News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Suuri Tri. Halla-ahon eurovaalipäätostä koskeva keskitysketju

Started by markus, 27.04.2009, 10:29:17

Previous topic - Next topic

Valavalti

Quote from: ämpee on 27.04.2009, 18:28:35
Quote from: Valavalti on 27.04.2009, 18:26:05

Melko sarkastista. :) Soinista ei ole "messiaaksi". Perussuomalaisten kannatus taitaa kääntyä jyrkkään laskuun.

Ei vielä, käännetään ensin Terhon kannatus nousuun, ja jos sillä viesti ei mene perille, niin silloin lasketaan uhkaavan oloinen hajottaja irti.

Hänelle on hankittava lisää näkyvyyttä ja uskottavuutta.
Kunnioitus ja luottamus on ansaittava.

Edistyksellinen rationalismi ei ole rasismia.

gloaming

Quote from: HaH on 27.04.2009, 18:27:04
Politiikot, yrittäjät ja upseerit joutuvat jatkuvasti tekemään "ikäviä päätöksiä", jotka kuitenkin palvelevat pidemmän tähtäimen suurempaa hyvää.

Vain puoluekarja, palkkaorja tai pakkovärvätty, joilla ei ole mitään vastuuta mistään, voivat kitistä. Jokainen normaali ihminen varmastikin ymmärtää, että joskus on tehtävä vee-mäisiä päätöksiä, jotka eivät ole kaikkien mieleen.

Kyllä. Ainakaan yritysmaailmassa toimiville tämä ei liene epäselvää. Itse asiassa mm. juuri tästä kyvystä palkkajohtajille maksetaan.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Mika.H

Quote from: ämpee on 27.04.2009, 18:28:35
Quote from: Valavalti on 27.04.2009, 18:26:05

Melko sarkastista. :) Soinista ei ole "messiaaksi". Perussuomalaisten kannatus taitaa kääntyä jyrkkään laskuun.

Ei vielä, käännetään ensin Terhon kannatus nousuun, ja jos sillä viesti ei mene perille, niin silloin lasketaan uhkaavan oloinen hajottaja irti.

eiköhän hajoittajalla nyt mennyt hernekuorma nenukkiin, kunnolla...

""Myös Mäki-Ketelä ilmoitti ehdokkaakseen Terhon tai kristillisdemokraattien Sari Essayahin.""

http://www.iltalehti.fi/helsinki/200904279484803_hi.shtml

niih...
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

June

Hyvä päätös Jussilta ja kaikenlisäksi se ainoa oikea näissä olosuhteissa  :)
Ja nyt katseet vuoteen 2011 !
Kannattaa uskoa hyvällä, tulijat eivät lopu vastaanottamalla ! JH-a, Narinkkatori 10.10.2015

RAR

Itse en henkilökohtaisesti ole aktiivinen hommalainen, niin varmaan siirrätte tämän mielipiteen sinne Ö-mappiin, minne se kuuluukin.

Henkilökohtaisesti olen pettynyt. Jussia olisin voinut äänestää nimen omaan, sen vuoksi, koska hän olisi ollut ehdolla riippumattoman listan kautta. Nyt joudun valitsemaan myös puolueen ja persut ei eu-myönteisyyteni vuoksi oikein tule kysymykseen.

Toinen tärkeä asia minulle on sananvapaus ja internetin vapaus. Jussilla ja Homalla on varmasti oman käden tietoa siitä, kuinka tärkeitä asioita nämä oikeasti ovat. Siellä olisi taustalla ollut muutakin, kuin sitä liturgiaa: "joo joo tärkeitä ne ovat".

Kolmas syy Jussin äänestämiseen olisi ollut minulla empatia. No tämä kyllä rapisi, kun tämän asian kanssa kerran vitkuteltiin näin pitkään. Kyllä luulisi JHA:nkin tietävän, ettei näissä hommissa hymypoikapatsaita jaella. Monet pistivät oman naamansa peliin ihan sen takia, että oltais saatu sinut ehdokkaaksi.

Ja niin kuin alussa sanoin, minä en ollut yksi näistä, onneksi.

Timo Hellman

Minua ei edes vituta - ja se on minun tuittupäisen luonteeni tuntien saavutus. Tokihan valmistauduin piirtämään punaisen viivan Jussin hyväksi.

Mietityttää vain, että pitääkö tässä nyt oikeasti jakaa tuo laukunpohjalle mielijohteesta ottamani pinkka Kiken mainoksia vai heittää paperinkeräykseen. Kike ei vakuuta mutta hän on piirin ehdokas, toisin kuin lempparini Terho.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Aldaron

Quote from: hxv on 27.04.2009, 18:32:50
Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 18:29:29
Quote from: Manneri on 27.04.2009, 18:19:42
Pitänee antaa väliaikatietoja täältä puoluetoimistosta. Täällä Hxv:n kanssa hymyt on maireimillaan ja onnitteluja satelee. Äsken kävi Vara-Soini onnittelemassa henkilökohtaisesti ja välitti myös puolueen johtaj.., johtajiston onnittelut. Puoluetoimisto-veljiltä on tullut paljon kiitosta ja tunnelma nousee tunti tunnilta.

Nyt harmittaa vielä enemmän, että Mäki-Ketelälle ei järjestetty varjokeräystä. Olisi ehdokas, jota äänestää.

Halla-aho saa olla niin lojaali Perussuomalaisille kuin haluaa, mutta nämä muutamat tänne kirjoittavat Perussuomalaiset antavat kyllä harvinaisen huonon kuvan koko puolueesta.

Vaikken edelleenkään mihinkään puolueeseen kuulu, niin täytyy sanoa että nämä kokoomuslaiset vasta heikon kuvan puolueestaan antavatkin :D

On tosin myönnettävä, että Kristiina antaa kyllä huomattavan paremman kuvan kokoomuslaisista kuin se eräs kvartaalitalouslogiikalla ajatteleva, joka hehkutti, että hänen pankkitilinsä ratkaisee, ketä hän äänestää...
Kristiina taitaa kyllä katsella Kokoomusta ruusunpunaisten silmälasien lävitse. Se toinen mainitsemani on kyllä tyypillisempi nykykokoomuslainen, sellainen joka kysyy joka käänteessä:
"-What's in it for me?"
Kokoomus voisi rehellisyyden nimissä omaksua tämän lauseen pysyväksi tunnuksekseen.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

myötäjuoksija

Joop. En usko Persujen kannatuksen lähtevän dramaattiseen laskuun, korkeintaan nousun vähän hidastuvan. Toisin kuin melko moni Hommalainen, en usko maahanmuuttokriittisten muodostavan sitä kuutta ja SMP:läisten paria prosenttia Persujen n. 8% kannatuksesta, vaan pikemminkin toisinpäin.

Nousua on kyllä tapahtunut, mutta uskoisin kyseessä olevan itse itseään ruokkiva voittajan vankkurit - ilmiö, eikä mikään mamukritiikin (netissä pörräävä aktivistijoukko) riemuvoitto. Mitä uskottavammaksi eli laajemmaksi puolueeksi Persut ovat nousseet, sitä todennäköisemmin potentiaalinen kannattaja on hypännyt kelkkaan. Tätä nuivaa potentiaaliahan kansasta löytyy, luultavasti johonkin 60% saakka.

Oman merkityksen vakuuttelu itselleen on mukavaa ja luonnollista, mutta pessimisti ei pety.

Nyt on käynyt niin, että Persut ovat nousseet ja nousevat edelleen nuivan kansanosan ääneksi. Miksi siis pyristellä liikkeestä irti? Eikö pikemminkin pitäisi panostaa Persujen nuivemmaksi muovaamiseen, kuten tähänkin asti? Halla-aho on nyt lakki kädessä osoittanut uskollisuuttaan Soinille - jos eduskuntavaaleissa H-a torjutaan, niin loikkaus mahd. JM-K:n tätä ennen valmiiksi perustamaan puolueeseen tapahtuu äänekkäästi ja välittömästi. Näin ainakin luulisin. Riskejä ei siis ole, pallo on Soinilla.

Koko EU-vaaleihin osallistuminen oli vielä Vieraskirja-aikakaudella enemmän tai vähemmän humoristinen heitto, joka muuttui yllättäen realistisemmaksi kunnallisvaalien äänivyöryn myötä. Senkin jälkeen hanketta pidettiin lähinnä julkisuustemppuna, jollaisena se on lunastanut odotukset aivan kohtalaisesti (vaikkakin itse vaaleihin pääseminen olisi ns. räjäyttänyt pankin).

JH-a:n osallistumattomuudella menetimme siis sen, että koko Suomi tuntisi nimen Halla-aho. Luultavasti tuo tilanne vain lykkääntyi kauemmas tulevaisuuteen. Poliittisesti emme menettäneet mitään, pikemminkin voitimme (Soini kiitollisuudenvelassa Jussille - saapa nähdä tuleeko vastakaikua).

Keskittämällä äänet Halla-ahon auktoriteetin avulla voidaan Sampo Terho saada ehkä Soinin vanavedessä Eurooppaan nuivimaan.
Homman nousu on ihanaa, luonnollista ja väistämätöntä!

http://sverigedemokraterna.se

Mika.H

Quote from: Timo Hellman on 27.04.2009, 18:39:49
Minua ei edes vituta - ja se on minun tuittupäisen luonteeni tuntien saavutus. Tokihan valmistauduin piirtämään punaisen viivan Jussin hyväksi.

Mietityttää vain, että pitääkö tässä nyt oikeasti jakaa tuo laukunpohjalle mielijohteesta ottamani pinkka Kiken mainoksia vai heittää paperinkeräykseen. Kike ei vakuuta mutta hän on piirin ehdokas, toisin kuin lempparini Terho.

ei hemmetti sentään. kike ON listoilla, mutta jussi ei sinne mahtunut?!

hitto mä vihaan politiikkaa! perkele!!!

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Mora

Itse olin hiukan pettynyt, mutta se pettymys on jo hälvennyt kun olen asioita järjenkanssa miettinyt. Tähän ketjuun on kyllä tullut sellaisia äbläwäbläkommentteja, että en tiedä haluanko assosioitua ollenkaan tähän porukkaan. Aikamonet Soinit on tässä ketjussa esitetty.

Pahinta tässä on se että kyseessä on julkinen foorumi. Voisitte ehkä vähän miettiä mitä tänne kirjoittelette, jos oikeasti tuette Hommaa, ettekä vaan seppolehtoile.

Kari Kinnunen

Eiköhän EU-Vaalit ole valtakunnallinen vaali. Voit äänestää Terhoa jos haluat.

IDA

Quote from: Kari Kinnunen on 27.04.2009, 12:33:36
Oma kakkosvaihtoehtoni oli Freddy mutta mutta. Kieltämättä Sampo Terho on salonkikelpoisempi.

No jaa. Väittäisin, että Freddy on salonkikelpoisempi Brysselissä ;)

Molemmat hyviä ehdokkaita kuitenkin. Tilanne on oikeastaan hyvä, koska meillä on runsauden pulaa ja äänet pitäisi keskittää, jos niitä keskitetään, vähintään kahdelle. Merkittävät vaalit ovat vasta kahden vuoden päästä ja silloin jokainen joutuu joka tapauksessa valitsemaan ehdokkaansa omasta vaalipiiristään.

Kristiina

Pitänee antaa väliaikatietoja täältä puoluetoimistosta. Täällä Hxv:n kanssa hymyt on maireimillaan ja onnitteluja satelee. Äsken kävi Vara-Soini onnittelemassa henkilökohtaisesti ja välitti myös puolueen johtaj.., johtajiston onnittelut. Puoluetoimisto-veljiltä on tullut paljon kiitosta ja tunnelma nousee tunti tunnilta.

Nyt harmittaa vielä enemmän, että Mäki-Ketelälle ei järjestetty varjokeräystä. Olisi ehdokas, jota äänestää.

Halla-aho saa olla niin lojaali Perussuomalaisille kuin haluaa, mutta nämä muutamat tänne kirjoittavat Perussuomalaiset antavat kyllä harvinaisen huonon kuvan koko puolueesta.

Vaikken edelleenkään mihinkään puolueeseen kuulu, niin täytyy sanoa että nämä kokoomuslaiset vasta heikon kuvan puolueestaan antavatkin :D

Mitkä ihmeen kokoomuslaiset? Olenko sanonut olevani sellainen? Itse asiassa, kuten sanoin aion äänestää Essayahia.

Timo Hellman

Quote from: Mika.H on 27.04.2009, 18:43:40

hitto mä vihaan politiikkaa! perkele!!!

Kikellä on tissit ja hän on maanläheinen, siinä se. Keksitkö muka myyvämmän konseptin?  ;D
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton

Valavalti

Quote from: June on 27.04.2009, 18:35:27
Hyvä päätös Jussilta ja kaikenlisäksi se ainoa oikea näissä olosuhteissa  :)
Ja nyt katseet vuoteen 2011 !

