News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suuri Tri. Halla-ahon eurovaalipäätostä koskeva keskitysketju

Started by markus, 27.04.2009, 10:29:17

Previous topic - Next topic

Leikkimielinen pihapeli

Quote from: Kristiina on 28.04.2009, 14:35:42Halla-ahon päätös ei ikävä kyllä tuonut hänelle juurikaan nostetta eduskuntavaaleihin. Pitäisi takoa silloin kun rauta on kuumaa.

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, että Suomeen aiotaan tulevina vuosina ottaa 10 000 turvapaikanhakijaa vuodessa, niin tämä kyseinen rauta tulee kyllä olemaan 21 kuukauden kuluttua huomattavasti kuumempaa kuin tällä hetkellä.

mikkoellila

Quote from: Turkulaine on 28.04.2009, 13:50:01
Moni on laittanut itsensä tosissaan likoon. Nyt on vaikeaa ellei mahdotonta ruveta tekemään tuttujen parissa omalla naamallaan kampanjaa taas uuden ehdokkaan ja Jussin pettäneen puolueen puolesta. Ainakaan minä en jaksa enkä kehtaa enää.

Niin. Halla-aho aliarvioi temppunsa psykologisia vaikutuksia potentiaalisiin äänestäjiin ja kampanja-aktiiveihin. Halla-ahon käytöksestä tulee mieleen laulaja Kari Tapio, jolla oli yhteen aikaan tapana tulla keikoille myöhässä ja kännipäissään.

Tuntuu että Halla-aho teki vakavan virheen. Nyt valittiin puolueen etu kansanliikkeen edun kustannuksella. Tämä hajaannutti kriittisiä enemmän kuin oma ehdokkuus olisi hajoittanut.

Halla-aho tuntuu olevan jotenkin sinisilmäinen; hänhän sanoi pyrkivänsä ratkaisullaan välttämään maahanmuuttokriittisten voimien hajottamista, mutta eihän persut ole maahanmuuttokriittinen puolue samalla tavalla kuin Dansk Folkeparti tai FPÖ tai Vlaams Belang. Halla-aho siis alistui Soinille aivan turhaan.

Ek-vaaleissa saattaa olla uutta pettymystä tarjolla kun Persut karsivat kiusalliset kriitikot listoilta ja laskevat että jälleen kerran äänet saadaan siitä huolimatta. Montakohan kertaa tällainen sirkus vielä toistuu?

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Turkulaine

Quote from: Jussi Halla-aho on 28.04.2009, 14:41:07
Paitsi että asetan ajamani asian oman etuni edelle, asetan sen myös hommalaisten tyytyväisenä pitämisen edelle.

Kaikki eivät ole sitä mieltä että päätöksesi ajaa itse asiaa parhaiten. Olen pohtinut tätä asiaa koko eilispäivän, nukkunut asian päälle ja edelleen tuntuu että nyt toteutui huonoin mahdollinen skenario.

Onko sinulle luvattu että jatkossa sinä tai muu hyvin suosittu, hommalaisten kannattama, maahanmuuttokriittinen saa edustaa persuja? Mikä mielestäsi estää sen ettei tämänkertainen haista paska -meininki Perussuomalaisten osalta toistu?
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

JM-K

Quote from: JMK - Poikarakastaja on 28.04.2009, 14:44:06
JMK esiintyy kumman ylimielisesti mieheksi jonka kaikki projektit muuttuvat ulosteeksi...

Niin, sinähän siitä eniten tiedät. Tuosta ulosteesta

Jussi Halla-aho

Quote from: mikkoellila on 28.04.2009, 14:44:20
Halla-aho tuntuu olevan jotenkin sinisilmäinen; hänhän sanoi pyrkivänsä ratkaisullaan välttämään maahanmuuttokriittisten voimien hajottamista, mutta eihän persut ole maahanmuuttokriittinen puolue samalla tavalla kuin Dansk Folkeparti tai FPÖ tai Vlaams Belang. Halla-aho siis alistui Soinille aivan turhaan.

Puhumme aivan eri asioista. En pyri estämään perussuomalaisten hajoamista vaan maahanmuuttokriittisten hajoamista. Suurin osa nuivista toimii ja tulee jatkossakin toimimaan persujen puitteissa, ainakin niin kauan kuin mitään kilpailevaa organisaatiota ei ole olemassa. Jos minä irtautuisin persuista, joutuisin perustamaan uuden puolueen (mihin minulla ei riitä paukkuja). Jos puolueen saisi pystyyn, saisin mahdollisesti imaistua mukaani osan persuissa toimivista nuivista mutta en missään tapauksessa kaikkia. Parhaassakin skenaariossa nuivat olisivat jakautuneena kahteen, keskenään kilpailevaan leiriin, jotka valtapoliittisesti nollaisivat toisensa.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

siipisupi

Quote from: Korpi on 28.04.2009, 13:36:19
Mielestäni Halla-ahon veto oli typerä päätös, sillä en usko Soinin ottavan häntä ehdokkaaksi myöskään 2011.
Asianhan ei tarvitse olla noin. Halla-ahon ei tarvitse kuin liittyä Helsingin perussuomalaiset ry:n jäseneksi, niin ehdokkuus eduskuntavaaleissa on lähes selviö. Eduskuntavaaleissa Perussuomalaisten Helsingin piirin ehdokkaat päätetään Helsingin piirin jäsenäänestyksessä, eikä puoluehallitus ml. Soini ole siinä mukana. Ja jäseneksihän pääsee jokainen helsinkiläinen, joka haluaa olla vaikuttamassa ehdokasasetteluun.

Jos taas haluaa lähteä mukaan sitoutumattomana, niin asia voi olla hankalampi. En tiedä verrastetaanko tuolloin tilanne vaaliliittoon, jonka puoluehallitus voi kumota. Mutta Halla-aho voi välttää tuon tilanteen liittymällä Helsingin perussuomalaisiin.

Kaarle M.

Paitsi että asetan ajamani asian oman etuni edelle, asetan sen myös hommalaisten tyytyväisenä pitämisen edelle.

Kunniakasta ehkä, aika näyttää onko myöskin viisasta.

Mielestäni nyt olisi täytynyt takoa, kun leka on lämmin. Tässä voi käydä niin, että toit asian esille, mutta muut nauttivat hedelmät. Voi olla, että Terhot ajavat ohi...

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Hoff

Quote from: mikkoellila on 28.04.2009, 14:44:20
Halla-aho tuntuu olevan jotenkin sinisilmäinen; hänhän sanoi pyrkivänsä ratkaisullaan välttämään maahanmuuttokriittisten voimien hajottamista,
Halla-aho oli realisti ja tajusi ettei turhalla sooloilulla ja yhden miehen vastarinnalla mitään saavuteta.

Quotemutta eihän persut ole maahanmuuttokriittinen puolue samalla tavalla kuin Dansk Folkeparti tai FPÖ tai Vlaams Belang. Halla-aho siis alistui Soinille aivan turhaan
Ei niin. ;D Halla-aho ei myöskään ole samalla tavalla maahanmuuttokriittinen kuin Hitler, Nick Griffin tai Le Pen, onneksi.
"I would rather be exposed to the inconveniences attending too much liberty than to those attending too small a degree of it" -Thomas Jefferson

escobar

Tuli tuossa mieleen notta: sääliksi kävisi Halla-ahoa, ellei tietäisi moiseksi "kaikkitietäväksi". Oli sen verran poliittisesti amatöörimäisesti läpi käyty juttu.
Zort!

Maltillinen

Homma on kovassa nousussa. Eurovaaleissa tärkeintä ei ole maahanmuuttokritiikki vaan kostaminen persuille. Eduskuntavaaleissa tärkeintä ei ole maahanmuuttokritiikki vaan kostaminen Halla-aholle.

Liity Olavin jengiin. Hänellä on tuolla saralla pitkät perinteet.

Olen selostanut ratkaisuni motiivit. Olen myös keskustellut niistä etukäteen politiikassa mukana olevien nuivien kanssa, jotka lähes poikkeuksetta ovat niihin yhtyneet. Tämän kummempia esilletuloja on aivan turha odottaa, mutta toisaalta sinulla ja kaikilla muillakin on täysi vapaus äänestää ja kannattaa ketä haluat ja mistä syistä haluat. Paitsi että asetan ajamani asian oman etuni edelle, asetan sen myös hommalaisten tyytyväisenä pitämisen edelle.

En ole kostamassa kenellekään missään vaaleissa, enkä liittymässä kenenkään jengiin.

Kuten sanoin, kysymys on luottamuksesta, ei vihasta. En väitä ettenkö ymmärtäisi perusteitasi, jokainen niistä on varsin järkeenkäypä. Se tarkoittaa sitä, että on edelleen asioita, joista olen kanssasi samaa mieltä ja on edelleen asioita, joista olen kanssasi erimieltä. Ainoa mikä on muuttunut sitten eilisen on mielipide siitä oletko kyvykäs ajamaan asiaa.

Ainahan on mahdollista että muutan mieleni, eikä siksi ole tarkoitus liittyä mihinkään oppositiojengeihin. Mutta tarkoitus ei ole myöskään varsinaisesti jatkaa tukemista ja sen olen ilmaissut.
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Jussi Halla-aho

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 14:50:07

Tässä voi käydä niin, että toit asian esille, mutta muut nauttivat hedelmät. Voi olla, että Terhot ajavat ohi...

So fucking what?
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Kari Kinnunen

Mielestäni nyt olisi täytynyt takoa, kun leka on lämmin. Tässä voi käydä niin, että toit asian esille, mutta muut nauttivat hedelmät. Voi olla, että Terhot ajavat ohi...

Onko juolahtanut mieleesi kysäistä Tri. Halla-ahon halukkuutta ryhtyä kokopäivätoimiseksi poliitikoksi jonnekin hiton Brysseliin?

Juurihan Halla-aho sanoi kannattavansa Sampo Terhoa.

Joten missä lienee ongelma?

Jussi Halla-aho

Quote from: Turkulaine on 28.04.2009, 14:46:03
Onko sinulle luvattu että jatkossa sinä tai muu hyvin suosittu, hommalaisten kannattama, maahanmuuttokriittinen saa edustaa persuja? Mikä mielestäsi estää sen ettei tämänkertainen haista paska -meininki Perussuomalaisten osalta toistu?

Kukaan ei ole luvannut minulle mitään. Kaikki ratkaisuuni vaikuttaneet näkökohdat on selostettu eilisessä tiedotteessa.

- nimim. sivullinen.

Hommaforum Admin

Quote from: JM-K on 28.04.2009, 14:46:20
Quote from: JMK - Poikarakastaja on 28.04.2009, 14:44:06
JMK esiintyy kumman ylimielisesti mieheksi jonka kaikki projektit muuttuvat ulosteeksi...

Niin, sinähän siitä eniten tiedät. Tuosta ulosteesta

JMK, turha noille on vastata. Potkitaan pois sitä mukaa kun nenäänsä näyttävät.

ttw

Puolueeseen liittyminen takaisi paikan ja ehdottomasti win-win tilanne molemmille osapuolille. Silloin olisi enemmän joukkojakin tukemassa "omia" jos ja kun 2v päästä ehdokkuutta taas muut yrittävät torpata.
Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Kaarle M.

Quote from: Kari Kinnunen on 28.04.2009, 14:53:07

Onko juolahtanut mieleesi kysäistä Tri. Halla-ahon halukkuutta ryhtyä kokopäivätoimiseksi poliitikoksi jonnekin hiton Brysseliin?

En tarkoittanut pelkkää Brysseliä, näin voi käydä Tri. Halla-aholle myös Helsingissä.

Timo Soini

Vetinari

Täällä haisee joillakin nyt vähän sellainen, että Jussin pitäisi tehdä niin kuin he haluavat. Eiköhän Jussi itse tiedä, mikä hänelle itselleen on paras ratkaisu. Minäkin olin eilen hetken aikaa pettynyt, mutta ymmärsin mainiosti Jussin ratkaisun perustelut. Ymmärrän edelleen, mutta enää en ole pettynyt.

Jotenkin koomista on, että kristitty Soini ei käyttäytynyt kunnon kristityn tavoin propellipipo- ja painostuspuheissaan, mutta Jussi taas antoi Soinille melkoisen kädenojennuksen kun päätti olla hajottamatta rivejä. Tässä nähtiin kumpi on hengeltään suurempi mies (ja ei, en itse ole kristitty). 8)
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

Enrico

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 14:58:27

En tarkoittanut pelkkää Brysseliä, näin voi käydä Tri. Halla-aholle myös Helsingissä.

No onko Halla-aho halukas ryhtymään kokopäivätoimiseksi poliitikoksi ylipäätään?

Ei minua ainakaan haittaa, jos jostain mokukriitikosta tulee suositumpi kuin JH-a:sta. Kunhan vain tälle pelleilylle saadaan stoppi ennenkuin on liian myöhäistä.

Kazakstan

Niin, ja ongelma on missä? Jussi on viime päivien toiminnallaan osoittanut, ettei hän ole poliittinen pyrkyri. "Terhot" pystyvät varmasti ajamaan asiaa aivan yhtä hyvin kuin Jussikin (ehkä jopa paremmin, sillä esim. Terholla on oikeasti selvää halukkuutta olla mukana politiikassa). Jussin henkilökohtainen poliittinen valta ei varmaan ole mikään itseisarvo?

EL SID

Quote from: Tositelevisio on 28.04.2009, 15:00:08
Trollausta poistettu

Mikäli olet ollut jatkuvasti mukana, niin miksi kirjoiti ensimmäisen kirjoituksesi vasta nyt. Miksi, oi miksi, et kirjoittanut asiasta silloin, kun se oli ajankohtainen?

Siksi, että Tositeevee on katkeroitunut trolli jolta on jo useampia tunnuksia bannattu vastaanvanlaisen kuranlevityksen takia.

Maltillinen

Quote from: Vetinari on 28.04.2009, 15:00:52
Täällä haisee joillakin nyt vähän sellainen, että Jussin pitäisi tehdä niin kuin he haluavat. Eiköhän Jussi itse tiedä, mikä hänelle itselleen on paras ratkaisu. Minäkin olin eilen hetken aikaa pettynyt, mutta ymmärsin mainiosti Jussin ratkaisun perustelut. Ymmärrän edelleen, mutta enää en ole pettynyt.

Jotenkin koomista on, että kristitty Soini ei käyttäytynyt kunnon kristityn tavoin propellipipo- ja painostuspuheissaan, mutta Jussi taas antoi Soinille melkoisen kädenojennuksen kun päätti olla hajottamatta rivejä. Tässä nähtiin kumpi on hengeltään suurempi mies (ja ei, en itse ole kristitty). 8)

Tästä tuskin kenelläkään on mitään epäselvyyksiä. Kysymys onkin siitä, että onko Jussi liian hyväuskoinen ja ylisuvaitsevainen.
Cuiusvis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare. /
Kuka tahansa voi erehtyä, mutta vain typerys toistaa samat virheet.

Kari Kinnunen

Quote from: Kazakstan on 28.04.2009, 15:01:47
Niin, ja ongelma on missä? Jussi on viime päivien toiminnallaan osoittanut, ettei hän ole poliittinen pyrkyri. "Terhot" pystyvät varmasti ajamaan asiaa aivan yhtä hyvin kuin Jussikin (ehkä jopa paremmin, sillä esim. Terholla on oikeasti selvää halukkuutta olla mukana politiikassa). Jussin henkilökohtainen poliittinen valta ei varmaan ole mikään itseisarvo?

Niin tuossahan tuo kiintoisa pointti juuri onkin. Ajetaanko tässä Halla-ahon asiaa vai mokukriittistä asiaa.

Näkyihän asenne eräillä siinäkin että jos ei nimenomaan Halla-aho ole ehdolla niin sitten äänestellään pahinta mahdollista mokuttajaa.

Henkilökultit ovat hiukan epäilyttäviä asioita. Pitäisi puhua asioista. Hommassakin meidän pitäisi jälleen palata pikkaisen enämpi asialinjoille tästä juupas eipäs vänkäämisestä.

escobar

Quote from: Tositelevisio on 28.04.2009, 15:00:08
Trollausta poistettu

Whinesin asiasta persujen päätöksen jälkeen: Sanoin että koko EU-vaaleihin lähtö olisi virhe, kävi miten kävi - ja nyt kävi näin. Imo sepin kaveri Mäki-ketelä voisi jättää torpedoinnin jatkossa vähemmälle Tuon jälkeen tosin kaikki toiminta olikin 50/60
Zort!

EL SID

Fakta on, että Jussi takasi teollaan itselleen tulevaisuuden varteenotettavana politiikkona. On hyvä, että hänellä on politiikassa mukana olevia kavereita, joidenka kanssa neuvotella asiasta, eikä kuunnella muutamaa netissä liikkuvaa nimimerkkiä, joilla tuntuu olevan edelleenkin hyvin epärealistinen käsitys maailmankulusta.
Nyt me tulemme näkemään Jussin ehdokkaana vuoden 2011 vaaleissa, mikäli hän itse niin haluaa, taustalla tuki, joka mahdollistaa läpimenon.

Kaarle M.

Kyllä, olen samaa mieltä. Terho taitaa olla jopa parempi ehdokas ominaisuuksiltaan. Olisin vain mieluusti antanut kunnian (siis äänestänyt) Jussille, koska hän sen mielestäni ansaitsisi. Nyt kun Jussi ei asettunut ehdolle, tässä voi käydä niin, että hänen poliittinen arvonsa laskee.

Kaupunginvaltuutetusta ("lähes parlamentaarikosta") takaisin nettikirjoittajaksi, jolla on mustattu maine ja syyte niskassa. En nimittäin ole kovinkaan varma enää noista eduskuntavaaleistakaan. Ymmärsin kuitenkin aiemmasta (haluukkuus persujen listalle), että poliittisia aikomuksia hänellä on tai oli.

Timo Soini

kgb

Muistakaahan nyt kaikki, älkää ruokkiko trolleja.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Kaarle M.

Quote from: EL SID on 28.04.2009, 15:09:32
Fakta on, että Jussi takasi teollaan itselleen tulevaisuuden varteenotettavana politiikkona. On hyvä, että hänellä on politiikassa mukana olevia kavereita, joidenka kanssa neuvotella asiasta, eikä kuunnella muutamaa netissä liikkuvaa nimimerkkiä, joilla tuntuu olevan edelleenkin hyvin epärealistinen käsitys maailmankulusta.
Nyt me tulemme näkemään Jussin ehdokkaana vuoden 2011 vaaleissa, mikäli hän itse niin haluaa, taustalla tuki, joka mahdollistaa läpimenon.

Toivottavasti olet oikeassa, tämä on kuitenkin aika raakaa peliä. Sehän me ollaan jo huomattu...

Timo Soini

Vetinari

Quote from: Maltillinen on 28.04.2009, 15:04:01

Tästä tuskin kenelläkään on mitään epäselvyyksiä. Kysymys onkin siitä, että onko Jussi liian hyväuskoinen ja ylisuvaitsevainen.

Ei minusta. Me emme ole olleet kuulemassa kaikkia niitä neuvotteluja ja keskusteluja, joita Jussi on käynyt eri ihmisten kanssa. Jussi on älykäs ja järkevä kaveri (mistä olemme varmasti yhtä mieltä), ja luotan siihen että hän on tehnyt oikean päätöksen. Sen verran pitäisi kyllä kaikkien antaa krediittiä hänelle, kun emme mitenkään voi tietää mitä kaikkea tässä on käyty läpi tuolla kulisseissa.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

EL SID

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 15:11:10

Kyllä, olen samaa mieltä. Terho taitaa olla jopa parempi ehdokas ominaisuuksiltaan. Olisin vain mieluusti antanut kunnian (siis äänestänyt) Jussille, koska hän sen mielestäni ansaitsisi. Nyt kun Jussi ei asettunut ehdolle, tässä voi käydä niin, että hänen poliittinen arvonsa laskee.

Kaupunginvaltuutetusta ("lähes parlamentaarikosta") takaisin nettikirjoittajaksi, jolla on mustattu maine ja syyte niskassa. En nimittäin ole kovinkaan varma enää noista eduskuntavaaleistakaan. Ymmärsin kuitenkin aiemmasta (haluukkuus persujen listalle), että poliittisia aikomuksia hänellä on tai oli.

ei tämä tähän lopu. Edessä, siis kotikamaralla seuraava koitos on oikeudenkäynti, jossa tarkastellaan suomalaisen sanavapauden taso. Lopputuloksesta riippumatta Jussi lähtee, siis toivon että hän lähtee ehdokkaaksi joko sananvapauden marttyyrinä tai sanavapauden sankarina. Jos laki toteutuu, niin Jussi on sankari, mutta marttyyriys tuo taatusti lisäääniä. Onhan tänne foormille saapunut Jussia onnitelemaan sellaisiakin, jotka eivät kannata hänen linjaansa:

http://hommaforum.org/index.php/topic,5995.msg93368.html#msg93368

mutta ovat huolissaan sanavapaudesta, ja jotka antavat arvoa Jussin asenteelle.

EL SID

Quote from: Kaarle M. on 28.04.2009, 15:16:22
Quote from: EL SID on 28.04.2009, 15:09:32

Toivottavasti olet oikeassa, tämä on kuitenkin aika raakaa peliä. Sehän me ollaan jo huomattu...

Politiikka on aina raakaa, riippumatta millä tasolla ollaan. Politiikassa on kyse vallasta ja joillekin tie valtaan on tekosyy, joka pyhittää keinot.
Todelliset kaverit ovat harvassa ja pienestäkin virheestä rankaisee joku selän takaa pensaasta ampuva kilpailija.

Siksi on parempi, että me, siis homma, pysyy yhtenäisenä ja maahanmuutokriittisten ehdokkaiden, siis muidenkin kuin Jussin tukena. Näin omilla edustajillamme on tukijoukko, joka neuvoo ja auttaa.