News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-10-31 patriootti.com-sivut murrettiin, JH-an eroa vaaditaan

Started by turisti, 31.10.2011, 12:02:40

Previous topic - Next topic

Vörå

Quote from: Vasarahammer on 02.11.2011, 10:03:30
Oletko varma, että eduskunta-avustaja Pyysalo on oikeasti uusnatsi? Itse olisin taipuvainen uskomaan, että ei ole. Tämä ei tosin muuta kaustin aiheuttamaa vahinkoa miksikään.

En ole oikein jaksanut seurata uutisointia, mutta eikös tässä kaikessa ole kysymys kuitenkin vain hakemuksesta, jonka sitten perui? Jos Pyysalo olisi uusnatsien jäsen niin silloin häntä kai legitiimisti voisi kutsua uusnatsiksi, mutta ei muuten. Silti näin vastustajana aika hymyilyttävä episodi - sielunsa silmillä näkee oheisen kappaleen PS:n eduskunta-avustajien pikkujouluissa!

http://www.youtube.com/watch?v=bs5bnVoZK4Q&feature=related

Sami Aario

Oletko varma, että eduskunta-avustaja Pyysalo on oikeasti uusnatsi? Itse olisin taipuvainen uskomaan, että ei ole. Tämä ei tosin muuta kaustin aiheuttamaa vahinkoa miksikään.

Ihan pikkuisen vaan ihmettelen että miten joku voi vahingossa ja tietämättään yrittää liittyä järjestöön joka ilmoittaa kannattavansa "modernia kansallissosialismia".  :o

Pyysalo ei sitten varmaan ole koskaan kuullut mainittavan uusnatseista?

Punaniska

Quote from: Vöyri on 02.11.2011, 10:09:54
Silti näin vastustajana aika hymyilyttävä episodi - sielunsa silmillä näkee oheisen kappaleen PS:n eduskunta-avustajien pikkujouluissa!

http://www.youtube.com/watch?v=bs5bnVoZK4Q&feature=related

Ja pikkujoulujen ehdoton tähtihitti on tietysti:

I wanna be somebody

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Oami

Quote from: Johannes Krauser II on 02.11.2011, 07:44:58
Jos uskoit noiden joutuneen lusimaan niin älä nyt hirveän pahasti järkyty: http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/05/1322677/pride-iskusta-neljan-kuukauden-ehdolliset-tuomiot

Joo, muistin että joku pilipalituomio sieltä kyllä tuli, mutta en ihan tarkkaan että millainen. Mutta kiitos muistutuksesta.

Jollei Teiskolaista haittaa joutua pahoinpitelyn uhriksi niin se on hänen asiansa. Minua haittaisi ja ilmeisesti myös noita 87:ää haittaa.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Pöllämystynyt

Quote from: Sorsalampi on 02.11.2011, 01:19:49
Tässä maassa on yhdistymisvapaus. Perussuomalaiset voivat myös hyväksyä, että heidän jäsenensä kuuluvat "Kansallisiin Vastarinta" -(uusnatsi/äärioikeisto/kansallissosialisti)liikkeisiin. Kai tämän järjestön kohdalla noita sinänsä kuluneita termejä voidaan jo käyttää. Minä äänestäjänä en vaan halua äänestää sellaista puoluetta, jonka jäsenet ovat edes yrittäneet liittyä tällaiseen järjestöön (..viimeisen vuoden sisällä). Jollekin muulle se voi olla ihan ok, minulle ei. Raja menee Homman ja patriootti.com -sivun välissä, ja se on syvempi raja kuin Homman ja todellisuus.orgin välissä.

Niinpä! Tavanomainen maahanmuuttokritiikki ei ole mitään sukua uusnatsismille tai ns. "äärioikeistolle". Uusnatsismi ei ole hommassa (ja suomalaisten valtaosan keskuudessa) tavatun maahanmuuttokritiikin äärimmäinen muoto, vaan vieras aate toiselta planeetalta, ja äänestäjien valtaosalle erittäin vastenmielinen. Kuvitteleeko joku muuten edelleen, että uusnatseja saisi jotenkin järkiinsä?

