News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Facebook-ryhmä: Loppu Homma-foorumin hyssyttelylle

Started by Saippuakupla, 13.11.2011, 19:22:04

Previous topic - Next topic

LW

Quote from: Ihan sika paljo viksumpi tyyppi kuin määTuolloin on tietysti luonnollista, että positiivinen syrjintä ja erinäiset työllistämistoimet nähdään tarpeettomina. Kuitenkin niistä pidemmällä tähtäimellä voi olla hyötyä koko yhteiskunnalle. Näin on toimittu mm. Yhdysvalloissa jossa vuosikymmenten aikana on asteittain "syrjitty positiivisesti" mustia (affirmative action). Sen myötä mustien työllistyminen on parantunut ja heitä on päässyt yhä korkeampiin tehtäviin. Kuten tiedämme, myös siihen kaikkein korkeimpaan.

Tämä on ainakin kahdessa mielessä yhtä hillittömän kuin tahattomankin hauska heitto.

1) No shit, Sherlock. Jos yhtä väestönryhmää suositaan toisen kustannuksella rankemman kerran, tämän väestöryhmän työllisyys ja pääsy korkeisiin tehtäviin tietysti paranee. Jos affirmative action romutettaisiin, ja korvattaisiin järjestelmällä, joka suosii valkoisia ja aasialaisia mustien ja latinojen kustannuksella, niin mitäköhän tapahtuisi? No, ainakin megaluokan rotumellakoita, mutta vaikutukset työllistymiseenkin lienevät itsestäänselvät.
2) Ai että mustan keskiluokan hidas rakentuminen viimeisten vuosikymmenten aikana johtuu nimenomaan siitä, että mustia on suosittu valkoisten ja paremmin pärjäävien vähemmistöjen kustannuksella? Menepä sanomaan tuo jenkeissä jossain liberaalissa tai mustassa porukassa, niin sylki lentää ja riski ainakin yhdestä antirasistisesta sydänkohtauksesta ei ole ihan vähäinen. Se on aina yhtä hauskaa kun joku kiihkomielinen suvis sanoo vahingossa jotain todella rasistista yrittäessään vastustaa rasismia.

Vakavampaakin kritiikkiä voisin esittää ja paljon, mm. kustannustehokkuudesta ja valkoisten rasismin lietsomisesta, mutta ehkä joskus toiste.

Että vielä jotain vammaisista? No, jotkut etujärjestöt tuntuvat olevan turhan herkkänahkaisia, mutta se nyt toisaalta ikään kuin kuuluu niiden toimenkuvaan. Pääosin vammaisten etuoikeudet ovat kuitenkin perusteltuja, koska niille on oikea tarve, ja niillä ilmeisesti saadaan aikaan oikeasti tuloksia. Parempi kuitenkin ennaltaehkäistä kuin hoitaa jälkeenpäin. Joku voisi muuten linkata tämän ketjun siihen FB-ryhmään, ellei sitä ole tehty jo.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Fiftari

Kovasti ne tuolla ryhmässä tätä ketjua lukevat mutta eivät kuitenkaan tule tänne juttelemaan. Poimivat jutun sieltä ja toisen täältä ja kopioivat sitten ketjuunsa. Tulisivat ihan rehellisesti juttelemaan.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

risto

Quote from: sunimh on 14.11.2011, 01:28:53
Quote from: risto on 14.11.2011, 01:05:12
Hommaa voisi kuvailla eräänlaiseksi eugeniikkaohjelmaksi: idiootit ja luonnevikaiset seuloutuvat täydellä varmuudella.

Vaikka välillä tuntuisikin vanne kiristävän päätä tai mitä nyt milloinkin, niin keskustelijoiden nimittely idiooteiksi ja luonnevikaisiksi, sekä hieman aiemmin samaan aihepiiriin liittyen ilmoittaa jonkun maailmankuvan olevan vinksahtanut, ei anna ihan hirveän positiivista kuvaa sekään.

Minusta kaveri, joka lyhyen ketjuun muutamaan lyhyeen kirjoitukseen saa ängettyä seuraavat kirjoitukset on ilman epäilystä joko luonnevikainen tai humalassa:

Voisi olla parempi, jos vaihtaisit alaa.Keharit ovat ovat näille fanaatikoille myös pyhiä lehmiä. Ovat rikkaus erilaisuutensa vuoksi eivätkä aiheuta mitään ylimääräisiä kustannuksia. Eihän aivovamma ole mikään heikkous, vaan vahvuus ja rikkaus!
...
Logiikkasi on siis suorastaan kehitysvammaista.
...
Taidat olla vähän kehitysvammainen itsekin. Miksi keharin sanominen kehariksi on ala-arvoista? Minusta keharit pitäisi abortoida. Minä en kasvattaisi keharia. Se olisi vain resurssien tuhlausta.
...
Voisi olla parempi, jos vaihtaisit alaa.

Maailmankuva on ilman muuta myös vinksallaan. Tämä siis minun katsantokannastani. Totta tietenkin jokaisella voi olla oma maailmankuvansa, jossa se, mitä itse näen korkkiruuvina näkyykin suorana ja se, mikä itselleni on rautanaulaa näkyykin kettinkinä.

Mielestäni eugeniikka on vastenmielistä ja sairasta. Puolustan eugenikoiden oikeutta tuoda esiin mielipiteitään. Kaikki sairaat ja typerät mielipiteet tulee saada esittää. Vain siten niitä vastaan voidaan argumentoida.

Toki myönnän, että arvokysymykset ovat vain osittain argumentoitavissa, ja eivät juuri lainkaan argumentoitavissa, mikäli pitäydytään ehdottoman naturalistisessa maailmankuvassa. Tällöin ei oikeastaan ole mitään absoluuttista totuutta siitä, mikä on vaikkapa kiven, hiirenkakan ja ihmisen keskinäinen arvojärjestys tai suhteellinen oikeutus olemassaoloonsa.

Olen myös kiitollinen siitä, että kannat huolta päätäni kiristävästä vanteesta. Onneksi vaiva ei ole vaivannut minua lainkaan viimeiseen reiluun tuhanteen vuoteen.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

kaivanto

Mulla ei ole juuri nyt tähän Don Quijote -taisteluun, mutta kävin tätä jo erään toimittajan FB-seinällä, jossa eräskin hänen kollegansa ylpeili, ettei ole koskaan käynyt Homma-foorumilla ja toinen "Alan epäillä, että näillä tietyillä hommalaisilla on jonkinlainen aivovamma. Ihan oikeasti." ja kolmas käskee minun hävetä, koska muka suvaitsen vammaisten syrjijiä. Peruste lie se, että luen ja jopa puolustan Homma-foorumia, joka tämän Hyysäri-toimittajan mukaan varmaankin pitäisi sulkea.

Keskustelu päättyi suurin piirtein siihen, että suvaitsevaistolta katkesivat suonet päistä. Eräs päätoimittaja vastasi minulle lopulta: "Suksisit rasisti vittuun!".

Tulen luonnollisesti julkaisemaan tämän seinäkeskustelun ihan kokonaisuudessaan.

kaivanto

Näemmä tuossa hysteerikkojen ryhmässä on jo Vera ja pari muutakin hoitamassa vähän opponointia. Jatkakaa!

ämpee

Kävin laittamassa sinne muutaman kommentin, tuo Face Book on aluksi hankala hahmoittaa, siellä vasemmalla on linkki jonka nimenä seinä, sinne niitä kommentteja, tai vaan lukemaan.

Yhteiskuntamme on kummallisessa tilanteessa mielipidevapauden suhteen, kyse ei siis ole mistään sananvapauden ylittävistä mielipiteistä, vaan aivan lakien rajojen mukaan kulkevista mielipiteistä.
Riittävän vanhat, tai jo eläkkeelle pelastautuneet voivat kommentoida vapaasti muutamia aiheita, kuten:

-Maahanmuutto, ja erityisesti sen sosiaalituristimaista osuutta
-Ilmastonmuutos, ja erityisesti sen CO2-painoitteista kaiken kattavaa uskontoa

Työelämässä olevien kannattaa näissä aiheissa käyttää ylimääräistä harkintaa, sillä lynkkaaja-joukko saattaa aineellistua kovin pikaisesti.
Neuvosto-Suomi pahoinvoi...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Leso

Epäsopu - tuo vanha kunnon keino rikkoa rintama.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Jouko

Mamut ja vammaiset eivät ole keskenään rinnastettavia vähemmistöryhmiä vähässäkään määrin. Kyllä tämä on täysin selvää. Ei ole asiallista jos joku niin tekee. Oli hommalainen tahi ei. Mutta siitä voidaan keskustella kumpi ryhmä on enemmän huomion keskipisteessä tänä päivänä. Mamuista pitää vielä erottaa se sosiaalista maahanmuuttoa edustava ryhmä. Sehän kilpailee resursseista vammaisten kanssa vaikka vammaiset ovat enimmäkseen kotimaisia ja täysin avuttomia ja toisten armoilla toisin kuin useimmat hyysäyksen kohteena olevat mamut.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

kaivanto

Minua riepoo se, että kuten kerroin, eräät merkittävät mielipidevaikuttajat ovat nyt käyttämässä muutaman kirjoittelijan yksittäisiä lauseita todistaakseen jälleen kerran, että Homma-foorumin kirjoittelijat ja lukijat ovat kaikki jotain rodunjalostajia, jotka karsastavat kaikkea poikkeavuutta. Ylittää ymmärrykseni korkealta ja kovaa.

