News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2009-04-30 TS: Omaishoidon tuen rahat loppuivat

Started by zhlobik, 01.05.2009, 10:19:28

Previous topic - Next topic

zhlobik

http://turunsanomat.fi/kotimaa/?ts=1,3:1002:0:0,4:2:0:1:2009-04-30,104:2:607952,1:0:0:0:0:0:

Syövätkö maahamuuttajat omaishoidon rahat?

Turun sosiaali- ja terveystoimen budjetti on ylittymässä tänä vuonna noin viidellä miljoonalla eurolla.

Ylityspaineita ovat toistaiseksi luoneet muun muassa toimeentulotuen tarvitsijoiden määrän kasvu, omaishoidon tuen kasvupaineet ja vammaispalveluiden kuljetuskustannukset.

Omaishoidon tukea varten varatut 4,1 miljoonaa euroa on jo syöty, joten lautakunta päätti keskiviikkona, ettei toukokuun puolella tuleville hakemuksille voida enää myöntää rahaa. Omaishoidon tuki on harkinnanvarainen avustus.

Lentomestari

Surullisia uutisia, täällä meilläpäin oli vasta lehdessä kuinka päivähoidossa suurennetaan lapsiryhmiä säästösyistä, sekä kaksi koulua lopetataan samasta syystä.

Ilmeisesti rahalle on tärkeämpiä kohteita? Olisiko kaukaa haettu kaksi ääripäätä, rikastuttajat sekä jo rikkaiden valtavat eläkkeet.

kertsu59

Mutta on sentään yksi hallinnonala jossa ei säästöjä tunneta Prkl.. >:(
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Jari-Petri Heino

Jumalaut. Olen itse omaishoitaja ja saan hulppeat 310€/kk siitä, etten jätä vanhaa isääni kaupungin hoidettavaksi. Ensimmäiset puolitoista vuotta tosin tein samaa hommaa ilman tuota suunnatonta tukea ja suoraan sanoen menetin mahdollisuuden omaan elämääni.
Jotkut sanovat, että valintakysymys.
Omaishoitajat säästävät valtiolle 1,2 miljardia euroa vuodessa, mutta silti pitää hoivata ennemmin sellaisia tyyppejä, jotka jättävät omaisensa kärsimään.
Tähän on kertakaikkiaan saatava joku raja.
Nyt tosiaan alkaa riittää....
Minulla on tosin yksi kortti ja aion tällä kertaa pelata loppuun asti. Viimeksi sen kortin pelkkä vilauttaminen, sai peruspalveluministerin sihteerin ottamaan minuun yhteyden puhelimitse. Jotain on kuitenkin ihan pakko tehdä. painoitan, että kyseessä ei ole väkivaltainen asia, vaan psykologinen sodankäynti.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

kertsu59

Quote from: hietane on 01.05.2009, 16:54:59
Jumalaut. Olen itse omaishoitaja ja saan hulppeat 310€/kk siitä, etten jätä vanhaa isääni kaupungin hoidettavaksi. Ensimmäiset puolitoista vuotta tosin tein samaa hommaa ilman tuota suunnatonta tukea ja suoraan sanoen menetin mahdollisuuden omaan elämääni.
Jotkut sanovat, että valintakysymys.
Omaishoitajat säästävät valtiolle 1,2 miljardia euroa vuodessa, mutta silti pitää hoivata ennemmin sellaisia tyyppejä, jotka jättävät omaisensa kärsimään.
Tähän on kertakaikkiaan saatava joku raja.
Nyt tosiaan alkaa riittää....
Minulla on tosin yksi kortti ja aion tällä kertaa pelata loppuun asti. Viimeksi sen kortin pelkkä vilauttaminen, sai peruspalveluministerin sihteerin ottamaan minuun yhteyden puhelimitse. Jotain on kuitenkin ihan pakko tehdä. painoitan, että kyseessä ei ole väkivaltainen asia, vaan psykologinen sodankäynti.
Jos vain on keinoja niin anna palaa täydeltä laidalta.
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.