News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

"Äärioikeisto Suomessa" -kirja ja keskustelutilaisuus (Dan Koivulaakso)

Started by Roope, 08.11.2011, 01:32:29

Previous topic - Next topic

Blanc73

Quote from: Ilkka Partanen on 24.02.2013, 20:16:43
Tässä arvioni kirjasta: http://ilikka.puheenvuoro.uusisuomi.fi/133660-kirja-aarioikeisto-suomessa

Hyvä kirjoitus. Yllättäen Härköselle se ei uponnut. Vasuri-pamfletin kirjoittajien äärioikeisto-käsitys on yhtä lavea kuin Härkösillä: jos et nuoleskele kritiikittömästi nykyisen kaltaista pohjoismaista maahanmuuttopolitiikkaa olet äärioikeistolainen. Islamin arvostelu johtaa myös siihen samaan lopputulokseen. Tuolla kajahtaneiston logiikalla Suomessa ja euroopassa on aika helvetin paljon äärioikeistolaisia...
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Saippuakupla

Kirja-arvostelu Äärioikeisto Suomessa -kirjasta:

QuoteVA2013/1s22-23
Kirja-arvostelut

Äärioikeiston kuvailua

Tammikuussa äärioikeistolaisen Suomen vastarintaliikkeen jäsenet pyrkivät väkivalloin sisään Äärioikeisto Suomessa- kirjan keskustelutilaisuuteen Jyväskylässä. Otsikot vallannut tapaus päättyi puukotukseen ja sai valtakunnan päättäjät keskustelemaan äärioikeistosta. Mistä kirjassa on kyse? Kalevi Hölttä arvosteli teoksen Vapaa Ajattelijalle.

Kalevi Hölttä

[...]

http://vapaa-ajattelijat.fi/node/256

Saippuakupla

QuoteUuden äärioikeiston läpivalaisu

Dan Koivulaakso, Mikael Brunila, Li Andersson: Äärioikeisto Suomessa. Into. 336 s.

Äärioikeistoa on tutkittu vähän, mutta väitteitä ja tulkintoja on runsaasti. Dan Koivulaakson, Mikael Brunilan ja Li Anderssonin kirjoittama teos on siten ehdottoman tarpeellinen, mikä on todettava heti aluksi. Kirjoittajien mukaan äärioikeistolaista poliittista toimintaa ei voida vastustaa ymmärtämättä heidän sisäistä dynamiikkaansa, missä he ovat varmasti oikeassa.

Käytetty yläkäsite "äärioikeisto" pitää sisällään myös sellaiset puolueet, jotka hyväksyvät demokraattisen järjestelmän, mutta ovat omaksuneet kirjoittajien tulkinnan mukaan nykyfasismille ominaisia piirteitä. Tällainen on esimerkiksi pyrkimys mobilisoida populistisia poliittisia teemoja eliitin ja erillisjärjestöjen kautta, tarjoilla ne puoluetasolle ja näin saavuttaa hegemonia tietyillä arvoalueilla. Esimerkkinä tällaisesta puolueesta on tässä kirjassa Perussuomalainen puolue.

Eurooppalaistuminen Ranskan johdolla
Fasismi oli pitkään jäänyt yhteiskunnan marginaaliin verrattuna sen asemaan sotien välisenä aikana. Nykyisin se on kirjoittajien mukaan kuitenkin poliittinen projekti, joka jatkaa kehittymistään eurooppalaistuvassa ympäristössään.

Uudenlaisen eurooppalaistuvan fasismin kehityksestä puhuttaessa lähtökohtamaa on Ranska. Siellä ideoitiin kirjoittajien mukaan 1960-luvulla äärioikeistolaisen liikkeen kansainvälistäminen siirtymällä vanhasta kansallismielisestä nationalismista yhteiseurooppalaiseen nationalismiin. Tästä hyvänä esimerkkinä toimii ns. etnopluralismi, jonka mukaan on olemassa selvästi rajattavien kansallisten kulttuurien ja rotujen kirjo, jonka säilyminen monimuotoisena on itseisarvo siinä missä luonnonkin monimuotoisuus.

Suurimpana uhka tälle äärioikeistossa nähdään "egalitaarinen ideologia" ja sen pyrkimys pelkistää kaikki kulttuurit yhdeksi globaaliksi sivilisaatioksi. Tämä ajattelu näkyy kirjoittajien mukaan oikeistopopulistisessa retoriikassa "isänmaiden Euroopasta" ja mm. Suomen Sisun iskulauseessa "suomalainen Suomi eurooppalaisessa Euroopassa".

Puolustamalla Eurooppaa ovat oikeistopopulistit löytäneet keppihevosen ja edesauttaneet suuren kertomuksen syntyä lännen ja islamin välisestä konfliktista. Tässä konfliktissa länsimainen kulttuuri nostetaan korkeampaan asemaan ja näin eriarvoistetaan kulttuureita.

Äärioikeisto on oivaltanut, että uskottavuuden palauttamiseksi on saavutettava ideologinen ja kulttuurinen "hegemonia". Tie poliittiseen valtaan ei onnistu vaalien kautta, vaan ensin on muutettava "ajan henki", saatava muutos perusarvoihin. Tämän ajatuksen äärioikeisto on ominut italialaiselta kommunistilta Antonio Gramscilta.

Ranskan jälkeen nykyisen äärioikeiston ajattelulle tärkeitä maita ovat Italian ohella Iso-Britannia ja Saksa. Kirjoittajien mukaan eri maiden fasistiset liikkeet ovat vahvimmillaan silloin, kun niiden tavoitteet kohtaavat yhteisissä hankkeissa tarkoituksena saada ne julkisuuteen. Siksi äärioikeiston sisäisten jakolinjojen ymmärtäminen on "antirasistien" tärkeimpiä tehtäviä.

Monikulttuurisuuden käsite yksipuolinen

Kirjan suurimmaksi puutteeksi voidaan lukea yksipuolisuus, joka lukijalle jää kirjoittajien monikulttuurisuuden käsitteestä. Kirjoittajat keskittyvät arvostelmaan äärioikeiston käsitystä teemasta, mutta eivät esitä muuta kuin tarkemmin määrittelemättömän liberaalin käsityksen monikulttuurisuudesta. Näin kenttä jää pitkälle vastustajan – tässä tapauksessa perussuomalaisten – haltuun, kun oma käsitemäärittely asiasta on yhtä pitkä kuin leveä. Kaksi kirjoittajista esitellään kirjan kansilehdillä vasemmistoaktivisteina. Vasemmistolaisuus vilahtelee rivien välistä, mutta perinteistä vasemmistolaisuutta on turha etsiä kirjasta; näkökulma tai paremminkin hyökkäyskulma on ultraliberalistinen. Kirjoittajien monikulttuurisuus sallii täysin rajoittamattoman maahanmuuton.

Jos kirjoittajilla olisi ollut esittää oma tarkempi määritelmä ja strategia monikulttuurisuuden toteuttamisesta tai hallinnoinnista – jonka avulla olisi argumentoitu vastapuolen väitteet kestämättömiksi – olisi lukija saanut selvemmän kuvan siitä, mistä muusta on kysymys paitsi äärioikeiston vastustamisesta. Eri kulttuurithan voivat toki olla erillään, ja silti tasa-arvoisia. Lisäksi liberaalinen monikulttuurisuus johtaa helposti assimilaatioon, jossa vahvempi voittaa. Tästä probleemasta juuri äärioikeisto on kiinnostunut.

Ongelma tulee ehkä esille aivan kirjan lopussa, jossa kirjoittajat toteavat: "Niin kauan kuin perussuomalaiset asettavat politiikan päiväjärjestyksen, on heillä kaikki valttikortit käsissään. Siksi ei kannata lähteä mukaan keskustelemaan puolueen valitsemista asioista". Näin kirjoittajat ovat kuitenkin tehneet julkaisemalla kirjansa.

Onko kirja luonteeltaan tieteellinen tutkimus tai poliittinen pamfletti? Aineiston määrän kannalta sitä voidaan pitää tutkimuksena, mutta tarkastelun yksipuolisuuden kannalta ei.

Lisäksi aineisto jää irralliseksi fasismin määritelmästä, jota ilmoitetaan käytettävän (Roger Grifin määritelmä). Teosta voikin pitää poliittisena pamflettina ja tietokirjana, jolla on sellaisenaan merkittävät ansionsa.

Kirjoittaja on Turun yliopiston poliittisen historian professori

TIMO SOIKKANEN

http://www.ts.fi/kulttuuri/kirjat/470791/Uuden+aarioikeiston+++lapivalaisu

qwerty

Quote from: Saippuakupla on 06.04.2013, 12:16:18
Dan Koivulaakso, Mikael Brunila, Li Andersson: Äärioikeisto Suomessa. Into. 336 s.
Kirjoittajien monikulttuurisuus sallii täysin rajoittamattoman maahanmuuton

Siinä tuo pamfletti pähkinänkuoressa. Kiva huomata että maassamme on ainakin yksi proffa joka ei ole tulipunainen!
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

gloaming

Ko. kirjan tärkein tarkoitus on ottaa haltuun ja muuttaa käsite "äärioikeisto", ts. paaluttaa syvemmälle, että jos et kannata kehitysmaaköyhyysmaahanmuuttoa, olet "äärioikeistolainen".
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Ilkka Partanen

Pidän erittäin mielenkiintoisena että tuossa kirjassa jauhettiin ihmeen paljon Perussuomalaisista, sama tosin tapahtui myös "Tuhansien aatteiden maa: ääriajattelua nyky-Suomessa" kirjassa. On aika erikoista että kutsutaan "ääriryhmäksi" maan kolmanneksi suurinta puoluetta kannattajineen.

foobar

Quote from: Ilkka Partanen on 08.04.2013, 23:56:27
Pidän erittäin mielenkiintoisena että tuossa kirjassa jauhettiin ihmeen paljon Perussuomalaisista, sama tosin tapahtui myös "Tuhansien aatteiden maa: ääriajattelua nyky-Suomessa" kirjassa. On aika erikoista että kutsutaan "ääriryhmäksi" maan kolmanneksi suurinta puoluetta kannattajineen.

Mikä tahansa taho joka ei ideologisesta nöyryydestä tai poliittisten intressien vuoksi nöyristy myötäilemään sosialisteja rajatta on sosialistien näkökulmasta vaarallinen ja äärimmäinen. Perussuomalaiset ovat reaalipoliittisesti tällä hetkellä ainut eduskuntapuolue joka sekä irtisanoutuu heidän ideologiastaan että heidän kanssa veljeilystä. Tämä on koivulaaksoille ja anderssoneille punainen vaate; miten joku kehtaakin ilmaista sellaisen mielipiteen, ja miten joku muu kehtaa sitä kannattaa? Moinen konsepti ei "vapaamielisten" mieleen mahdu; heidän mielestään jokaisen on oltava vähintään vähän heikko tai vastaanottavainen sosialistiselle aatteelle, vaikka aitojen sosialistien ei tarvitse itse olla vastaanottavaisia millekään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Iloveallpeople

QuoteNuhevin lukupiiri: Äärioikeisto Suomessa

Thu Oct 24 2013 at 05:00 pm

Venue : Steam Coffee, Kaisaniemenkatu 3, 00100 Helsinki. Fredrikinkatu 65 (2.kerros), 00100 Helsinki, Helsinki, Finland

Created By : Helsingin Vihreät Nuoret

Nuhevin lukupiiri kokoontuu jälleen Steam Coffeessa (Kaisaniemenkatu 3)! Tällä kertaa kokoonnumme keskustelemaan kirjasta "Äärioikeisto Suomessa". Kirja käsittelee suomalaisia äärioikeistolaisia ja oikeistopopulistisia liikkeitä ja puolueita sekä niiden sidoksia eurooppalaisiin äärioikeistolaisiin ryhmiin. Kannattaa tulla paikalle, vaikka et ehtisikään lukea kirjaa – keskustelusta saa silti paljon irti. Lisätietoa kirjasta: http://www.intokustannus.fi/kirja/aarioikeisto_suomessa/
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Franklin

Vähemmän yllättäen meidän "skarppi työväen militanttimme" ei elä kuten saarnaa. Kirjassaan Paskaduunista barrikaadeille Koivulaakso neuvoo:

Quote"Kuntoile, äläkä vain dokaa ja bilettele. Skarppi työväen militantti saa enemmän aikaan kuin veltto nuorisoalkoholisti".

Lähde:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/1919168/tyovaen-taistelija

Tämä rautainen kamppailulajejakin harrastava militantti jäi kuitenkin kuntotestissä varsin vaatimattomasti alle tyydyttävän tason.

Hesarin juttu:

QuoteDan Koivulaakso kuntotestissä – "säälittävä tulos"

Pals­tal­la teh­dään tes­ti ja pui­daan sen tu­lok­set.

Kau­pun­gin­val­tuu­tet­tu te­ki li­has­kun­to­tes­tin, jos­sa sel­vi­si, mis­sä kun­nos­sa kamp­pai­lu­la­jien har­ras­ta­jan li­hak­set ovat.

Hen­gäs­ty­nyt Dan Koivulaakso, 33, oh­ja­taan suo­raan pu­ku­huo­nee­seen Sal­mi­saa­ren Eli­xia-kun­to­kes­kuk­ses­sa. Hän on tul­lut li­has­kun­to­tes­tiin, mut­ta hi­ki nou­si pin­taan jo Hel­sin­gin il­ta­päi­vä­ruuh­kas­sa.

Kau­pun­gin­val­tuu­tet­tua ja kan­sa­lais­ak­ti­vis­tia kiin­nos­ta­vat po­li­tiik­ka ja kamp­pai­lu­la­jit – täs­sä jär­jes­tyk­ses­sä. Jäl­kim­mäis­tä hän on har­ras­ta­nut vii­ti­sen vuot­ta, vä­lil­lä la­jia vaih­taen. Täl­lä het­kel­lä mais­tuu bra­si­lia­lai­sen jiu­jit­sun li­säk­si lenk­kei­ly ja kun­to­pii­ri kes­ki­mää­rin kol­me ker­taa vii­kos­sa.

Po­li­tiik­ka on ol­lut ku­viois­sa jiu­jit­sua kauem­min. Va­sem­mis­to­lii­ton ri­veis­sä is­tu­va Koi­vu­laak­so siir­tyi puo­lue­po­li­tiik­kaan ih­mis­oi­keus- ja ke­hi­tys­yh­teis­työn pa­ris­ta.

LI­HAS­KUN­TO­TES­TIS­SÄ on lu­vas­sa vii­si lii­ket­tä. Yh­tä teh­dään 45 se­kun­tia put­keen, ja kaik­ki liik­keet teh­dään kah­des­ti. Lo­puk­si yn­nä­tään tois­to­mää­rät.

"Mi­tä yk­sin­ker­tai­sem­mat liik­keet, si­tä hel­pom­pi on kes­kit­tyä tes­taa­mi­seen", sel­vit­tää per­so­nal trai­ner Ken Sirenius.

Kun­to­tes­te­jä on yh­tä mo­nen­lai­sia kuin tes­taa­jia­kin, mut­ta niil­lä kai­kil­la seu­ra­taan suo­ri­tus­ky­vyn ke­hit­ty­mis­tä. Koi­vu­laak­so ei ole eri­tyi­sel­lä tree­ni­kuu­ril­la, mut­ta oma kun­to kiin­nos­taa. Aiem­min hän on ol­lut vas­taa­vas­sa "si­ka­tes­tis­sä" ker­ran.
"Täs­tä ker­ras­ta tu­lee kyl­lä ai­ka rääk­ki", Koi­vu­laak­so en­na­koi.

Tes­ti al­kaa thrus­ter-liik­keel­lä, jos­sa teh­dään etu­kyyk­ky ja pys­ty­pun­ner­rus 25 ki­lon le­vy­tan­gon kans­sa. Koi­vu­laak­sol­la pyyh­kii hy­vin ja tois­to­ja tu­lee 22. Seu­raa­vak­si vat­sa­ru­tis­tus vii­den ki­lon le­vy­pai­non kans­sa, ja hi­ki­pin­ko reh­kii 28 tois­toa.
Sit­ten pa­ha­mai­nei­nen yleis­lii­ke bur­pee: kyy­kis­tys, kä­det maa­han, hyp­py taak­se­päin pun­ner­ru­sa­sen­toon, pon­nis­tus ta­kai­sin kyyk­kyyn, hyp­py ylös ja kä­det suo­rik­si pään pääl­le.

"Tä­mä on haas­ta­vin lii­ke. Var­sin­kin toi­sel­la kier­rok­sel­la se saat­taa ol­la liian ha­po­kas", Si­re­nius sa­noo.
En­sim­mäi­sel­lä kier­rok­sel­la on vie­lä kak­si lii­ket­tä, etu­no­ja­pun­ner­rus ja vii­va­juok­su. Koi­vu­laak­so hi­koi­lee, mut­ta pun­ner­rus­ten jäl­keen kym­me­nen met­rin edes­ta­kai­nen juok­su lip­sah­taa hoi­per­te­luk­si.

Lii­ke­sar­jan jär­jes­tys on tark­kaan har­kit­tu. Mai­to­ha­pot myl­lää­vät, ei­kä hap­pi eh­di li­hak­siin. Koi­vu­laak­soa pai­naa kuu­kau­den kes­tä­nyt fluns­sa­tau­ko kun­toi­lus­ta.

Mi­nuu­tin hui­lin jäl­keen kaik­ki teh­dään uu­des­taan. Aloi­tus­lii­ke­sar­jas­sa Koi­vu­laak­son tois­to­mää­rä las­kee al­le puo­leen en­sim­mäi­ses­tä kier­rok­ses­ta, mut­ta vat­sa­li­has­bra­vuu­ri sen­tään su­juu.

TES­TI ON OHI, ja Koi­vu­laak­so näyt­tää pa­lau­tu­van no­peas­ti – ai­na­kin fyy­si­ses­ti.

"Sää­lit­tä­vä tu­los mut­ta muu­ten hy­vä fii­lis. Häm­mäs­tyt­tää, et­ten jak­sa­nut pun­ner­taa", Koi­vu­laak­so puus­kah­taa.

Si­re­nius kan­nus­taa ja neu­voo ke­hit­tä­mään työn­tö­voi­maa kä­si­var­siin se­kä kes­tä­vyyt­tä yleis­kun­non ko­hen­ta­mi­sek­si. "I­sois­ta hauik­sis­ta ei ole suur­ta iloa, jos sy­ke nou­see ihan piip­puun."

Koi­vu­laak­so jää 161 pis­teel­lään al­le tyy­dyt­tä­vän, ja erin­omai­seen oli­si tar­vit­tu lä­hes sa­ta li­sää. Si­re­nius ei an­na edes sai­ras­te­lus­ta sää­li­pis­tei­tä, vaik­ka fluns­san jäl­keen ih­mi­sen ha­pen­ot­to­ky­ky on­kin hei­kom­pi. Hän sa­noo, et­tei yleis­kun­to yleen­sä pu­toa fluns­sa­jak­son ai­ka­na, mut­ta pa­ri tree­ni­ker­taa tar­vi­taan en­nen kuin keuh­kot tot­tu­vat taas ko­vaan syk­kee­seen.

"Kuu­meen jäl­keen on hy­vä pi­tää muu­ta­ma täy­sin ter­ve päi­vä tau­koa lii­kun­nas­ta. Ja jos fluns­san jäl­keen tun­tuu pa­hal­ta kes­ken har­joit­te­lun, kan­nat­taa lo­pet­taa. Seu­raa­val­la ker­ral­la jak­saa sit­ten pi­dem­pään."

Koi­vu­laak­sol­la on sel­vä suun­ni­tel­ma tu­le­vil­le vii­koil­le: nyt kun fluns­sa on se­lä­tet­ty, sään­nöl­li­nen kun­toi­lu te­kee pa­luun.
Muuten olen sitä mieltä, että humanitäärinen maahanmuutto on lopetettava.

Rusinapulla

Eilen olisi ollut vasemmiston lätkätreenit Tampereella.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

Nuivake

Quote from: Rusinapulla on 07.12.2013, 10:02:29
Eilen olisi ollut vasemmiston lätkätreenit Tampereella.

Treeneistä syntyi myös "oikeutta eläimille" -tapahtuma.
Tällä kertaa oikeutta jaettiin hakkaamalla. Lätkämailoilla. Eläimiä. Suomi vuonna 2013. :facepalm:
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Reptilian

Ihmettelen suuresti että millä meriiteillä kyseinen hömppäporukka alkaa väsäämään "kirjaa" äärioikeistosta,kun ei näköjään ensimmäinenkään porukasta osaa antaa edes tarkkaa määritelmää sanalle äärioikeisto. Samalla tuollaista huuhaata asiatekstiä kirjoitettaessa pitäisi muistaa sammuttaa se aatteenvalo sumentamasta ajattelua. Mutta ajatella että ihan kolmestaan melkein pokkaripaksuuteen päästy, kyllä nyt on ollut nuoret kirjailijat tuotteliaita. Harmi vaan että asiasisältö unohtui kiireessä kun kaikki piti leimata natseiksi. Vai olikos se koko vihkon tarkoituskin.
Välillä kyllä ihmettelen että onko toi porukka oikeasti noin sekaisin, näkevät raukat natseja jokapuolella. Luulisin että tilalle on joku nimityskin

(Wikipedia in you we trust: Paranoidinen skitsofrenia on yksi skitsofrenian muodoista. Nykyisin se on urbaanin kulttuurin yleisin skitsofreniatyyppi; ajalta ennen rajua kaupungistumiskulttuuria (1700–1800-lukua) on kuvailtu enimmäkseen katatonista skitsofreniaa. Sairauden esiintymishuippu on keskimäärin myöhemmin kuin muilla skitsofrenian muodoilla, noin 30-vuotiaana.

Paranoidiselle skitsofrenialle ominaisia ovat monesti paranoidiset harhaluulot ja kuuloharhat. Esimerkiksi katatonisia oireita ei yleensä esiinny. Negatiiviset oireet eivät ole taudinkuvassa hallitsevia. Noin 80 % potilaista kokee kuuloharhoja.

Paranoidisen skitsofrenian ennuste on huomattavasti parempi kuin nuoruusiällä puhkeavan hebefreenisen skitsofrenian. Tavallisesti sopiva lääkehoito auttaa potilasta merkittävissä määrin.
)

Kyllä on tämä pieni sydän täynnä verenpunaista kukkahattuvitutusta kun lukeekin näitä.


Millä todennäköisyydellä saataisiin julkaistua kirja "Äärivasemmisto Suomessa" ja sille vielä samanlainen julkisuushype ympärille. Taidankin alkaa kirjoittaa, voisin ottaa muutaman nätin oikeistolaistytön vähissä vaatteissa poseeraamaan kanteen niin saadaan edes pari kopiota myyntiin.

Ennen sitä käyn tarkastamassa komerot, ettei vain olisi vaarallisia natseja pullollaan joka paikka. Mihinkäs se foliohattu joutuikaan....
After coming into contact with a religious man I always feel I must wash my hands. -Friedrich Nietzsche-

Rusinapulla


Quote from: Nuivake on 07.12.2013, 22:53:38
Quote from: Rusinapulla on 07.12.2013, 10:02:29
Eilen olisi ollut vasemmiston lätkätreenit Tampereella.

Treeneistä syntyi myös "oikeutta eläimille" -tapahtuma.
Tällä kertaa oikeutta jaettiin hakkaamalla. Lätkämailoilla. Eläimiä. Suomi vuonna 2013. :facepalm:

Pitääkin muistaa kysyä Animalian tytöiltä kun seuraavan kerran ovat keräämässä nimiä kaupungilla että poliisihevonen ei vissiin ole eläin, vaan poliisi jota sopii hakata?
Eivät varmaan ymmärrä kysymystä.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat