News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-08-27 Aamuset: Kaupunginhallitus: Mäenpää sopiva lautamieheksi

Started by Olavi Mäenpää, 27.08.2012, 23:09:15

Previous topic - Next topic

Veli Karimies

QuoteOikeuden päätöksen mukaan Mäenpään näkyvä poliittinen toiminta sekä hänen saamansa rikostuomiot estävät puolueettoman toimimisen lautamiehenä. Mäenpää on tuomittu kolmesti kiihottamisesta kansanryhmää vastaan, yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisestä ja kunnianloukkauksesta.

Mitähän minä oikein nyt luen? Ai että näkyvä poliittinen toiminta estää puolueettoman toiminnan lautamiehenä? Vai onko kyseessä kenties vääränlainen poliittinen toiminta, mikä sen toiminnan estää?

Nämä aiemmat rikostuomiot voisivat sikäli olla ihan hyvä peruste lautamieheyden perumiseen, mikäli siis toimisi lautamiehenä jossakin pelkästään ulkomaalaisten tapauksia käsittelevässä käräjäoikeudessa.

Tässä pitäisi nyt toimia loogisesti ja evätä lautamieheys kaikilta minkäänlaisia tuomioita omaavilta henkilöiltä, voihan parkkisakkoja saanut henkilökin toimia puolueettomasti vaikkapa pysäköinninvalvontaa käsittelevissä oikeustapauksissa.

l'uomo normale

Kai tuosta voi valittaa korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Lautamiesten käyttöä ja määrää ollaan muutenkin vähentämässä. Kaipa näissä säästöpaineissa ammattijuristien mielestä lautamiehistä olisi paras ensiksi säästää häiritsemästä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Swen OF Sweden

Mäenpää on luvannut käydä asian loppuun, eli uskoakseni valittaa asiasta korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Käytännössä tilanne ei kuitenkaan muuta mitään, koska aika loppuu kesken ja Mäenpäätä ei tulla onneksi koskaan näkemään lautamiehenä!!!

Vilpittömät onnittelut kuitenkin Mäenpäälle lyhkäisestä lautamies urasta!
Sai Mäenpää vaalimainoksiinsa sentään painetuksi lautamies tittelin, että ei tuo kaikki hukkaan mennyt!
https://www.youtube.com/watch?v=hNWu4FFoUj4

"Ei valheet mene ohi sillä et ne unohdetaan"
  -Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Svensk Polis: https://www.youtube.com/shorts/eyOT0wOcD5U

Roope

Quote from: Swen OF Sweden on 05.12.2012, 12:51:12
Oikeus voitti! Päätöksen lopussa lukee selkeästi, että: Kapunginvaltuuston päätös valita Mäenpää lautamiehen tehtävään on lainvastainen.

Ihanko oikeasti lukee noin? Onko tämä päätös jossain luettavissa? Perustelut kiinnostavat.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

coscarnorth

Quote from: Swen OF Sweden on 05.12.2012, 13:38:56
Mäenpää on luvannut käydä asian loppuun, eli uskoakseni valittaa asiasta korkeimpaan hallinto-oikeuteen. Käytännössä tilanne ei kuitenkaan muuta mitään, koska aika loppuu kesken ja Mäenpäätä ei tulla onneksi koskaan näkemään lautamiehenä!!!

Vilpittömät onnittelut kuitenkin Mäenpäälle lyhkäisestä lautamies urasta!
Sai Mäenpää vaalimainoksiinsa sentään painetuksi lautamies tittelin, että ei tuo kaikki hukkaan mennyt!

Mikäs tuossa nyt niin hienoa on? Olavin viha Perussuomalaisia kohtaan on lapsellista, koska PS ajaa sitä ihan samaa kansallismielistä agendaa kuin hänkin. Itse olen tyytyväinen, kunhan sen lautamiehen paikan saa edes joku kansallismielinen - puolueesta niinkään riippumatta. Olavin paikan vastustaminen pelkän puoluetaustan perusteella on mielestäni typerää - aivan yhtä typerää kuin hänen vihansa Perussuomalaisia kohtaan.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

Swen OF Sweden

Hienoa on asiassa se, että Mäenpää ei pääse lautamieheksi, koska ei millään mittarilla katsottuna ole sovelias kyseiseen tehtävään.

Olen tuntenut Mäenpään vuosikymmenet ja varmasti tiedän mistä puhun!

-Dave Lindholm

"Voisitteko kertoa minulle missä ilmansuunnassa suomesta katsottuna on:Itämeri?"
-Swen

Veli Karimies

Quote from: Swen OF Sweden on 05.12.2012, 14:16:42Hienoa on asiassa se, että Mäenpää ei pääse lautamieheksi, koska ei millään mittarilla katsottuna ole sovelias kyseiseen tehtävään.

Se on aivan sama onko vai eikö ole ja kuka on tuntenut kenet vai onko ollut tuntematta, kaikkia pitää silti arvioida samoilla kriteereillä tasaveroisesti.

Teiskolainen

Quote from: Veli Karimies on 05.12.2012, 14:57:50
Quote from: Swen OF Sweden on 05.12.2012, 14:16:42Hienoa on asiassa se, että Mäenpää ei pääse lautamieheksi, koska ei millään mittarilla katsottuna ole sovelias kyseiseen tehtävään.

Se on aivan sama onko vai eikö ole ja kuka on tuntenut kenet vai onko ollut tuntematta, kaikkia pitää silti arvioida samoilla kriteereillä tasaveroisesti.

Olavi käänsi tuolle Swenille kerran nestikan, joten katkeruus johtuu puhtaasti siitä.
Näin kuulin luotettavasta lähteestä.  :)

Swen OF Sweden

Samaa mieltä Veli Karimiehen kanssa "kaikkia pitää arvioida samoilla kriteereillä tasavertoisesti" ja tätä mieltä on myös hallinto-oikeus! Lautamiesvalinnoista ei yleensä tehdä valituksia tai ainakaan minä en ole kuullut näin aikaisemmin turussa tapahtuneen.
Mäenpää todennäköisesti tulee tekemään lautamies valinnoista tulevaisuudessa valituksia?
ja samat kriteerit näissäkin pitää päteä.

Teiskolaisen luotettava "lähde" ei nyt ollut lainkaan luotettava, joten teiskolaisen kannattaisi keskustella tietolähteensä kanssa uudestaan tai vaihtaa lähdettään.

Paikkaansa pitää se, että minulla ja Mäenpäällä on ollut hyvin pitkään lämpimät välit!

-Dave Lindholm

-Swen