasti täysin riippuvaisia sinun masinoimistasi paikallisaktiiveista eikä Soini voi asialle mitään varsinkaan Brysselistä. Joku Vistbacka on niin paikallinen suuruus pohjanmaalla, että hän huomaa pian menettäneensä puolueen, jos yrittää estellä.

Ensi eduskuntavaaleissa perussuomalaisilla on joka vaalipiirissä haluamasi kaltainen ehdokas - joka menee listalta läpi, jos joku persu menee. Tämän tietävät kaikki nousevat perussuomalaiset poliitikot. Vistbacka ja Soini eivät tarvitse hommalaisten goodwilliä, heillä on äänestäjät jo. Kaikki muut tarvitsevat. Tässä mielessä Jussi Halla-ahoa ei edes tarvita ehdolle ja Helsingissä menee hänen ajatuksianasa edustava henkilö eduskuntaan, ehkä kaksi.

JM-K

Quote from: Eurooppalainen on 07.05.2009, 09:54:22
J-MK hyvä. Paljon parempi idea on ystävällisesti auttaa Timo Soinin puolueen kehittämisessä.

Perussuomalaiset ovat oikeasti täysin riippuvaisia sinun masinoimistasi paikallisaktiiveista eikä Soini voi asialle mitään varsinkaan Brysselistä. Joku Vistbacka on niin paikallinen suuruus pohjanmaalla, että hän huomaa pian menettäneensä puolueen, jos yrittää estellä.

Ensi eduskuntavaaleissa perussuomalaisilla on joka vaalipiirissä haluamasi kaltainen ehdokas - joka menee listalta läpi, jos joku persu menee. Tämän tietävät kaikki nousevat perussuomalaiset poliitikot. Vistbacka ja Soini eivät tarvitse hommalaisten goodwilliä, heillä on äänestäjät jo. Kaikki muut tarvitsevat. Tässä mielessä Jussi Halla-ahoa ei edes tarvita ehdolle ja Helsingissä menee hänen ajatuksianasa edustava henkilö eduskuntaan, ehkä kaksi.

Miksi minä auttaisin Timo Soinia tai ketään muutakaan poliitikkoa puolueesta, näkökannasta tai muustakaan riippumatta?

Ensi vaaleissa menee paljon uusia tyyppejä läpi. Puolue / lista taitaa olla monelle yllätys. Minulle ei ole

far angst

Muutama juttu:

Varmaa on, että Pim Fortuyn sai kuulla ihan samat madonluvut omaa puoluettaan perustaessaan.  Ja saamista viesteistäsi päättelen, että jälki pelottaa täälläkin.  Kilpailevat puolueet tekisivät tyhjäksi uuden puolueen perustamisen, jos tosissaan ajaisivat asioita, joilla uusi puolue on nosteensa hankkiva.

Mutta ei, muut puolueet eivät muuta politiikkaansa, vaikka sitten nyt ovatkin huomanneet kansan kyllästymisen syytinkiläisten hyysäämiseen.  Puheita rupeaa kuulumaan muissakin puolueissa, kun maahanmuuttokriittisyyden sameista vesistä saakin näköjään kalasteltua netsireppanoiden ääniä.  On siis varmaa, että yhä enemmän tulee näitä löysiä haasteluita, joilla yritetään kusta äänestäjää silmille antamaan kannatuksensa nyt niin hurskaan maahanmuuttokriittisiä haastelevalle meppikandidaatille.

161 – 5  ei muutu noista puheista, mutta ei tuo viisikään päästä persuja pahasta.  Eivät hekään Thorsin lakia vastaan sanaakaan sanoneet silloin, kun sillä sanomisella olisi jotain aikaan saanut.  Yksikään persu ei käyttänyt ainuttakaan puheenvuoroa joulukuussa 2007 ja joulukuussa 2008 tuota lakia vastaan.

Lue uudelleen:  yksikään persu ei mitään tehnyt Thorsin lain vastustamiseksi ennen kuin jo oli huonot housussa.  Ei yksikään, ei yhtään mitään.

Minusta persut eivät ole rikkaa ristiin laittaneet maahanmuuttokriittisyyden eteen, mutta kyllä hekin mokukriitikkojen äänet haluavat.  Täysin katteetta, täysin vailla tekoja, täysin vailla perusteita.  Ja kun persutkaan eivät puolusta suomalaista yhteiskuntaa maahantunkeutujia vastaan, ei heihin voi luottaa ja heitä äänestää.

Ikisyytinkiläisten maahanmuuttotsunami on kaikkein pahiten suomalaista yhteiskuntaa uhkaava tekijä.  Sellainen pandemia, joka saa joskus koko yhteiskunnan infektoitua kaasukuolioon, jonka oireet jo ovat kaikkien nähtävänä Rosengårdissa ja Herrgårdenissa.   Ja kun koko yhteiskunta infektoituu, on tauti kuolemaksi. 

Kun muita lääkkeitä ei tautiin valmiina ole, on rohdot sitten itse valmistettava.

Adelante,  Mahti-Uhkala,  pellit auki ja uusi puolue pihtisynnytykseen!  Muutakaan mahdollisuutta kun ei ole.

Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Nappe

Olet J M-K nyt hämmentämässä asiaa joka todella jotain muuta ku miltä se näyttää.Ei tämä pakolais asia ole politiikkaa, vaan täyttä liiketoimintaa.Politiikalla siitä saa vain laillista ja hyväksyttävää .Siinä liikkuu raha joka ratkaisee asiat, ei mikään muu.Ruukkiin avataan vok ,lehdessäkin oli hieno ylistävä juttu ,miten paljon se tuottaa rahaa alueelle.Ei siinä kukaan pakolaisten hädästä maininnut sanaakaan.Se on iso bisnes ,tietäneekö kukaan miten paljon tässä veroeuroja liikkuu.Kuka ne eurot lopulta kerää? ainakin ne jotka kiinteistöjä toimintaan vuokraa.(sisäministerin broidi ,ainakin).Millä helvetin opilla näitä vastaan voit mitään.TEM maalailee työvoima pulaa tulevaisuudessa,maahanmuutto korjaa tilanteen.Tältähän se näyttää kun Suomalainen työvoima siirretään kortistoista "aktivointi" kursseille.Tämä kaikki on niin suuren luokan valetta ja rahantekoa, että olet kyllä kova jätkä ,kun näitä uhmaat.Tukenasi pitää pysyä, ja pyrkiä auttamaaan valitsemallasi tiellä,niillä keinoilla mitä kukanenkin voi asiassa antaa.( jos ei muuta, iltarukouksessa sivulauseena vittuilla )Rakennetaan hommaa ,ei hajoiteta.

JM-K

Quote from: Del on 07.05.2009, 10:43:44
Uusi puolue ilmeisesti perustuu siihen oletukseen, että enemmistö kansasta on jo nyt maahanmuuttotietoista, ymmärtää ongelmat ja näkyy uhat, ja odottaa vain kanavaa päästä näyttämään se. Minä en valitettavasti tuohon usko. Todisteita sellaisen puolesta kun ei ole. Kansa on varmasti pohjimmiltaan nuivaa, mutta nuivuuden esiinsaamiseksi vaaditaan uskottava puolue, jonka riveissä on useita näkyviä lobbareita ja sellaisen kyhäämiseen tyhjistä kuluu varmasti useita vuosia.

Olen edelleen sitä mieltä että ainoa väylä saada maahanmuuttokritiikkiä esille lähitulevaisuudessa on perussuomalainen puolue jonka jäsenistössä meikäläisittäin ajattelevia on jo suhteellisen paljon. Ainakin he ovat näkyviä. Teemu Lahtiset, Johannes Niemiset & co jotka suurella vaivalla on saatu ujutettua PS:n riveihin ovat se pelasturengas johon vielä uskon. Ja tietysti itse Mestari kunhan palaa hermolomiltaan.

Uusi puolue perustuu täysin päinvastaiselle ajatukselle eli sille, että enemmistö kansasta on täysin pihalla maahanmuuttopolitiikan järjettömyydestä. Tästä ajattelimme heitä hieman valaista seuraavan kahden vuoden aikana.

En jaksa enää kommentoida perussuomalaisista muuta kuin, että lue far angstin ansiokas kirjoitus tuossa hieman ylempänä, jos et jaksa minun kirjoituksia muutamaa kirjoitusta ylempää lukea.

JM-K

Quote from: Nappe on 07.05.2009, 10:33:56
Olet J M-K nyt hämmentämässä asiaa joka todella jotain muuta ku miltä se näyttää.Ei tämä pakolais asia ole politiikkaa, vaan täyttä liiketoimintaa.Politiikalla siitä saa vain laillista ja hyväksyttävää .Siinä liikkuu raha joka ratkaisee asiat, ei mikään muu.Ruukkiin avataan vok ,lehdessäkin oli hieno ylistävä juttu ,miten paljon se tuottaa rahaa alueelle.Ei siinä kukaan pakolaisten hädästä maininnut sanaakaan.Se on iso bisnes ,tietäneekö kukaan miten paljon tässä veroeuroja liikkuu.Kuka ne eurot lopulta kerää? ainakin ne jotka kiinteistöjä toimintaan vuokraa.(sisäministerin broidi ,ainakin).Millä helvetin opilla näitä vastaan voit mitään.TEM maalailee työvoima pulaa tulevaisuudessa,maahanmuutto korjaa tilanteen.Tältähän se näyttää kun Suomalainen työvoima siirretään kortistoista "aktivointi" kursseille.Tämä kaikki on niin suuren luokan valetta ja rahantekoa, että olet kyllä kova jätkä ,kun näitä uhmaat.Tukenasi pitää pysyä, ja pyrkiä auttamaaan valitsemallasi tiellä,niillä keinoilla mitä kukanenkin voi asiassa antaa.( jos ei muuta, iltarukouksessa sivulauseena vittuilla )Rakennetaan hommaa ,ei hajoiteta.

Olen erittäin hyvin perillä turvapaikkaturismin taloudellisista kytkyistä. Paremmin kuin mitä esimerkiksi EK:ssa pari henkilöä tällä hetkellä kuvittelee. En mielestäni ole millään lailla hajottamassa hommaa. Pari puoluetta tosin saattaa mennä säpäleiksi, mutta sitähän saa, mitä tilaa.

maitotyttö

Onnea JM-K-lle hankkeeseen, kun päätös puolueen perustamisesta on tehty, vaikka itse olisinkin lähtenyt liikkeelle hieman toisin, kuten muualla olen kirjoittellut. Ääneni tulee jatkossa lähtemään tälle puolueelle 99% varmuudella, sataan varmuus nousee, jos JH-a on puolueen listoilla ehdokkaana, vaikkei sattuisi edes samaan vaalipiiriin.

Mulla kun näitä puoluekytkyjä on, en voi julkisesti tulla mukaan puuhailemaan, ainakaan vielä. Osallistun mielelläni kuitenkin foorumin kautta kirjoittamalla kaikenlaisia hämäriä mielipiteitä kulloinkin käsiteltävänä olevasta asiasta.

J

Quote from: far angst on 07.05.2009, 10:05:38
...
161 – 5  ei muutu noista puheista, mutta ei tuo viisikään päästä persuja pahasta.  Eivät hekään Thorsin lakia vastaan sanaakaan sanoneet silloin, kun sillä sanomisella olisi jotain aikaan saanut.  Yksikään persu ei käyttänyt ainuttakaan puheenvuoroa joulukuussa 2007 ja joulukuussa 2008 tuota lakia vastaan.

Lue uudelleen:  yksikään persu ei mitään tehnyt Thorsin lain vastustamiseksi ennen kuin jo oli huonot housussa.  Ei yksikään, ei yhtään mitään.

Minusta persut eivät ole rikkaa ristiin laittaneet maahanmuuttokriittisyyden eteen, mutta kyllä hekin mokukriitikkojen äänet haluavat.  Täysin katteetta, täysin vailla tekoja, täysin vailla perusteita.  Ja kun persutkaan eivät puolusta suomalaista yhteiskuntaa maahantunkeutujia vastaan, ei heihin voi luottaa ja heitä äänestää.
...

Joo, näinhän se näyttää valitettavasti olevan.

Tästä syystä onkin erityisen tärkeää kutsua Timo Soini Homman vaalitenttiin. Jos kaveri ei tule, kertoo se tylysti mitä mieltä Timo on moku/maahanmuuttokriittisyydestä.

Hoff

Quote from: J on 07.05.2009, 11:12:30
Tästä syystä onkin erityisen tärkeää kutsua Timo Soini Homman vaalitenttiin. Jos kaveri ei tule, kertoo se tylysti mitä mieltä Timo on moku/maahanmuuttokriittisyydestä.
;D Kutsutaan myös Tarja Halonen. Jos ei tule, ei osaa käyttää nettiä.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

gefa

QuotePaljon parempi idea on ystävällisesti auttaa Timo Soinin puolueen kehittämisessä.
Soinilla oli tilaisuus, mutta Timo meni ja ryssi itse mahdollisuutensa.
Se tästä vielä puuttuu, että Soinille annetaan lisää tukea, vaikka edellisestä kierroksestakin tuli kiitokseksi vain propellipäiden arvonimiä.

reino

Kaikki mitä JM-K tekee tuntuu aiheuttavan vastustajissa hallitsematonta kauhua.

On se melkoinen Ketale!  ;D

Quote from: Del on 07.05.2009, 10:43:44
Uusi puolue ilmeisesti perustuu siihen oletukseen, että enemmistö kansasta on jo nyt maahanmuuttotietoista, ymmärtää ongelmat ja näkyy uhat, ja odottaa vain kanavaa päästä näyttämään se. Minä en valitettavasti tuohon usko. Todisteita sellaisen puolesta kun ei ole. Kansa on varmasti pohjimmiltaan nuivaa, mutta nuivuuden esiinsaamiseksi vaaditaan uskottava puolue, jonka riveissä on useita näkyviä lobbareita ja sellaisen kyhäämiseen tyhjistä kuluu varmasti useita vuosia.

Ei tarvita uskottavaa puoluetta vaan uskottavia ehdokkaita ja innokkaita paikallisia ruohonjuuritason masinoijia (lobbari on sellainen, jolla on puku ja joka saa kovaa palkkaa valehtelemisesta - ja sellaisia ei tarvita enää mihinkään).

(Itse uskot itse asiassa aivan samaan, koska sanoit, että ihmiset olisivat valmiita äänestämään uskottaviksi kokemiaan persuehdokkaita riippumatta siitä, mitkä fiilikset heillä on persuista.)

Puolueet eivät ole tärkeitä. Ihmiset (ehdokkaat, kampanja-aktiivit ja äänestäjät) ovat.

Nuivuuden esiinsaamiseksi ei vaadita kuin muutaman kuukauden asiallinen kampanja vaalien alla. Toki sitä voi ja pitää ruveta jo nyt pikku hiljaa pohjustamaan.

Ciclista

Quote from: reino on 07.05.2009, 11:54:39
Kaikki mitä JM-K tekee tuntuu aiheuttavan vastustajissa hallitsematonta kauhua.

On se melkoinen Ketale!  ;D

Sillä me tätä nallekarhumaista aikaansaavaa kansalaisaktivistia organisaatioomme olemme pohtineetkin. Reino on muuten tainnut saada juti -taudin :o

Eurooppalainen

Quote from: JM-K on 07.05.2009, 10:01:18
Quote from: Eurooppalainen on 07.05.2009, 09:54:22

Miksi minä auttaisin Timo Soinia tai ketään muutakaan poliitikkoa puolueesta, näkökannasta tai muustakaan riippumatta?

Ensi vaaleissa menee paljon uusia tyyppejä läpi. Puolue / lista taitaa olla monelle yllätys. Minulle ei ole

Timo Soinin puolueen kehittäminen on eri asia kuin Timo Soinin auttaminen. Parhaitenhan Timo Soinin puoluetta autetaan tekemällä siitä oikea puolue, jossa Timo Soini ei ole välttämätön. Perussuomalaiset on valmis, kun Soinia ei tarvita. Se päivähän tulee sillä aikaa kun Soini on Brysselissä.

Miksi lähtisit puoluetta perustamaan, kun voit aika pian äänestyttää Soinin tilalle perussuomalaisten johtoon kenet haluat?

Hattu

Voisiko joku nyt ystävällisesti selvittää ihan rautalankamallina adressi-sedälle, miksi puolueen perustaminen ja pyörittäminen on verrattavissa suunnilleen Normandian maihinnousuun. Kiitos!

Sehän on tosiaan verrattavissa siihen jos tavoitteeksi otetaan koko maa ja useamman kuin yhden kahden paikallisen kansanedustajan saaminen läpi. Jos ei yksissä vaaleissa, niin sitten kaksissa. Puolue perustuu helposti. Niitä puolueeseen liittyvi papereita pyörittää helposti. Sen valtakunnallisen näkyvyyden ja äänien saaminen persujen kanssa kilpaillessa on se vaikea asia. Toisaalta onnitui se normandian maihinnousukin.

Minusta on hyvä tiedostaa, että tämä homma ei ole helppo. Toisaalta Persut eivät ole käytännössä nytkymuodossaan jättäneet juuri vaihtoehtoa.

Jos todella voimia ja tarmoa riittää ja kytköksiäkin syntyy läpi suomen, niin tässä tosiaan saattaa olla normandian maihinnousu tosiaan tulossa. Mikä olisikaan homman kannalta hienompaa? Pirusti se silti vaatii töitä ja jos tekijöitä löytyy, niin totta kai siihen maihinousuun kannattaa lähetä.

Selkesikö nyt?
Minä en ole propellihattu! En vaikka minun päässäni onkin propellihattu!

kertsu59

Quote from: gefa on 07.05.2009, 11:34:19
QuotePaljon parempi idea on ystävällisesti auttaa Timo Soinin puolueen kehittämisessä.
Se tästä vielä puuttuu, että Soinille annetaan lisää tukea, vaikka edellisestä kierroksestakin tuli kiitokseksi vain propellipäiden arvonimiä.
Komppaan, kunnon maahanmuuttokriittinen puolue olisi välttämättömyys 2011 vaaleissa ehdokkaita täytyisi saada ympäri suomea ,hyökkäyksen kärkenä Jussi Mäki-ketelä Reino ja arvon naiset Iida, Elina naisehdokkaita täytyy saada myös reilusti mukaan ettei syrjinnästä heti syytettäisi.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

JM-K

Tiedotus foorumilla kyttäävälle medialle, paniikkiin joutuneille leipäpoliitikoille ja muille utkuille:

1. En anna puoluehankkeesta minkäänlaisia lausuntoja tai tiedotteita puhelimitse. Älkää siis soittako enää, kiitos.

2. Kun annan lausuntoja, annan ne kirjallisina siten, että ensin Te laitatte kysymykset minulle sähköpostiin, sitten minä vastailen. Kerron kyllä erikseen, koska voitte laittaa niitä kysymyksiä.

3. En ole kiinnostunut liittymään mihinkään olemassa olevista puolueista jne.

4. Jussi Halla-aholla ei ole mitään tekemistä tämän puoluehankkeen kanssa. Mikäli puoluehanke toteutuu ja Jussi Halla-aho haluaa puolueen ehdokkaaksi asettua Eduskuntavaaleissa 2011, en näe sille mitään estettä.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille. Tampereella ainakin lämmittää niin että!

Nappe

En tosiaan tarkoittanut ,että sinä hajoitat Hommaa.Päinvastoin,ajatukseni oli se ,että hankeesi vaarantaa joidenkin etua.Sen johdosta saattaa alkaa tulla kapuloita rattaisiin ja paskaa niskaan. Se että nämä taloudelliset kytkökset ja muut epäselvyydet tästä"invaasiosta" saataisiin julkiseksi tiedoksi kaikille,haittaa joitakin tahoja.Uusi puolue voisikin auttaa asioiden esille tuontia.Ehkä myös tämä pakolaisilla rahastus ei sen jälkeen olisi niin hyväksyttävää .Syytteitä ja käräjiä tästä varmaan kohta ropisee kaikille, jos on edes homman sivuilla käyneet.Antaa tulla, et sinä tätä" maahantuontia" aloittanut mutta ehkä......

Rannanjärvi

Quote from: nimetönkeskustelija on 06.05.2009, 23:59:19
Kyllähän maahanmuuttokriittisiä puolueita ja yhdistyksiä on ollut vuosikymmenet. Kannatus on ollut vaaleissa taattua prosentin murto-osien luokkaa. Kannattaa siis hiukan miettiä sitä, että lähdetäänkö nyt perustamaan jotain vastaavaa, jolloin puolueen nousu hyvässäkin tapauksessa merkittäväksi vaikuttajaksi kestäisi monen monta vaalikautta. Halla-Aho teki strategisesti fiksun ratkaisun jättäytymällä perussuomalaisiin. Totuus on kuitenkin, että he saattavat saada merkittävän jalansijan jo ensi eduskuntavaaleissa ja silloin voi olla hallituksessa jo nuivia ministereitä. Ministerisalkut kun jaetaan hallituspuolueille kannatuksen perusteella ja Halla-Aho on siinä mielessä perussuomalaisten kärkikastia. Tällöin maahanmuutto-ongelmiin päästäisiin ehkä tarttumaan jo lähiaikoina. Itseäni ainakin houkuttaa ajatus Jussista maahanmuuttoministerinä  :).

Vasemmisto on hyökännyt nuiva/PS-akselille nimenomaan ikivanhalla hajota ja hallitse tekniikalla, joka perustuu siihen, että suunnilleen samalla tavalla ajattelevat hajotetaan mitättömiksi sirpaleiksi, joilla ei ole mitään valtaa. Soinia on painostettu eroamaan nuivasakista,  mutta hän on silti pitänyt heidät puolueen sisällä. Mika Ilman teki tarkoituksella poliittisen syytteen Halla-Ahoa vastaan juuri PS:n eurovaaliehdokasvalintaa ennen. Tarkoitus oli selvästi kangeta Jussi irti nousevasta puolueesta. Eroaminen on pahinta, mitä nuiville ja perussuomalaisille voi tapahtua.

Pitkälti näin minäkin asian näen, mutta tämä/ nämä puoluehankkeet ovat jo niin pitkällä, että mielestäni on parempi antaa rauhassa niiden kokeilla, jotka välttämättä haluavat. Eivät he kuitenkaan persuja tule enää äänestämään, joten on parempi, että heidänkin äänensä ja vimmansa kanavoituu sitten ylipäätään kuitenkin mokukriittiselle puolueelle, kuin vaikkapa jonnekin mokuttajapuolueiden marginaaliehdokkaille, jossa niillä on lähinnä mokutusta edistävä vaikutus.

Eli kun uusi puolue/ puolueet joka tapauksessa ovat väistämättömiä, niin turha tällä asialla on enempää rivejä hajottaa. Toivon vain, että uutta puoluetta touhuavat muistavat sitten, että varsinainen vihollinen on kyllä ihan muualla kuin persuissa. Vaikka vaaleissa osittain samoilla vesillä kalastelettekin, niin toivottavasti osaatte ja maltatte tehdä sen toisia mokukriittisiä (= persuja ja heidän äänestäjiään) mollaamatta. Muussa tapauksessa koko touhusta tulee pelkkä farssi, ja mokuttajat kiittää.

Elisa

Niin miten tähän ilmoittaudutaan mukaan? Näinkö?

Olen vielä tällä hetkellä Kokoomuksen jäsen. Haittaako?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Jiri Keronen

Taas ihan uteliaisuudesta muutama kymysys, kun olen keskustelua seurannut:

a) Minkä takia ihmiset luulevat, että Jussi Halla-aho otettaisiin perussuomalaisten listoille ehdokkaaksi? Mihin tämä käsitys ylipäätään perustuu ja millaisia vakuuksia on annettu siitä, että Jussi Halla-aholle ei tehtäisi eduskuntavaalien alla prikulleen samanlaista jäynää kuin nyt EU-vaalien alla?

b) Miten luulette perussuomalaisten suhtautuvan Jussi Halla-ahoon sen jälkeen, kun hänet (melko väistämättä) tuomitaan ajatusrikoksesta? Tuleeko Halla-ahon asema paranemaan perussuomalaisissa, tuleeko se heikkenemään vai onko sillä lainkaan vaikutusta?

c) Jos Halla-aho otetaan perussuomalaisten kansanedustajaehdokkaaksi, Halla-aho pääsee läpi äänivyöryllä ja perussuomalaiset nousevat hallitukseen, miksi nimenomaan Halla-ahosta tulisi ministeri? Ehdokkaan saama äänimäärä ei ole mikään tae ministerinsalkusta, ja hallitusneuvotteluissa myös muiden (tulevien) hallituspuolueiden kanta vaikuttaa siihen, ketkä pääsevät miksikin ministeriksi. Millainen hallituksen kokoonpanon on oltava, jotta maahanmuuttokriittinen maahanmuuttoministeri voi sopia siihen, ja kuinka todennäköistä on, että yksi harvoista ministerinsalkuista annettaisiin sitoutumattomalle ehdokkaalle?
Suoraa demokratiaa ja vapautta kaikille.

Vae Victis -blogini

reino

Quote from: Rannanjärvi on 07.05.2009, 15:31:28
Toivon vain, että uutta puoluetta touhuavat muistavat sitten, että varsinainen vihollinen on kyllä ihan muualla kuin persuissa. Vaikka vaaleissa osittain samoilla vesillä kalastelettekin, niin toivottavasti osaatte ja maltatte tehdä sen toisia mokukriittisiä (= persuja ja heidän äänestäjiään) mollaamatta.

Tuo samoilla vesillä kalastelu ei tarkkaan ottaen pidä edes paikkaansa, koska käytännössä tilanne on se, että kaikkiin vaalipiireihin ei riitä persuista riittävän valovoimaisia ehdokkaita, vaikka joka ikinen persunuiva pääsisi eduskuntavaaleissa ehdolle.

Ja toisaalta: ei ole olemassa mitään sellaista automatiikkaa, joka suorastaan pakottaisi predestinoidusti mahdollisen Uuden Puolueen jäsenet ja PersuNuivat käymään selkäänpuukotussotaa keskenään. Toistan: sitä ei ole pakko tehdä niin.

Ainakaan minulla ei ole Persuissa vihollisia. Minullahan on Persuissa kavereita! :)

KeijoK

1) Suomen huoltosuhde on heikkenemässä. Maassamme on ikäihmisiä liikaa.
2) Tarvitsemme maahanmuuttajia parantamaan huoltosuhdetta.
3) Maahanmuuttajien on presidentin ja pääministerin mukaisesti saatava tuoda isovanhempansa mukanaan.
4) Palaa kohtaan 1.

Äänestäjä

Nyt vasta huomasin tämän ketjun.

Hienoa nähdä että toiminnan mies JMK:lta ei mennyt kovin kauan haavojen nuolemiseen, vaan taas ollaan vauhti päällä. JMK:n kaltaisia tekijöitä Suomi tarvitsee. Halla-aho ajattelijana ja JMK tekijänä on hyvän tuntuinen yhdistelmä (mitenkään väheksymättä JMK:n kykyä ajatella, tai Halla-ahon toimia).

Ehdoton kyllä puoluehankkeelle.

Myös ehdoton kyllä kolmen kohdan ohjelmalle. Itse voin allekirjoittaa kaikki kolme: maahanmuutopolitiikan järkeistäminen, sananvapaus, ja demokratian lisääminen mm. kansanäänestyksin.

En myöskään ainakaan alkuvaiheessa lisäisi mitään muuta. Jos kolmea tärkeää asiaa saa edistettyä, on se enemmän kuin moni puolue on saanut aikaan kymmenissä vuosissa. Keskittyminen näihin kolmeen varmistaa myös liittävän laajan kannatuspohjan. Totesin itse jossain aiemmassa kommentissani, että tällaiseen asiaan saa talvisotahenkeä: mm. EU ja ei EU-uskovaiset voivat hyvin olla näiden kaikkien kolmen asian takana.

Omalta osaltani nuo kolme asiaa ajavat kaiken muun edelle. Olisin niiden takia valmis jopa hampaat kiristellen äänestämään Perussuomalaisia, Soinista ja EU-vastustuksesta huolimatta. Tosin olen JMK:n kanssa samaa mieltä, että Perussuomalaisetkin on vain vähiten huono vaihtoehto, jopa maahanmuuttopolitiikan osalta. Eivät he tätä asiaa mitenkään erityisesti aja, muutamia hajajäseniä lukuunottamatta. Myös Perussuomalaisten vahva profiloituminen Soiniin noin yleisemmin on hieman häiritsevää.

Jos JMK:n uusi puolue tulee vaihtoehdoksi, niin en epäile hetkeäkään etteikö ääniä tulisi. Minulta varmasti tulee ainakin yksi ja eiköhän vaimokin heltyisi.

Lupaan myös pienimuotoista rahallista tukea, jos asia etenee.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Äänestäjä

Quote from: kertsu59 on 07.05.2009, 14:32:20
Komppaan, kunnon maahanmuuttokriittinen puolue olisi välttämättömyys 2011 vaaleissa ehdokkaita täytyisi saada ympäri suomea ,hyökkäyksen kärkenä Jussi Mäki-ketelä Reino ja arvon naiset Iida, Elina naisehdokkaita täytyy saada myös reilusti mukaan ettei syrjinnästä heti syytettäisi.

Ehdottomasti naisia mukaan näkyviin rooleihin, kuten jo Ajankohtaisen kakkosen jutun jäkipuinneissa keskusteltiin. Siellähän ainakin jotkut tarjoutuivat kasvoiksi seuraaviin mahdollisiin haastatteluihin.

Ja kuten puolueen linjaan kuuluu, nämä naiset eivät tule mukaan minään kiintiönaisina (kuten ainakin nyt näyttäisi joissain puolueissa olevan tapana), vaain aitoina itsenäisinä ja ajattelevina tekijöinä, kuten ovat mukana täällä palstallakin.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Ciclista

Quote from: Äänestäjä on 07.05.2009, 17:31:00

Ehdottomasti naisia mukaan näkyviin rooleihin, kuten jo Ajankohtaisen kakkosen jutun jäkipuinneissa keskusteltiin. Siellähän ainakin jotkut tarjoutuivat kasvoiksi seuraaviin mahdollisiin haastatteluihin.

Ja kuten puolueen linjaan kuuluu, nämä naiset eivät tule mukaan minään kiintiönaisina (kuten ainakin nyt näyttäisi joissain puolueissa olevan tapana), vaain aitoina itsenäisinä ja ajattelevina tekijöinä, kuten ovat mukana täällä palstallakin.

Ilman muuta! Ja mielellään maahanmuuttajanaisia!

Ciclista

Quote from: JM-K on 07.05.2009, 14:41:24
3. En ole kiinnostunut liittymään mihinkään olemassa olevista puolueista jne.

Oletkos nyt ihan 100%varma (soininvarma)? Kun just tässä pohdittiin mahdollista toimenkuvaasi Meidän Organisaatiossa ;)

Äänestäjä

Quote from: Keronen on 07.05.2009, 15:55:35
Taas ihan uteliaisuudesta muutama kymysys, kun olen keskustelua seurannut:

b) Miten luulette perussuomalaisten suhtautuvan Jussi Halla-ahoon sen jälkeen, kun hänet (melko väistämättä) tuomitaan ajatusrikoksesta? Tuleeko Halla-ahon asema paranemaan perussuomalaisissa, tuleeko se heikkenemään vai onko sillä lainkaan vaikutusta?

Perussuomalaiset (lue Soini) hylkäävät Halla-ahon lopullisesti, jos (kun?) näin käy.

Johan Soini takkia kääntäessään totesi, että puolueessa ei katsota rasismista tuomittuja. Tämä siis vaikka moni on sitä mieltä että syyte on tullut poliittisin perustein. Soini jopa kehtasi todeta ettei ole Halla-ahon kirjoituksia lukenut ( koska ne ovat niin pitkiä ja analyyttisiä - huoh).

Varsinainen johtaja. Missä lojaalisuus? Missä tuki silloin kun sitä tarvitaan?

Tulee tuosta 'johtamisesta' mieleen Tuntematon sotilas, mutta ei todellakaan Koskela tai Rokka, vaan lähinnä Lammio.

Elisa

Onko täällä joku Iida?
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö