News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Nyt sitten Hommaa eteenpäin ja tukea Sampo Terholle

Started by Sivusta seuraaja, 27.04.2009, 21:49:04

Previous topic - Next topic

myötäjuoksija

Quote from: Pöllämystynyt on 28.04.2009, 20:15:56
Aiemmin tässä ketjussa arvelin nimimerkki "Marjon" Persuille lähettämää sähköpostia masinoiduksi false flag -operaatioksi. Suosittelen lukemaan asiasta kirjoittamani viestit, varsinkin tämän:
http://hommaforum.org/index.php/topic,6054.msg93431.html#msg93431

Nyt minulla on arvelu siitä, kuka on tämän "Marjon" takana. "Epäilty" on äärivasemmistolainen kiihkomokuttaja. En voi julkistaa arveluani, koska se voisi olla loukkaus, ja varmat todisteet puuttuvat, mutta kaipaan apuanne. Pyydän teitä vertailemaan eräiden netissä kirjoitettujen tekstien kieltä, sanastoa, näkökulmaa ja aihevalintoja ja tutkimaan, olenko oikeassa siinä näkemyksessäni, että ne ovat samalta kirjoittajalta kuin "Marjon" teksti. Laittakaa minulle yksityisviesti, niin kerron kaiken tietämäni, ja voitte aloittaa vertailun. Jos tekin vakuututte siitä mistä minä, tai jos saatte kaivettua netistä tai muuten lisää tekstejä tältä henkilöltä, tekstejä, jotka osoittavat tai kumoavat arveluni, mietitään sitten yhdessä miten asian kanssa edetään.

Tämä on luonnollisesti tarkoitettu vain tunnetuille pitkän linjan hommalaisille tai heidän luotettaviksi arvioimilleen ihmisille.

Tämä on äärimmäisen tärkeää, koska jos olen oikeassa, persujen viholliset ovat taivutelleet heidät yksinkertaisen huijauksen avulla hylkäämään Halla-ahon, tavoitteenaan rikkoa maahanmuuttokriittinen kansanliike.

Jotenkin tuosta tekstistä tulee sanavalintojen, lauserakenteiden ja ajatusrakennelmien perusteella mieleen eräs blogi. Sen nimi alkaa ännällä. Sen kirjoittajaksi epäillään erästä vanhaa tuttua antihallistia. Toki tämän takana voi olla joku muukin.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Pöllämystynyt

Minulla on nyt entistä vahvempia perusteita olettaa, kuka on esiintynyt "Marjona" ja ilmeisesti spammannut persuja pahan kerran, jopa aiheuttaen tämän "kriisin". Olen saanut jonkinlaisen karkean "väliraportin" aikaan siitä, mitä tähän mennessä on selvitetty. Tunnetut tai luotettavat pitkän linjan hommalaiset, jos persuille spammaajan henkilöllisyys kiinnostaa ja osaatte pitää suunne kiinni, kysykää "raporttini" yksityisviestillä.

Huomautan, että kysymyksessä on vasta tämänpäiväinen tutkimustyön tulos, ja tutkimus on kesken. Alan vasta ottaa yhteyttä ihmisiin, jotka voisivat auttaa ja tuottaa parempia tuloksia. Olen kuitenkin jo lähes varma siitä, kuka on kysymyksessä. Tässä ei ole useampia mahdollisia "epäiltyjä", vain yksi.

Hän ei ole Panu Höglund.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

naturalselector

Olen täsmälleen samaa mieltä kuin sivustaseuraaja

Pöllämystynyt

Sampo Terhoa yritetään todennäköisesti parhaillaan taivutella Hommaa vastaan samanlaisten äärivasemmiston masinoimien, persujen kannattajien viesteiksi tekeytyneiden sähköpostien avulla, joilla persut taivuteltiin. Samoin Persuille yritetään nyt todennäköisesti uskotella sähköpostein, että Sampo Terho on "vaarassa" joutua "rasistien" yms. piireihin. Samoin jatkunee yleinen spämmi-ulostus muka "hommalaisten" nimissä paitsi persuille, nyt myös Sampo Terholle.