Nyt olisi viimeistään jokaisen aika käsittää, miksi perussuomalaiset ovat menestyneet niin loistavan hyvin suhteessa muiden maiden kriitikkopuolueisiin ja mokutuksen syvyyteen. Tähän on erilaisten arvelujen lisäksi oikeastaan vain yksi selvä ja kiistaton vastaus: Perussuomalaiset ovat onnistuneet pitämään uusnatsit ja vastaavat kaukana poissa. Tämä tila perussuomalaisten on pakko säilyttää, tai puolue romahtaa - ja sitä kautta koko Suomi, jota ei mikään muukaan iso puolue puolusta. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos joku inttää muuta, niin olen kyllä valmis vääntämään vielä tätä rautalangasta yhä uudelleen. Tämä on niin tärkeä pointti kuin voi olla. Oikeasti nyt, tässä vaiheesssa, onko vielä joku joka ei tätä käsitä?

QuoteTilastotietoa ei ole, mutta jotenkin tuntuu, että valtaosa perussuomalaisten äänestäjistä eivät halua sellaista puoluetta, jossa jäsenet lähettävät jäsenanomuksia patriootti.com -sivustolle. Eli ei tässä ole mielestäni mitään sijaa selittelyille. Kaksi mokasi, loppujen ei pidä kärsiä näistä kahdesta. Korjataan ongelma. Nyyh.

Jep, ei tässä pitäisi olla mitään vaikeaa. Säilytetään perussuomalaiset mielummin, kuin pidetään säälistä mukana jotakin mukavanoloista heppua, jonka ajatusmaailma ei kuitenkaan puolueeseen sovi tai äänestäjille kelpaa. Yhteinen asia on äärettömästi tärkeämpi kuin kenenkään pintapuolinen kokemus toisen ihmisen "lojaalisuudesta". Mitä helvetin lojaalisuutta siinä muuten voi olla, kun toinen on ollut kiinnostunut lliittymään vastakkaista ja perussuomalaisille erittäin haitallista asiaa ajavaan järjestöön, ja selittelee vielä perussuomalaisten olevan lähellä tämän järjestön kantoja? Oikeasti lojaali ymmärtäisi ainakin olla vetämättä puoluetta mukanaan, jos on mennyt tekemään poliittisen itsemurhan.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Punaniska

Quote from: Pöllämystynyt on 02.11.2011, 10:42:16

Nyt olisi viimeistään jokaisen aika käsittää, miksi perussuomalaiset ovat menestyneet niin loistavan hyvin suhteessa muiden maiden kriitikkopuolueisiin ja mokutuksen syvyyteen. Tähän on erilaisten arvelujen lisäksi oikeastaan vain yksi selvä ja kiistaton vastaus: Perussuomalaiset ovat onnistuneet pitämään uusnatsit ja vastaavat kaukana poissa. Tämä tila perussuomalaisten on pakko säilyttää, tai puolue romahtaa - ja sitä kautta koko Suomi, jota ei mikään muukaan iso puolue puolusta. Tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää. Jos joku inttää muuta, niin olen kyllä valmis vääntämään vielä tätä rautalangasta yhä uudelleen. Tämä on niin tärkeä pointti kuin voi olla. Oikeasti nyt, tässä vaiheesssa, onko vielä joku joka ei tätä käsitä?

Tuossa boldatussa on kaikkein tärkein. Sen takia vituttaa tämä touhu ja vaara Jytkyn kuihtumisesta suutariksi erinäisten egotrippailujen ja muun säätämisen takia. Kaudesta on kohta 1/8 takana ja ainoastaan Immonen tuntuu päässeen kansanedustajan työhön kunnolla kiinni. Vanhemmat traktorit eivät ole tuoneet uusia ideoita Suomen tulevaisuudelle tai yrittäneet korjata epäkohtia. Tai jos ovat, niin aikaansaannoksiaan saa markkinoida pontevammin, koska ainakaan itse en ole niistä kuullut.

