News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

LPR:n Marttojen moku-keskustelutilaisuus 19.10.11

Started by Hevonen, 16.10.2011, 17:13:54

Previous topic - Next topic

Hevonen

Sivustolla tosin puhutaan kansainvälisyydestä, joten lienevätkö termit menneet sekaisin? 8)
"Olisi virhe uskoa, että kansa voisi poistaa jaottelun ystävään ja viholliseen julistamalla ystävyyttään koko maailmalle tai vapaaehtoisesti riisumalla itsensä aseista." — Carl Schmitt 1927

18.8.2017 - Emme ikinä unohda.

Hessu

Tämä on täysin odotettavissa ollut suunnanmuutos Marttojen toiminnassa.

Marttojen perinteikkään suomalaiskansallisen toiminnan tuhoajaksi valittiin 1.2.2010 alkaen Kirkon Ulkomaanavun sidosryhmäjohtaja Marianne Heikkilä.

QuoteHeikkilä on toiminut joulukuusta 2004 lähtien Suomen suurimman kehitysyhteistyötoimijan, Kirkon Ulkomaanavun kotimaantyön apulaistoiminnanjohtajana ja varainhankinnan johtajana sekä sidosryhmäjohtajana. Tätä ennen hän on toiminut Kirkkopalvelujen viestintäpäällikkönä vastaten mm. Yhteisvastuukeräyksen viestinnästä.
http://www.martat.fi/medialle/?x127892=145637318

Heikkilän valinnasta ja sen vaikutuksesta Marttojen toimintaan oli aikoinaan juttua Hommassa. En muista milloin, taisi olla vajaa kaksi vuotta sitten.

Edellisen kerran Marianne Heikkilä sähelsi Yhteisvastuukeräyksen parissa. Se homma ei mennyt aivan putkeen. Keräyksen tuotto oli käsittääkseni heikoin vuosikausiin.

Veikkaan, että Marttojen toiminnassa tapahtuu vielä paljon muutaman seuraavan vuoden aikana. Tulevien aikojen muutokset eivät taida mennä aivan Heikkilän suunnitelmien mukaan. Olen kuullut sivukorvalla, että kaikki martat eivät suinkaan allekirjoita nykyisen toiminnan suuntaa.

Omalta osaltani Marttojen myyjäisten tukeminen päättyi nyt tähän. Valitettavasti. Ei minun toiminnallani sinänsä ole mitään merkitystä, mutta jos moni muu toimii samalla tavoin, aiheuttanee se jo jonkinlaisen sykäyksen Marttojen piirissä.
Money talks, bullshit walks.

Marttojen uusista toimista on hyvä tiedottaa eteenpäin. Lienee Marttojenkin tarkoitus, että tieto toiminnan uusista kohdealueista kiirii mahdollisimman moneen kotiin. Saavat sitten kansalaiset itse tehdä valintoja, millaiseen toimintaan haluavat lanttinsa lahjoittaa.

MW

Quote from: Bonaventura on 16.10.2011, 19:32:18
Olin jokin aika sitten kirkolla myyjäisissä. Marttojen kojulla oli myynnissä riipuksia. Yhdessä riipuksessa oli Fatiman käsi, toisessa hindujen pyhä Om-tavu. Sanoin tädeille, että pidin myyntiartikkeleitaan huonolla maulla valittuina: jos edes kirkossa saisi välttyä muiden uskontojen tuputukselta. Tädit hymyilivät vaivautuneina.

Monikulttuuria marttojen malliin, siis.

Ryhdikästä, parahin Bonaventura, ryhdikästä.

Jäniksenkäpälä

Quote from: Bonaventura on 16.10.2011, 19:32:18
Olin jokin aika sitten kirkolla myyjäisissä. Marttojen kojulla oli myynnissä riipuksia. Yhdessä riipuksessa oli Fatiman käsi, toisessa hindujen pyhä Om-tavu. Sanoin tädeille, että pidin myyntiartikkeleitaan huonolla maulla valittuina: jos edes kirkossa saisi välttyä muiden uskontojen tuputukselta. Tädit hymyilivät vaivautuneina.

Monikulttuuria marttojen malliin, siis.

Täytyy tehdä onelineri ja kompata jäsen MW:tä -
erittäin ryhdikästä ja hienoa toimintaa!
Pu, pu, pu, pu, pu

Nuivanlinna

Voihan tuossa Martoila olla rahankiiltokin silmässä. Nimittäin valtion avut toiminnalle varmaankin moninkertaistuvat tuon mokutoiminnan ansiosta.
Tännekin vain mokuosasto, "Sinustako hommalainen? Mitä on monikulttuurinen hommatoiminta?"
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.