News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2011-10-25 Jussi Halla-aho sikaili taas kaukalossa

Started by K.K., 25.10.2011, 03:12:09

Previous topic - Next topic

K.K.

Jussi Halla-aho sikaili taas kaukalossa

Ensinnäkin: tässä kirjoituksessa ei ole kysymys siitä, millaista politiikkaa Jussi Halla-aho harjoittaa, tai siitä, millaista jääkiekkoa Jarkko Ruutu pelaa.

Ei siis kannata kiivastua, te synkät rasistit, jotka lymyätte nimimerkin takana Hommafooruminne pimeimmässä peränurkassa – samoin kuin te hyväuskoiset kukkahattutädit, jotka vastuuttomasti päästätte väärärotuisia huijareita tänne hyötyilemään ja tekemään karmeita rikoksiaan.

Olkaa rauhassa myös te Jokereiden kannattajat – samoin kuin te HIFK:n kannattajat.

Kysymys ei nyt ole siitä, mitä, vaan siitä, miten.

Kansanedustaja Jussi Halla-aho kirjoitti syyskuun puolivälissä seinälleen Facebookissa näin:

"Yksinkertainen tosiasiahan on, että demokratia (= vaalit) estää mitä tahansa poliittista hallitusta ryhtymästä mihinkään sellaisiin toimiin, joilla *oikeasti* olisi mitään vaikutusta Kreikan konkurssitalouteen. Juuri nyt Kreikkaan tarvittaisiin sotilasjuntta, jonka ei tarvitsisi välittää suosiostaan ja joka voisi panna lakkoilijat ja mellakoijat kuriin panssarivaunuilla."

Sen jälkeen taivas repesi. Uutinen valloitti kotimaiset tiedotusvälineet ja jatkoi siitä suoraan maailmankiertueelle.

Toimittajat kirjoittivat: "Halla-aho vaatii Kreikkaan sotilasjunttaa." "Halla-aho vaatii panssarivaunuja Ateenan kaduille."

Jopa Halla-ahon oma puoluejohtaja ilmoitti, että nyt hänellä tuli mitta täyteen, ja erotutti Halla-ahon määräajaksi eduskuntaryhmästä. Jussi Halla-aho itsekin kertoi katuvansa ja poisti merkinnän Facebook-sivultaan.

Olen ehkä yksin maailmassa, mutta minä en osaa lukea tuota merkintää niin kuin sen tekivät muut. Minusta tuossa ei suinkaan vaadita Kreikkaan sotilasjunttaa.

Minusta siinä kiinnitetään huomiota demokraattisen monipuoluejärjestelmän ilmeiseen heikkouteen: sen kykyyn tehdä erityisen vaikeina aikoina erityisen vaikeita päätöksiä. Muistelen myös, että ihan samasta asiasta puhui professori pohtiessaan valtio-opin luennolla demokratian teoriaa. Epäilen sitä paitsi, että tuo kysymys on jopa Suomessa ajankohtaisempi kuin arvaammekaan. Sitä sietäisikin miettiä.

Toki Halla-ahon postauksen lopussa oli sarkastinen vitsi. Mutta minulle tuli yllätyksenä, että Kreikan sotilasjuntan aika (1967–1974) on Suomessa yhä niin kipeä asia, ettei siitä saisi Facebookissa laskea leikkiä.

Koko teksti: http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Jussi+Halla-aho+sikaili+taas+kaukalossa/a1305547910700

Hienoa että Halla-aho pysyy lööpeissä.
(Any publicity is good publicity.)

QuoteEi siis kannata kiivastua, te synkät rasistit, jotka lymyätte nimimerkin takana Hommafooruminne pimeimmässä peränurkassa
;D

Marko Parkkola

Keitä ne on ne rasistit
Sellaiset rasistimiehet
Joita koko valtakunta arvostaa?
Keitä ne on ne rasistit
Sellaiset rasistinaiset
Jotka tosi työstä palkintonsa saa?
Me ollaan rasisteja kaikki
kun oikein silmiin katsotaan
jne.

Onkohan tämä Malkavaaran teksti tasoittelua sille, että näitä panzercausteja ei pitäisi ottaa niin tosissaan, kun tuo Katais Jykäkin erehtyi toivomaan diktatuuria eilen.

siviilitarkkailija

Ongelma tosiaan on paljon ajankohtaisempi kuin mitä ensinäkemältä vaikuttaa. Ovathan eurouskovaiset toistelleet rahanlapioimisen autuutta sillä että on estetty mm Saksan ja Ranskan välinen sota (ihan oikeesti). Sodan välttämisellä on helppo perustella kaikkea maan ja taivaan välillä.

Nykyisen eurokriisin juuret ovat hyvin pitkälle sotilasJUNTTIEN hallinnollisilla valinnoilla jotka vaikuttavat edelleen. Kreikan talouden rakenteet ovat sotilashallinnon vääristämiä. Ja kyproksen sodan muokkaamia. Eli sota ei ole niinkään vieras kuin miltä se suomessa voi tuntua. Ja kreikka varustautuu holtittomasti vaikka se on konkurssissa. Ehkäpä juuri siksi.

Tottakai Halla-ahon sanomiset vääristellään lehdistön vihervasemmistolaisessa käsittelyssä että siitä olisi näiden valehtelijoiden omille kellokkaille etua. Tosiasia on kuitenkin sotilasjunttien ja näitä tukevien puolueiden oma halu puolustaa asevoimin saavuttamiaan etuja kansalaisten muutoshalua vastaan. Siksi Halla-ahon kommentti sai korvat punaisiksi. Kansalaisten alistaminen asevoimin vaikkapa eurropan unionin komentoon ei ole mm sdp:lle periaate vaan aikataulukysymys.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

skrabb

Ylläolevan Merkintöjä-kirjoituksen lukiessani hieman huvitti, kun samalla sivulla on pääkirjoitus, jossa todetaan:

QuotePääkirjoitus
Oikeat linjat lopulta, kun kaikki muut on kokeiltu
[...]
Kun Etlan toimitusjohtaja Sixten Korkman pohti pari viikkoa sitten, mitä EU-päättäjien tulisi tehdä velkakriisin voittamiseksi, hän siteerasi kahta henkilöä: Euroopan keskuspankin pääjohtajaa Jean-Claude Trichet'tä ja taloustutkija John Maynard Keynesiä.

Molempien ajatelmat sopivat opastukseksi sunnuntain jälkeiseen aikaan ja keskiviikon kokouksen.

"Demokraattisesti valitut hallitukset ovat kykenemättömiä tekemään kovia päätöksiä – paitsi äärimmäisen paineen alaisina", sanoi Trichet.
Keynes sanoi saman asian näin: "Tapahtuu, että valtiovarainministerit tekevät ainoan oikean ratkaisun – mutta vasta kun ovat kokeilleet kaikkia muita vaihtoehtoja."

Koko kirjoitus:
http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Oikeat+linjat+lopulta+kun+kaikki+muut+on+kokeiltu/a1305547910739

Boldaus oma
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Mika Mäntylä

Kylläpä tuosta panssarivaunufacebookheitosta jaksetaan jauhaa. Pääministerimme taasen heitti "jos eläisimme diktatuurissa, niin tämä olisi paljon helpompaa", mutta tämä taidetaan painaa villaisella.
Lukijan tulisi huomioida, että tämäkin viesti saattaa sisältää kärjekkäitä näkemyksiä tosiasioista tai mustaa huumoria.

Ohjattu ja hallittu vapaa keskustelija?

qwerty

Mistä nyt tuulee? Hyysärin pääkirjoituksessa ollaan muka pahoillaan Halla-ahon ja Ruudun kohtelusta  :flowerhat: Wau!
Toimittajalta melkoinen kannanotto! Onnea uuden työpaikan hakuun ;)
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

nuiv-or

Quote from: qwerty on 25.10.2011, 07:15:51

Piilo-opetuslapsi?

Nanfung

Quote from: K.K. on 25.10.2011, 03:12:09
Muistelen myös, että ihan samasta asiasta puhui professori pohtiessaan valtio-opin luennolla demokratian teoriaa.

Demokratia on vapautta valita omat kahleensa.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

metsämies

Quote from: K.K. on 25.10.2011, 03:12:09
Toimittajat kirjoittivat: "Halla-aho vaatii Kreikkaan sotilasjunttaa." "Halla-aho vaatii panssarivaunuja Ateenan kaduille."

Ja höpö höpö. Ylivoimaisesti suurin osa lööpeistä oli tyyliin "Halla-aho: Kreikkaan tarvittaisiin juntta ja panssarit". Ja tämähän oli juuri sitä mitä Halla-aho kirjoitti, mutta silti hänen hännystelijöillään meni herne nenään! Ilmeisesti hänen palvojien mielestä hänestä ei saisi kirjoittaa minkäänlaisia uutisia.

ekto

Väittääkö nimimerkki Metsämies, ettei halla-ahon kommentti laukaissut vasemmiston ammattiloukkaantuissa merkittävää reaktiota, koska heidän mielestään sotilasjuntat ovat edelleen liian herkkä aihe kreikan kohdalla? Tässä nähtiin mahdollisuus loukkaantua ja näin tehtiin...

JT

Quote from: qwerty on 25.10.2011, 07:15:51
Mistä nyt tuulee? Hyysärin pääkirjoituksessa ollaan muka pahoillaan Halla-ahon ja Ruudun kohtelusta  :flowerhat: Wau!

Toimitusta on ilmeisesti kannustettu tekemään myös "persumyönteisiä" juttuja, jottei härski haisisi läpi liian selvästi.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Kimmo Pirkkala

Quote from: Mika Mäntylä on 25.10.2011, 06:55:49
Kylläpä tuosta panssarivaunufacebookheitosta jaksetaan jauhaa. Pääministerimme taasen heitti "jos eläisimme diktatuurissa, niin tämä olisi paljon helpompaa", mutta tämä taidetaan painaa villaisella.

Odotan Kokoomuksen eduskuntaryhmän päätöstä Kataisen väliaikaisesta erottamisesta ryhmästä.

metsämies

Quote from: ekto on 25.10.2011, 09:01:38
Väittääkö nimimerkki Metsämies, ettei halla-ahon kommentti laukaissut vasemmiston ammattiloukkaantuissa merkittävää reaktiota, koska heidän mielestään sotilasjuntat ovat edelleen liian herkkä aihe kreikan kohdalla? Tässä nähtiin mahdollisuus loukkaantua ja näin tehtiin...

En väitä, vaan että Halla-ahon hännystelijät koittivat väntää hänen ympärilleen väkisellä marttyyrin viitan kuinka on sanomisia taas vääristelty. Niinkuin aloitusviestissä lainaamassani kohdassa näkyy.

ekto

Quotekannustettu tekemään myös "persumyönteisiä" juttuja
Vai voisiko olla, että nyt on uudet taktiikat kehissä? Vaaleja edeltänyt parin vuoden mustamaalaus toi kaikkien aikojen jytkyn. On aika turvallista olettaa, että kunnallisvaaleissa tulisi myös jytky, jos media jatkaisi persussuomalaisten sorsimista ja väärin ymmärrystä.

Mutta ei toimittajilla ole helppoa. Monet suvikset ovat sen ääneenkin sanoneet, että perussuomalaisia käsiteltiin aivan liian kiltisti mediassa. Toki sinällään se pitää paikkaansakin, kun ei lähdetty keskustelemaan vaikeista asioista, vaan huudeltiin kaiken maailman feissarijutuista, hakkaraisten sanomisista, samaan aikaan kun Juttaa hiilostettiin sijoittajan vastuusta.

Eli jos nyt lähdetään asialinjalle, puhutaan politiikasta eikä poliitikan toimioiden housujen väristä tahi tupakkamerkistä, niin molemmat osapuolet ovat varmaan tyytyväisiä. Lopputulos vaaleissa saattaa tosin olla sitten jopa huonompi...

Quote from: metsämies on 25.10.2011, 09:13:58Halla-ahon hännystelijät koittivat väntää hänen ympärilleen väkisellä marttyyrin viitan

Ainakin minulle tulee usein sellainen olo, että ei normaalilla ajattelukyvyllä varustettu henkilö, voi tulla tuollaisiin johtopäätöksiin esim. jussin teksteistä. Niistä usien mielestäni väännetään kummallisia päätelmiä ja tehdään keittiöpsykiatrin syviä analyysejä Jussin olemuksesta ja hänen "todellisista" tarkoitusperistä.

Embo

Quote from: planeta on 25.10.2011, 06:22:40
Nyt siis jo korkeasti koulutetut keskiluokkaiset äiditkin ovat kyllästyneet tähän menoon maassamme ja ovat valmiita tunnustautumaan rasisteiksi saadakseen jotain tolkkua maahan eivätkä enää kiertele yrittäen ilmaista asiat korrektisti. Minä tosin en tunnustaudu rasistiksi. Jos joku kertoo minun olevan rasisti, kiellän sen, koska olen realisti. Realismi ei ole rasismia.

Ainoa ihminen, jonka tiedän tunnustautuneen rasistiksi, oli korkeasti koulutettu maltillinen musliminainen, joka oli joutunut Suomessa somalien ääri-islamistien (sekä miesten että naisen) pilkan ja panostuksen kohteeksi. Kommenttinsa oli "Kun minä tulin Suomeen, minä en ollut rasisti, mutta nyt minä olen!".

JT

Quote from: ekto on 25.10.2011, 09:20:01
Vai voisiko olla, että nyt on uudet taktiikat kehissä?

Tuskin ihan vielä, mutta asialinjan välttely on toimittajille päivä päivältä vaikeampaa. Esimerkiksi oululaisen Olli Immosen terhakkaat eduskuntakyselyt leviävät tehokkaasti sosiaalisessa mediassa - ja persujen äänestäjät kokevat saaneensa vastinetta äänelleen. Toimituksissa toki tiedetään tämä.
Tulevissa kuntavaaleissa muhii jo jytkyjen jytky, mutta aloitteet mamupolitiikan suunnanmuutokselle on tultava hallitukselta. Pelkkä kosmetiikka ei kelpaa enää kansalle. Muuhun Sick Bag ei valitettavasti pysty. Vanha media ei silti lähde painostamaan vallanpitäjiä, vaikka tietäisikin sen olevan nyt "viisasta".

Hyvä tilanne persujen suosion kannalta.

Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

-gentilhommehki-

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/Jussi+Halla-aho+sikaili+taas+kaukalossa/a1305547910700

Jussi Halla-aho sikaili taas kaukalossa
Ensinnäkin: tässä kirjoituksessa ei ole kysymys siitä, millaista politiikkaa Jussi Halla-aho harjoittaa, tai siitä, millaista jääkiekkoa Jarkko Ruutu pelaa.

Ei siis kannata kiivastua, te synkät rasistit, jotka lymyätte nimimerkin takana Hommafooruminne pimeimmässä peränurkassa – samoin kuin te hyväuskoiset kukkahattutädit, jotka vastuuttomasti päästätte väärärotuisia huijareita tänne hyötyilemään ja tekemään karmeita rikoksiaan.

Olkaa rauhassa myös te Jokereiden kannattajat – samoin kuin te HIFK:n kannattajat.

Kysymys ei nyt ole siitä, mitä, vaan siitä, miten.

Kansanedustaja Jussi Halla-aho kirjoitti syyskuun puolivälissä seinälleen Facebookissa näin:

"Yksinkertainen tosiasiahan on, että demokratia (= vaalit) estää mitä tahansa poliittista hallitusta ryhtymästä mihinkään sellaisiin toimiin, joilla *oikeasti* olisi mitään vaikutusta Kreikan konkurssitalouteen. Juuri nyt Kreikkaan tarvittaisiin sotilasjuntta, jonka ei tarvitsisi välittää suosiostaan ja joka voisi panna lakkoilijat ja mellakoijat kuriin panssarivaunuilla."

Sen jälkeen taivas repesi. Uutinen valloitti kotimaiset tiedotusvälineet ja jatkoi siitä suoraan maailmankiertueelle.

Jopa Halla-ahon oma puoluejohtaja ilmoitti, että nyt hänellä tuli mitta täyteen, ja erotutti Halla-ahon määräajaksi eduskuntaryhmästä. Jussi Halla-aho itsekin kertoi katuvansa ja poisti merkinnän Facebook-sivultaan.

Olen ehkä yksin maailmassa, mutta minä en osaa lukea tuota merkintää niin kuin sen tekivät muut. Minusta tuossa ei suinkaan vaadita Kreikkaan sotilasjunttaa.

Minusta siinä kiinnitetään huomiota demokraattisen monipuoluejärjestelmän ilmeiseen heikkouteen: sen kykyyn tehdä erityisen vaikeina aikoina erityisen vaikeita päätöksiä. Muistelen myös, että ihan samasta asiasta puhui professori pohtiessaan valtio-opin luennolla demokratian teoriaa. Epäilen sitä paitsi, että tuo kysymys on jopa Suomessa ajankohtaisempi kuin arvaammekaan. Sitä sietäisikin miettiä.

Toki Halla-ahon postauksen lopussa oli sarkastinen vitsi. Mutta minulle tuli yllätyksenä, että Kreikan sotilasjuntan aika (1967–1974) on Suomessa yhä niin kipeä asia, ettei siitä saisi Facebookissa laskea leikkiä.

Jääkiekkoilija Jarkko Ruutu taklasi Mikael Granlundia viime torstaina Jokerien ja HIFK:n välisessä ottelussa.

Sen jälkeen taivas repesi. Molempien joukkueiden pelaajat ryntäsivät tilanteeseen ja aloittivat joukkotappelun. Ottelun erotuomari määräsi Ruudulle ankaran rangaistuksen: jäähyn, pelirangaistuksen ja ulosajon.

Katsoin tuon tilanteen moneen kertaan Youtubesta, ja minusta se näyttää aika tavanomaiselta törmäykseltä jääkiekkokaukalossa. Pieni pelaaja jää isomman alle. Ruudun kädet pysyvät alhaalla, mutta ehkä vauhtia on kuitenkin liikaa. Voi tietenkin olla, että Ruutu olisi kurvannut ohi, jos vastaan olisi tullut joku muu kuin supertähti Granlund.

Monet jääkiekon asiantuntijat olivat kanssani samaa mieltä. Yhden mielestä taklauksesta olisi pitänyt tuomita pelkkä kahden minuutin jäähy. Toisen mielestä ei sitäkään.

Minusta Jarkko Ruutua ja Jussi Halla-ahoa on kohdeltu väärin.

Toki se on ymmärrettävää. Jussi Halla-aho on politiikan Jarkko Ruutu, ja Jarkko Ruutu on jääkiekon Jussi Halla-aho.

Molemmat ovat vuosien aikana huolellisesti pilanneet maineensa rikkomalla fair play -periaatetta vastaan.

Edellisessä Jokerien ja HIFK:n välisessä ottelussa Ville Peltosen kypärä irtosi eräässä pelitilanteessa ja katosi. Lopulta Peltonen löysi kypäränsä vastustajan vaihtoaitiosta. Sen visiiri oli rikottu, ja epäilty oli ilmeinen.

Jussi Halla-aho taas on ihan vain ärsyttääkseen sijoittanut kirjoituksiinsa provosoivia ja joskus myös aivan asiattomia letkautuksia.

Puolueettomien voimien (tässä kömpelössä vertauksessani uutistoimittajien ja erotuomareiden) on silti osattava pysyä puolueettomina.

Mutta me kaikki muut, me saamme kyllä provosoitua, kun oikein provosoidaan.
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

MoonShine

Tämähän on aivan mainio pakina, kerrassaan loistava.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

MoonShine

Quote from: planeta on 25.10.2011, 06:22:40
Rasisteista: eilen tupakkatauolla mieheni keski-ikäinen naispuolinen kollega kysyi yhtäkkiä mieheltäni: "Oletko rasisti?" Aina korrekti mieheni kiemurteli kiertäen ja kaartaen: "No mikä nyt on rasisti... ja miten sen nyt ottaa ja ...".  Kollega vilkaisi miestäni kyllästyneenä ja tokaisi: "Minä olen".

Nyt siis jo korkeasti koulutetut keskiluokkaiset äiditkin ovat kyllästyneet tähän menoon maassamme ja ovat valmiita tunnustautumaan rasisteiksi saadakseen jotain tolkkua maahan eivätkä enää kiertele yrittäen ilmaista asiat korrektisti. Minä tosin en tunnustaudu rasistiksi. Jos joku kertoo minun olevan rasisti, kiellän sen, koska olen realisti. Realismi ei ole rasismia.

Vielä kun nämä korkeasti koulutetut keskiluokkaiset äidit oppisivat äänestämään oikein.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Lemmy

Ottaen huomioon, että Käteinen haikaili diktatuurin perään ihan suoraan lehdistölle, miisä viipyy moraalikiimaisten tyhjäntoimittajien närkästys?
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

Uuno

Ihan OK juttu, mutta ihmeellinen ajoitus. Olisi esittänyt mielipiteensä silloin kun asia oli ajankohtainen.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

nevahood

Jussi Halla-aho taas on ihan vain ärsyttääkseen sijoittanut kirjoituksiinsa provosoivia ja joskus myös aivan asiattomia letkautuksia.

Puolueettomien voimien (tässä kömpelössä vertauksessani uutistoimittajien ja erotuomareiden) on silti osattava pysyä puolueettomina.

Mutta me kaikki muut, me saamme kyllä provosoitua, kun oikein provosoidaan.
Täyttä asiaa.

Tosin kyse ei näyttäisi olevan aina edes provosoitumisesta, vaan yksinkertaisesti vanhan viisauden mukaan "kun sanat loppuvat, nyrkit puhuvat". Kauniisti ilmaistuna siis "provosoidutaan" jos ei riitä kyvyt tai argumentaatio kommentoimaan itse asiaa. Toimittajien/poliitikkojen tapauksessa lievempi muoto "provosoitumisesta" on metakeskustelu, eli vasta-argumenttien sijaan perustellaan omia mielipiteitä sillä, miten asia on esitetty. Rankemmassa "provosoitumisessa" taas käytetään ad hominem -argumentaatiota, eli siihen kuka asian on esittänyt ja hyökätään asian esittäjää vastaan.

Tässäpä pieni pähkinä vaikka kirjoittajalle. Keräile artikkeleita Halla-ahon saamista vasta-argumenteista lehtileikkeitä ja lajittele ne seuraavasti:
1. lokero: Argumentum ad hominem
2. lokero: Metakeskustelu
3. lokero: Asiakeskustelu

Yhden lokeron ei tarvitse olla kovin suuri.
Suurkiihottaja Runeberg

Uuno Nuivanen

Kuukautisliitteessäkin pesii yksi ihan oikea toimittaja?!?  :o

Aamun paperipravda olikin niin ohut, että 'kansan ääntä' on vissiin pikku pakko ruveta kuuntelemaan...  ;)

OTU

Quote from: metsämies on 25.10.2011, 09:13:58

...Halla-ahon hännystelijät...

Keitä he ovat?
Onko lukuisista asioista, lukuisista lähteistä tietoa hakemalla, päätyminen samoihin johtopäätöksiin "hännystelyä"? Eiköhän suurin osa ainakin täällä kirjoittavista kuulu tähän kategoriaan. Livahtaahan tänne aina silloin tällöin tietysti kaikenlaisia metsäläisiä trollailemaan.
Väitätkö meitä väkivaltaisiksi? Peru väitteesi, tai tapamme sinut.
Merkel: ,,Multi-Kulti ist absolut gescheitert"
"David Cameron will say as he declares that the doctrine of multiculturalism has "failed" and will be abandoned."
Sarkozy: Vallitseva maahanmuuttajapolitiikka epäonnistunut.

far angst

Quote from: metsämies on 25.10.2011, 09:13:58
En väitä, vaan että Halla-ahon hännystelijät koittivat väntää hänen ympärilleen väkisellä marttyyrin viitan kuinka on sanomisia taas vääristelty. Niinkuin aloitusviestissä lainaamassani kohdassa näkyy.

Hännystely, nuoleminen, henkilöpalvonta ja täydellinen realismikielteisyys on ollut luonnevikaisten, valehtelevien änkyräkommunistien heiniä, ei meidän Halla-ahon lukijoiden, jotka  olemme sitä hirmuista äärioikeistoa ja muuta vaskistia ja nazzia.

Mutta aina välillä täällä näkee alkeisoppikirjatasoisen esimerkin katharsisksesta projektion avulla.  Kiitoksia vaan paljon ja kaada itsellesikin.

Taisteluterveisin, luokkavihassa

toverisi    f a
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

ekto

Meille tulee nykyään töihin hesari. Eilen kääntelin sen suuria sivuja ja kuinkas ollakkaan, heti pääsin lukemaan rasismista. Siellä oli myös iso juttu siitä, kuinka suomi osaa säikäyttää. Yksi suuri sivu oli täynnä toiseudenedustajien kuvia, ja kokemuksia. Mielestäni hesari on se lehti, joka kaikkein voimakkaimmin, päivästä toiseen, kokee, näkee, epäilee, tietää, tuntee sekä vaistoaa rasismia kaikkialla.

Vörå

Tuo on kyllä harhaanjohtava kolumni - Halla-ahon FB-päivitys olisi ollut yhden iltapäivän nettikohu, etenkin kun mies nopeasti poisti tekstin ja selitti tarkoituksensa. Se mistä kohu, ihan aikuisten oikeasti, syntyi, oli että syystä tai toisesta Soini päätti valita juuri tämän tapauksen kurinpalautuksen aiheeksi. Aivan noin empiirisesti koko keskustelu oli Gurun perääntymisen myötä nopeasti ehtymässä, ja ainoastaan Soinin näyttävä ulostulo sytytti sen uuteen liekkiin. Eli Halla-ahon rankaiseminen ei johtunut siitä, että hän olisi - ziljoonannen kerran - pyrkinyt antamaan ymmärtää ymmärtämättä antaa vaan siitä, että Soini - jostakin syystä - päätti asiasta loukkaantua. Anteeksi jos tämä nyt pilaa hienon narratiivin.

Saturoitunut

Mixköhän vastaavanlaisia kirjoituksia ei voitu pahemmin julkaista silloin, kun peruna oli vielä kuuma? Jotenkin ei voi olla uumoilematta, että väärinymmärrys ja sitä seurannut kattilanpaukuttaminen oli täysin tahallista.

ekto

Kyllähän ennen soinin ulosantoa, moni ehti loukkaantua. Ja pitää toki miettiä, millaisia viestejä Soini on saanut muilta poliitikoilta ja toimittajilta. "Puolueesi maahanmuuttokriittinen siipi" "nyt olisi korkea aika irtisanoutua", jne...

Rapsakka Rapu

Nezit, nezit! Me olemme nezejä!
Jos [youtubevideon] nimessä lukee 'matunainen' niin eihän sitä kukaan ei-rasisti katso

Tähtitoimittaja Mari Pudas (twiitti poistettu)