Nyt jonkun täytyy varoittaa Persuja ja Terhoa.

Persujen viholliset masinoivat tätä propagandasotaa, ilmiselvänä tavoitteenaan hajottaa persut. Osaan (yksityisviestitse) nimetä erään monikultturistisen järjestön sekä äärivasemmistolaisen henkilön, jotka ovat tähän hyvin todennäköisesti sekaantuneet.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

HaH

Ei täydy. Terho osaa ajtella itsekin (toisin kuin jotkut propellikriittiset tahot).

PS: Varoittelusta varoittaminen se vasta daijulta näyttäisikin. Nyt nukkumaan pöllämyysis.
Homma^^^ ei voi tarjota leipää, mutta sirkushuveja sitäkin enemmän.

Lentomestari

Quote from: Ammadeus on 27.04.2009, 22:11:51
Minusta Kike Elomaassa saattaisi olla potenttiaalia nousta mamu kriitikoiden kärkeen yhdessä mestarin rinnalle.
Pitäisiköhän panostaa Kikeen Sammon sijasta?

Vaikka mitä puhuisi niin on profiloitunut julkkispoliiitikoksi  =  julkisuus tullut aikoja sitten muilla arvoilla kun nyt esillä  olevilla. Sampo saa ääneni.

Turjalainen

Quote from: Pöllämystynyt on 29.04.2009, 19:13:10
Sampo Terhoa yritetään todennäköisesti parhaillaan taivutella Hommaa vastaan samanlaisten äärivasemmiston masinoimien, persujen kannattajien viesteiksi tekeytyneiden sähköpostien avulla, joilla persut taivuteltiin. Samoin Persuille yritetään nyt todennäköisesti uskotella sähköpostein, että Sampo Terho on "vaarassa" joutua "rasistien" yms. piireihin. Samoin jatkunee yleinen spämmi-ulostus muka "hommalaisten" nimissä paitsi persuille, nyt myös Sampo Terholle.

Nyt jonkun täytyy varoittaa Persuja ja Terhoa.

Persujen viholliset masinoivat tätä propagandasotaa, ilmiselvänä tavoitteenaan hajottaa persut. Osaan (yksityisviestitse) nimetä erään monikultturistisen järjestön sekä äärivasemmistolaisen henkilön, jotka ovat tähän hyvin todennäköisesti sekaantuneet.

Tyypillistä AFA:n pelleilyä

"Sotilaspapin puheen jälkeen koko miesjoukko seisoi hiljaisena pidätellen tunnevyöryä. Siellä täällä pari liikutuksen kyyneltä tipahteli rynnäkkökiväärin kylmälle teräkselle, valuen siitä asetta puristavalle kädelle ja tippuen lopulta maahan - isiltä perittyyn ja isien verellä lunastettuun maahan"

Neiti M

Heh... Folioiden ratina kiihtyy vappua kohti.

Mutta kuulkaas, yksi asia minua askarruttaa tässä Terhossa. Kävin lukemassa hänen kirjoituksiaan ja kehaisemassakin niitä, kunnes jälkijättöisesti alkoi valjeta, mitä joissakin niistä sanottiin. Niin fiksusti kuin argumentoikin, kaveri vaikuttaa sittenkin sellaiselta perus-perussuomalaiselta ei-ei-poliitikolta. Sivujensa perusteella hän vastustaa

a) tulonsiirtoja länsimailta kehitysmaille,
b) tulonsiirtoja länsi-Euroopasta itä-Eurooppaan,
c) jollain tasolla myös tulonsiirtoja yhteiskunnan sisällä. (http://www.sampoterho.net/artikkelit/pehmeat_arvot.html)

Nythän esimerkiksi kehitysavun kritisoinnille nykymuodossaan on olemassa perusteita jo sen tehottomuuden takia. Huolestuttavaa kuitenkin on, jos "kova linja" ulottuu kaikkialle Sampon politiikassa... Nääs, olen käsittänyt, että täällä Hommassa halutaan nimenomaan varjella suomalaista yhteiskuntaa tällaisena kuin se meille on rakennettu, ja siihen kuulunee olennaisesti se "hyvinvointi"-etuliite. Niin mitenkäs sitten käy hyvinvointiyhteiskunnalle, jos oletuksena on, että kaikki tienaavat oman paikkansa porukassa ja ottavat vastuun vain itsestään? Olisiko esim. työttömillä, sairailla ym. asiaan sanottavaa?

