News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Suomen seitsemän itsenäisyystaistelua - neljä on voitettu - kolme on meneillään

Started by Jouko Piho, 06.11.2011, 00:12:28

Previous topic - Next topic

Jouko Piho

Suomen seitsemän itsenäisyystaistelua - neljä on voitettu - kolme on meneillään

1. Sota Ruotsia vastaan

Suomi ei ole käynyt varsinaisia sotia Ruotsia vastaan. Mutta koska Ruotsi oli yli 600 vuotta Suomen valloittaja ja alueeseensa liittäjä, niin Ruotsi oli myös tehokkaasti Suomen mahdollisten itsenäisyysajatusten tukahduttaja. Suomea pidettiin takapajuisena itäisenä maakuntana, jonka tavallista talonpoikaisväestöä ei kannattanut sivistää, kun niillä oli niin omituinen kielikin. Riitti kun Suomeen luotiin etuoikeutettu Ruotsista muuttaneiden yläluokka, joka hoiti hallinnon ja kaiken muun tarvittavan ruotsin kielellä. Suomalaiset tekivät töitä, maksoivat veroja ja sotivat Ruotsin kuninkaan puolesta.

Tähän Ruotsin ylivallan aikaan tuli muutos vasta kun Suomi tuli osaksi Venäjää v. 1809, koska Venäjän tsaarit suosivat suomalaisuutta ja suomen kieltä, jotta entinen side Ruotsiin heikentyisi.

Jossain määrin voidaan ajatella, että tämä sota on vieläkin, v. 2011, kesken, koska entisen miehittäjävallan jälkeläisillä on yhä Suomessa tiettyjä suhteettomia etuja, jotka perustuvat vain ruotsin kieleen.

2. Sota Venäjää vastaan

Aluksi kaikki menikin aika hyvin. Mutta kun Suomessa todella alkoi nousta kansallismielisiä ajatuksia 1800-luvun loppupuolella, niin samaan aikaan Venäjällä alkoi nousta suurvenäläisiä ja panslavistisia ajatuksia, joissa tärkeintä oli suuren Venäjän yhtenäisyys, jonka takia pienten maiden, kuten Suomen, vaatimuksia suurempien kansallisten oikeuksien saamiseksi ei haluttu kuunnella, vaan niitä vastaan alettiin taistella. Alkoi sortovuosien aika.

3. Sota kommunismia vastaan

Kun Venäjän tsaarivalta murtui, valtaan pääsivät kommunistit. Tämä uusi aate sai paljon kannattajia myös Suomessa. Syttyi sisällissota, koska punaiset halusivat Suomestakin kommunistisen valtion, joka liittyisi sitten Neuvostoliiton kansojen perheeseen. Valkoiset eivät halunneet ensinnäkään kommunismia mutta eivät myöskään sitä, että Suomesta tulisi osa Neuvostoliittoa. Valkoiset voittivat, mikä oli hyvä asia Suomen tulevaisuuden ja vasta saavutetun itsenäisyyden kannalta. Valitettavasti valkoiset menivät vihassaan ja kostotoimissaan osittain liian pitkälle, mikä aiheutti pitkällistä katkeruutta samoin kuin punaistenkin terroriteot. Kansa jakaantui, mutta itsenäisyys säilyi.

Sota kommunismia vastaan  jatkui viime sotien jälkeen vaaran vuosina, kun kommunistit yrittivät vallankumousta, josta ei sitten tullut mitään. Uhka jatkui vielä 1970-luvulla, kun taistolaiset kommunistit halusivat julkisesti, että Suomi siirtyisi kommunismiin ja osaksi Neuvostoliittoa. Siitäkään ei tullut mitään. Monet sen ajan äärikommunistit ovat nyt korkeissa asemissa eivätkä halua puhua sen ajan maanpetturuusmielipiteistään mitään tai sitten vähättelevät koko asiaa.

4. Sota Neuvostoliittoa vastaan

Stalinin johtama Neuvostoliitto halusi valloittaa Talvi- ja jatkosodassa Suomen takaisin Neuvostoliiton yhteyteen. Sillä ei ollut mitään  merkitystä, että Venäjän kommunistit olivat vuoden 1920 Tarton rauhassa luvanneet kunnioittaa Suomen rajoja ikuisesti Petsamo ja Karjala mukaanlukien. Suomi sai sodissa torjuntavoiton. Vain osa Suomesta jouduttiin luovuttamaan Neuvostoliitolle. Suurin osa säilyi itsenäisenä.

5. Sota Euroopan unionia vastaan

Suomi liittyi Euroopan unioniin v. 1995 petkutus- ja harhautuspuheiden takia. Myös euron käyttöön siirryttiin vaivihkaa ja perustuslain vastaisesti Niinistön ja Lipposen aikaan vain ilmoitusasiana eduskunnalle.

Viime aikoina yhä useammat ihmiset ovat tulleet siihen tulokseen, että Suomen liittyminen Euroopan unioniin oli virhe, varsinkin nyt kun EU on menossa kohti yhä tiiviimpää liittovaltiota, mikä merkitsee lopullisesti Suomen itsenäisyyden menetystä. Viimeaikaiset euroalueen rahoitusvaikeudet ovat myös panneet monet ihmiset kyseenalaistamaan Suomen EMUun kuulumisen järkevyyttä, kun joudumme takaamaan huikeilla summilla Kreikkaa, vaikka se on EU:n omien sääntöjen vastaista.

Olemme nyt siis sodassa EU:ta vastaan. Emme kirjaimellisesti, mutta siten, että Suomessa on huomattavan suuri kapinamieli tätä nykyistä hulluutta vastaan. Me olemme henkisessä sodassa EU:ta vastaan.

Aika näyttää, miten tässä sodassa käy. Toivon, että Suomi säilyttää itsenäisyytensä tässäkin sodassa.

Mutta jos muutosta ei tule ja nykyiset vallanpitäjät saavat jatkaa Suomen myymistä ylikansallisille pankeille ja monikansallisille yrityksille sekä Suomen alistamista kansainvälisen tahdon alle, niin ei mene montaakaan vuotta, niin Suomen itsenäisyys on mennyttä viimeistä pilkkua myöten.

6. Sota liiallista maahanmuuttoa vastaan

Tietty määrä maahanmuuttoa on OK. Suomi on historian aikana hyötynyt tänne tulleiden ulkomaalaisten työpanoksesta. Myös monia suomalaisia on muuttanut muihin maihin.

Mutta kaikella on rajansa. Uuden maailmanjärjestyksen rakentajat haluavat tuhota kansallisvaltiot, myös Suomen, jotta sen tilalle voitaisiin rakentaa Maailman unioni, yhden maailmanhallituksen alainen hyvin kontrolloitu diktatuurinen hallinto. Tähän käytetään monia eri keinoja. Yksi keino on rohkaista suurta kansojen sekoittumista tahallaan aiheutettujen sotien kautta, jolloin länsimaita syyllistetään, jos ne eivät ota vastaan mahdollisimman paljon turvapaikanhakijoita.

Suomen ei tule suostua tähän järjestettyyn petokseen ja Uuden maailmanjärjestyksen suunnitelmaan. Suomella on oikeus pysyä itsenäisenä kansallisvaltiona, jossa Suomi kuuluu lähinnä suomalaisille ja jossa muualta tulleita on kohtuullinen määrä, lähinnä niitä, jotka tulevat Suomeen töitä tekemään ja ovat hyödyksi Suomelle.

Kaikki Suomen sosiaaliturvan takia Suomeen muuttaneet tulisi passittaa takaisin omiin maihinsa rakentamaan omaa maatansa. Suomi ei tarvitse mitään elättejä vaivoikseen. Meillä on köyhiä omastakin takaa.

Tämä sota liiallista maahanmuuttoa vastaan on meneillään. Monet Suomen puolueista kannattavat sellaista maahanmuuttoa, joka on minun nähdäkseni ajan mittaan Suomelle tuhoista. Minun näkökulmastani sellaiset poliitikot ovat maanpettureita.

Toivon kuitenkin, että Suomi voittaa tämänkin sodan ja Suomi saa pysyä itsenäisenä, jossa jatkuu vuosisatainen suomalainen kansallistunne ja kulttuuri.

7. Sota maailman juutalaista rahavaltaa vastaan

Kuten olen tuonut monesti julki, minä olen Israelin ystävä. Maailmassa on kuitenkin juutalaisia, jotka eivät ole oikeita juutalaisia, vaan he palvelevat rahaa ja mammonaa. Nämä Saatanan synagoogasta kotoisin olevat Luciferin palvojat ovat saaneet koronkiskonnallaan ja rahanluomisen yksinoikeudellaan kuristusotteen maailman ihmisistä ja nyt myös valtioista.

Viittaan siihen ilmeiseen epäkohtaan, että maailman pankkitoiminta keskuspankkeja myöten on yksityisten pankkien vallassa, joiden omistajista suurin osa on juutalaisia. Siis niitä pahoja. Suurin osa juutalaisista on hyviä ihmisiä.

Suomi on siis sodassa kansainvälisiä yksityispankkiireja vastaan, joilla ei pitäisi olla rahan liikkeelle laskemisen monopolia, mutta joilla se kuitenkin on.

Suomen pitäisi tämän sodan voittaakseen erota ensinnäkin EU:sta ja sitten irrottautua nykyisestä velkaorjuussysteemistä ja alkaa laskea liikkeelle oma koroton rahansa, joka käytettäisin reaalitalouden tarpeisiin eikä enää ollenkaan virtuaalirahalla keinotteluun. Eli ahneet pankkiirit pitäisi saattaa häpeään ja kansainvälisen tuomioistuimen eteen Haagiin ihmiskunnan tietoisesta pettämisestä ja ryöstämisestä.

Rekka-Pena

Ei helvetti, luulin, ettei minun tarvitsisi enää ikinä lukea tämän hörhön kirjoituksia. Olin väärässä. Niin väärässä.

JmR

1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

PaulR

Joukolla saattaa olla attensa, mutta mä en pilkkaa.

Koka kristinuskolasko laskuista, näinhän se on.

dothefake

Ainakin Jouko on saanut suutarin.

http://www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu34.htm

Kun itse sain sellaisen, luulin saaneeni jonkun kulahtaneen kirjolohen. No, Jouko saa ihan itse yllättyä, paljonko syömistä suutarissa on. On muuten hankala tapettava, sinnittelee. Toista suutaria en ota.

Paul, oletko syönyt suutaria?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

PaulR

Quote from: dothefake on 06.11.2011, 00:52:08

Kun itse sain sellaisen, luulin saaneeni jonkun kulahtaneen kirjolohen. No, Jouko saa ihan itse yllättyä, paljonko syömistä suutarissa on. On muuten hankala tapettava, sinnittelee. Toista suutaria en ota.

Karimiehen Veli on kylässä ja kysyin mikä se on. "Kala". Okei.

En ole.

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Emo

Quote from: Rekka-Pena on 06.11.2011, 00:16:40
Ei helvetti, luulin, ettei minun tarvitsisi enää ikinä lukea tämän hörhön kirjoituksia. Olin väärässä. Niin väärässä.

Kuka sinut pakotti lukemaan?

Minä luen Pihon kirjoituksia mielelläni.

Tämän luen tarkemmin huomenna, nyt en jaksa näin pitkää! Kävin vain vilasemassa.

MEgafooni

Ihan hyvin tehdyt listat mutta vika kohta ei vaan oo ihan totta. Se ei ole yksi ryhmä se vika kohta.
Kerron vinkin sulle jos haluat tosissaan onnistua numero 7:ssa. Älä käytä sanaa juutalainen. Ne ei ensinnäkään harrasta judaismia ne henkilöt siellä huipulla vaikka heidän sukupuussa olisi tavallaan juutalaisia. Jos kaikki juutalaiset katoaa huomenna, ongelma tavalliselle kansalaiselle, eli kasvava globalismi/nwo/rahan luominen tyhjästä tms, ei se katoa mihinkään.

On paljon juutalaisia jotka käännytetään pois ku jatkuvasti puhutaan "juutalaiset teki sen".

Emo

Minäkin tähdennän, että vaikka tietyt rahasuvut ovat jenkkilässä juutalaisia, ei maailman rahavalta ole yhtä kuin juutalaiset! Tuon voisi Piho muuttaa, turha osoitella yhtä jo muutenkin vainottua pientä uskontoa tuolla lailla.

PaulR

Quote from: Emo on 06.11.2011, 03:13:36
Minäkin tähdennän, että vaikka tietyt rahasuvut ovat jenkkilässä juutalaisia, ei maailman rahavalta ole yhtä kuin juutalaiset! Tuon voisi Piho muuttaa, turha osoitella yhtä jo muutenkin vainottua pientä uskontoa tuolla lailla.

Siionisti on eri asia kuin juutalainen. Siionisti haluaa haluaa sinun ymmärtävän näiden olevan sama asia, kun jos kritisoi...

"Hei sä olet antisemiitti rasisti."

Jouko Piho

Johan minä erottelin, että kyse ei ole kaikista juutalaisista, vaan näistä pahoista juutalaisista, jotka eivät ole oikeita juutalaisia ollenkaan, vaan pahoja juutalaisia.

Jo Jeesus sanoi näistä pahoista juutalaisista eli aikansa fariseuksista ja pappisjohdosta, että heidän isänsä on itse perkele. Eli he eivät tunteneet oikeaa Jumalaa, vaikka väittivät hänet tuntevansa.

Ari-Lee

Edelleen olen samaa mieltä kuin Jouko Piho.

Samaan kastiin menevät muutkin Mammonia kumartavat.

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä

Ari-Lee

Quote from: Kaapo on 06.11.2011, 04:54:16
Quote from: Piho on 06.11.2011, 04:27:08
Johan minä erottelin, että kyse ei ole kaikista juutalaisista, vaan näistä pahoista juutalaisista, jotka eivät ole oikeita juutalaisia ollenkaan, vaan pahoja juutalaisia.

Jo Jeesus sanoi näistä pahoista juutalaisista eli aikansa fariseuksista ja pappisjohdosta, että heidän isänsä on itse perkele. Eli he eivät tunteneet oikeaa Jumalaa, vaikka väittivät hänet tuntevansa.

Tiesitkö Piho, että Suomessa kun on tämä julkinen terveydenhuolto niin sieltä saa varmaan myös apua tähän sinunkin psykiatriseen ongelmaasi...

Mutta tiesitkös itse että Neuvostoliitossa laittoivat ihan ilman omaa anelua hoitoon kaikki ketkä eivät ajatelleet samoin kuin muut? Taidatkin olla kommunisti?

ämpee

Quote from: Paul Ruth on 06.11.2011, 03:34:50
Quote from: Emo on 06.11.2011, 03:13:36

Siionisti on eri asia kuin juutalainen. Siionisti haluaa haluaa sinun ymmärtävän näiden olevan sama asia, kun jos kritisoi...

"Hei sä olet antisemiitti rasisti."

Et voi olla pahemmin väärässä.
Sionismi on kansallisuus aate, aikanaan unelma maasta jossa juutalainen on lain edessä saman arvoinen kuin kuka hyvänsä.
Aate on peräisin 1800-luvun lopulta jolloin juutalaisia syrjiviä kirjattuja lakeja oli monissa maissa, muun muassa jopa Suomessa.

Sionismi on sittemmin saavuttanut parasta ennen päiväyksensä, peräti jo vuonna 1948.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Rekka-Pena

QuoteKuka sinut pakotti lukemaan?

Usko pois, en epäillyt sitä hetkeäkään.

hattiwatti

Mielestäni Jouko Pihon jutut ovat mielenkiintoisia eikä niitä kannattaisi pilkata.

Nimittäin maailmassa on melkoinen määrä vastaavan genren ihmisiä joilla on harvinaisen suuri valta myös.

Jouko Piho avaa tärkeällä tavalla ikkunaa näiden ihmisten ajatusmaailmaan.

Moni hommassa tuntuu jotenkin ihannoivan amerikkalaista oikeistoa, republikaaneja, teaparty - liikettä. Kaikkien näiden taustavoimat ja rahoittajista merkittävä osa on amerikan 70-miljoonaa päätä käsittävää uskonnollista laitaoikeistoblokkia, mikä puhtaan lukumääränsä ja fanatisminsa pohjalta on vaikuttanut USAn sisäpolitiikkaan ja sitä kautta koko maailmanpolitiikkaan merkittävästi siitä lähtien kun Ronald Reagan määrätietoisesti pyrki integroimaan tätä sektoria omikse kannattajikseen, ja politisoimaan genreä. Samoihin aikoihin islamilaisessakin maailmassa alettiin tehdä samoin. Onneksi tosin itse tunnen myös sellaista (alku)kristillistä genreä jotka vaikuttivat USAn historiaan alkuaikoina suurissa määrin, ja ovat tästä porukasta hengellisesti maksimaalisen kaukana joten tiedän etteivät nämä jenkkilän hysteriakrisitityt edusta mitään todellista kristillistä arvomaailmaa. Aivan valtavan paljon hommaforumilla (erityisesti israel-juttuihin liittyen) tulee vastaan tämän poliittisen kahjosektorin luomia meemejä ja ajatuksia. Ilman että kirjoittajat täällä edes tietävät mistä lähteestä ne tulevat, ja mihin poliittiseen kontekstiin ne liittyvät, ja mihin niissä lopulta tähdätään. Olen aina kokenut sen hyvin häiritsevänä.

Itseäni esimerkiksi allaolevan jutun linkin hämmentää, ja se saakin palvella esimerkkinä juuri siitä ilmiöstä miten 'oikestoa' symppaavat ja 'vasemmistoa' inhoavat saattavat fanittaa asioita joiden henkisestä perustasta ja kontekstista eivät oikeasti ymmärrä mitään. Miksei kirjoittaja tajua että sellaisen poliitikko, mikä länkyttää jostain konservativiisista perusarvoista, mutta edustaa genreä jonka sisäisestä ajatusmaailmasta varsin paljon on sellaista mitä Jouko Pihon kotisivuiltakin löytää (koska suurin osa jutuista siellä vaikuttaisikin olevan käännösmateriaalia USAsta) ei ole ihan oikeanlainen ihminen hallitsemaan ydinaseiden laukaisunappia, ja on ymmärrettävää, että muualla maailmassa tätä kohtaan tunnettu huoli on jotain ihan muuta kuin vasemmistolaista biasta? Varsinkin kun vastaavaan kristilliseen genreen nojannut 'uudelleensyntynyt' edeltäjänsä tuotti valheellisiin argumentteihin perustellun sodan josta on kertonut keskutelleensa jumalan kanssa ääneen valkoisen talon käytävillä. On ihan ymmärretävää että muu maailma joka saa osan näitä sotkuja niskaansa tuntee moista kohtaan ihan muuta ja perusteltua antipatiaa kuin 'vasemistolaisuutta'.
USAn kristillistä äärioikeistoa käsittelevä kirja on julkaistu suomessakain (taisi olla Markku Ruotsila?), en ole täysin lukenut, mutta kertoo aiheesta suhteellisen hyvin kaikkea miten kyseessä on pitkälle eräänlainen maailmanlopun, johanneksen ilmestyskirjan ja kolmannen maailmansodan kultti, mikä ei mitenkään todelliseen kristillisyyteen liity. Hal Lindseynsä lukeneet, kuten itse lapsena tajusivat tämän parhaimmillaan jo 20 vuotta sitten kun genre alkoi vasta rakentua.

http://vasarahammer.blogspot.com/2008/09/palinin-saara.html

nimim. i.p:n kommenteissa tajutaan edes aiheesta jotain perusalkeita. Se on yllättävää millaisia mielipiteitä aiheesta rakentelevat ateismillaan ylpeilevät libertaarit.

Toisaalta on mainittava myös sekin, että olen vähän toisen käden kautta kytköksissä sellaisiin liiketoimintoihin, joihin tarvittava satojen miljoonien rahoitus tulee tarvittaessa veroparatiisista jenkkilän laitakristittyjen taloushyvävelikerhoista peräisin olevana erään täkäläisen toimesta joka itse niitä seurakuntia edustaa. Se on jotain mikä kertoo sen sektorin olemuksesta enemmän kuin monet tajuavatkaan. Oikeastaan edellämainittu kertoo juuri sen miksi tälläiset omalaatuiset konservatiiviporukat ja ateismiaan ja konservatiivisten arvojen tuhoa suuren rahan edessä edustavat libertaarit ja korporaatioiden edustajat ovat luoneet oman epäpyhän liittonsa jenkkien sisäpolitiikkaan ja sitä kautta maailmanpolitiikkaan.

Jouko Pihon jutut voivat hämmentää, mutta itse näen näissä avattavan ikkunaa erään maailmanpoliittista vaikutusvaltaa omaavan poliittisen sektorin hämärään sisätajuntaan jota ei medialle näytetä. Siksi hänen juttunsa ja kotisivunsa on hyvin arvokasta tekstiä politiikan amatööritutkijoille. Siksi toivon ettei näillä palstoilla hänenkaltaisiaan suuremmin pilkattaisi tai bannattaisi juttujen sisällön takia.

PaulR

Quote from: Rekka-Pena on 06.11.2011, 00:16:40

Onhan Pihon kirjoitukset kristittyjen lasien läpi värittyneitä, mutta luin läpi ja kysyn; missä asiavirhe. Näinhän se on.

NWO ON myönnetty tosiasia. Vaikkua korvissa vai seurannut eri medioita?
Moni suvultaan, mutta ei uskonnoltaan juutalainen perhe ajaa tätä. Tämä ei tarkoita juutalaista salaliittoa.

Teiskolainen

Quote from: dothefake on 06.11.2011, 00:52:08

Suutari on minullekin oudompi fisu, mutta karppeja uiskentelee kotipihassani. Isoimmat tällä hetkellä noin 3-4 kiloisia.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Emo

Quote from: Rekka-Pena on 06.11.2011, 12:53:17
QuoteKuka sinut pakotti lukemaan?

Usko pois, en epäillyt sitä hetkeäkään.

Yllättävän hyvin osasit sitten päätellä  ;D
Mutta et vastannut, kuka sinut pakotti lukemaan itsellesi vastenmielisiä tekstejä?

Emo

Tiesitkö Piho, että Suomessa kun on tämä julkinen terveydenhuolto niin sieltä saa varmaan myös apua tähän sinunkin psykiatriseen ongelmaasi...

Täällä on tapana ollut sanoa, että kun argumentaatiokyky lopahtaa, niin sen jälkeen on pakko turvautua henkilökohtaisiin törkeyksiin.
Kannattaako tunnustaa avuttomuuttaan noin suoraan ja julkisesti!?

Nissemand

Quote from: Emo on 06.11.2011, 22:29:53

Täällä on tapana ollut sanoa, että kun argumentaatiokyky lopahtaa, niin sen jälkeen on pakko turvautua henkilökohtaisiin törkeyksiin.
Kannattaako tunnustaa avuttomuuttaan noin suoraan ja julkisesti!?

Niin! Pitkään tunnettu tosiasiahan on, että mielenvikaisia ei olekkaan, ja sitä ei saa niille ainakaan sanoa
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

junakohtaus

Lapsilta, jotka eivät osaa leikkiä nätisti, otetaan lelut pois. Ketju kiinni.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.