Well the sun don't shine where it used to
And the angels are hidin' their heads
People don't listen to their hearts anymore
Seems the good men all are dead
There ain't no right, wrong, no in between
That ain't the constitution that they wrote for me

Rapsakka Rapu

En näe syytä miksi tästä tapauksesta koituvat rangaistukset olisivat huonoja hommalle tai persuille, olettaen että ne ovat oikeudenmukaisesti jaetut. Todelliset uusnatsit (joiksi patriootti.commailijat lasken) tekevät hallaa sekä puolueelle että sen imagolle.

Hommalle tämä on hyväksi siksi, että mahdolliset sanktiot eksplisiittisesti antavat ymmärtää, että hommailussa ei ole mitään rangaistavaa.
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)

Maatiaisjuntitar

Näin tavallisena PS:n äänestäjänä sanoisin, että tulevat jytkyt saa unohtaa, jos näitä uusnatsihörhöjä ei nakata pellolle puolueesta ja avustajista.
Tästä kohutusta avustajasta muodostunut kuva ei kyllä vastaa henkilöstä, joka olisi sopiva tai edes tarpeeksi kyvykäs hoitamaan tehtäväänsä.

Näyttää sille, että koko puolueen poliittinen anti on jäämässä Hakkaraisen ym. häröilyihin, R-L:n änkyttämiseen, Soinin sloganeihin ja maahanmuuttokriittisten ulostuloihin.

Missä poliittinen linja, hallituksen haastaminen, missä asiat?

Ne kansanedustajat, joilla olisi puolueelle ja politiikalle jotain annettavaa, näyttävät jääneen paitsioon.

Esim. olen nähnyt vain kerran V-M Saarakkalalta kysyttävän uutisiin aiheesta euron kriisi. Muuten kukaan ei kysele PS:n edustajilta mitään mistään asia-aiheesta. Jos jokin on esillä, on se Hakkarais- ym. kohut/ maahanmuuttojutut. Mitään auktoriteettia tai asiantuntijuutta PS:stä ei ole tullut minnekään esille...

Eugen235

ei Antero eerolalla ole valtakirjaa. siis neuvostoagentti saa toimia eduskunta-avustajana muttei pyysalo. selvä.

Quote from: Paasikivi on 02.11.2011, 09:37:49
Quote from: Jussi Halla-aho on 02.11.2011, 08:44:12
Itse en tiedä mitään oman avustajani menneisyydestä, enkä ole edes kiinnostunut.

Media ottanee tästä kopin ja selvittää asian. Voisi saman tien tehdä sen vaikka 200 kertaa. Näköjään sinne on voitu palkata monenmoisia hiihtäjiä.

Quote from: Eugen235 on 02.11.2011, 09:21:36
Voiko eduskunnassa toimia esim. Paavo Arhinmäki, Jaakko Laakso, Antero Eerola, Ilkka Kanerva yms anti-fasistit?

Kyllä voi toimia kansan antamalla valtakirjalla. Sellaista ei ole Ulla Pyysalolla. Vastarintaliikkeen ehdokkaaksi sitten vaan, jos hän haluaa kansanedustajaksi.

Kansanedustajan ja eduskunta-avustajan mandaatin rinnastaminen on kuin laittaisi saman hatun omenoille ja päärynöille.

Teiskolainen

Quote from: Oami on 02.11.2011, 10:24:33
Quote from: Johannes Krauser II on 02.11.2011, 07:44:58
Jos uskoit noiden joutuneen lusimaan niin älä nyt hirveän pahasti järkyty: http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/05/1322677/pride-iskusta-neljan-kuukauden-ehdolliset-tuomiot

Joo, muistin että joku pilipalituomio sieltä kyllä tuli, mutta en ihan tarkkaan että millainen. Mutta kiitos muistutuksesta.

Jollei Teiskolaista haittaa joutua pahoinpitelyn uhriksi niin se on hänen asiansa. Minua haittaisi ja ilmeisesti myös noita 87:ää haittaa.

Heteromies kestää pienen silmien kirvelyn hymyssä suin.   :)  Ammattivalittajat tietysti asia erikseen.

Emo

Quote from: Punaniska on 02.11.2011, 09:41:56
Quote from: Emo on 02.11.2011, 09:32:16
Quote from: Nuivanlinna on 02.11.2011, 09:25:21
Miksi perussuomalainen ottaa avustajakseen kepulaisen? Eikö  ollut perussuomalaisia hakijoita avustajan tehtävään?

PerSuillahan on se ainoa oikea syrjinnänvastainen julistuskin olemassa, se jossa ei hyväksytä kenenkään syrjimistä. Ei myöskään kepulaisten. Varmaan siksi. On ilmeisesti ajateltu, että kepulaisuus ei ole koko loppuelämää määrittävä virheliikku.

No ei tietenkään. Vasta reilu vuosi sitten oli ehdolla Kepun kansanedustajaehdokkaaksi. Mutta tikulla silmään sitä joka menneitä muistelee, ja onhan noita nuoruuden hairahduksia ja lässyn lässyn läpätilää.

Tämänkö takia Persuja kannatti äänestää?  Tämän helvetin extended-mattinykäs-shown takia? Ei se ihan niin mene, että ilkeä media ahdistelee viattomia persupunahilkkoja, jotka vain haluaisivat kaikille hyvää. Ei media pysty keksimään vaikkapa Hakkaraisen tempauksia. Hakkaraisen täytyy ne itse tehdä.

No onhan sinullekin mahdollista palata vanhojen kunnon VASTUUNKANTAJAPUOLUEIDEN äänestäjäksi, vaikka ihan jo vajaan vuoden kuluttua kuntavaaleissa, jos persut jo liiaksi kyrsii.

Ei lehdistö ole keksinyt Jyrki Kataisen eikä Jutta Urpilaisenkaan tempauksia, mutta jos niiden maksaminen on mielestäsi mielekkäämpää kuin PerSujen äänestäminen (kun niillä on se Hakkarainenkin) niin kaikin mokomin.

PerSuja EI OLE KENENKÄÄN PAKKO ÄÄNESTÄÄ, lopettakaa vollotus aikuiset miehet!!!

normi

Quote from: Maatiaisjuntitar on 02.11.2011, 11:10:52
Esim. olen nähnyt vain kerran V-M Saarakkalalta kysyttävän uutisiin aiheesta euron kriisi. Muuten kukaan ei kysele PS:n edustajilta mitään mistään asia-aiheesta. Jos jokin on esillä, on se Hakkarais- ym. kohut/ maahanmuuttojutut. Mitään auktoriteettia tai asiantuntijuutta PS:stä ei ole tullut minnekään esille...

Miksi PS ei saa juurikaan kannanottoja oikeista asioista lehtiin, mediaan jne.??? Haloo, nyt "markkinointitaktiikkaa" jolla pakotetaan media uutisoimaan muustakin kuin kohuista ja jupakoista.

Valitettvasti näyttää siltä, että media vie ja PS vikisee, eikä PS:ssä edes vältämättä tajuta asiaa.

Kuunnelkaa nyt vähän meitä ulkopuolisia tarkkailijoita Eero, James ja Jussi ja muut.

Asiaa on saatava enemmän esiin mediassa ja pitäkää plaveri sen Pirkon kanssa, että älyäisi millä taktiikalla media nyt toimii. PS:stä ei vaieta, mutta sille pyritään tekemään nykäsmatti-imagoa.

HERÄTYS!

(anteeksi lukihäiriöiset kirj. virheet, joita teksteissäni on)
Impossible situations can become possible miracles

Oami

Quote from: Teiskolainen on 02.11.2011, 11:12:04
Ammattivalittajat tietysti asia erikseen.

Ymmärrätkö, mitä tarkoittaa ammattivalittaja?

Se, joka valittaa tällaisista ammatikseen. Niinkuin nyt vaikka vähemmistövaltuutettu.

En ole lainkaan tietoinen siitä, että tällaisia olisi ollut pahoinpideltyjen joukossa. En myöskään ole perillä asianomaisten seksuaalipreferensseistä.

ruikonperä

Quote from: Oami on 02.11.2011, 11:20:15
Quote from: Teiskolainen on 02.11.2011, 11:12:04
Ammattivalittajat tietysti asia erikseen.

En myöskään ole perillä asianomaisten seksuaalipreferensseistä.

Homoja niiden on oltava.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Hermo

Minä ainakaan en... Jani Toivola?

normi

Quote from: Oami on 02.11.2011, 11:20:15En ole lainkaan tietoinen siitä, että tällaisia olisi ollut pahoinpideltyjen joukossa.

Kyynelkaasuako ne suihkuttivat? Onko se siis pahoinpitely. Eli kun viranomaiset käyttävät kyynelkaasua mielenosoittajia vastaan, niin näitä pahoinpidellään?

Olen kerran ollut ravintolassa jossa alkoi silmiä kirvelemään... joku oli käyttänyt kyynelkaasua, mutta eipä ollut mitään juttua uhreista ja pahoinpitelyistä mistään oikeudenkäynneistä puhumattakaan... ja nuo kaasuiskut sattuivat sentään ulkoilmassa tuohon pride kulkueeseen.

Pahoinpitely on aivan väärä termi.

Eli minusta tuo juttu paisui kohtuuttoman suureksi tekoon nähden.

Kyseessä oli mielenilmaisu mielenilmaisua vastaan väärin keinoin.

Topi Junkkari

Se, joka valittaa tällaisista ammatikseen. Niinkuin nyt vaikka vähemmistövaltuutettu.

Minun mielestäni ammattivalittajan määritelmä on laajempi ja kattaa myös patologisella innolla valituksia tehtailevat harrastelijat, vaikkeivät he valittamisesta suoranaisesti palkkaa saisikaan. Sellaiset kuin Petri Nurminen (Harjavalta) tai Viola Heistonen (Imatra).

Vrt. ammattijuoppo - kyllä sanaa voi käyttää muistakin kuin Alkon virallisista viininmaistajista.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Whomanoid

Quote from: Paasikivi on 02.11.2011, 09:45:06
Onhan monet niistä kansanedustajista itsekin ex-kepulaisia, kokkareita ja demareita. Kepulaisuus ei ole välttämättä mikään maailman hienoin meriitti, mutta sentään aika kaukana uusnatsista.

Niin. Voihan olla, että myöskään SKP:n, STP:n ja KTP:n jäseneksi hakeneet eivät olekaan uuskommunisteja, vaan jotain roosanvärisiä maailmanhalaajia. Mutta mikä on todennnäköisyys sille, että uusnatsijärjestön jäseneksi hakeva ei ole pääpiirteissään samaa mieltä ko. järjestön aatemaailmasta ja toimintatavoista?
Väärin liputettu!

Maatiaisjuntitar

Quote from: normi on 02.11.2011, 11:18:17

Valitettvasti näyttää siltä, että media vie ja PS vikisee, eikä PS:ssä edes vältämättä tajuta asiaa.

Kuunnelkaa nyt vähän meitä ulkopuolisia tarkkailijoita Eero, James ja Jussi ja muut.

Asiaa on saatava enemmän esiin mediassa ja pitäkää plaveri sen Pirkon kanssa, että älyäisi millä taktiikalla media nyt toimii. PS:stä ei vaieta, mutta sille pyritään tekemään nykäsmatti-imagoa.

HERÄTYS!

Niinpä, herätys!

Kyllä näille voi tehdä itsekin  jotain, mm. olemalla kännäämättä ja sekoilematta, laittamatta rasistisia vitsejä facebookiin, olemalla esiintymättä aseiden kanssa kuvissa jne...
Kyllä näihiin pätee myös se, että sitä saa mitä tilaa.

normi

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 11:28:58
uusnatsijärjestön

Onko kyseessä tosiaan natsijärjestö? Vai onko kyseessä kansalllissosialistinen järjestö? Jos järjestö hyväksyy Hitlerin toimet juutalaisten suhteen jne. niin sitten se on natsijärjestö, jos taas ei hyväksy niin minusta ei ole oikein kutsua natsijärjestöksi, oli sitten mitä mieltä tahansa aatteesta... mikä se sitten onkin.

Oami

Alkaa mennä offtopikiksi. Etsin vanhaa ketjua tuosta Pride-kaasuiskusta ja löysinkin, mutta se oli lukittu. Olkoon siis niin.

Olen varmaan tehnyt selväksi, mitä mieltä itse olin kyseisistä rikoksista ja ihmisoikeusloukkauksista ja siitä, millainen tuomio olisi ollut kohdallaan. Toisaalta monet vastapuolen edustajat ovat tehneet minulle selväksi, mitä mieltä itse ovat. Tuskin se siitä muuttuu. Jääköön Pride-kaasu-sivujuonne siis tähän.

Palatakseni itse asiaan; persut tehkööt tietysti keskenään Pyysalo-gaten kanssa miten huvittaa, eivät he puolueena eivätkä nämä henkilöt yksilöinä ole minulle mitään selityksiä velkaa, koska en äänestäisi heitä muutenkaan. Samat sanat tietty siitä vasurista. Uskon kuitenkin, että pahan maun tämä juttu jättää kaikkien asianosaisten keskivertoäänestäjälle.

Toivon, etten omassa puolueessani joudu tällaista porukkaa katselemaan.

ruikonperä

Quote from: Maatiaisjuntitar on 02.11.2011, 11:33:37
Quote from: normi on 02.11.2011, 11:18:17

HERÄTYS!

Päivän Hakkarainen piristää kummasti.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Oami

Quote from: normi on 02.11.2011, 11:34:03
Onko kyseessä tosiaan natsijärjestö? Vai onko kyseessä kansalllissosialistinen järjestö?

Ainakaan itse en käytä natsia minään haukkumasanana, vaan täysin neutraalina synonyyminä kansallissosialistille. Vähän niin kuin kepuli on keskustalainen, demari on sosiaalidemokraatti ja persu on perussuomalainen. Asiaintilan näin ollen en oikein näe tässä kysymyksessä pointtia.

Teemu Lahtinen

Quote from: Oami on 02.11.2011, 11:38:28
Ainakaan itse en käytä natsia minään haukkumasanana, vaan täysin neutraalina synonyyminä kansallissosialistille. Vähän niin kuin kepuli on keskustalainen, demari on sosiaalidemokraatti ja persu on perussuomalainen. Asiaintilan näin ollen en oikein näe tässä kysymyksessä pointtia.

Tässä tulkitsen hieman toisin. Pidän natsia, kepulia, sossua ja persuakin haukkumasanoina, koska nämä ovat ulkopuolisten antamia ja alunperinkin käytetty haukkumistarkoituksessa, vaikkakin jälkikäteen haukun kohteet olisivatkin omaksuneet termin myös omaan käyttöönsä. Sen sijaan demari, fasisti ja kommunisti ovat ryhmien itsensä lanseeraamia, eivätkä siten ainakaan haukkumasanoja ole (paitsi tetenkin milloin nimityksellä kutsutaan muuta kuin ryhmään identifioituvaa henkilöä).

Vasarahammer

Quote from: Whomanoid on 02.11.2011, 11:28:58
Niin. Voihan olla, että myöskään SKP:n, STP:n ja KTP:n jäseneksi hakeneet eivät olekaan uuskommunisteja, vaan jotain roosanvärisiä maailmanhalaajia. Mutta mikä on todennnäköisyys sille, että uusnatsijärjestön jäseneksi hakeva ei ole pääpiirteissään samaa mieltä ko. järjestön aatemaailmasta ja toimintatavoista?

Sitä, mikä voidaan selittää typeryydellä, ei välttämättä kannata selittää pahantahtoisuudella. On täysin mahdollista, että Pyysalo ei ymmärtänyt kyseessä olevan uusnatsijärjestö (tai oikeammin amerikkalaistyylinen valkoista nationalismia edustava järjestö).

Ei kaikki tiedä, kuka on David Duke ja mitä hän edustaa.

Ongelma kaikessa isänmaallisuudessa, nationalismissa ja patriotismissa (Anti-Utopistin termin mukaisesti "sinisen meemin" ideologiat) on se, että ne nykymaailmassa yhdistetään aina natsismiin ja Hitleriin. Jan Sundberg nimitteli Perussuomalaisia natseiksi, kun hän kommentoi Suomen vaaleja ulkomaisille tiedotusvälineille.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Hermo

Ainakaan itse en käytä natsia minään haukkumasanana, vaan täysin neutraalina synonyyminä kansallissosialistille.

Millä tavalla tämä neutraalius ilmenee siinä, ettet halua nähdä tälläistä porukkaa puoluessasi? Ettei vain olisi vahvaakin vahvempi "pois silmistä" -lataus? Mites tuo ihmisarvon kunnioittaminen mielipiteen ja ajatuksen osalta noin muuten sitten osaltasi toimii?

Politiikkaa on vaikea tehdä, jos sulkee pois erilaisia tulokulmia.

normi

Onko kyseessä tosiaan natsijärjestö? Vai onko kyseessä kansalllissosialistinen järjestö?

En kyllä ole koskaan mieltänyt natsia neutraaliksi ilmaisuksi. Natsit ovat mielestäni niitä kansallissosialisteja jotka syyllistyivät rikoksiin ihmisyyttä vastaan tai hyväksyivät sen. En usko, että saksalaisista kansallissosialisteista kaikki olisivat keskitysleirejä edes aikanaan hyväksyneet muuten kuin sosiaalisessa paineessa tai olivat hiljaa, he olivat VAIN kansallissosialisteja, mutta eivät natseja.

Kommari on lataukseltaan aivan eri juttu kuin natsi, vaikka tietysi kuuluisi olla rinnasteinen. Mutta näin ei de facto ole.

Jouko

Natsihan on lyhenne saksalaisesta kansallissosialistista; national sozialist. Sitä ei pidä sotkea fasistiin, joka on italialainen kansallissosialisti. Turhan usein niin tehdään vaikka samankaltaisista aatteista onkin kyse.

Mutta summa summarum. Natsikortin heiluttelu vain ei ota loppuakseen vaikka melkoisen inflaation se on kärsinyt. Natsittelijoiden pitäisi katsoa peiliin ja miettiä kuka tai mikä sieltä katsoo takaisin.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

nuiv-or

Quote from: normi on 02.11.2011, 11:26:40
Quote from: Oami on 02.11.2011, 11:20:15En ole lainkaan tietoinen siitä, että tällaisia olisi ollut pahoinpideltyjen joukossa.

Kyynelkaasuako ne suihkuttivat? Onko se siis pahoinpitely. Eli kun viranomaiset käyttävät kyynelkaasua mielenosoittajia vastaan, niin näitä pahoinpidellään?

Pahoinpitely on aivan väärä termi.

Eli minusta tuo juttu paisui kohtuuttoman suureksi tekoon nähden.

Kyseessä oli mielenilmaisu mielenilmaisua vastaan väärin keinoin.

ot: muistin virkistämiseksi, tässä on se 80 ihmisen pahoinpitely: http://www.youtube.com/watch?v=tk5xR--peWs