News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Osakerahastojen tuotto-odotukset

Started by LJT49/62, 30.11.2011, 17:25:21

Previous topic - Next topic

LJT49/62

Pyytäsin arvelemaan osakerahastosijoittamisen tuottoisuutta tästä päivästä 30.11.11 ensiviikon perjantaihin 9.12.2011.

Tuo 9.12.2011 on minulle merkityksellinen päivä. Olen erityisen kiinnostunut Kompassi 50 -rahaston kurssikehityksen arvauksista. Kompassi 50 on mainostettu olleen jollakin aikavälillä kaikkein tuottoisin rahastoista. Sopii myöskin veikata ja verrata rahastosijoituksen kannattavuutta erilaisiin pankkitalletuksiin.

Lodi

Jopa on kysymys.  ;)

Nyt ollaan pari päivää menty pörssissä ylös niin että tukka hulmuaa mutta
rekyyli tulee vastaan viikon kuluessa.
Nousun sysäsi tieto USAn kuluttajien aikeista panostaa Jouluostoksiin (no... yksinkertaistettuna).
Todellisuudessa se on velkarahalla ostamista.

Osakerahastot liikkuvat tietenkin hitaammin kuin yksittäiset osakkeet.

Veikkaukseni kyseisen rahaston osalta: +2%
Toivottavasti tämä ei lisää rasismia Suomessa !

Alkuasukas

And the dead cat bounces and bounces...Vaikeapa noista on sanoa kun ei tiedä mitä isot pojat suunnittelee. Jos Kiina nikottelee tai EKP lataa rahaa tiskiin niin tulos voi olla 60/50 ihan mitä vaan. Ja mikä 2 viikon sijoitusjänne? Merkintä-ja lunastuspalkkot syövät jo osan tuotosta.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Lodi

Quote from: Alkuasukas on 30.11.2011, 22:57:09
And the dead cat bounces and bounces...Vaikeapa noista on sanoa kun ei tiedä mitä isot pojat suunnittelee. Jos Kiina nikottelee tai EKP lataa rahaa tiskiin niin tulos voi olla 60/50 ihan mitä vaan. Ja mikä 2 viikon sijoitusjänne? Merkintä-ja lunastuspalkkot syövät jo osan tuotosta.

Joo - otaksuin nyt tässä, että kyseessä olevat summat ovat niin suuria, että kulut näyttelevät pientä roolia.
Millään neljä- tai viisinumeroisillakaan luvuilla pelaavan ei kannata tällaisilla puolentoista viikon sijoituksilla
spekuloida.
Olen sijoittanut vain kahteen rahastoon ja niihinkin huomattavasti vaatimattomammin kuin suoraan
osakkeisiin.

Hauskaa on seurata vuosien mittaan sitä, että ne rahastoja hoitavat ammattilaiset eivät saa kuitenkaan juuri yhtään
parempia tuottoja aikaiseksi, kuin tällainen osakesäästöharrastelija.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Eikö olisi jännempää veikata pörssiosaketta joka on suurin nousija tuolla aikavälillä. Itse veikkaan biotietä suurimmaksi nousijaksi.

Lodi

Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 30.11.2011, 23:08:32
Eikö olisi jännempää veikata pörssiosaketta joka on suurin nousija tuolla aikavälillä. Itse veikkaan biotietä suurimmaksi nousijaksi.

Miksi?

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Lodi on 30.11.2011, 23:10:19
Quote from: Osakesäästäjä(ei keinotte on 30.11.2011, 23:08:32

Miksi?
Tänään 5 000 000 myytyä osaketta ja viimeiset parivikkoa ulkkarit tankanneet ja perjantaina mahdollinen ilmoitus myyntiluvan hakemisesta nalmefeenille.

Alkuasukas

Quote from: Lodi on 30.11.2011, 23:05:58
Joo - otaksuin nyt tässä, että kyseessä olevat summat ovat niin suuria, että kulut näyttelevät pientä roolia.

Jos on prosenttiperustainen lunastus/merkintäpalkkio niin ei summalla ole väliä. Ehkä aloittaja tulee kertomaan mikä ajatus tässä on takana? Jos ei ole sataa kiloa laittaa kiinni niin voittaa jotain hiluja tuossa ajassa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Siili

Quote from: ananaskaarme on 01.12.2011, 02:28:25
Quote from: LJT49/62 on 30.11.2011, 17:25:21
Kompassi 50 on mainostettu olleen jollakin aikavälillä kaikkein tuottoisin rahastoista.

Heikolta vaikuttaa, 2 prosentin keskimääräinen vuosituotto perustamisesta lähtien?

Tuote on mitä ilmeisimmin tarkoitettu tavisten keritsemiseen korkeilla ja piilotetuilla maksuilla (yhdistelmärahasto). Strong avoid at all times.

Jos globaali talouskasvu on lähivuosina korkeintaan kohtuullista ja inflaatio rahanpainamisen vuoksi kohtuullisen korkea, niin osakerahastojen tuotto ei tule olemaan lähimainkaan samaa luokkaa kuin 2000-luvun puolessavälissä.  Sijoittajat saattavat arvioida entistä tarkemmin rahastojen kuluja, jotta itsellekin jäisi jotain reaalituottoa niiden jälkeen.