Tämän vuoksi jouduin katsomaan A2-ohjelmat ja Maria Veitolan -show'n, jotta tietäisin, mistä tämä uusi joukkopsykoosi on lähtöisin. Tosin jälkimmäisen olisin katsonut Seppo Lehdon takia joka tapauksessa.

Marko Parkkola

Hei! Tämä on hurjaa. Juuri vastasin soveltuvuustestissä kysymykseen "minua tarkkaillaan" kieltävästi ja nyt huomaan valehdelleeni. Minuahan tarkkaillaan! Nyt varmasti hommarassismointini tästä laantuu ja käännyn punavihreän hötön kannatajaksi. Tunnen jo manboobsieni kihelmöinnin.

Vörå

Quote from: Ruckafella on 14.11.2011, 00:31:12
Nyt hekumoin jo huomisella vitutusorgasmilla, kun joku sarkasmivapaasti ajatteleva kauhistuja lainaa tätä esimerkkinä Homman hirmumietteistä.  8)

Tämähän antaisi taktisen mahdollisuuden meille vastarintaliikkeen jäsenille täällä Hommassa! Itse asiassa joistakin nimimerkeistä olen miettinytkin, että olisiko taustalla vain todella pirullinen suvis... Olen ollut myös huomaavinani joissakin valtamedian uutiskommentti-ketjuissa niin karikatyyrinomaisia suvis-mielipiteitä (mutta ei välttämättä oikeantuntuisella jargonilla ja asenteella esitettyinä), että olen pitänyt hyvinkin varmana jälkien johtamista sylttytehtaalle. Mene ja tiedä näistä - jos tälläistä oikeasti tapahtuu niin lapsellistahan se on.

Minusta täällä on aihepiirejä, joissa keskustelu saa hyvin karun ja vastenmielisen sävyn. On valtava yksittäistapausten käsittelyn virta, joka vie täysin epärealistisesti ja täysin systemaattisesti vain yhteen suuntaan - lopputuloksena on useiden väestöryhmien demonisointi. Myöskin suuri osa niistä ei niin analyyttisistä heitoista ja välikommenteista eri kejuissa antaa aika ei-imartelevan kuvan Homman valtavirran ajattelutavasta (jos nämä heitot siis sitä edustavat). Mutta ettei totuus unohtuisi niin seassa on autenttisesti hyviä ja tietorikkaita keskustelijoita, joita ei todellakaan voi lokeroida mihinkään tökeröön "viha-lokeroon". Sitä paitsi tämä on netti - ei juuri ole foorumia, jolla ei esiintyisi tyhmiä, tuomittavia mielipiteitä.

foobar

Quote from: Darvi on 14.11.2011, 09:00:08
QuoteJos joku alkaa minulle argumentoida kv-sia vastaan, kehotan katsomaan peiliin: Onko sinulla ollut oikeus syntyä tähän maailmaan? Voi olla, että minä en pidä sinusta, joten olisiko sinut pitänyt abortoida? No, tämä on aika alkeellista, mutta han-kortti - niin näyttää olevan alkeellista tuo fb-kommentointikin.

Sinusta on siis hyvä syy estää jotain syntymästä, koska sinä et pidä hänestä? Typeryys ei taida sinua tosiaan häiritä, kun tuollaisia argumentteja heittelet, joten uskottavaa, että tulet toimeen kehareidenkin kanssa. Ne eivät ole niin kaukana sinusta.

Se minkälaiset pakkokeinot ovat sallittuja riippuu vain siitä, onko hyvän vai pahan puolella. (Tietyillä poliittisilla ryhmillä tämä on aika vahva perinne, eivätkä valitettavasti tiedostavat vasurit ole niistä edes kivenheiton päässä.) Jos olisin hypertiedostava, voisin tulkita tuon jeesustelukommentin ajatukseksi siitä, että väärämielisiltä pitää kieltää lisääntyminen. Tiedän kuitenkin, että tämä olisi liioittelua.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Whomanoid

Quote from: planeta on 14.11.2011, 07:01:28
Mielestäni kehitysvammaisilla on täysi oikeus olla olemassa ja elää keskuudessamme kuten kaikilla tänne syntyneillä ihmisillä. Jos joku valitsee synnyttämisen, hänellä on siihen oikeus.

Esitätkö nyt mielipiteesi Suomen laista vai mielipiteesi siitä, minkälainen lain pitäisi olla? Ensimmäisessä tapauksessa triviaalia eikä siitä enempää, mutta jälkimmäisessä tapauksessa perustelut uupuvat.

QuoteMonet kv-lapset kasvavat hienoiksi aikuisiksi, tuovat paljon iloa ja hyötyä läheisilleen

Sama hyöty kuin lemmikeistä? Jos kehitysvamma on lievää, niin sitten tuon voi uskoa, mutta kun mennään vakavimpiin tapauksiin, niin he eivät kykene edes omaa kuormaansa vetämään, vaan vaativat jatkuvaa huolenpitoa.

QuoteJos joku alkaa minulle argumentoida kv-sia vastaan, kehotan katsomaan peiliin: Onko sinulla ollut oikeus syntyä tähän maailmaan? Voi olla, että minä en pidä sinusta, joten olisiko sinut pitänyt abortoida? No, tämä on aika alkeellista, mutta han-kortti - niin näyttää olevan alkeellista tuo fb-kommentointikin.

Sinusta on siis hyvä syy estää jotain syntymästä, koska sinä et pidä hänestä? Typeryys ei taida sinua tosiaan häiritä, kun tuollaisia argumentteja heittelet, joten uskottavaa, että tulet toimeen kehareidenkin kanssa. Ne eivät ole niin kaukana sinusta.

Darvi ei ole vielä tuohon ikään oppinut, mikä tekee länsimaisesta sivistyksestä länsimaista sivistystä.  Humanismi, valistus ja kristillinen etiikka. Se, miten heikompiosaisista yhteisön jäsenistä (sairaat, vammaiset, lapset, vanhukset) sekä eläimistä ja ympäristöstä pidetään huolta määrittelee sivistyksen tason ja laadun. Minulle länsimaisten arvojen puolustaminen on mm. näiden puolustamista (tietysti myös rationalismin, tieteellisen maailmankuvan jne.). Kehitysvammaisille kuuluu ihmisarvo ja oikeus huolenpitoon siksi, koska me suomalaisten enemmistö olemme niin halunneet. Sitten jos Darvin kaltaiset ihmiset ovat joskus enemmistönä, voimme nähdäkseni aivan hyvin omaksua myös islamismin, fasismin tai kommunismin. Darvilla on oikeus mielipiteeseensä, mutta toivon, että hänenkaltaisensa eivät koskaan ole päättämässä mistään yhteisistä asioista.
Väärin liputettu!

Ruckafella

Quote from: foobar on 14.11.2011, 09:04:32

Se minkälaiset pakkokeinot ovat sallittuja riippuu vain siitä, onko hyvän vai pahan puolella. (Tietyillä poliittisilla ryhmillä tämä on aika vahva perinne, eivätkä valitettavasti tiedostavat vasurit ole niistä edes kivenheiton päässä.) Jos olisin hypertiedostava, voisin tulkita tuon jeesustelukommentin ajatukseksi siitä, että väärämielisiltä pitää kieltää lisääntyminen. Tiedän kuitenkin, että tämä olisi liioittelua.

Mitenöhän tämä asettuu sitä vasten, että esim. Li Andersson kertoo abortin olevan itsestään selvä oikeus naisille? Saako naiselle siis kertoa, että abortti ei jostain syystä olekaan hänen oikeutensa  :flowerhat:

risto

Quote from: planeta on 14.11.2011, 07:01:28
Mielestäni kehitysvammaisilla on täysi oikeus olla olemassa ja elää keskuudessamme kuten kaikilla tänne syntyneillä ihmisillä. Jos joku valitsee synnyttämisen, hänellä on siihen oikeus.

Esitätkö nyt mielipiteesi Suomen laista vai mielipiteesi siitä, minkälainen lain pitäisi olla? Ensimmäisessä tapauksessa triviaalia eikä siitä enempää, mutta jälkimmäisessä tapauksessa perustelut uupuvat.

Tarkoittaako kryptinen virkeparisi todella sitä, että mielestäsi kehitysvammaisen synnyttämiseen ei tulisi olla oikeutta? Tällaisiakin yhteiskuntia nimittäin on ollut olemassa, eikä näistä ole tainnut moottoriteiden lisäksi mitään muuta positiivista vielä tulla.

QuoteMonet kv-lapset kasvavat hienoiksi aikuisiksi, tuovat paljon iloa ja hyötyä läheisilleen

Sama hyöty kuin lemmikeistä?

Ja taas niin matalaotsaista. Muuten, jos kehitysvammaisen äo. onkin yleensä sen 30 pinnaa keskimääräisen alapuolella, se on kuitenkin aivan eri tasolla kuin yhdelläkään eläimellä. Sanomme koiraa huippuälykkääksi, kun se osaa hakea aamulehden ja hevonen on suorastaan nero, jos se osaa kuopaista maata neljä kertaa, kun sille sanoo "two plus two equals".

Quote from: Darvi

Eiköhän jo kaikille ole Darvi selvää, että et pidä kehitysvammaisista ja toisaalta pidät heitä vain tarpeettomana taakkana, josta pitäisi päästä eroon. Näet siis oikeudeksesi määritellä, ketkä ihmiset saavat elää (tai olla edes ihmisiä).

En ymmärrä, miten vastenmielisyys, idioottimaisuus ja typeryys olisivat sen huonompia abortointiperusteita kuin kehitysvammaisuus. Nämä ovat arvovalintoja. Itse en abortoisi ketään, koska en koe olevani oikeutettu päättämään ihmisten elämästä ja kuolemasta.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

normi

Hmmm... kovasti on abortit tuomitsevia mielipiteitä täällä. kuulostaa ihan amerikan bible beltiltä. Vai onko niin, että kehitysvammaisia ei saa abortoida, mutta abortit ovat paksuna olevan oma asia? Kuka saa syntyä ja kuka ei ja kenellä on siitä oikeus päättää?
Länsimaissahan on meneilään jatkuva holokausti "uuneissa" jos asian ajattelee bible belt tyyliin? Tässä asiassa on vaikea olla selkeästi oikeassa tai väärässä.
Impossible situations can become possible miracles

kekkeruusi

Quote from: risto on 14.11.2011, 09:36:02
En ymmärrä, miten vastenmielisyys, idioottimaisuus ja typeryys olisivat sen huonompia abortointiperusteita kuin kehitysvammaisuus. Nämä ovat arvovalintoja. Itse en abortoisi ketään, koska en koe olevani oikeutettu päättämään ihmisten elämästä ja kuolemasta.
Tämä on jo ollut jonkin aikaa offtopiccia, mutta laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan. Miksi sikiön kehitysvammaisuus olisi jotenkin huono abortoimisperuste? Suurin osa aborteista tehtäneen ihan vaan "koska ei juuri nyt huvita alkaa äidiksi" tai kun ei ole viitsinyt huolehtia riittävästä ehkäisystä hetken huumassa. Ovatko nuo sitten parempia syitä? Suurin osa meistä haluaisi lapsensa olevan perusterve, kasvavan itsenäiseksi yksilöksi ja jatkavan sukua eteenpäin. Vaikeasti vammaisesta ei tule mitään näistä. Ei näiden tosiasioiden myöntäminen ja niiden perusteella toimiminen ole mitään natsimeininkiä, vaikka kuinka yrittäisi sellaista siitä vääntää.

normi

Quote from: kekkeruusi on 14.11.2011, 09:45:49
Quote from: risto on 14.11.2011, 09:36:02
Tämä on jo ollut jonkin aikaa offtopiccia, mutta laitanpa minäkin lusikkani tähän soppaan. Miksi sikiön kehitysvammaisuus olisi jotenkin huono abortoimisperuste? Suurin osa aborteista tehtäneen ihan vaan "koska ei juuri nyt huvita alkaa äidiksi" tai kun ei ole viitsinyt huolehtia riittävästä ehkäisystä hetken huumassa. Ovatko nuo sitten parempia syitä? Suurin osa meistä haluaisi lapsensa olevan perusterve, kasvavan itsenäiseksi yksilöksi ja jatkavan sukua eteenpäin. Vaikeasti vammaisesta ei tule mitään näistä. Ei näiden tosiasioiden myöntäminen ja niiden perusteella toimiminen ole mitään natsimeininkiä, vaikka kuinka yrittäisi sellaista siitä vääntää.
Eikös lapsivesitutkimuksia tehdä juuri siksi, että kehityshäiriöt havaittaisiin vielä siinä kohtaa, että abortti on mahdollinen?
Nimenomaan yhteiskunta siis panostaa siihen, että kehitysvammaisuus olisi peruste abortille.

n.n.

