News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suuri Tri. Halla-ahon eurovaalipäätostä koskeva keskitysketju

Started by markus, 27.04.2009, 10:29:17

Previous topic - Next topic

reino

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.04.2009, 21:06:02
Reino ja kumppanit. Luopukaa sarkasmista, se on masentavaa. Sanokaa oikein rumasti ja suoraan. Olen tässä ja kuuntelen. Olen tottunut, kestän kyllä.

No tässä oli kai kysymys siitä, että mitä on tehty väärin ja missä on menty vikaan.

Totuus on se, että tässä projektissa (jonka tarkoitus minun käsittääkseni oli saada sinut ehdolle eurovaaleissa) kaikki muut ovat tehneet osuutensa paitsi sinä.

Asia ei sen kummemmaksi muutu, vaikka sen sanoisi rumemmin tai kauniimmin.

Ja se juttu uudesta termistä poliittisessa kielenkäytössä oli ihan tositarina. Että kyllä tästä historiallinen tapaus tuli monellakin tavalla.

rontti4

Quote from: Ullanlinna on 29.04.2009, 21:29:29
On tämä kyllä pohjattoman surullista jos Homma leviää reisille keskinäisen nokittelun takia. Jos vaaleista puhutaan, on meidän nyt elettävä niiden ehdokkaiden kanssa jotka parhaiten edistävät yhteistä asiaamme. Kaikki muut ratkaisut satavat vastustajien laariin.

Nyt olisi sitten löydettävä niitä nuivia ehdokkaita.
Persut eivät kaiken tämän jälkeen kelpaa, siis muista puolueista, kiitos.
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Jarkko Sandell

Kun täällä kaikilla on niin saatanan kirkas kristallipallo, niin puhalletaanpa pölyt omastakin ja katsotaan mitä siitä näkyy:

Minäpä taas veikkaan - ei vaan näen tulevaisuuteen - että Homman ulkopuoliset mutta silti maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat, joskaan eivät siitä vielä elämänsä ykkösaihetta tehneet suhtautuivat paljon myönteisemmin Jussi Halla-ahoon tämän hänen päätöksensä jälkeen. Toisaalta myös Sampo Terho on tehnyt vaikutuksen äänestäjäsegmentteihin, koska jostain kummallisesta syystä etenkin monien naisten ja poliittisesti korrektimpien oli vaikea niellä aivan kaikkia Jussin näkemyksiä vaikka niitä ovat salaa kannattaneetkin. Sitäpaitsi sillä oli mittatilauspuku. Näin siis tunnelmat PS:n vaalivalvojaisissa. Soini ei ole edelleenkään saanut sikaflunssaa.

Perspektiivi joillakin tosiaan on kapea. Olen yllättänyt siitä kuinka kapea. Ja vieläkin yllättyneenpi olen siitä, kuinka suuri urakka on ollut muutaman lappusen postiin laittamisessa ja kavereiden valistamisessa.

Äkkikös noita lisää tuhertelee jos tarve vaatii. Nyt vaati, mutta tarveharkinnassa tuli muuta ilmi.

PS.

Kristallipallo muuten näyttää myös, että Jussille tuli ääniä 35 000. Kristiina näkyy roikkuvan reinolan kurkihirressä kaulakiikussa Ellilän vittuillessa edelleen Timo Soinille omassa blogissaan. Reinoa ei ole näkynyt sitten perunannoston. Kaikkihan on nyt mennyt. Lopullisesti. Uskottavuutta myöten.

Jussi Halla-aho

Quote from: reino on 29.04.2009, 21:34:50
Totuus on se, että tässä projektissa (jonka tarkoitus minun käsittääkseni oli saada sinut ehdolle eurovaaleissa) kaikki muut ovat tehneet osuutensa paitsi sinä.

Ok, nyt se on (taas) sanottu. Seuraava kysymys onkin, aiotko sanoa sen uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Sanalla sanoen jäädä sanomaan sitä uudestaan.

Onko jotain, mitä haluat minun tekevän?

Onko jotain, mitä muiden pitäisi mielestäsi tehdä?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

ttw

Vaikka homma ei mikään perus-homma olekkaan niin jos kuitenkin halua jäseneksi löytyy...  

Perus-Nuoret 15-35-vuotiaat. Jäsenmaksu 0€ ja lehti tulee kaupan päälle samaan rahaan.

PS-Nuoret  http://www.ps-nuoret.net//content/section/8/48/

Perussuomalaiset http://perussuomalaiset.fi/jasenyys
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

hxv

Quote from: rontti4 on 29.04.2009, 21:36:05
Quote from: Ullanlinna on 29.04.2009, 21:29:29
On tämä kyllä pohjattoman surullista jos Homma leviää reisille keskinäisen nokittelun takia. Jos vaaleista puhutaan, on meidän nyt elettävä niiden ehdokkaiden kanssa jotka parhaiten edistävät yhteistä asiaamme. Kaikki muut ratkaisut satavat vastustajien laariin.

IPU:n Pesonen. Ei näistä isoista puolueista niitä löydy.

guest1783

Quote from: MW on 29.04.2009, 21:22:32
Klementiltä ja monilta muilta puuttuu nyt vähän perspektiiviä. Homma fermentoitui vieraskirjan liepeillä vuosia, ja nyt muutamassa kuukaudessa on tapahtunut vähän helvetisti asioita. Veikkaanpa että oikeasti aktiiviset toimijat kärsivät jopa jonkinasteisesta "taisteluväsymyksestä".

Leffat on siitä kivoja, että niissä Homma on paketissa parissa tunnissa. Elämä vaatii vähän sitkistelyä, joskus.

Olisko semmoinen mahdollista, että erä hommaa olisi nyt jo ollut valmista nautittavaksi? Riittävän kypsä ja täyteläinen? Lisää samasta erästä olisi voinut ammentaa, onhan se riittoisa. Ja koko ajan on uusi satsi käymässä, joten loppumisesta ei olisi ollut pelkoa.

Nyt tuntuu vähän siltä, että kaadettiin laariin sikojen ruoaksi ihan käypää tavaraa.

Ullanlinna

Quote from: rontti4 on 29.04.2009, 21:36:05

No hyvä jos niitä löytyy. Siis jostain muualta. Itse en anna Soini-vitutukseni häiritä persujen äänestämistä niin kauan kuin persut ovat ainoa vaikutuskanava.

rontti4

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.04.2009, 21:41:07

Ok, nyt se on (taas) sanottu. Seuraava kysymys onkin, aiotko sanoa sen uudestaan. Ja uudestaan. Ja uudestaan. Sanalla sanoen jäädä sanomaan sitä uudestaan.

Sinun ei ehkä tässä vaiheessa paljoa kannattaisi osallistua tähän keskusteluun. Anna meidän syvästi pettyneiden purkaa rauhassa pettymystämme. Ehkä ajan mittaan pääsemme asian ylitse.
Voin sitten ehkä harkita äänestämistäsi kolmannen kerran.  :(
20 propellihattuista kottaraisenpönttöä tuijottavaa netsiä ei voi olla väärässä. :)

Jussi Halla-aho

Quote from: rontti4 on 29.04.2009, 21:44:29

Sinun ei ehkä tässä vaiheessa paljoa kannattaisi osallistua tähän keskusteluun. Anna meidän syvästi pettyneiden purkaa rauhassa pettymystämme. Ehkä ajan mittaan pääsemme asian ylitse.

Ok. Heippa. (Toinen yritys.) Pidän lomaa näistä hommista ainakin toukokuun, mahdollisesti pidempään.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Elisa

Oletko katunut päätöstäsi?

Älä vastaa, tuli vaan mieleen.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

kantakaupunkilainen

Tämä vanhojen asioiden loputon hautominen ja vatvominen taitaa olla jokin suomalaisten geneerinen erityis piirre  ;)
War
Ikäluokkansa palomies

Elisa

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.04.2009, 21:46:45
Ok. Heippa. (Toinen yritys.) Pidän lomaa näistä hommista ainakin toukokuun, mahdollisesti pidempään.

http://www.youtube.com/watch?v=kynLyQ-VEuc

Miniluvin ehdotus fiilistelyyn näissä merkeissä.

Älä jätä meitä!!!
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

escobar

Zort!

Martel

Näitä viestejä lukiessa saattaa juolahtaa mieleen, että Rupikonna-virran ylittäminen hevoset hirnuen ja rapa roiskuen olisi ollut tarpeen maahanmuuttokriittisten voimien yhdessäpitämiseksi, mutta tämä on helpompi nähdä jälki- kuin etukäteen.

Elrond: Isildur kept the Ring. It should have ended that day, but evil was allowed to endure. There's no strength left in the world of Men. They're scattered, divided, leaderless.

reino

Ok, nyt se on (taas) sanottu. Seuraava kysymys onkin, aiotko sanoa sen uudestaan.

Kyllä. Tarvittaessa. Esimerkiksi sellaisissa tilanteissa, jos jollekin on jäänyt epäselväksi, että mikä tässä projektissa meni vikaan.

Ei. Ei tässä oikein ole mitään mitä voisit enää tehdä.

Muiden kannattaisi lähteä rohkeasti myyrittämään muita puolueita.

En usko, että nuivien kohtalo persuissa on kovin hääppöinen. Ja vaikka persujen sisällä saataisiin paras mahdollinen lopputulos (eli jotain puoli tusinaa takuunuivaa kansanedustajaa), sekään ei riitä. Kaikki puolueet pitäisi myyrittää paikallistasolla, jotta päästäisiin vaikuttamaan siihen, että nuivia ehdokkaita on tarjolla kaikissa vaalipiireissä, jotta voitaisiin tarvittaessa keskittää äänet jne.

Uskon, että erilaiset valitsijalistasysteemit tai uuden puolueen perustaminen tulevat vielä tarpeeseen. Muiden kannattaisi siis varautua myös siihen, että persuista (ja mahdollisesti muualtakin) häädetyille nuiville olisi tarjolla pakopaikka.

Kannattajakorttikeräyksiä suunniteltaessa muiden kannattaisi ottaa huomioon, että teoilla (tässä tapauksessa sinun teoillasi) on seurauksensa, eli ehdokkaiden sitoutumisen varmistaminen ja kannattajien perusluottamuksen luominen vaatii jatkossa ylimääräistä panostusta.

MW

Quote from: sine qua non on 29.04.2009, 21:42:33

Olisko semmoinen mahdollista, että erä hommaa olisi nyt jo ollut valmista nautittavaksi? Riittävän kypsä ja täyteläinen? Lisää samasta erästä olisi voinut ammentaa, onhan se riittoisa. Ja koko ajan on uusi satsi käymässä, joten loppumisesta ei olisi ollut pelkoa.

Nyt tuntuu vähän siltä, että kaadettiin laariin sikojen ruoaksi ihan käypää tavaraa.

Voi olla, mutta kun minä (etkä sinä?) en ole taikinaa alustanut, piirasta leiponut enkä uunissa paistanut, niin huono se on nyt vaatia sitä syödäkseenkään. Ollaan vaan iloisia, että jotkut osaa, ehkä päästään osille, sitten joskus?

MustaLeski

Itkekää nyt itkunne rauhassa loppuun, mutta jumalauta. Sen jälkeen on pakko ryhmittäytyä ja yhdistyä uudelleen vaikka nyt monen mielestä pohjalta alusta alkaen. Hei, ei mitään uutta. Täällä on varmasti monia vuosikausia asian parissa pyörineitä, ja pettymyksiä tulee kerta kerran jälkeen. Josko ne nyt olisi tässä. Jos haluaa luovuttaa niin tervemenoa, Hommailuun ei kertakaikkiaan sovi sellainen asenne. Homman pitää olla vahva, ei heikko. Homma voi kaatua ainoastaan heikkoon lenkkiin ja nyt niitä heikkoja lenkkejä on ryöminyt esiin koloistaan.

Minä koen olevani sodassa, ja minä taistelen niin kauan kun henki tässä röökikeuhkossa pihisee.

hoxpox

Jussille rentouttavaa lomaa (jos lähteminen tällä kertaa onnistuu).

Kyllä minä ainakin kortteja kerään toistekin, kunhan keräyksen kohde vaan vähän vakavammin asiaan sitoutuu.

Eiköhän tästä vielä eduskuntaan päästä ensi kaudeksi, ja viimeistään toisella kaudella päästään asioihin jo vaikuttamaankin.

JM-K

Vaikka yhtä sun toista meistä nyt varmasti muumittaa ihan muumisti, niin mitäs jos nyt lopetettais jo  
a) jauhaminen ja samojen asioiden vellaaminen sekä
b) Jussille muumeilu, jookos?

Minä olen eniten tehnyt tämän "Halla-aho europarlamenttiin" -kampanjan edestä, takaa ja sivulta. Miksi en kuitenkaan mourua täällä Jussin "petturuutta", "raukkamaisuutta" ja "ohareita"?

Siksi, koska omasta kokemuksestani tiedän, että ei tuo etummaisessa eturintamassa oleminen tosiaankaan ole mitään herkkua.

Nimimerkkien takaa on hyvä huudella, neuvoa ja käskeä Jussia tekemään sitä, tätä ja tuota. Eri juttu onkin sitten, kun pitää laskea omalla perseellä sitä mäkeä, oma nimi ja naama mediassa sukulaisten, ystävien, naapurien, työkaverien, työnantajan ja koko kansan pällisteltävänä.

Silloin pitää miettiä sekä kokonaisuuksia että myös omaakin tulevaisuutta. Se on yhtä tervettä itsekkyyttä kuin se, että omien etujemme säilyttämiseksi vaadimme hallitukselta tiukempia ulkomaalaislakeja.

Vielä kerran: jos kerran osaatte tehdä asian paremmin, niin tehkää. Ei Jussi varmaan estele. En minäkään ole teitä kiinni pitelemässä. Siitä vaan.

Perustakaa yhdistys, kerätkää 5000 kannattajakorttia, kirjoittakaa puolueohjelma, rakentakaa organisaatio, rekisteröikää puolue, hankkikaa hyviä ehdokkaita, hankkikaa rahoitus, mediasuhteet, positiivista julkisuutta, kaapatkaa kunnanvaltuustot, eduskunta ja europarlamentti. Ei se tämän vaikeampaa ole. Vai onko?

P.S. Kyllä, kyllä minuakin välillä muumittaa ja lujaa, mutta tilanne on nyt tämä ja eteenpäin on mentävä.

vitamiini

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904299502891_uu.shtml

Suurin muutos tosin mitattiin perussuomalaisille, jonka kannatus tippui maaliskuusta prosenttiyksikön 8,2 prosenttiin.

Taloustutkimus teki kyselyä varten 3 400 haastattelua 6.-28. huhtikuuta.

--

Pallo on tosiaan Soinilla nyt.

Mika.H

Quote from: reino on 29.04.2009, 21:59:29
Ok, nyt se on (taas) sanottu. Seuraava kysymys onkin, aiotko sanoa sen uudestaan.

Kyllä. Tarvittaessa. Esimerkiksi sellaisissa tilanteissa, jos jollekin on jäänyt epäselväksi, että mikä tässä projektissa meni vikaan.

Ei. Ei tässä oikein ole mitään mitä voisit enää tehdä.

Muiden kannattaisi lähteä rohkeasti myyrittämään muita puolueita.

En usko, että nuivien kohtalo persuissa on kovin hääppöinen. Ja vaikka persujen sisällä saataisiin paras mahdollinen lopputulos (eli jotain puoli tusinaa takuunuivaa kansanedustajaa), sekään ei riitä. Kaikki puolueet pitäisi myyrittää paikallistasolla, jotta päästäisiin vaikuttamaan siihen, että nuivia ehdokkaita on tarjolla kaikissa vaalipiireissä, jotta voitaisiin tarvittaessa keskittää äänet jne.

Uskon, että erilaiset valitsijalistasysteemit tai uuden puolueen perustaminen tulevat vielä tarpeeseen. Muiden kannattaisi siis varautua myös siihen, että persuista (ja mahdollisesti muualtakin) häädetyille nuiville olisi tarjolla pakopaikka.

Kannattajakorttikeräyksiä suunniteltaessa muiden kannattaisi ottaa huomioon, että teoilla (tässä tapauksessa sinun teoillasi) on seurauksensa, eli ehdokkaiden sitoutumisen varmistaminen ja kannattajien perusluottamuksen luominen vaatii jatkossa ylimääräistä panostusta.

hyvin kirjoitettu reino.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

IDA

Quote from: reino on 29.04.2009, 21:59:29

Tämä on varmasti totta. Suunnitelma sille mitä pitää tehdä pitäisi olla. Toisaalta ex-tempore tilanne ennen eduskuntavaaleja voi olla antoisampi, kuin se oli näissä vaaleissa.

Ei tämä nyt kaikin tavoin pieleen mennyt. Ne kortit kuitenkin kerättiin kuukaudessa. Niitä jäi reilu tuhat vaille 5000, jotka vaaditaan uuden puolueen perustamiseen. Yhdessä vuodessa niitä kerättäisiin paljon enemmän.

Edelleen jankutan itse sitä, että monissa piireissä potentiaaliset ehdokkaat ovat luoneet perusluottamusta Persusuomalaisissa.

Yksi, myönnän, että täysin hatusta revitty skenario voisi olla se, että luodaan vapaita listoja ja sitten Eduskunnassa löydään hynttyyt yhteen niissä asioissa, jotka yhdistävät puoluekurista välittämättä.

Joka tapauksessa seuraavat vaalit ovat ne eduskuntavaalit. Eurovaalit on jo PS:lle takaisku.

hxv

Quote from: vitamiini on 29.04.2009, 22:06:16
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904299502891_uu.shtml

Suurin muutos tosin mitattiin perussuomalaisille, jonka kannatus tippui maaliskuusta prosenttiyksikön 8,2 prosenttiin.

Taloustutkimus teki kyselyä varten 3 400 haastattelua 6.-28. huhtikuuta.

--

Pallo on tosiaan Soinilla nyt.

Jos se lasku on vain prosentin luokkaa, niin pidän kyllä Halla-ahon ratkaisua järkevänä.

Uuno

Käsittämätöntä paskan heittoa Reinolta. Vittuile nyt ihmeessä sydämesi kyllyydestä henkilölle, jota ilman mitään hommaa tai tämän laajuista maahanmuuttokriittistä liikettä ei olisi olemassakaan. Jussi ei ole pettänyt ketään, eikä todellakaan ole velkaa sinulle tai kenellekään.

Todella ala-arvoista toimintaa, ettenkö sanoisi.

Ps. ei tarvitse vastata.
Öyhö- ja jankkakriittinen.

Totuusko?

Quote from: rontti4 on 29.04.2009, 21:44:29

Joo ihan samat sulle. Pura ihan rauhassa pettymystäsi...mutta mieluummin jossain muualla. Käsittämätöntä parkuporukkaa...pöh

Elisa

Quote from: JM-K on 29.04.2009, 22:05:53
Vielä kerran: jos kerran osaatte tehdä asian paremmin, niin tehkää. Ei Jussi varmaan estele. En minäkään ole teitä kiinni pitelemässä. Siitä vaan.

Emme osaa, ja sehän meitä tässä muumittaakin. Se, ettemme juuri nyt osaa tehdä mitään, vaikka haluaisimme. Emme edes sitä kannattamista ja kampanjointia, mitä osaisimme.

herra 4x

Antaa reinon sanoa. Antaa kaikkien sanoa loppuun asti niin monta kertaa kuin huvittaa. Olen itse ostanut sinun perustelusi ehdokkuudesta kieltäytymisestä ja näen että persuoptio oli hyvä pitää auki. Soini oli selväkielisesti sanonut että jos olisit lähtenyt omalta listaltasi niin tulevaisuus (Soinin) PS-puolueessa olisi ollut ohi. Nyt kaikki on mahdollista tärkeämpiä eduskuntavaaleja varten ja sitä odotellessa voidaan katsoa onko PS-puolueesta todella maahanmuuttokritiikin alustaksi. Homma vaikuttaa taustalla entiseen nousujohteiseen malliin ja Homma ei todellakaan ole kiinni yhdestä miehestä ja yhden miehen päätöksistä. Kuten itsekin olet toivonut. Pääasia on maahanmuuttohulluuden saaminen järkevälle tolalle. reino on eri mieltä miten tässä tilanteessa olisi tavoitteen saavuttamiseksi pitänyt toimia. Aivan validi näkökanta sekin. Toivottavasti voisitte todeta että eri mieltä ollaan mutta turpaanvedon sijaan vaikka pyöräilette toisenne suohon (itse suosin suunnistusta). Ja sitten kolmistaan Kutaleen kanssa saunaan ja päälle pari kaljaa ja toteamus että karavaani kulkee nyt näin. Olette turhan tarpeellisia miehiä menetettäväksi linjaristiriitoihin kun maassa kunniakansalaisille nousee hotellia kuin syksyllä sieniä.  
Rakkaudesta lajiin.

Hype

Quote from: Jussi Halla-aho on 29.04.2009, 13:56:15
Homma ry:llä ei voi olla mitään listaa. Vain rekisteröidyllä puolueella voi olla lista. Kaikki Homma ry:n ehdokkaat tarvitsisivat oman valitsijayhdistyksen, ja heidän pitäisi päästä läpi omilla, henkilökohtaisilla äänillään.
Ei Homman tavoite eduskuntavaaleissa voi olla se, että yksi Jussi Halla-aho pääsee läpi. On oltava lista, jolla on paljon ehdokkaita ja jolla kaikkien saamat äänet hyödyttävät kaikkia.

Seuraavissa eduskuntavaaleissa homman nimi on Homma-yhteislista. Se pelittää aivan kuten puolueen ja vaaliliiton ehdokaslistakin. Äänet ja vertailuluvat lasketaan yhteiseen pottiin.

Ainoa pieni ero on ehdokkaiden nimeämisessä. Kukin Homma-yhteislistan ehdokas tarvitsee sata kannattajakorttia (turha kerätä enempää!), mutta ne voidaan kerätä Homma-yhteislistan nimissä. Kahdellatuhannella kannattajalla saa kaksikymmentä ehdokasta.

M.

Quote from: hxv on 29.04.2009, 22:11:03
Jos se lasku on vain prosentin luokkaa, niin pidän kyllä Halla-ahon ratkaisua järkevänä.

Kyllä minusta prosentin lasku (alle 10 % kokonaiskannatuksessa) yhden potentiaalisen ehdokkaan takia kuulostaa aika paljolta.