Jälleen kaivattaisiin perusteltuja vaihtoehtoja, kuten populistilta ainakin. Myös EU-tasolla voi kyllä miettiä kahteen kertaan, onko heikommin menestyvien jäsenmaiden tukeminen pelkästään rahan heittämistä kaivoon. Ymmärtääkseni siinäkin on ihan puhdasta hyötyajattelua takana: Kun kavereilla alkaa talous vahvistua, niiden kanssa on sitten parempi käydä kauppaa.

Martel

Quote from: Neiti M on 30.04.2009, 09:43:02Nääs, olen käsittänyt, että täällä Hommassa halutaan nimenomaan varjella suomalaista yhteiskuntaa tällaisena kuin se meille on rakennettu, ja siihen kuulunee olennaisesti se "hyvinvointi"-etuliite.

Itse olen ymmärtänyt, että hommalaisten yhteinen nimittäjä on humanitaarisin syin tapahtuvan maahanmuuton & turvapaikkaturismin vastustaminen. Muihin asioihin on jokaisella omat mielipiteensä.

Minä esimerkiksi vastustan "hyvinvointivaltion" nimellä kulkevaa byrokraattista järjestelmää, joka loppukädessä lähinnä kurjistaa Suomea ja suomalaisia. Ei ole sattumaa, että suomalaisten ostovoima on Länsi-Euroopan heikoimpia ja asumisväljyys Itä-Euroopan entisten neuvostotasavaltojen tasolla.

Tekisi mieli kysyä, mikä tuossa Terhon kirjoituksessa oli väärin? (Itse äänestän näissä vaaleissa ei-perussuomalaista).

Neiti M

No jaa, taisin ottaa tuon Homman yhteisen nimittäjän Halla-ahon kirjoituksista. Olen käsittänyt sen merkittäväksi perusteeksi vastustaa hum. maahanmuuttoa.

Terhon jutussa ei ollut mitään "väärin". Se sai minut vain ihmettelemään, mikä onkaan ehdokkaan agenda, ja voinko itse olla samaa mieltä.

Olen itse ollut tähän mennessä saamapuolella valtiolta lähes koko elämäni ajan. Lapsilisien jälkeen alkoi kohta opintorahan maksu, ja nyt kun se loppuu, siirrynkin äitiyspäivärahalle. Olenko siis passivoitunut, yhteiskunnan kannalta hyödytön loinen? Olen nähnyt asian niin, että valtio on tahtonut sijoittaa minuun, koulutukseeni ja lapseeni, koska luottaa sen kannattavan tulevaisuudessa. Uskallan sitä paitsi väittää, ettei se luottamus ole turha.

Lisäksi on myös olemassa ihmisiä, jotka ovat tahtomattaan syntyneet kyvyttömiksi työntekoon, tai jotka menettävät kykynsä vaikka sairauden takia. Mitä näille tapauksille tulisi tehdä?

Piti mennä perusasioihin, mutta olisi hauska tietää, näkeekö Martel tosiaan byrokratiajärjestelmämme pelkästään kurjistavan Suomea.

Atte Saarela

Sampo Terho kannattaa EU:n yhteisen puolustus- ja ulkopolitiikan lisäämistä ja tästä olen ihan samaa mieltä.

Mutta asettumalla Perussuomalaisten eurovaaliehdokkaaksi Sampo Terho on käsittääkseni sitoutunut vastustamaan Lissabonin sopimusta eikä EU:n yhteinen puolustuspolitiikka oikein onnistu ilman Lissabonin sopimusta.

Perussuomalaisten EU-kriittisyys on siis este Sampo Terhon sinänsä järkevälle politiikalle.

hyperbeli

Hyvä Neiti M,

Olen pikaisesti lukaissut Sampon kotisivuilta löytyvät artikkelit. Hän on ensimmäinen tapaamani poliitikko, joka nostaa esiin pitkän linjan syntyvyyden Suomessa. Uskoisin, että Sampo äänestäisi sen puolesta, että suomalaisilla perheilla ja äideillä on varaa hoitaa lapsensa hyvin. Tätä voimme toki kysyä ensi viikolla Sampolta suoraankin kun hän tänne kaiketi on tulossa.

PerSut ovat talouspolitiikaltaan aika vasemmalta ja pienen ihmisen puolella. Jos punasävyistä hyvinvointivaltiota kannatat, ääni PerSuille mennee oikeaan suuntaan. Itse äänestäisin enemmän oikealle, ellei SuurSiiseli olisi meitä vähäisiä ohjastanut selkein elkein Sammon taontaan...

Ullanlinna

Niin, ja Sampo on tavattavissa livenä huomenna Hakaniemen torilla klo 13 asti.

Nissemand

Onko modet tehny ennakkoon kysymyksiä terholle? Eikai sana ole vapaa  :o Joku tulee kuitenkin huutamaan "KAHEN KILON SIIIKAA!" tai "Meidän mestari on se kaikkein paras mestari ja rotutohtori"
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Alceste

Quote from: Sivusta seuraaja on 27.04.2009, 21:49:04
Ja nyt sitten eteenpäin. Mielestäni Homman jatkon kannalta näissä eurovaaleissa Homman ja hommalaisten tulee antaa täysi tukensa Sampo Terholle, jota Halla-aho itsekin aikoo äänestää.
Ensinnäkin huomautettakoon etten ole lukenut tästä ketjusta kuin aloitusviestin.
Sitten:

Miksi vitussa minun pitäisi äänestää jotain tuntematonta Terhoa persuista, joka on itse asiassa puolueena ohjelmansa ja vetäjänsä perustella aika paska?

Mielestäsi? Mielestäsi miksi?

"Mokukriittisiä ei ole muualla" ei riitä perusteeksi.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Sivusta seuraaja

Quote from: Alceste on 02.05.2009, 23:57:23
Quote from: Sivusta seuraaja on 27.04.2009, 21:49:04
Ja nyt sitten eteenpäin. Mielestäni Homman jatkon kannalta näissä eurovaaleissa Homman ja hommalaisten tulee antaa täysi tukensa Sampo Terholle, jota Halla-aho itsekin aikoo äänestää.
Ensinnäkin huomautettakoon etten ole lukenut tästä ketjusta kuin aloitusviestin.
Sitten:

Miksi vitussa minun pitäisi äänestää jotain tuntematonta Terhoa persuista, joka on itse asiassa puolueena ohjelmansa ja vetäjänsä perustella aika paska?

No siksi MUUMISSA sinun ei pitäisi äänestää yhtään mitään kun se on ihan MUUMI. Ehkä muutenkin, VOI MUUMI, sinun kannattaa varmaan mennä keskustelemaan muiden tasoistesi joukkoon Suomi24:ään?

ElinaElina

Tässä voitaisiin muistella ketkä ja koska ovat testamentanneet ääniään? Muistan yhden tapauksen. Marjatta Stenius-Kaukonen jäi pois eduskunnasta ja suositteli Minna Sirnön äänestämistä.
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Mika Mäntylä

"Tuntematon" Terho on jotakuinkin yhtä tunnettu kuin Jussi Halla-aho pari vuotta sitten. Paitsi että Terho on kirjoittanut lukuisia kolumneja eri lehtiin, eikä vain Internetiin.

Tällä tunnettuvuudella ei toki läpi mennä, mutta eipä ole vielä vaalisirkuskaan pyörähtänyt käyntiin.

Pakko ei tietenkään ole äänestää.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

rapa-nuiv

Miksi vitussa minun pitäisi äänestää jotain tuntematonta Terhoa

Vastahan me männäviikolla kovalla tohinalla kerättiin kolehti ja ostettiin sille mainos kaikkiin valtakunnallisiin tiedotusvälineisiin.
Menee sekin korttipeli osaltanne haaskuun, jos ette nyt äänestäkään.

Sitäpaitsi tohtori Viha määräsi sut laihduttamaan ja vaihtamaan MestariClassicin MestariLight Plussaan  - allways The real Thing ^^^( aina aito Homma^^^ )

Noin  vakavemmin puhuen kohtuullisella henkilökohtaisella äänisaaliilla saadaa sen jätkän painoarvoa nostettua, sitämyöten Persuista vähän terhokkaampi puolue ja yksi varteenotettavampi ehdokas lisää EK-vaaleihin. Jos vielä siinä sivussa Timppa ja Sari vie paikan rkp:ltä tai vihreiltä, mikäs sen hauskempaa. 
Jaxuhali !

Rahkoi

Moro! Olen seurannut Scriptaa, vieraskirjaa sekä tätä foorumia kolmisen vuotta (J M-K opasti sivuille), mutta kirjoituskynnykseni ylittyi nyt. Luin tuossa juuri läpi suuren vitutuspurkausketjun. Suurin osa kirjoittajista puhuu olevansa J H-a:n kannattajia. Minun mielestäni me ei olla kannattajia (minä en ainakaan ole), vaan tukijoita. Jussi kirjoitti eräässä vastauksessaan, että hänellä on maahanmuuttoasioissa agenda (selviää hänen kirjoituksistaan). Me joko tuetaan häntä tässä asiassa tai sitten ei tueta.

Jussi halusi eu-vaaleihin liittyen itselleen vaihtoehtoja, valitsijayhdistys oli yksi vaihtoehto muiden joukossa, ei sen enempää. Jokainen voi toimia hallitsemattoman maahanmuuton vastustuksessaan parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta jos haluaa tukea Jussia tässä asiassa, niin silloin pitää luottaa siihen, että hän tekee tilanteisiin nähden omasta mielestään parhaat ratkaisut, ja tukea häntä näissä ratkaisuissa.

Jos hän näkee, että paras tapa edistää hommaa on eu-vaaleissa äänestää Sampo Terhoa, niin silloin meidän on äänestettävä Terhoa. Itku jostain puolueasioista tai ehdokkaan tuntemattomuudesta ei edistä J H-a:n agendaa millään lailla.

Alceste

Quote from: Sivusta seuraaja on 03.05.2009, 00:06:07
No siksi MUUMISSA sinun ei pitäisi äänestää yhtään mitään kun se on ihan MUUMI. Ehkä muutenkin, VOI MUUMI, sinun kannattaa varmaan mennä keskustelemaan muiden tasoistesi joukkoon Suomi24:ään?
Eli sinulla ei ole perusteita. Hyvä että tuli selväksi.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Sivusta seuraaja

Mielestäni sait minulta juuri niin hyvät perusteet kuin käytökselläsi ansaitsitkin. Lue jatkossa muitakin viestejä ennenkuin lähdet kommentoimaan ala-astetason kielenkäytölläsi.

Ihan oikeasti, onko kukaan muu huomannut Homman älyllisen tason romahtaneen muutamassa päivässä huomattavasti? Alkoiko täällä jokin trollihyökkäys Halla-ahon päätöksen jälkeen?

Jari-Petri Heino

Hypätkää kaikki kaivoon! Älkää ajatelko omilla aivoilla. Tehkää niin kuin muut sanoo.
Tälläisen kuvan saa Suomen kansasta. Tämä holhouspolitiikka on tehnyt tehtävänsä.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

conlib

Quote from: IDA on 27.04.2009, 23:24:10
Quote from: Mora on 27.04.2009, 22:55:44
Harmi kun persuilla on kaksi hyvää ehdokasta. Oma ääneni menee Terholle ihan siksi, että hän edustaa omaa ikäluokkaani. Todennäköisesti äänet jakautuvat ja Essayah menee läpi. Kamala ajatus, mutta ihan sama tässä vaiheessa...

Itse äänestän Freddyä, koska hän on minua vanhempi ja muutenkin hyvä tyyppi.

En pitäisi edes sitä katastrofina, jos Essayah menisi läpi äänten jakaantuessa. Olen edelleen sitä mieltä, että pahin mitä voi PS:n kannalta tapahtua on, että Soini menee läpi ja liittyy Libertas-ryhmään ajamaan Euroopan liittovaltiota. Ja läpihän Soini menee, koska on Suomen suosituin poliitikko tällä hetkellä. Liittyi hän Libertakseen tai ei, niin joka tapauksessa puolueen puheenjohtaja lähtee eduskuntavaaleihin europarlamentikkona, eikä tule pitämään yhtään puhetta eduskunnassa ennen seuraavia vaaleja.

Periaatteessa olisi hyvä, jos listan ehdokkaat tukisivat toisiaan.

Itse aion äänestää Sampoa tai Freddyä. Velttokin olisi yksi vaihtoehto. Mutta miksi ihmeessä PS on vaaliliitossa KD:n kanssa? PS olisi pärjännyt ihan itsekseenkin, ainakin Soinin voimalla koska häntä kuitenkin äänestetään paljon, oli sitten hyvä tai huono asia.

conlib

Quote from: Martel on 30.04.2009, 10:03:41
Quote from: Neiti M on 30.04.2009, 09:43:02Nääs, olen käsittänyt, että täällä Hommassa halutaan nimenomaan varjella suomalaista yhteiskuntaa tällaisena kuin se meille on rakennettu, ja siihen kuulunee olennaisesti se "hyvinvointi"-etuliite.

Itse olen ymmärtänyt, että hommalaisten yhteinen nimittäjä on humanitaarisin syin tapahtuvan maahanmuuton & turvapaikkaturismin vastustaminen. Muihin asioihin on jokaisella omat mielipiteensä.

Minä esimerkiksi vastustan "hyvinvointivaltion" nimellä kulkevaa byrokraattista järjestelmää, joka loppukädessä lähinnä kurjistaa Suomea ja suomalaisia. Ei ole sattumaa, että suomalaisten ostovoima on Länsi-Euroopan heikoimpia ja asumisväljyys Itä-Euroopan entisten neuvostotasavaltojen tasolla.

Tekisi mieli kysyä, mikä tuossa Terhon kirjoituksessa oli väärin? (Itse äänestän näissä vaaleissa ei-perussuomalaista).

Vastustan humanitaarista maahanmuuttoa ja turvapaikkaturismia mutta mitä hyvinvointiyhteiskuntaan tulee niin olen ennemminkin keskieurooppalaisen sosiaalisen markkinatalouden kuin pohjoismaalaisen ''demarihyvinvointivaltion'' tai uusliberaalisen talousajattelun kannalla. Kaiken ei tarvitse olla julkisen vallan tai yksityisen sektorin alaisena vaan voi olla sopiva yhdistelmä kaikkea. Suomalaisilla tuntuu olevan hirmu vaikea käsittää tätä asiaa.

conlib

Quote from: hietane on 03.05.2009, 11:13:56
Hypätkää kaikki kaivoon! Älkää ajatelko omilla aivoilla. Tehkää niin kuin muut sanoo.
Tälläisen kuvan saa Suomen kansasta. Tämä holhouspolitiikka on tehnyt tehtävänsä.

Olen kanssasi aika paljonkin samaa mieltä. :) Yleisesti pidän muita pohjoismaalaisia huomattavasti fiksumpina vaikka varsinkin Ruotsissa on maahanmuuttopolitiikka ryssitty aikoinaan aika pahasti. :)

Jari-Petri Heino

Quote from: conlib on 03.05.2009, 11:37:56

Olen kanssasi aika paljonkin samaa mieltä. :) Yleisesti pidän muita pohjoismaalaisia huomattavasti fiksumpina vaikka varsinkin Ruotsissa on maahanmuuttopolitiikka ryssitty aikoinaan aika pahasti. :)

Tämä tulee esiin aika kokonaisvaltaisena elävässä elämässä. Pääsee helpommalla, kun tekee niin kuin joku muu sanoo, tai vielä parempi vaihtoehto tuntuu olevan, että antaa muiden tehdä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitä on ehdotettu minullekkin moneen kertaan, mutta......
Emme me ole tyhmä kansa. Päinvastoin. Vuosikausia maailmaa ruotsalaisessa bändissä kiertäneenä olen ehdottomasti toista mieltä. Aina kun tapaa maanmiehiä ulkomailla, on heillä kullanarvoisia ominaisuuksia. Rehellisyys ja kaverista välittäminen, suunnitelmallisuus, peräänantamattomuus. Riidankin jälkeen yleensä lyödään kättä pälle eikä muistella menneitä. Nämä ovat sellaisia arvoja, joita oppii kunnioittamaan ja niiden puolesta on hyvä taistella.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

conlib

Quote from: hietane on 03.05.2009, 11:53:32

Tämä tulee esiin aika kokonaisvaltaisena elävässä elämässä. Pääsee helpommalla, kun tekee niin kuin joku muu sanoo, tai vielä parempi vaihtoehto tuntuu olevan, että antaa muiden tehdä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitä on ehdotettu minullekkin moneen kertaan, mutta......
Emme me ole tyhmä kansa. Päinvastoin. Vuosikausia maailmaa ruotsalaisessa bändissä kiertäneenä olen ehdottomasti toista mieltä. Aina kun tapaa maanmiehiä ulkomailla, on heillä kullanarvoisia ominaisuuksia. Rehellisyys ja kaverista välittäminen, suunnitelmallisuus, peräänantamattomuus. Riidankin jälkeen yleensä lyödään kättä pälle eikä muistella menneitä. Nämä ovat sellaisia arvoja, joita oppii kunnioittamaan ja niiden puolesta on hyvä taistella.

No eiköhän nuo ominaisuudet ole myös muissa pohjoismaalaisissa ja monissa muissakin kansoissa. Ei ne ole yksinomaan suomalaisten arvoja ja lisäksi olen huomannut että suomalaiset osaavat myös puukottaa selkään aika pahasti.

Lentomestari

Quote from: Sivusta seuraaja on 03.05.2009, 09:41:57
Mielestäni sait minulta juuri niin hyvät perusteet kuin käytökselläsi ansaitsitkin. Lue jatkossa muitakin viestejä ennenkuin lähdet kommentoimaan ala-astetason kielenkäytölläsi.

Ihan oikeasti, onko kukaan muu huomannut Homman älyllisen tason romahtaneen muutamassa päivässä huomattavasti? Alkoiko täällä jokin trollihyökkäys Halla-ahon päätöksen jälkeen?

Komppaan Sivusta seuraajaa. Porukka on nyt turhautunut ja silloin suunsoitto herkistyy, kuitenkaan HOMMA foorumia ei pitäisi alentaa suoli24 tapaiselle kielenkäytölle, tässä on niin isot asiat kyseessä, kun vähänkin ajattelee. Mitä on Suomi 50 vuoden kuluttua tällä menolla? Jos kielenkäyttö menee kovin siivottomaksi niin asiakeskustelu hautautuu sen alle ja täällä ollaan samassa tilanteessa kun suolessa, suunsoittajat hallitsee.

Timo Hellman

Quote from: conlib on 03.05.2009, 12:35:38
Quote from: hietane on 03.05.2009, 11:53:32

No eiköhän nuo ominaisuudet ole myös muissa pohjoismaalaisissa ja monissa muissakin kansoissa. Ei ne ole yksinomaan suomalaisten arvoja ja lisäksi olen huomannut että suomalaiset osaavat myös puukottaa selkään aika pahasti.

Suomalaiset nimenomaan puukottavat selkään, edestä kimppuun käyminen hämmentäisi konsensusta. Jos seurueen yksi jäsen poistuu ringistä kuselle, alkaa huomauttelu - tämä on yleinen piirre varsinkin naisten marttakerhoissa.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton