News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2011-11-29 Turkulainen: Vihapuhe-ilta herätti ärtymystä, mutta myös ymmärrystä

Started by Saippuakupla, 29.11.2011, 23:14:06

Previous topic - Next topic

Saippuakupla

Loput linkin kautta.

QuoteVihapuhe-ilta herätti ärtymystä, mutta myös ymmärrystä

– Olen asunut kaksikymmentä vuotta Suomessa. Siitä 18 vuotta olen tehnyt töitä ja 15 vuotta samassa työpaikassa. Olen työpaikkani pääluottamusmies. Olen siis mallikansalainen, mutta silti minua syrjitään, leimataan ja saan kuunnella mutiaiseksi-nimittelyä, Ismail Kubur kuvaili elämäänsä Turussa.

Kubur oli Vihapuhe-illan ainoa ulkomaalaistaustainen osallistuja. Sen sijaan perussuomalaisiksi tunnustautuvaa yleisöä oli paikalla runsaasti, kun Työväen Sivistysliitto järjesti keskustelutilaisuuden Vihapuheista Manillassa maanantai-iltana.

– Mikä sitä vihapuhetta on? Media on ollut vallassa vuosisatoja, netti antaa vihdoin keskustelumahdollisuuden kaikille, yleisön joukosta Markku Palonen heitti.

– Ääripäät ovat rasismi ja maahanmuuttokriittinen keskustelu. Siinä välissä on monta välimuotoa. Nyt meidät perussuomalaiset leimataan rasisteiksi, vaikka suurin osa haluaa käydä vain maahanmuuttokriittistä keskustelua, Manu Vuorio jatkoi.

Keskustelun alustajiksi kutsutut kansanedustajat Maria Lohela (ps), Eeva-Johanna Eloranta (sd.) sekä Siirtolaisuusinstituutin tutkimusjohtaja Elli Heikkilä näkivät vihapuheissa uhkaa.

– Mutta luulen, että jonkun Hommaforumin merkitystä liioitellaan. Kuinka iso osa kansasta sitä sittenkään seuraa, Lohela kritisoi.

Eloranta sanoi hyväksyvänsä maahanmuuttokriittisen keskustelun:

– On ihan ookoo, että maahanmuuttopolitiikkaa arvostellaan, mutta jos aletaan kyseenalaistaa ihmisarvo, ollaan hakoteillä. Netissä vihapuheita harrastavan pitää ottaa vastuu sanomisistaan. Kirjoittaja asettaa maalitauluja. Onko hän sitten syytön, jos joku alkaa toteuttaa vihaa? Vihapuheesta voi kasvaa lumipalloilmiö.

[...]

http://www.turkulainen.fi/artikkeli/82641-vihapuhe-ilta-heratti-artymysta-mutta-myos-ymmarrysta

foobar

Ihmisarvo lienee sitä, että suurimmille huijareille on heidän Suomeen saavuttuaan lahjoitettava elinikäinen ylöspito erioikeudella asettaa vaatimuksia sen maksajille ja toteuttajille. Jos joku kritisoi, ihmisarvo särkyy.

Jostain kumman syystä en usko Kuburinkaan olevan mikään stereotyyppiesimerkki maahanmuutosta. Jos paikalle olisi otettu virolainen/venäläinen duunari ja vuosikymmenen maassa sossun tuilla elänyt kielitaidoton seitsemän lapsen somaliäiti, olisi osuttu lähemmäs totuutta. Sitä ei oletettavasti kuitenkaan tavoiteltu, "Työväen Sivistysliitto" ei lupaa ainakaan itselleni tässä suhteessa hyvää.

EDIT: Ja ah, se "kolmas sektori." "Etenkin kolmannen sektorin rooli on erittäin arvokas. Tässä maassa tehdään paljon hyvää työtä, hyviä projekteja, mutta miten niistä saataisiin pysyväistoimintaa, hän mietti." Veronmaksajien rahoilla on arvoa vain kun joku muu käyttää ne, mielellään mahdollisimman tehottomaan ja periaatteessa muilla keinoin täysin vältettävissä olevaan lempiprojektiinsa.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Kala

Jaksettiin siinä sentään ihan lopussa mainita maahanmuuton eri osa-alueista. Toki vasta tovi sen jälkeen, kun todettiin mamujen olevan välttämättömyys Suomelle ja mamun tulevan sekä olevan täällä miten huvittaa. Sentään itse Kubur toteaa sen asian, minkä johdosta se varmaan pääsi uutiseen asti.

Rekka-Pena

Ihmisarvo kärsii kohta samanlaisen hyperinflaation kuin Zimbabwen dollari, vihapuhe ja rasismi.

Veli Karimies

Quote– On ihan ookoo, että maahanmuuttopolitiikkaa arvostellaan, mutta jos aletaan kyseenalaistaa ihmisarvo, ollaan hakoteillä. Netissä vihapuheita harrastavan pitää ottaa vastuu sanomisistaan. Kirjoittaja asettaa maalitauluja. Onko hän sitten syytön, jos joku alkaa toteuttaa vihaa? Vihapuheesta voi kasvaa lumipalloilmiö.

Kappas, meidän myymälävarkaammehan se siinä.

Ai että ihan jo ihmisarvon kyseenalaistaminen vie hakoteille? Kerropas hyvä Eloranta, miksi ihmisarvo-konseptina olisi niin pyhä asia, ettei sitä sovi kyseenalaistaa? Onko esimerkiksi 10 vuotiaalla raiskatulla tytöllä sama ihmisarvo, kuin hänen raiskaajallaan?

Mitenhän Eloranta taas sitten suhtautuu siihen, jos joku vasemmistoapina ryhtyy veritekoihin perussuomalaisia vastaan lehtien käymän kiivaan arvostelukampanjan ja totuudenvastaisia väitteitä mustamaalaamistarkoituksessa levittäneen vasemmiston takia?

Pitääkö vasemmisto/lehdistö saada silloin vastuuseen?

Kalevi Aronen

Quote from: Veli Karimies on 30.11.2011, 11:09:24
Quote– On ihan ookoo, että maahanmuuttopolitiikkaa arvostellaan, mutta jos aletaan kyseenalaistaa ihmisarvo, ollaan hakoteillä. Netissä vihapuheita harrastavan pitää ottaa vastuu sanomisistaan. Kirjoittaja asettaa maalitauluja. Onko hän sitten syytön, jos joku alkaa toteuttaa vihaa? Vihapuheesta voi kasvaa lumipalloilmiö.

Kappas, meidän myymälävarkaammehan se siinä.

Ai että ihan jo ihmisarvon kyseenalaistaminen vie hakoteille? Kerropas hyvä Eloranta, miksi ihmisarvo-konseptina olisi niin pyhä asia, ettei sitä sovi kyseenalaistaa? Onko esimerkiksi 10 vuotiaalla raiskatulla tytöllä sama ihmisarvo, kuin hänen raiskaajallaan?
Mitenhän Eloranta taas sitten suhtautuu siihen, jos joku vasemmistoapina ryhtyy veritekoihin perussuomalaisia vastaan lehtien käymän kiivaan arvostelukampanjan ja totuudenvastaisia väitteitä mustamaalaamistarkoituksessa levittäneen vasemmiston takia?
Pitääkö vasemmisto/lehdistö saada silloin vastuuseen?
Voit olla huoleti, me Vassarit ei tuhlata paukkuja toisarvoisiin kohteisiin, kato.
Om mani padme hum.

Jari-Petri Heino

QuotePuhutaan maahanmuuttajapolitiikasta, mutta montako maahanmuuttajaa on ollut sitä tekemässä. Päättäjät tekevät päätöksiä meidän puolesta kysymättä mitään.

Suomessa suurimmat rasistit ovat niitä, jotka puhuvat kotouttamisesta suomalaisten velvoitteena. Siinä on lähtöajatus toisen kulttuurin tai rodun huonommuudesta sopeutua vallitseviin olosuhteisiin.

– Me maahanmuuttajat olemme täällä ja täällä aiomme pysyäkin. Minullakin on vaimo ja kaksi ihanaa lasta, en minä täältä mihinkään muuta. En ole Suomen kansalainen, enkä aio kansalaisuutta hakeakaan, se veisi oman identiteettini. Mutta teen työtä ja maksan veroja, elän kunnon elämää.

Niin. Ei ole maahanmuuttajia tekemässä maahanmuuttopolitiikkaa, mutta minä en ainakaan halua kansalaisuutta, jotta voisin asioihin demokraattisesti yrittää vaikuttaa. Tärkeämpää on identiteetti.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Mantis atheosa

"Eloranta muistutti, että Suomi on pieni maa ja me olemme pieni kansa.

– Se tarkoittaa, että olemme riippuvaisia muusta maailmasta. Maahanmuuttajat ovat pysyvä ja tervetullut kansanosa."
Mitenköhän nuo lauseet mahtavat liittyvät toisiinsa  ??? Selvää "ollaanko Pohjois-Korea"- argumentaatiota.

"Ismail Kuburia sanat eivät oikein vakuuttaneet:

–?Puhutaan maahanmuuttajapolitiikasta, mutta montako maahanmuuttajaa on ollut sitä tekemässä. Päättäjät tekevät päätöksiä meidän puolesta kysymättä mitään."
Saavat toki osallistua saman lailla kuin muutkin ihmiset, mutta miksi heiltä erikoisemmin pitäisi kysyä mitään?
Pitäisikö alkoholipolitiikankin olla alkoholistien tai alkoholien käyttäjien käsissä, koska heillä on eniten käytännön kokemusta?
Vai tehtäisiinkö niin, että ryhmät, jotka ovat selvästi puolueellisia, eivät saa mitään erikoisedustusta, ja ratkaistaan asiat logiikalla ja järkiperusteilla.

Faidros.

Quote from: Toofast24 on 29.11.2011, 23:14:06
– Olen asunut kaksikymmentä vuotta Suomessa. Siitä 18 vuotta olen tehnyt töitä ja 15 vuotta samassa työpaikassa. Olen työpaikkani pääluottamusmies. Olen siis mallikansalainen, mutta silti minua syrjitään, leimataan ja saan kuunnella mutiaiseksi-nimittelyä, Ismail Kubur kuvaili elämäänsä Turussa.

Olen asunut 49 vuotta Suomessa(koko ikäni). Siitä olen tehnyt töitä 35 vuotta, josta omassa yrityksessäni 25 v. Olen siis pomo. En tunne olevani mallikansalainen ja minua verotetaan, maksutetaan, luvatetaan, vakuutetaan, kusetetaan, lypsetään ja saan kuulla olevani riistäjä, rasisti...jne.
Älä itke Ismail! Elämä on! ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

mikkoellila

Keskustelun alustajiksi kutsutut kansanedustajat Maria Lohela (ps), Eeva-Johanna Eloranta (sd.) sekä Siirtolaisuusinstituutin tutkimusjohtaja Elli Heikkilä näkivät vihapuheissa uhkaa.

– Mutta luulen, että jonkun Hommaforumin merkitystä liioitellaan. Kuinka iso osa kansasta sitä sittenkään seuraa, Lohela kritisoi.

http://www.turkulainen.fi/artikkeli/82641-vihapuhe-ilta-heratti-artymysta-mutta-myos-ymmarrysta

Olipas typerä repliikki Lohelalta.

Onko Maria Lohela nykyään maahanmuuttokriittisyyden vastustaja?
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Jouko

Quote from: mikkoellila on 30.11.2011, 19:37:05

Jos oikein ymmärrän Marian ajatuksenjuoksua, niin hän tarkoittaa että maahanmuuttopolitiikan kritiikki ei ole kiinni pelkästään Hommaforumista tai muista internetin keskustelupalstoista yleensä, vaan ihmisten omakohtaisista kokemuksista. Intenet vain on luonut kanavan tuoda tosiasia esille. Kyllä hän on kriittinen poliitikko nykymeininkiä kohtaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

mikkoellila

Quote from: Jouko on 30.11.2011, 19:50:00

Jos oikein ymmärrän Marian ajatuksenjuoksua, niin hän tarkoittaa että maahanmuuttopolitiikan kritiikki ei ole kiinni pelkästään Hommaforumista tai muista internetin keskustelupalstoista yleensä, vaan ihmisten omakohtaisista kokemuksista. Intenet vain on luonut kanavan tuoda tosiasia esille. Kyllä hän on kriittinen poliitikko nykymeininkiä kohtaan.

Minusta tuo repliikki antaa sellaisen vaikutelman, että Lohela haistattelee hommaforumilaisille.

Samanlainen vaikutelma syntyi jo eduskuntavaalien aikana, kun Lohelalla ei ollut "aikaa" vastata hommaforumin vaalikoneeseen. Siihen vastaaminen olisi vienyt aikaa n. 10 minuuttia.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Jouko

Quote from: mikkoellila on 30.11.2011, 19:53:03
Quote from: Jouko on 30.11.2011, 19:50:00

Minusta tuo repliikki antaa sellaisen vaikutelman, että Lohela haistattelee hommaforumilaisille.

Samanlainen vaikutelma syntyi jo eduskuntavaalien aikana, kun Lohelalla ei ollut "aikaa" vastata hommaforumin vaalikoneeseen. Siihen vastaaminen olisi vienyt aikaa n. 10 minuuttia.

Maria kyllä tietää ketkä hänet pinnalle nostivat. Tietää myös ketkä pystyvät upottamaan.  Ei ole tyhmä täti kyseessä. Olen tavannut henkilökohtaisesti. Paineet on kovat kun yrittää kellua siinä valtameressä jossa persut eivät saa paljon myötätuntoa. Marialle pitää olla tukea ja kovaa sellaista. Toivon että sitä löytyy Perussuomalaisten eduskuntaryhmästä. Sanon suoraan että muumittelijoille köniin! Tony Halmetta tarvittaisiin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito