News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suuri Tri. Halla-ahon eurovaalipäätostä koskeva keskitysketju

Started by markus, 27.04.2009, 10:29:17

Previous topic - Next topic

kantakaupunkilainen

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 14:37:55
Quote from: kantakaupunkilainen on 30.04.2009, 14:20:22

Aina jotain veroja lasketaan ja toisia nostetaan, en millään usko että äänestämällä samaa joka nyt jo on vallankahvassa, saadaan muutosta aikaan. Äänestämällä vallassaolevia annetaan luottamuslause hyvin tehdystä työstä. Tämän hallituksen aikanahan tämä maahanmuutto on päässyt huikeaan vauhtiin miksi palkita siitä?

Niin ongelma onkin kuka on suurin syyllinen tilanteeseen. Islamisoitumisen/humanitäärisen maahanmuuton suurimpana edistäjänä on kaikesta huolimatta ollut juuri Halonen/Thors/Vanhanen-joukko (Halosella on oikeasti käsittämätön valta ja eniten valtaa hän on käyttänyt juuri nimityspolitiikassaan. Esim sisäministeriöön Kokoomus yritti saada Ritva Viljasen tilalle Ilkka Laitisen, mutta Halonen torppasi tämänkin), joten vasemmistoa äänestämällä ei tule ainakaan muutos mokutukseen, vaan se pahenee entisestään.

Ongelma on koko tämä näennäisdemokratia nimeltä Suomi, jossa vaihtoehtoja ei juuri ole. Halla-ahon valitsijayhdistys  olisi ollut se protestikanava, jolla purkaa koko turhautuneisuus Suomen nykyiseen poliittiseen järjestelmään.

Minulla on vaaleissa kaksi ensisijaista toivetta, ensimmäinen on RKPn alasmenon vauhdittaminen ja toinen on maahanmuuttokriittiseksi luokiteltavan vaalituloksen aikaansaaminen. Näihin on vain yksi vaihtoehto ja se on persut. Muutenkin täällä maaseudulla kaikki kriittiset tietävät ainoastaan persut ja äänestävät heitä. Jussia ei olisi äänestänyt juuri kukaan täältä koska mielikuva rasisti rikoksista on liian voimakas.
War
Ikäluokkansa palomies

JM-K

Quote from: Miniluv on 30.04.2009, 14:02:30
Quote from: Jesse Ikälumi on 30.04.2009, 13:54:30
Quote from: asaura on 30.04.2009, 11:10:13
3) Luovuttaa. Rahamies voi äänestää vaikka Kokoomusta ja keskittyä pelastamaan omaa persettään, koska Suomen pelastaminen ei onnistu.

Kannatan. Homma on kokenut niin paljon tappioita ja nyt kun omat johtomiehetkin kääntävät takkinsa niin eipä ole paljon toivoa. Homman pitäisi nopeasti ottaa pari torjuntavoittoa vaikka mielenosoituksilla, sillä pelkkä skebelin jauhaminen internetissä(mikä on ollut tähänastisen Homman ainoa toiminta) ei ole ennenkään edistänyt mitään.

Trollien työttömyyslukemat räjähtäisivät niin huolestuttaviksi, että en voi missään tapauksessa kannattaa Jessen mukana luovutusratkaisua.

Sori, Jesse, ei oo tarkoitus tieten tahtoen pilata vappuasi, mutta:

Olen miettinyt asioita - taas kerran - oikein perusteellisesti. Lisäksi olen vauhdittanut mietintämyssyn propellin pyörintää juomalla muumilimpparia 1.5 litran pulloista useammankin litran (muista allekirjoittaa: http://www.adressit.com/muumilimu).

Tämän brainstormingin jäljiltä olen tullut siihen tulokseen, että mökötys seis ja kintaat kouraan!

ELÄKÖÖN VASTARINTA!

Juha Päivärinta

Quote from: JM-K on 30.04.2009, 14:56:30
3) Luovuttaa. Rahamies voi äänestää vaikka Kokoomusta ja keskittyä pelastamaan omaa persettään, koska Suomen pelastaminen ei onnistu.

Kannatan. Homma on kokenut niin paljon tappioita ja nyt kun omat johtomiehetkin kääntävät takkinsa niin eipä ole paljon toivoa. Homman pitäisi nopeasti ottaa pari torjuntavoittoa vaikka mielenosoituksilla, sillä pelkkä skebelin jauhaminen internetissä(mikä on ollut tähänastisen Homman ainoa toiminta) ei ole ennenkään edistänyt mitään.

Trollien työttömyyslukemat räjähtäisivät niin huolestuttaviksi, että en voi missään tapauksessa kannattaa Jessen mukana luovutusratkaisua.

Olen miettinyt asioita - taas kerran - oikein perusteellisesti. Lisäksi olen vauhdittanut mietintämyssyn propellin pyörintää juomalla muumilimpparia 1.5 litran pulloista useammankin litran (muista allekirjoittaa: http://www.adressit.com/muumilimu).

Tämän brainstormingin jäljiltä olen tullut siihen tulokseen, että mökötys seis ja kintaat kouraan!

ELÄKÖÖN VASTARINTA!

Ole ole ole! SuurMuumi on herännyt. Olisin kannattanut kyllä smurffilimppaa.
Ex-Jekku

IDA

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 14:14:11
Perussuomalaiset on tyypillinen populistipuolue = näennäisoppositio, joka kalastelee ääniä katteettomilla lupauksilla ja tyhjillä puheilla, puhuu yhtä ja tekee selän takana toista ja se mitä Soini teki Halla-aholle on merkittävin todiste siitä, että koko puolue on yhtä tyhjän kanssa.

En viitsi ruveta puolustamaan Perussuomalaisia, totean vain, että Kokoomuskin on ilmeisesti sitten hallituksessa Keskustan ja Halosen suostumuksella omaa linjaansa vastaan. Kun nyt niin on, niin jokainen voisi miettiä kuinka vaikeaa asioiden muuttaminen voi olla. Ilman suurta joukkovoimaa se ei tässä järjestelmässä tapahdu. Mikä on optimaalinen voima on sitten asia erikseen, mutta mikäli tavoite on Tanskan kansanpuolueen tapainen asema, niin nyt alkaisi olla aika miettiä miten sen saavuttaa.

Hommassa keskustelu voisi jatkua ennallaan avoimesti ja on ihan turha miettiä mikä olisi paras puolue. Ainoastaan PS:n ja Suomen Konservatiivien jäsenet ovat sen edes avoimesti ilmoittaneet + jäsen Kaivanto ja ehkä muutamat muutkin, joita  en ole huomannut.

Ihan sama missä puolueessa ollaan. Tärkeintä on, että puolueesta ei tehdä hajottavaa tekijää.

Mitä vikaa muuten on KD:ssä? Se on isänmaallinen oikeistopuolue, jonka linja on paljon lähempänä esimerkiksi Saksan Kristillisdemokraatteja, kuin Kokoomuksen, joka on rappeutunut kepudemarikokoomuksen yhdeksi alaosastoksi.

Kokoomuksen nykyjohto on porukkaa, joka nauroi Junnillalle ja kumppaneille ja kampitti niitä innolla, Demareiden nykyjohto on raiskannut koko työväenliikkeen perinnön, Keskustan nykyjohto taas syyttää suomalaisia talvisodasta ja seisoo sotasyyllisyys - Suomen historian todellinen häpeäpilkku - oikeudenkäyntien päätösten lukkona ikään kuin se osoittaisi, että on jotain selkärankaakin.

Vihreät
Vasemmistoliitto
PS
KD
Joku muu, mikä?

Sori avautuminen, mutta... ;)

Ullanlinna

Näin viime yönä unta, jossa Soini tuli tänne jutustelemaan kanssamme. Taidan lähteä vapputauolle.

Jari-Petri Heino

Quote from: Jussi Halla-aho on 28.04.2009, 15:28:15

Propellipäiden ongelma on juuri siinä, että jokainen välietappi nähdään historian suurena kulminaatiopisteenä, jossa joko saavutetaan lopullinen voitto tai koetaan lopullinen tappio. Jos minä en paina koko ajan sata lasissa yksin muuta maailmankaikkeutta vastaan, olen petturi ja selkäänpuukottaja ja munannut historiallisen tilaisuuden.

Toiminnan on pakko olla mietittyä, organisoitua ja koordinoitua. Sätkyilyllä ja 360 asteen impulsiivisella sodankäynnillä saadaan kyllä aikaan hyvää sirkusta mutta ei tuloksia.

Tämä kommentti on vain mielestäni sellainen Jussilta, jolla hän jakaa kannattajansa hyväksyttäviin ja propellipäihin, niin kuin myös Soini teki.
Olen itse edelleen sitä mieltä, että Jussi on siinä mielessä uranuurtaja tässä mamukriittisyydessä, että häntä luetaan ja kuunnellaan, toisin kuin vaikkapa Mäenpäätä, joka omalla tavallaan on myös uranuurtaja maahanmuuttokriitikkona.
Jussi on nk. koko kansan mies, jota kuuntelee ja lukee sekä koulutetut ja kouluttamattomat(mitä se sitten ikinä todellisuudessa tarkoittaa).
Oliko päätös oikea vai väärä jää nähtäväksi ja sitä ei kukaan voi tietää, mutta edelleen kannatuskorttijupakassa olisi voinut viheltää pelin poikki ajoissa. Se ehkä olisi ollut sitä parempaa strategiaa ja Jussille ei olisi tullut missään vaiheessa luottamuspulaa.
Ihmisten kategorioiminen propellipäihin ja muuten vain Homman höyrypäihin, tai "sivistyneisiin", on vain hajoittava voima, sillä todellisuudessa joka ainoa propellipää on tarpeellinen edistääkseemme asiaamme, joka käsittääkseni on ensisijaisesti maahanmuuttotulvan ehkäiseminen ja näin ollen myös suomalaisten apua tarvitsevien tahojen toimeentulon turvaaminen. Kuten Mäki-Ketelä tietää, voima piilee juuri kansassa ja silloin tyhmiä ihmisiä ei ole olemassakaan. On vain ihmisiä, joiden energia pitää ohjata siihen, miten he parhaiten asiaa auttavat ja asiahan on meidän kaikkien suomalaisten parhaaksi, ilman puoluerajoja.
Minä pyydän henkilökohtaisesti anteeksi Jussilta sarkastisia kirjoituksiani ja toivoisin myös häneltä pientä kannanottoa siihen, ettei hän todellakaan pidä osaa häntä tukeneista propellipäinä.
Yhdyn omasta puolestani täysin reinon ja ellilän, sekä lieron linjaan.
Se, ei tarkoita sitä, etten tukisi Halla-ahoa, jos minulle siihen mahdollisuus annetaan. Tällä kertaa ei annettu ja siihen pitää tyytyä, se on selvää.
Hienoa on myös huomata, että Mäki-Ketelä ei jaksa kauaa musiikkia nurkassa säveltää, vaan käärii taas hihat. ELÄKÖÖN VASTARINTA.
Nyt ei vietetä kesälomaa vaan jatketaan siitä mihin jäätiin, sillä rauta on vielä kuumaa. Homma ei varmasti Jussiin kaadu, vaikka hän sen liikkeelle sysäisi.
"Vallan, rahan ja tilan uudelleen jakaminen on seuraava vaiheemme"

Totuusko?

Quote from: kantakaupunkilainen on 30.04.2009, 14:20:22
Aina jotain veroja lasketaan ja toisia nostetaan, en millään usko että äänestämällä samaa joka nyt jo on vallankahvassa, saadaan muutosta aikaan. Äänestämällä vallassaolevia annetaan luottamuslause hyvin tehdystä työstä. Tämän hallituksen aikanahan tämä maahanmuutto on päässyt huikeaan vauhtiin miksi palkita siitä?

Nykyisellä hallituksella olisi ollut aikaa toimia, mikäli TAHTOA olisi vain riittänyt. Kylläpä sitä nyt kaupitellaan Kokoomusta, mukamas maahanmuuttokriittisenä puolueena. RKP ja Kokoomus ovat kavereita keskenään. Kummallakin riittää pätäkkää millä kyykyttää köyhiä.

Totuusko?

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 13:36:47
Quote from: pjentti on 30.04.2009, 13:27:52
Quote from: IDA on 30.04.2009, 13:21:42
No niin. Alkaahan niitä ehdokkaita löytyä. Ääni Pöntiselle ei ole ääni nykyiselle hallitukselle, Kokoomuksen puoluejohdolle tai Sirpa Pietikäiselle.   :)

Kyselin jo jossain aiemmin mutta uudelleen: Voisiko joku selittää miksi ääni Terholle on ääni Soinille mutta ääni Pöntiselle ei ole ääni nykyiselle hallitukselle, Kokoomuksen puoluejohdolle tai Sirpa Pietikäiselle? Kokoomuksen listalla on myös mokuttajia (tod. näk. läpimeneviä), miksi he eivät hyödy Pöntisen äänistä vaikka Pöntisen kanssa samalla listalla ovat?
Lasketaanko persujen äänet jotenkin eri tavalla?

Jos halutaan nuivistaa muut puolueet se tapahtuu vain äänestämällä muiden puolueiden nuivia ehdokkaita. Sitähän täälläkin on hoettu.

Tottakai ääni Pöntiselle on ääni Kokoomukselle, mutta Kokoomus ei ole koskaan mainostanutkaan olevansa mikään maahanmuuttokriittinen puolue, toisin kuin Soini/Perussuomalaiset, jotka kuitenkin tekivät sen ratkaisevan virhelilkkeen, että eivät ottaneet Halla-ahoa ehdokkaakseen ja siksi kukaan järkevä ei halua olla nyt palkitsemassa siitä Soinia.

Sitäpaitsi on  hyvin vahva positiivinen signaali Kokoomukselta ylipäätään ottaa tällainen Pöntinen ehdokkaaksi.

Ja mitähän kuvittelet yhden Pöntisen saavan oikein aikaiseksi? Sehän on otettu listoille vain "hunajapurkiksi" hommamielisille. Pöntinen on niin vahvasti kokkareiden talutusnuorassa, ettei edes nosta jalkaa ilman lupaa.

Ano Nyymi

Quote from: reino on 30.04.2009, 12:04:05
Quote from: Uuno on 29.04.2009, 22:11:33
Käsittämätöntä paskan heittoa Reinolta. Vittuile nyt ihmeessä sydämesi kyllyydestä henkilölle, jota ilman mitään hommaa tai tämän laajuista maahanmuuttokriittistä liikettä ei olisi olemassakaan. Jussi ei ole pettänyt ketään, eikä todellakaan ole velkaa sinulle tai kenellekään.

Tämän laajuista maahanmuuttokriittistä liikettä ei olisi olemassa myöskään ilman sinua.

Kansanliike koostuu tupauunoista. Ilman tupauunoja ei ole olemassa kansanliikettä.

Eli nyt ollaan taitekohdassa, jossa viimeistään pitää miettiä, mitä ollaan tekemässä. Halutaanko tässä nähdä todellinen maahanmuuttokriittinen liike, vai ainoastaan yksittäisistä mamukriittisistä kirjoittajista ja kunnallispoliitikoista koostuva löyhä verkosto? Ne ovat nimittäin aivan eri asioita.

Uunolle ja monelle muulle näyttää tulleen yllätyksenä, että minä olen sellainen kuin olen. Minulla on jo nuoresta asti ollut se ongelma, että en osaa paljon kuvia kumarrella, vaan
- annan kunniaa silloin kun on kunnian paikka
- annan kritiikkiä silloin kun on kritiikin paikka ja
- vittuilen silloin kun on vittuilun paikka.

Aivan kenelle tahansa. Ja kyllä, välillä on nenä tullut kipeäksi.

Uunolta haluaisin vielä erikseen kysyä, että olenko minä sinun mielestäsi sanonut jotain sellaista, mikä ei ole totta?

Leikkelin tuota tekstiäsi hieman ettei olisi tullut ihan järjettömän kokoista quotausta...

Kuten varmaan huomasitkin, niin minäkin jo eilen hikeennyin omasta mielestäni harkitsemattomiin postauksiisi Jussille.
Kun Sinulla kuitenkin varmasti on Jussin yhteystiedot niin olisi ehkä asian kannalta ollut fiksumpaa käyttää niitä..

Perustelen tässä hieman miksi olen hillunut täällä yhden jos toisen (omasta mielestäni) paskanheittopostauksen kommentaattorina.

Tilannehan on se että Homma henkilöityy julkisuudessa edelleen lähes täysin Jussi Halla-ahoon. Siksi on enemmän kuin vahingollista kaataa julkisesti paskaa Jussin niskaan koska näitä postauksia lukevat myös valtamedian edustajat, ja jos vähänkään miettii niin viestien "parhaat palat" ovat taatusti jo visusti heillä tallessa ja niitä tullaan tarpeen mukaan käyttämään enemmän taikka vähemmän modifioituina suraavissa kohu-jutuissa.

Minun kaltaisteni anonyymien tavisten negatiiviset viestit Jussi pystyy suhteellisen helposti selittelemään julkisuudessa parhain päin, mutta mitä lähempää Jussin tukijoukkoa niitä tulee, sen hankalempaa on korjata julkista kuvaa/mainetta.
Siitä voidaan olla varmoja että moku-median "tappoisku" on tulossa, joko parin viikon aikana tai sitten siinä vaiheessa viimeistään kun Jussin oikeudenkäynti alkaa.
Silloin medialla on tilaisuus käyttää näitä tähen ketjuun kylvettyjä paskanheitto-viestejä osoittamaan että Jussin tuki on kadonnut jo omienkin parissa ja siten hänen ja hänen esiin tuomansa asian merkitys on vähentynyt tai kadonnut jopa kokonaan (mikä tietenkään ei vähimmässä määrinkään pidä paikkaansa).

Nyt tietysti jotkut miettivät että mitä väliä, petturi mikä petturi...

Tuon kysymyksen jälkeen kannattaakin miettiä että mistä saamme seuraavan Mestarin kun edellisen kohtalo oli noinkin ikävä, siis kuka jaksaa ja viitsii ottaa ensin mokuttajien taholta paskaa niskaansa 24/7 ja sen jälkeen tehdä yhden enemmän taikka vähemmän "väärän" päätöksen ja saada samaa tavaraa niskaansa vielä "kannattajiensa" toimesta, ja tietää samalla että maine ja kunnia on kutakuinkin iäksi mennyt, niin "omien" kuin valtaväestönkin silmissä?!

Mielestäni nyt pitäisi ottaa lusikka kauniiseen kätöseen, lopettaa se mokumedialle materiaalin tuottaminen ja ryhtyä elämään Jussin päätöksen ehdoilla. Vaikka se sitten olisikin omasta mielestä väärä, se on kuitenkin tehty eikä hyödytä jäädä jossittelemaan.

Ainakin toistaiseksi Homman kärkinimi on Jussi Halla-aho, ja jos varsinainen asia tuntuu edelleen päivänpolttavalta ja tärkeältä, olisi syytä toimia ja kirjoitella siten että siitä olisi hyötyä asialle.

Jussin päätöksen kanssa vatkaaminen ei hyödytä mitään muuta kuin mokuttajia.

Oikeastaan koko tämä ketju vahvistaa sen että Jussin perusteet olivat oikeat. Täällä on yhdellä jos toisella ihan liikaa omia valtapyrkimyksiä joita yritetään oikeuttaa asialla. Unelmointi omasta puoluuesta on turhaa, ei menestyvää puoluetta polkaista hetkessä pystyyn ja vain yhteen asiaan tukeutuen. Se kaatuu vuoden sisällä riitelyyn koska jossain vaiheessa on kuitenkin otettava kantaa myös muihin yhteiskunnallisiin asioihin, joista täällä on mielipiteitä enemmän kuin tarpeeksi.

Minä näen ainoaksi realistiseksi vaihtoehdoksi tukeutua Persuihin ja saada omaa väkeä sinne vaikuttamaan puolueen tulevaan linjaan.
Tosin tuo nyt ei ole seksikästä ja siitä puuttuu se "tekemisen meininki" mutta elämä nyt on yleensä sellaista että isoja asioita ei saa hetitännenyt-meiningillä.

Mutta postaus tämä ei ehkä kuitenkaan ole sittenkään lopullinen totuus vaan vain minun oma vaatimaton mielipiteeni...

Jesse Ikälumi

ELÄKÖÖN VASTARINTA!

Laku-Pötkylällä on näköjään päähän noussut neste päässyt höyrystymään, joka taas pyörittää propellia ylikierroksilla. Homma voi olla suosittu, mutta muumilimsan kaltaiseen menestykseen sillä ei ole toivoa.

ELÄKÖÖN REALISMI!
I will never be a memory.

kaivanto

Quote from: IDA on 30.04.2009, 15:13:49Hommassa keskustelu voisi jatkua ennallaan avoimesti ja on ihan turha miettiä mikä olisi paras puolue. Ainoastaan PS:n ja Suomen Konservatiivien jäsenet ovat sen edes avoimesti ilmoittaneet + jäsen Kaivanto ja ehkä muutamat muutkin, joita  en ole huomannut.

Äänestän näissä eurovaaleissa henkilöä, en puoluetta, koska yhden asian listaa ei tullutkaan tarjolle enkä kovasta vaalikiimasta huolimatta ryhtynyt itse ehdokkaaksi. Tämä henkilö sattuu olemaan sen ainoan puolueen puheenjohtaja, johon olen kuulunut. Kunnioitan hänen puoluevalintaansa yhtä paljon kuin Halla-ahon järkeilyä näiden vaalien suhteen. Harmi, että ei ole kahta ääntä käytettävissä. En siis ole sanonut Kokoomusta parhaaksi puolueeksi.

Liberaalina minulle tämä tilanne on tuttua: oikeaa liberaalipuoluetta ei tällä hetkellä puoluerekisterissä ole samoin kuin oikeaa maahanmuuttokriittistä puoluetta tässä "yksipuoluejärjestelmässä" ei ole. Konservatiivit (ja todellisuudesta vieraantuneet mokuttajat) ovat vallassa kaikissa puolueissa oikealta vasemmalle. Harmaan ja beigen eri sävyjä.

Moni puolue väittää itseään liberaaliksi, mutta on silti innolla keksimässä lisää rajoituksia, kieltoja ja sääntelyä. Kaiken lisäksi ovat vielä nostamassa äänikynnystä, jotta uusia liikkeitä ei voisi enää koskaan syntyä, ja ajamassa Suomea kaksipuoluejärjestelmäksi, vaikka "vastakkainasettelun ajan" piti olla ohi. Suomalainen politiikka on aika omituista ja on erittäin vaikeaa selittää esim. ulkomaalaisille, kuinka ihmeessä meillä oli 8 vuotta Keskusta oppositiossa ja Niinistö ja Siimes yhdessä valtionvarainministeriössä. In Finland we have this thing called omerta konsensus.

Minusta kaikissa puolueissa on aivan liikaa muutosvastarintaisia änkyröitä ja henkilöitä, joille politiikka on ammatti. Neukkulan kaaduttua monissa länsimaissakin meni puoluekartta ja -eliitti remonttiin (esim. Italiassa), mutta meillä nämä 70-luvun broilerit ja totalitarististen maiden ystävät käyttävät yhä valtaa, mikä on aika uskomatonta.

Äänestyspäätöksen voi tehdä monella tavalla ja puolueet tietävät tämän varsin hyvin ja ottavat listoille mukaan kiintiöhottiksia, kiintiömamuja ja nyttemmin näköjään myös kiintiörazzisteja, koska kysyntää tuntuu olevan. Politiikka on raadollista kaupantekoa. Idealistien pitää vain olla äänekkäämpiä, jotta jotain muutosta tapahtuisi.

Jos joku vielä kuvittelee, että minulle olisi ollut poliittisesta aktiivisuudesta jotain hyötyä on totaalisen väärässä. Olen kärsinyt vääristä ajatuksista ja niiden julkituomisesta niin kauan kuin muistan. Siitä on kyllä se etu, että eipä tässä ole paljoa hävittävääkään eli laitan itseäni likoon jatkossakin.

Maisteri Nuivakka

Umpikujasta ja uudesta puolueesta jauhaminen on aika turhaa. Jos Ala-laho olisi jossakin vaaleissa mennyt joltakin omalta listalta johonkin parlamenttiin, hän olisi ollut välittömästi tervetullut melkein mihin tahansa puolueeseen, myös Perussuomalaisiin. Kyllä puolueille parlamenttipaikat kelpaavat, eikä politiikassa kaunaa kanneta, jos on jotakin hyötyä tiedossa.

Omalla listallaan Jussi olisi enemmänkin koonnut kuin hajottanut mamukriittisiä voimia. Myös persunuivat olisivat voineet häntä tukea ja pysyä silti omassa puolueessaan odottamassa Jussia takaisin. Sellainen tilanne olisi myös nuivistanut ja aktivoinut puoluetta, kun taas nyt se on entistä tiukemmin Soinin hallussa.

Kaiken kaikkiaan mielestäni väärä ratkaisu. Nyt on mamukriittiset äänestäjät hajotettu äänestämään näkymättömästi sitä sun tätä. Itsekään en tiedä ketä viitsisin äänestää, vai viitsisinkö ketään.

Kai se paras olisi että ainakin yritettäisiin koota koko Homma äänestämään ja markkinoimaan samaa tyyppiä. Viitsiikö joku vielä ruveta vetämään?
Vieraslajien leviämisen estäminen olisi helpompaa ja huomattavasti halvempaa kuin vieraslajien aiheuttamien ongelmien ratkaisu jälkikäteen. - Suomen luonnonsuojeluliitto

Tretjakof

Olen samaa mieltä. Homma kaipaa vetäjää. Vetäjää joka ei välttämättä ole mikään himoakateemikko, mutta jolla aivot toimivat ja sana on hallussa. Vetäjää joka pystyy argumentoimaan faktoillakin eikä itse keksityillä valheilla. Vetäjää joka ei petä joka käänteessä ja ajattele vain omaa etuaan. Miten nykyinen päätös voidaan tulkita epäitsekkyydeksi kun se vain tuki itsekkäitä tarkoitusperiä.

Totuusko?

Quote from: Maisteri Nuivakka on 30.04.2009, 17:07:41

...
Kaiken kaikkiaan mielestäni väärä ratkaisu. Nyt on mamukriittiset äänestäjät hajotettu äänestämään näkymättömästi sitä sun tätä. Itsekään en tiedä ketä viitsisin äänestää, vai viitsisinkö ketään.

Kai se paras olisi että ainakin yritettäisiin koota koko Homma äänestämään ja markkinoimaan samaa tyyppiä. Viitsiikö joku vielä ruveta vetämään?

No varmasti osaat itsekin arvioida mahdollisuuksia yhden ehdokkaan asialle kaiken tämän purkauksen jälkeen.

Ikävä tosiasia, mutta hommaa vietiin kuin pässiä narussa ja Sanna moku-kavereineen nauraa partaansa. Yli-innokas poukkoilu sinne tänne kuin varsat kevät laitumella ja tässä ollaan...

Hajaannus on tapahtunut ja itsekin olen jo puoleni valinnut. Seison Jussin päätöksen takana ja sen myötä samalla Perussuomalaisten. En ainakaan halua olla samassa kuorossa Ellilän ja reinon kanssa itkuvirsiä veisaten. Itkusta viis, mutta miksi pitää kaataa kaikki paska sen ainoan aidosti itsensä peliin laittaneen edelläkävijän päälle?

Pitäkää tunkkinne!

Kristiina

Quote from: IDA on 30.04.2009, 15:13:49

Mitä vikaa muuten on KD:ssä? Se on isänmaallinen oikeistopuolue, jonka linja on paljon lähempänä esimerkiksi Saksan Kristillisdemokraatteja, kuin Kokoomuksen, joka on rappeutunut kepudemarikokoomuksen yhdeksi alaosastoksi.

Kokoomuksen nykyjohto on porukkaa, joka nauroi Junnillalle ja kumppaneille ja kampitti niitä innolla, Demareiden nykyjohto on raiskannut koko työväenliikkeen perinnön, Keskustan nykyjohto taas syyttää suomalaisia talvisodasta ja seisoo sotasyyllisyys - Suomen historian todellinen häpeäpilkku - oikeudenkäyntien päätösten lukkona ikään kuin se osoittaisi, että on jotain selkärankaakin.

Vihreät
Vasemmistoliitto
PS
KD
Joku muu, mikä?

Sori avautuminen, mutta... ;)

Ei mitään vikaa. Aion äänestääkin Essayahia, ja toivomukseni olisi ollut, että kristiillisdemokraatit olisi otettu mukaan hallitukseen vihreiden sijasta. Joka tapauksessa muistan vieläkin sen kamalan ajan kun SDP/Keskusta olivat hallituksessa enkä halua sitä enää takaisin. Venäjää mielisteltiin jos mahdollista vieläkin enemmän ja vapautta ei ollut senkään vertaa kuin nyt, Heinäluoma/Vanhanen/Enestam olivat yhdessä oikein Kremlin juntta. Sitten oli näitä Huovisia, Heinäluomia, Kalliomäkiä ja Luhtasia ja muita ylioppilaita/Prisman kassoja ministereinä, jotka kaikin tavoin ajoivat tämän SDP/SAK-eliitin asiaa.

Suurin ongelma nykyisessä hallituksessa on, että Keskustan johto Vanhanen ja Korhonen ovat molemmat Halosen/vasemmiston sätkynukkeja. Itse asiassa Vanhanen pääsi Halosen avustuksella virkaansa. Tämä maahanmuuttoministerin virka oli taas Vanhasen puoluetoverin venäläisen maahanmuuttofanaatikon Ella Lazarevan ("Keskustan uuden tähden") idea, johon hän ensin ehdotti itseään, katsokaa vaikka:

http://www.ellalazareva.fi/
http://www.ellalazareva.fi/3.html
http://plaza.fi/ajassa/suunapaana/ella-lazareva-keskustan-uusi-tahti

(Olen jo pitempään tuumaillut, että Vanhasta ja Halosta itseasiassa johdetaan Kremlistä käsin.)

Mielestäni eniten potentiaalia isänmaan edun ajamiselle on kuitenkin oikealla, Keskustan johto pitäisi laittaa kokonaan uusiksi, Kokoomuksen johtoon tulisi saada enemmän isänmaallisia oikeistolaisia, kristillisdemokraateilla potentiaalia jo onkin, vaikka linjaa voisi tiivistää.

Perussuomalaisissa ei Soinin edesottamusten jälkeen voi nähdä vakavaa tulevaisuutta isänmaan etua ajaville, jos ihmettä ei tapahdu. Soini paljastui Halosen/Vanhasen sylikoiraksi hänkin ja PS on Soinin henkilökohtainen projekti ei mikään oikea puolue, jossa jäsendemokratian keinoin voitaisiin muuttaa puolueen linjaa/johtoa. Tosin epäilen sitä voivan tapahtua muidenkaan puolueiden esim. Keskustan kohdalla.

Muuten olen aivan samaa mieltä kanssasi, on masentavaa katsella Suomen nykyjohtoa. Radikaali muutos tarvitaan ehdottomasti.

MMA

ELÄKÖÖN VASTARINTA!

Tämä oli päivän paras postaus. Hienoa Mäki-Ketelä!

joniq

Vaalijuttu meni munilleen ja se siitä. On muitakin tarpeellisia asioita joita ajaa, ja niistä ykkönen tietenkin sananvapaus. Tohtori Halla-aho on ollut eniten esillä asiaan liittyen mutta ei suinkaan ainoana. Homman yhtenä tehtävänä olisikin sellaisten tapausten esiintuominen joissa sananvapaus on uhattuna ja niiden julkituominen. Vaikuttaa että valtakunnansyyttäjän virastossa on sellainen sakki jolle mitkään keinot eivät ole vieraita. Hyvänä esimerkkinä MOT:n viime lähetys jossa puitiin työttömyyskoulutukseen liittyvien rahojen väärinkäyttöä. Loppujen lopuksi kävi niin että syytettyinä olivat ilmoituksen tehnyt kansalainen ja toimittajat. Yllätys, yllätys Illman ja Kalske siellä olivat toimijoina. On selvää että Suomi ei ole oikeasti oikeusvaltio vaikkei mikään Turkmenistan olekaan. Jollei mielivaltaan puututa, mikään ei muutu.

Hippo

Minusta tämä on kaikki turhaa jauhamista täällä. Päätökset on tehty, se jota ei tilanne miellytä ottakoon vaikka taukoa koko hommasta ja nauttikoon pitkän viikonlopun kauniista ilmoista. Kitinä on kertakaikkisen turhaa.

Se mitä nyt kaivataan on paluu juurille. Odotan Halla-aholta taas itse asiaan keskittyviä kirjoituksia omaan blogiinsa. Metakeskustelun voisi jo jättää sikseen.

Minusta Halla-ahonkaan ei täällä kannata kinata pettyneiden kanssa. Kuten on jo huomattu, ei keskustelu ole kovin rakentavaa.

Ano Nyymi

Quote from: Mika.H on 30.04.2009, 12:32:31
Quote from: Jesse Ikälumi on 30.04.2009, 12:30:31
Olisikohan tämä se konflikti, joka jakaa Homman halla-aholaisiin ja hommalaisiin? Sehän oli varmaa, että jako tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin.

ja persut jakaantuvat halla-aholaisiin ja soinilaisiin...

ihan jees meni. yhtenäinen pakka sekosi...

onneksi olkoon sanna ja kumppanit. selkeä erävoitto tuli!

En tiedä kuka tämän poliittisen manööverin takana oli, mutta kätevästi saatiin tilanne ajettua siihen jamaan että Jussille ei loppujen lopuksi jäänyt kuin huonoja vaihtoehtoja valittavaksi.

Mielestäni hän valitsi sen vähiten huonon.

Kristiina

Quote from: Ano Nyymi on 30.04.2009, 16:23:40

Tilannehan on se että Homma henkilöityy julkisuudessa edelleen lähes täysin Jussi Halla-ahoon. Siksi on enemmän kuin vahingollista kaataa julkisesti paskaa Jussin niskaan koska näitä postauksia lukevat myös valtamedian edustajat, ja jos vähänkään miettii niin viestien "parhaat palat" ovat taatusti jo visusti heillä tallessa ja niitä tullaan tarpeen mukaan käyttämään enemmän taikka vähemmän modifioituina suraavissa kohu-jutuissa.

Minun kaltaisteni anonyymien tavisten negatiiviset viestit Jussi pystyy suhteellisen helposti selittelemään julkisuudessa parhain päin, mutta mitä lähempää Jussin tukijoukkoa niitä tulee, sen hankalempaa on korjata julkista kuvaa/mainetta.
Siitä voidaan olla varmoja että moku-median "tappoisku" on tulossa, joko parin viikon aikana tai sitten siinä vaiheessa viimeistään kun Jussin oikeudenkäynti alkaa.
Silloin medialla on tilaisuus käyttää näitä tähen ketjuun kylvettyjä paskanheitto-viestejä osoittamaan että Jussin tuki on kadonnut jo omienkin parissa ja siten hänen ja hänen esiin tuomansa asian merkitys on vähentynyt tai kadonnut jopa kokonaan (mikä tietenkään ei vähimmässä määrinkään pidä paikkaansa).

Mitä vikaa on avoimessa keskustelussa. Jos Halla-ahon vastustajat etsivät täätlä "aseita" niin siitä vaan (varmaan he niitä löytävätkin). Mikään pimitys ei edesauta Hommaa pätkän vertaa ja mikä tappoisku muka on tulossa, kun tappoisku saatiin jo tehtyä ja maahanmuuttokriittiset on hajallaan.

Jengi pettyi Halla-ahoon, entä sitten. Saa kai sen sanoa. Varsinainen syyllinen ja mätämuna tässä episodissa on kuitenkin on ollut Soini ja ainakin oma inhoni kohdistuu ensisijaisesti Soiniin.

Välillä on tullut mieleen, että jospa Halla-ahokin persujen taholta aivopestiin uskomaan, että syy Halla-ahon syrjäyttämiseen oli näissä Halla-ahoa kannattavissa "propellipäissä". Toivottavasti ei.

Ikävintä on, että Halla-aho loppuun saakka päätöstään vitkuttamalla vei myös mahdollisuuden saada vaikka se Mäki-Ketelä (joo tiedetään, että Mäki-Ketelä ei ollut lähdössä, mutta ehkä hänet olisi saanut ylipuhuttua) oikeaksi maahanmuuttokriittiseksi vaihtoehdoksi/protestiksi EU-vaaleihin ja näin pelasi vaan persujen pussiin. Ryhdikästä olisi ollut sanoa ei jo siinä vaiheessa, kun kannattajakortteja alettiin kerätä, näin olisi jäänyt enemmän pelivaraa.

kantakaupunkilainen

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 18:27:57
Quote from: Ano Nyymi on 30.04.2009, 16:23:40

Mitä vikaa on avoimessa keskustelussa. Jos Halla-ahon vastustajat etsivät täätlä "aseita" niin siitä vaan (varmaan he niitä löytävätkin). Mikään pimitys ei edesauta Hommaa pätkän vertaa ja mikä tappoisku muka on tulossa, kun tappoisku saatiin jo tehtyä ja maahanmuuttokriittiset on hajallaan.

Jengi pettyi Halla-ahoon, entä sitten. Saa kai sen sanoa. Varsinainen syyllinen ja mätämuna tässä episodissa on kuitenkin on ollut Soini ja ainakin oma inhoni kohdistuu ensisijaisesti Soiniin.

Välillä on tullut mieleen, että jospa Halla-ahokin persujen taholta aivopestiin uskomaan, että syy Halla-ahon syrjäyttämiseen oli näissä Halla-ahoa kannattavissa "propellipäissä". Toivottavasti ei.

Ikävintä on, että Halla-aho loppuun saakka päätöstään vitkuttamalla vei myös mahdollisuuden saada vaikka se Mäki-Ketelä (joo tiedetään, että Mäki-Ketelä ei ollut lähdössä, mutta ehkä hänet olisi saanut ylipuhuttua) oikeaksi maahanmuuttokriittiseksi vaihtoehdoksi/protestiksi EU-vaaleihin ja näin pelasi vaan persujen pussiin. Ryhdikästä olisi ollut sanoa ei jo siinä vaiheessa, kun kannattajakortteja alettiin kerätä, näin olisi jäänyt enemmän pelivaraa.

Pitäisi varmaan lukea hiukan vanhempiakin viestejäsi, sillä näistä mitä olen nyt lukenut saa kyllä sellaisen kuvan, että on sulla valtava katkeruus päällä ja oikein villeillä spekulaatioillakin rakentelet teorioita joissa saat syylliseksi erilaisiin petoksiin haluamasi henkilöt. Hemmetin maanista myllytystä suorastaan ja luulenpa ettei mitään lisäarvoa jää paitsi vaikka ne sivuuttaakin jatkossa.
War
Ikäluokkansa palomies

Kristiina

Quote from: kantakaupunkilainen on 30.04.2009, 19:21:58

Pitäisi varmaan lukea hiukan vanhempiakin viestejäsi, sillä näistä mitä olen nyt lukenut saa kyllä sellaisen kuvan, että on sulla valtava katkeruus päällä ja oikein villeillä spekulaatioillakin rakentelet teorioita joissa saat syylliseksi erilaisiin petoksiin haluamasi henkilöt. Hemmetin maanista myllytystä suorastaan ja luulenpa ettei mitään lisäarvoa jää paitsi vaikka ne sivuuttaakin jatkossa.

Ja minä olen saanut sellaisen kuvan, että olet trollipeikko. Tämä viestisi paljasti sen:

Minulla on vaaleissa kaksi ensisijaista toivetta, ensimmäinen on RKPn alasmenon vauhdittaminen ja toinen on maahanmuuttokriittiseksi luokiteltavan vaalituloksen aikaansaaminen. Näihin on vain yksi vaihtoehto ja se on persut. Muutenkin täällä maaseudulla kaikki kriittiset tietävät ainoastaan persut ja äänestävät heitä. Jussia ei olisi äänestänyt juuri kukaan täältä koska mielikuva rasisti rikoksista on liian voimakas.

kantakaupunkilainen

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 19:36:49

Ja minä olen saanut sellaisen kuvan, että olet trollipeikko. Tämä viestisi paljasti sen:

No miten vaan, on aivan sama mikä oon, mutta voisit vähän tarkistaa omaakin viestittelyäsi.
Älä lyö lyötyä ja silleen. Ota simaa.

War
Ikäluokkansa palomies

Totuusko?

Quote from: Kristiina on 30.04.2009, 18:27:57

Kyllä sieltä takaa löytyy lähinnä tarkoitus kampanjoida Kokoomuksen lukuun ja Persuja vastaan. Se katkeruus on vain silmälumetta ja teatteria. Sisällä sydämessään hän tuntee riemua tapahtuneesta. Ja näitä vastaavia "myyriä" löytyy kyllä muitakin.

kertsu59

ELÄKÖÖN VASTARINTA!
Monen simalasillisen vaudittamana myöskin totean ASIAA!!!!!!!
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Mika.H

Quote from: Totuusko? on 30.04.2009, 20:02:47

Kyllä sieltä takaa löytyy lähinnä tarkoitus kampanjoida Kokoomuksen lukuun ja Persuja vastaan. Se katkeruus on vain silmälumetta ja teatteria. Sisällä sydämessään hän tuntee riemua tapahtuneesta. Ja näitä vastaavia "myyriä" löytyy kyllä muitakin.

HUOH!

itse suurpääkö siellä myyräilee?

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Vasarahammer

ELÄKÖÖN VASTARINTA!

Sydäntä lämmitttää kuulla tuollaista puhetta!
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

herra 4x

Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 14:35:42
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 28.04.2009, 14:22:40
Minusta perheelliselle miehelle tärkeintä on huolehtia siitä, että pystyy maksamaan muksuilleen ratsastus- ja pianotunnit sekä muut hintavat harrasteet, jotka pitävät jälkikasvun erossa retalejengistä. Siksi Halla-ahon ratkaisu on mielestäni oikea: eurovaaleissa tsäänssit olisivat olleet nollan luokkaa, joten tärkeintä on varmistaa läpipääsy eduskuntavaaleissa. Kannattaa huomioida myös se, että vuoden 2011 vaaleissa eduskuntaan pääsevien joukossa Halla-aho tulee olemaan sikäli poikkeusyksilö, että hänen tulotasonsa nousee selvästi valituksi tulemisen myötä. Tämä puolestaan takaa hänen lapsilleen paremmat lähtökohdat elämään.

Halla-ahon päätös ei ikävä kyllä tuonut hänelle juurikaan nostetta eduskuntavaaleihin. Pitäisi takoa silloin kun rauta on kuumaa. Lähestulkoon jokainen poliitikko tietää tämän.

Ja *itulla päähän. Menkää helvettiin yksityisen ihmisen lasten tilanteesta spekuloijat ja kaikki besserwisserit jotka eivät ole laittaneet likoon mitään Jussiin  verrattuna.
Rakkaudesta lajiin.

hxv

Quote from: herra 4x on 30.04.2009, 23:04:35
Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 14:35:42
Quote from: Leikkimielinen pihapeli on 28.04.2009, 14:22:40
Minusta perheelliselle miehelle tärkeintä on huolehtia siitä, että pystyy maksamaan muksuilleen ratsastus- ja pianotunnit sekä muut hintavat harrasteet, jotka pitävät jälkikasvun erossa retalejengistä. Siksi Halla-ahon ratkaisu on mielestäni oikea: eurovaaleissa tsäänssit olisivat olleet nollan luokkaa, joten tärkeintä on varmistaa läpipääsy eduskuntavaaleissa. Kannattaa huomioida myös se, että vuoden 2011 vaaleissa eduskuntaan pääsevien joukossa Halla-aho tulee olemaan sikäli poikkeusyksilö, että hänen tulotasonsa nousee selvästi valituksi tulemisen myötä. Tämä puolestaan takaa hänen lapsilleen paremmat lähtökohdat elämään.

Halla-ahon päätös ei ikävä kyllä tuonut hänelle juurikaan nostetta eduskuntavaaleihin. Pitäisi takoa silloin kun rauta on kuumaa. Lähestulkoon jokainen poliitikko tietää tämän.

Ja *itulla päähän. Menkää helvettiin yksityisen ihmisen lasten tilanteesta spekuloijat ja kaikki besserwisserit jotka eivät ole laittaneet likoon mitään Jussiin  verrattuna.
no no, otetaan rauhallisesti.

herra 4x

Quote from: Heikki Luoto on 30.04.2009, 13:29:21
(Luodon asiallista juttua)

Hyvää vappua sinnekin. Äänestin sinua kunnallisvaaleissa. Hain ehdokasta joka olisi tietoinen maahanmuuttopolitiikan kuralla olosta ja valmis muuttamaan sitä. Halla-aho suositti vaalipiirissäni sinua. Valintani oli oikea.
Rakkaudesta lajiin.