News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suomalainen elokuva- ym. televisiotuotanto

Started by Conductor, 23.12.2011, 21:09:34

Previous topic - Next topic

Conductor

Olen ollut pitkään töissä ja tulen väsyneenä kotiin. Avaan kaljapullon ja avaan television. Haluaisin rentoutua...... Mutta mitä sieltä tulee? Sieltä tulee joku suomalainen "draama", joka kertoo itsetuhoisesta nuoresta tytöstä, joka on juuri TV:tä avatessani hyppäämässä katolta alas. TV menee saman tien kiinni.

Hei ihan oiekasti! Kuka oikeasti jaksaa tollaisia umpisynkkiä luuseritarinoita katsoa vuodesta toiseen? Minä kun katselen TV:tä haluan pistää aivot narikkaan ja rentoutua. TV-tarjonnan pitää olla hauskaa, kevyttä ja rentouttavaa. Tarinoiden pitää antaa positiivinen vaikutelma. Elokuvien pitää kertoa sankareista tai olla humoristisia luuseritarinoiden sijaan. Varsinkin silloin kun tulen raskaan työpäivän jälkeen kotiin. Varsinkin täällä Suomessa, jossa muutenkin on ihan tarpeeksi pimeätä niin sitä pimeyttä ei tarvitse lisätä millään televisiopropagandalla.

TV. TV ei ole mikään laite, joka kertoo "raa'an" todellisuuden tosimaailmasta. TV:n tarkoitus on 1. Viihdyttää, 2. Viihdyttää ja 3. Viihdyttää. Tähän tarkoitukseen TV aikoinaan luotiin. Minua ei vittuakaan kiinnosta mikään Aki Kaurismäki-paska tai kuinka monta itsemurhaa Suomessa tehdään tai kuinka paljon viinaa häjyt vetää. Siksi en omistakaan televisiota. Miksi minä tällaisesta negatiivisesta propagandasta maksaisin? Siis siitä, että minulle yritetään tyrkyttää negatiivista keinotodellisuutta. En minä halua elää negatiivisessa keinotodellisuudessa. Sen sijaan omistan lähes kaikki Arnold Schwarzeneggerin leffat, pistän aivot narikkaat ja rentoudun.

Hasta la vista baby.

Arnold Schwarzenegger- Commando
http://www.youtube.com/watch?v=47a4hBmrrKU&feature=related
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Cicero

Kuuluisiko perakammariin?

Suomen televisiotuotanto on kylla ihan pohjattoman surkeaa. Siita olen samaa mielta. Toki on jokaisen valinta, katsooko sita. Itse en vaivaudu juuri telkkaria Canal+:aa lukuunottamatta katsomaan, jolta sentaan tulee siedettavaa ohjelmaa (ja silla noin 30 euron kuukausimaksulla saa aika paljon laadukkaampaa tavaraa kuin satojen eurojen YLE-verolla) ja tuoretta urheilua.

Keskinkertaiset "taiteilijat" tayttavat Suomen taide-elaman nykyaan juuri tuollaisilla riipaisevilla arjen kuvauksilla joita katsomalla ei saa kuin depression. Aika kauas ollaan tultu Sibeliuksesta ja Gallen-Kallelasta, eihan modernissa yhteiskunnassa nyt hyvanen aika saa vaatia taitoa taiteilijalta, koska vapaus ja Hitler.

JNappula

No nyt tulee asiaa.

Jostain syystä suomalaiset elokuvantekijät eivät ole kasvaneet teini-iästä ulos. Kaiken pitää olla niin "rankkaa". Jos noihin sarjoihin ja elokuviin olisi uskominen, Suomessa ei muuta olisikaan kun yletöntä alkoholin ja huumeiden käyttöä, insestiä, raiskauksia, pettämistä jne. Jopa lastenelokuvaksi tehty Pelikaanimies oli ihan hanurista, koko elokuvan sanoma oli ilmeisesti se että ihmiset ovat pahoja ja petollisia. Lastenelokuvassa!

Osittain ongelma on tietysti rahanpuute, käsikirjoituksia ei liene mahdollista hioa loppuun samalla lailla kun Hollywoodissa. Aloitin juuri taas kerran katselemaan BR-boxilta amerikkalaista sotasarjaa Band of Brothers. Yhden jakson budjettina oli reilu kymmenen vuotta sitten 12.5M$, ei ihme että sarja on loistava.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Arvoton

YLEn näyttämä "draama" kera Salkkareiden on tehty "todellisuuspohjaiseksi" synkistelyksi, jotta iloiset afrikkalaiset olisivat mahdollisimman tervetulleita rikastamaan suomalaista katukuvaa. Eli tulevaisuudessa rulettaa kännykkään höpöttäminen ja suomalaisille naisille lässyttäminen. Työ on sitten sivuseikka.

Siksi aion mennä katsomaan sen Karon (Toivosen?) uuden Italia-aiheisen leffan, joka on kuulema täyttä hattaraa.

Mä tulen himaan juuri ennen Emmerdalen alkua ja sen parissa vierähtää mukavasti alkuilta. Se on suomalaisittain ajateltuna kieroutunut sarja, koska siinä aasialais- ja afrikkalaisperäiset ihmiset EIVÄT ole aasialaisia ja afrikkalaisia, vaan kuin kaikki muutkin ilman erityisryhmään kuulumista. Riippumatta ulkonäöstä ja ilmeisestä syntyperästä ihmiset Emmerdalessa rakastavat, pettävät ja sähläävät yhtä lailla kaikki. Sama outous suomalaisesta edistyksellisestä näkövinkkelistä on sarjassa EastEnders.

Suomessa on edistyksellinen asenne, jonka mukaan jengi on lokeroitava erityisryhmiksi uskonnon ja syntyperän mukaan, jotta voidaan alkaa SUVAITA ja järjestämään heille valtionapuja.