...tai vuoteen 2012 tai vuoteen... ?  :roll:

joniq

Ymmärrän hyvin Halla-ahon päätöksen. Hän on oikeasti hyvä ihminen joka tukee Persuja ja Soinia vaikka tämä teki melkoisen tempun. Minun näkökulmastani tilanne on selvä. Soini oli Juudas joka iski puukon mestarin selkään eikä näköjään kadu mitään. Tosin hän pistää tietenkin syyn muiden niskoille. Todella "kristillistä" käytöstä. Olen lukenut Terhon tekstejä ja pidän häntä hyvänä tyyppinä. Tuskin riittää siihen että häntä äänestäisin. Taidan vetää peiton korviin.

Aldaron

Quote from: Mika.H on 27.04.2009, 18:43:40

Nyt on kyllä pakko antaa tunnustusta erinomaisesta kiteytyksestä. Yritän tietysti suhtautua tilanteeseen rakentavasti, mutta jos väittäisin, että en oikeasti ajattele juuri noin, valehtelisin.  8)
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

gloaming

Quote from: myötäjuoksija on 27.04.2009, 18:40:56
Jos eduskuntavaaleissa H-a torjutaan, niin loikkaus mahd. JM-K:n tätä ennen valmiiksi perustamaan puolueeseen tapahtuu äänekkäästi ja välittömästi.

Toki, onhan aina mahdollista, että Soini kieltää kolmesti ennen kuin kukko laulaa.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

MMA

Ääni menee täältä Essayahille. Persuja en enää äänestä, enkä suosittele kenellekkään muullekkaan. Toivon ja uskon, että Kokoomuksen tai SDP:n riveistä jossain vaiheessa alkaa herätä kriittisyyttä maahanmuuttoon. Onhan sellaisia merkkejä jo näkyvissä. Mäki-Ketelää voin kyllä eduskuntavaaleissa äänestää (puolueesta riippumatta), jos hän sinne päättää lähteä :)

Halla-ahon ehdokkuus ja läpimeno näissä vaaleissa ei todellakaan olisi merkinnyt ovien sulkeutumista yhtään minnekkään. Päinvastoin, kaikki ovet olisivat olleen sen jälkeen avoinna.

hxv

Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 18:45:49

Mitkä ihmeen kokoomuslaiset? Olenko sanonut olevani sellainen? Itse asiassa, kuten sanoin aion äänestää Essayahia.

Mitkä ihmeen perussuomalaiset?

Kokoomuslaisista nostaisin erityisesti esiin nimimerkit Julkkikset ja Mika.H

Sibis

Duracellit poksahti ja potkuri pysähtyi :'(

Palaan entiseen puolueeseeni joka ei ole PS eikä KD.

"Vaiennut viulu" (Konsta Jylhä)
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

Kristiina

Quote from: hxv on 27.04.2009, 18:51:39

Jos et ole perussuomalainen, niin miksi agitoit/olet agitoinut täällä kuin paraskin perussuomalainen?

Aldaron

Kas kun minullekin oli jotenkin muodostunut se mielikuva, että kannatat Kokoomusta. Itse en kyllä aio Essayahia äänestää, mutta on pakko myöntää, että hänkin on paljon parempi vaihtoehto kuin kukaan Kokoomuksen ehdokkaista. Kristillisdemokraattien keskuudessa sentään löytyy vielä jonkin verran sosiaalista mielenlaatua ja yhteisöllisyyden arvostusta. Kokoomuksesta tuollaiset arvot ovat nykyisin jo aika kaukana. Oma ääneni kylläkin menee joko Itsenäisyyspuolueelle (ykkösvaihtoehto) tai Sampo Terholle (kakkosvaihtoehto).
- Pär Lagerkvist

- Henrik Tikkanen

hxv

Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 18:55:39

Jos et ole perussuomalainen, niin miksi agitoit/olet agitoinut täällä kuin paraskin perussuomalainen?

Koska näen sen ainoana realistisena mahdollisuutena vaikuttaa nykyistä mokutusta vastaan. Ei siinä sen suurempaa mystiikkaa ole.

Kari Kinnunen

Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 18:55:39

Äläpä huutele ellet tiedä. Tietääkseni ainoa joka on tässä ketjussa avoimesti tunnustanut olevansa PerSu olen minä.

Joten tehdäänkö niin ettei spekuloida toisten poliittisilla kannoilla.

Jokainen tunnustakoon väriä jos haluaa ja silloin kun haluaa.

Mika.H

Quote from: hxv on 27.04.2009, 18:51:39

ja sitten vielä ihmetellään miksi minulla ei ole aikaisemmin tullut mieleenikään äänestää perussuomalaisia ennen jussia... nyt kun tuli niin sekin oli sitten väärin?!

"hauska" vaan huomata, että perussuomalaisten puoluepolitiikka on VÄHINTÄÄKIn yhtä /ceestä kuin isojenkin puolueiden... ai niin nythän PS on ISO puolue kun sai viime vaaleissa hieman yli 5% äänistä...;)

Hippo

Minä näen tämän tilanteen aina vaan positiivisemmassa valossa. Soini saadaan täältä Suomesta nyt pois pariksi vuodeksi. Soini on asettanut itsensä tilanteeseen, jossa hän ei voi tätä edes enää estää. Tänä Soinin pakolaisaikana Persuissa voidaan saada aikaan muutos Jussimyönteisempään suuntaan. Tällä en edes tarkoita mitään puolueen valtausta vaan ne mokukriittiset voimat, joita jo nyt puolueessa on, saavat mahdollisuuden vaikuttaa linjaan ja esimerkiksi eduskuntavaalien ehdokasasetteluihin.

Monet näkevät Homman olevan menossa laskusuuntaan. Minä näen, että Homma nyt vain muuttaa luonnettaan ja kehittyy tilanteen mukaisesti.

pjentti

Tästä ketjusta (ja parista muustakin) saa sen kuvan että osalle porukasta on ehdoton itseisarvo äänestää Halla-ahon henkilöä eikä hänen ajamiaan asioita. Kukaan muu samoja asioita ajava ei kelpaa, ei millään. Reaaliteetti on vain se että Halla-aho ei ole ehdokkaana joten on vain valittava plan b. Miksi se ei sitten voi olla mokutuksen vastustus? Ei homma voi olla yhden miehen varassa!

Jussi Halla-aho

Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 18:02:56
Pelkkää itsepetosta hokea, että ei olisi pettynyt. Minä olen ainakin aivan sairaan pettynyt ja Halla-aho teki mielestäni tyhmän päätöksen. Mitään ei olisi menettänyt siinä että olisi mennyt mittauttamaan kannatuksen EU-vaaleissa, tuskin olisi kuitenkaan tullut valituksi.

Juu, en mitään. Vain poliittisen tulevaisuuteni.

Se on sentään pientä sen rinnalla, että valitsijayhdistykseen osallistuneet luopuivat kokonaisesta paperiarkista, postimerkistä ja kirjekuoresta. Mäki-Ketelä tosin leikkasi ja liimasi niitä papereita viikkokausia palkatta, mutta kuuletteko hänen ruikuttavan?

Ymmärrän täysin pettymyksen. Sitä en tosin ymmärrä, miksi minut halutaan jatkuvasti nähdä Homman keulakuvana, vaikka olen pettänyt ja puukottanut kannattajiani alusta lähtien. Milloin olemalla osallistumatta A-Talkiin. Milloin olemalla sairaana valtuuston kokouksen aikana. Milloin olemalla uhraamatta itseäni turhaan vaaleissa, joissa ei voi voittaa mitään. Ehdotan, Kristiina, että ryhdyt itse uudeksi keulakuvaksi ja teet asiat oikein.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

Valavalti

Quote from: Hippo on 27.04.2009, 19:04:03
Minä näen tämän tilanteen aina vaan positiivisemmassa valossa. Soini saadaan täältä Suomesta nyt pois pariksi vuodeksi. Soini on asettanut itsensä tilanteeseen, jossa hän ei voi tätä edes enää estää. Tänä Soinin pakolaisaikana Persuissa voidaan saada aikaan muutos Jussimyönteisempään suuntaan. Tällä en edes tarkoita mitään puolueen valtausta vaan ne mokukriittiset voimat, joita jo nyt puolueessa on saavat mahdollisuuden vaikuttaa linjaan ja esimerkiksi eduskuntavaalien ehdokasasetteluihin.

Monet näkevät Homman olevan menossa laskusuuntaan. Min näen, että Homma nyt vain muuttaa luonnettaan ja kehittyy tilanteen mukaisesti.

Melkoista optimismia. Homman koheesio on käsittääkseni maahanmuuttokriittisyydessä eikä perussuomalaisuudessa.