Johan on taas vääntöä.
Kehitysvammaisiakin kun on niin monenlaisia. Toisessa ääripäässä ovat he, jolla vamma ei käytännössä haittaa jokapäiväistä selviämistä. Ja toisessa ääripäässä ovat sitten, he joille se lehden hakeminen olisi ylivoimaista. He, joihin edes vuosikymmenien ammattitaidolla ja kokemuksella minkäänasteisen kontaktin saaminen on lievästi sanoen haasteellista.
Mitä asuntojen hintoihin tulee, laskisiko esim. fb-ryhmän aloittajan halukkuutta hankkia jotain tiettyä asuntoa tieto siitä, että asuinalueella olisi voimakas perussuomalaisten (tai miksei jopa Hommafoorumin) kannatus? Saisiko mahdollinen myyjä olla huolissaan?
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

Noottikriisi

Quote from: normi on 14.11.2011, 09:52:55

Eikös lapsivesitutkimuksia tehdä juuri siksi, että kehityshäiriöt havaittaisiin vielä siinä kohtaa, että abortti on mahdollinen?
Nimenomaan yhteiskunta siis panostaa siihen, että kehitysvammaisuus olisi peruste abortille.

Hyvä huomio. Korrekti mielipide on tässä aborttiasiassa ristiriitainen ja tekopyhä.
Yhteiskunnan varoja käytetään kehitysvammaisuuden mahdollisimman varhaiseen toteamiseen mutta sikiön kehitysvammaisuus on paheksuttava peruste abortille.
Toisin sanoen yhteiskunta painostaa abortoimaan kehitysvammaisen mutta paheksuu jos abortoi sillä perusteella. Voin vain kuvitella miten ahdistava tämä ristiriita on raskaana olevalle.

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Lemmy

Quote from: Fiftari on 14.11.2011, 01:39:51
Kovasti ne tuolla ryhmässä tätä ketjua lukevat mutta eivät kuitenkaan tule tänne juttelemaan. Poimivat jutun sieltä ja toisen täältä ja kopioivat sitten ketjuunsa. Tulisivat ihan rehellisesti juttelemaan.

Ei ne rassukat uskalla. Ajattelee nyt, tyhjäntoimittajalta voi puhketa suoni krapulapäästä, sitten vielä heitetään mereen. Kyllä sieltä bukkakeklubista samanmieleisiä puolimieliä löytyy, onhan kalankääreen levikkikin kalakauppojen määrää suurempi - vielä.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

normi

Quote from: n.n. on 14.11.2011, 10:00:05
Mitä asuntojen hintoihin tulee, laskisiko esim. fb-ryhmän aloittajan halukkuutta hankkia jotain tiettyä asuntoa tieto siitä, että asuinalueella olisi voimakas perussuomalaisten (tai miksei jopa Hommafoorumin) kannatus?

Tietysti laskisi halukkuutta, koska hinnat olisivat nousseet. Korkea hinta laskee halukkuutta tehhdä kaupat yllättävän paljon yleensä.
Myyjän kannattaisi olla vain iloinen hinnan noususta.

MoonShine

Totta helvetissä N.I.M.B.Y. -keskus [AA- kerho, narkkarien neulanvaihtopiste, VOK jne jne...] pudottaa omistusasuntojen hintoja vähintään kilometrin joka suuntaan, mutta asiasta ei sovi julkisesti edes keskustella, koska tässä maassa on jo liikaa Ruotsista omittua vihersosiaalivassarimeininkiä ja poliittista korrektiutta.
Homma-Forum on ainoa paikka Suomessa, jossa asiasta on mahdollista käydä rehellistä debattia.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Saippuakupla

Lähinnä koomista, että muutama fb-ryhmään kirjoittanut höyrypää kuvittelee Hommaa seuraavan fb-ryhmän aiheuttavan "paniikkia". Tähän mennessä Hommaa ovat seuranneet:
- kaikki Suomen mediat
- viranomaiset, jopa kirjautuneina foorumille
- satunnaiset poliitikot ja/tai heidän avustajat
- kuopattu Hommawatch
- rinnakkaistodellisuus
- satunnaiset fb-ryhmät
- satunnaisesti vierailevat ja säännöllisesti Hommassa päivystävät vieraat (yleensä sivustolla jumittavia vieraita taitaa olla suunnilleen tuplasti kirjautuneihin verrattuna)

Kyllä tuohon listaan vielä yksi fb-ryhmä mahtuu, mutta mielenkiinnolla odotan, että saadaanko sinne rakennettua jotain muuta kuin "keskinäisen paheksunnan kerho"? Nythän tuo vaikuttaa siltä, koska ryhmän fb-seinältä löytyy kommentti, johon sivuston ylläpitäjät eivät ole tarttuneet millään lailla. Sen sijaan Hommaa paheksuvista kommenteista kyllä tykätään ja niitä kommentoidaan.

Quotexxxxx xxxxxxx: Olen muutaman kerran kattellut homma palstaa ja joka kerran tullut paha olo. Vaikuttaa kuin se olisi mielenterveysongelmaisten sisäpiiriseinämä. Ei kiinnosta.

https://www.facebook.com/pages/Loppu-Homma-foorumin-hyssyttelylle/109874535793188?sk=info#!/pages/Loppu-Homma-foorumin-hyssyttelylle/109874535793188?sk=wall&filter=1
Mielenkiintoista, että Homma rinnastetaan "mielenterveysongelmaisten sisäpiiriseinämäksi"? Mielenterveysongelmat kun ovat kehitysvammaisilla yleisiä ongelmia ja kehitysvammaisilla on muuta väestöä suurempi riski sairastua mielenterveyden häiriöihin. Psyykkinen sairaus on n. 20 % avohoidossa olevista ja 45 % laitoshoidossa olevista. Lisäksi n. 17-36 % arvioidaan olevan haastavaa käytöstä. Kehitysvammaisista 5-10 % arvioidaan esiintyvän vakavia mielenterveyden häiriöitä. (Kaski, M. 2001. Kehitysvammaisuus.)

Kela informoi seuraavaa:

QuoteVammaisetuutta maksetaan usein mielenterveyden häiriön perusteella (2008)

Kolmiportaisten vammaisetuuksien saajista 25 prosentilla sairausperusteena mielenterveyden häiriöitä.

Vuoden 2008 lopussa 34 500 lapsen vammaistuen saajalla yleisin sairausperuste oli mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöt. Hieman alle 40 %:lla saajista tuen pääasiallisena sairausperusteena oli mielenterveyteen liittyvä sairaus.

Eläkkeensaajan hoitotukea saaneesta 196 800 henkilöstä vajaalla neljänneksellä sairausperusteena olivat mielenterveyden ja käyttäytymisen häiriöt. Näiden sairauksien osuus on vähentynyt 3 prosenttiyksiköllä vuodesta 2000.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/net/080409130701MV?OpenDocument

Myös Kehitysvammaisten Tukiliitto ry on julkaisut oppaan: Mieli myllertää - Opas kehitysvammaisen ihmisen mielenterveyden tukemiseen, jossa todetaan:

QuoteKehitysvammaisilla henkilöillä on keskimääräistä enemmän mielenterveysongelmia

Kehitysvammaisilla henkilöillä on enemmän mielenterveysongelmia verrattuna valtaväestöön. Häiriöitä arvioidaan olevan 3–4 kertaa enemmän kuin vammattomilla ihmisillä. Suomessa 10–15 prosentilla kehitysvammaisista henkilöistä arvioidaan olevan myös diagnosoitava psyykkinen sairaus. Tilanteen arvioimista vaikeuttaa vielä se, että usein käyttäytymisen pulmien syissä on sekaisin monenlaisia asioita varsinaisen mielenterveyden häiriön lisäksi tai sen sijaan. (Seppälä 2007.)

http://www.kvtl.fi/media/Julkaisut/Oppaat/1257754705mieli_myllertaa_opas.pdf

Edit: Mielenterveysongelmaisten sisäpiiriseinämä -viesti poistettiin fb-ryhmästä.

Edit 2: Mielenterveysongelmaisten sisäpiiriseinämä -viesti on ilmestynyt takaisin ryhmän seinälle.

Futuristi

Quote from: tietotyöläinen on 14.11.2011, 00:56:16
Olin kuvitellut, että kehari on loukkaava haukkumasana. Se oikeasti särähti aika pahasti ja selvästikään en ollut ainoa.

Olen törmännyt myös siihen, että mamun kuvittellaan olevan tarkoituksella loukkaava sana. Ongelmallisia nämä uudet termit (ja vanhat tietysti myös).

Itse suhtaudun kehitysvammaisten erityiskohteluun suotuisasti ainakin noin yleisesti. Voi olla että löytyy yksityiskohtia, joita en pidä perusteltuina tms.

Ja kun nyt hommassa ollaan, niin todettakoon, että yksi merkittävä syy vastustaa sosiaalista maahanpäästöä on se, että säilytämme kykymme huolehtia omista vähempiosaisistamme.

Itse kannatan sikiöseulontoja, jotta tulevat vanhemmat voivat itse arvioida haluavatko vammaisen lapsen vai eivät. Painostamista aborttiin pidän kyseenalaisena, koska abortti itsessään, oli sikiö terve tai ei, voi olla henkilöstä riippuen erittäin rankka päätös. Mikään vammaisuus ei itsessään ole millään tavalla positiivinen asia. Vammaisuus hankaloittaa aina elämää ja aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia vammaiselle itselleen ja muille. Useimmat ihmiset päätyvät abortoimaan sikiön, jolla on esimerkiksi Downin syndrooma, koska vaikeasti vammaisen lapsen hoitaminen on moninkertaisesti työläämpää kuin terveen, mikä sekin on jo erittäin kovaa työtä. Jotkut perinnölliset sairaudet johtavat kärsimykseen ja traagiseen kuolemaan jo lapsena tai nuorena.

Toisaalta kannatan olemassaolevien vammaisten humaania kohtelua, vaikka se kuluttaisikin yhteiskunnan resursseja. Meistä jokainen tai kuka tahansa läheisemme voi vammautua vakavasti loppuiäkseen milloin tahansa. En halua elää yhteiskunnassa, jossa vammaiset eivät voi elää elämisen arvoista elämää.

normi

johan ns. kaupungin vuokratalo naapurissa laskee osaketalon arvoa... mikä tässä on vaikea ymmärtää? kun mietitte ihanneympäristöänne rehellisesti, niin tiedätte kyllä, että mitkä kaikki tekijät laskevat hintoja.

Ruckafella

Quote from: normi on 14.11.2011, 09:41:48
Hmmm... kovasti on abortit tuomitsevia mielipiteitä täällä. kuulostaa ihan amerikan bible beltiltä. Vai onko niin, että kehitysvammaisia ei saa abortoida, mutta abortit ovat paksuna olevan oma asia? Kuka saa syntyä ja kuka ei ja kenellä on siitä oikeus päättää?
Länsimaissahan on meneilään jatkuva holokausti "uuneissa" jos asian ajattelee bible belt tyyliin? Tässä asiassa on vaikea olla selkeästi oikeassa tai väärässä.

Entä jos oikein yrittää ;)

Miniluv

Abortista on vääntöä jo kymmeniä sivuja. Lopetetaan tämänkertainen nyt tähän.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

JR

Olen jotain vammaisjärjestöä tukenut pienillä rahasummilla, kun olen varmistunut rahan menevän perille. Jonkunlaisista potilasvahinkovammoista kärsin itsekin, mutta vammaisenkirjoissa en ole. Että en minä ainakaan vammaisia vihaa, enkä usko, että täällä kukaan muukaan.

Ai niin, vaalikeräyksissä olen viimeaikoina ollut mukana talkoissa ja ensi vuonna on siinäkin hommassa kahdet vaalit.

Sanglier

Kukaan tai mikään ei kaipaa tätä kommenttia, joka ei edistä keskustelua millään tavalla, mutta kirjoitan sen silti.

Kun ajattelen kehitysvammaisten keskusta tjsp omilla nurkillani, ajattelen harmittomia, sisäisesti kauniita forrestgumpeja, jotka erottaa muista hiihtelijöistä vain epämuodikkaista vaatteista.

Mutta naapurin ilkeä setä ajattelee Steinbeckin Lennietä, joka henkisten kykyjensä vajavaisuuden vuoksi on arvaamaton.

Olemme molemmat oikeassa. Meillä on molemmilla oikeus ajatella kuten ajattelemme. Kenelläkään fb-pellellä ei ole oikeutta väittää että kumpikaan ajattelee väärin.

Kaikille hyssyttelijä-itsensähinkkaajille siellä facebookissa:

OLISITTEKO VOINEET PYSTYTTÄÄ RYHMÄNNE JONKIN TOISEN HOMMA-OTSIKON KUNNIAKSI, KUTEN "OSLO ON POHJOISMAIDEN RAISKAUSPÄÄKAUPUNKI" TAI JOKIN LUKUISISTA LAITONTA MAAHANTULOA JA SOSIAALITURVAN VÄÄRINKÄYTTÖÄ KOSKEVISTA KETJUISTA.

Koska hyssyttelyn aika on ohi. Kiitos.