News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Suuri Tri. Halla-ahon eurovaalipäätostä koskeva keskitysketju

Started by markus, 27.04.2009, 10:29:17

Previous topic - Next topic

Mika.H

Quote from: Kazakstan on 27.04.2009, 16:42:00
Lisään tähän vielä sen, että oma arvostukseni Halla-ahon persoonaa kohtaan nousi tänään uusiin sfääreihin. Jussin yllätys osoitti, että olen itse ollut monessakin suhteessa väärässä ja jopa aika ennakkoluuloinen Jussia kohtaan. Kerrankin on kiva tuntea olleensa väärässä. :)

Jussi osoitti olevansa asialleen ja puolueelleen lojaali. Sääli, ettei häntä edes puolueen sisällä uskottu. Nostaa tietysti nyt arvostusta puolueensa sisällä ja seuraavassa puoluekokouksessa "saattaa" tulla johtopaikoille tungosta...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Aldaron

Quote from: SSampsa on 27.04.2009, 16:43:22
Jaahas... Että tämmöinen tapaus. No täytyy turvautua vaihtoehtoon numero 2 eli äänestän Itsenäisyyspuoluetta.

http://www.vapaansuomenliitto.fi/

Ymmärrän hyvin Jussin perustelut, mutta on pakko myöntää että saatan itsekin kallistua Itsenäisyyspuolueen kannalle.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

kaivanto

Ymmärrän Halla-ahon päätöksen ja arvostan suuresti sitä sekä Mikä-Pökäleen ynnä kaikkien nimiä keränneiden panosta. Olen kuitenkin pettynyt, ettei kansalaisaktiivisuus nyt saanut purkautumiskanavaa ja eduskuntapuolueet voivat uskotella, että mitään uutta kilpailijaa ei ole tulossa tulla jaolle 2011.

Jokainen saa tietysti äänestää ihan millä perusteella tahansa ja uskoa ihan mihin skenaarioihin tahansa. Tähänastisilla gallupeilla ja vanhoilla vaalituloksilla ei juuri ole todistusarvoa. Yllättävät käänteet ja median kampanjat voivat saada vielä kaikenlaista aikaan.

Jos sallitte, kampanjoisin kuitenkin ainakin näiden tosiasioina pitämieni asioiden puolesta:

- Äänestämättä jättäminen on kaikkein huonoin protesti (RKP:n äänestäminen ehkä toiseksi huonoin, helvete också, muistakaa äänikynnys, jota RKP ja sitä pienemmät eivät missään nimessä tule ylittämään)
- Europarlamentti on tärkeämpi paikka kuin Suomen eduskunta, myös Homman kannalta
- Soinin näkemys EU:sta ei ole kovin kypsä, edustajiksi tarvitaan pätevämpää väkeä.
- Euroopan islamisoitumista voi hidastaa vain sellainen EU:n perustuslaki, jossa sille asetetaan tehokkaat esteet. Siksikin änkyränationalismin korostaminen suhteessa EU:hun on minusta vain hyödyllisen idiotismin yksi muoto ja turhaa viivytystaistelua. Suomi ei pysty yksin pysäyttämään poliittista islamia yhdellä miinalaivalla. Siihenkin tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Kenenkään ehdokkaan agenda ei ole taatusti sama kuin minun olisi ollut. Halla-ahon suosituksesta huolimatta minulle henkilökohtaisesti seuraavaksi paras ehdokas on Risto Penttilä jo siitä yksinkertaisesta lojaalisuussyystä, että vuoden 1996 vaaleissa hän pyysi minut ehdokkaaksi ensimmäisissä eurovaaleissa.

MW

Quote from: Mika.H on 27.04.2009, 16:49:54

Jussi osoitti olevansa asialleen ja puolueelleen lojaali. Sääli, ettei häntä edes puolueen sisällä uskottu. Nostaa tietysti nyt arvostusta puolueensa sisällä ja seuraavassa puoluekokouksessa "saattaa" tulla johtopaikoille tungosta...

Voisihan sen noinkin tulkita, jos Jussi olisi persujen jäsen.

JPU

QuoteSinähän se omaa etuasi tavoittelet. Yrität epäonnistuneesti ohjailla mielipidettäni, että ITSE tienaamani rahat eivät kuuluisikaan minulle, vaan sinunkaltaisillesi. Se että haluaa pitää sen mitä on konkreettisesti ansainnut ei ole ahneutta, vaan se on ahneutta, että koittaa ottaa toiselta pois tämän itse ansaitsemat rahat.

En ole ottamassa mitään sinulta pois.Ehkä ymmärrät sen sitten kun äänestämäsi Kokoomus on roudannut maahan ne 1,8 miljoonaa multiosaajaa ja humanitääristä freerollaajaa.Minä vain kun en halua niitä tänne.Päätöksesi äänestää Kokoomusta on vahingollinen koko Suomelle,perustelet sitä sitten miten tahansa.
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Kari Kinnunen

Quote from: Aldaron on 27.04.2009, 16:51:39
Ymmärrän hyvin Jussin perustelut, mutta on pakko myöntää että saatan itsekin kallistua Itsenäisyyspuolueen kannalle.

Aivan vapaasti.

Itse PerSuna olen kyllä Hipon kanssa samoilla linjoilla että lähetetään Soini Brysseliin myhäilemään ja Sampo perään ettei Soini tee kovin pahoja bryssejä.

Mokutuksen kannalta on aivan sama ketä siellä Brysselissä on. Suomen mokutuspolitiikka päätetään kuitenkin vielä ihan Suomen eduskunnassa.

Mika.H

Quote from: kaivanto on 27.04.2009, 16:52:32

Jos sallitte, kampanjoisin kuitenkin ainakin näiden tosiasioina pitämieni asioiden puolesta:

- Äänestämättä jättäminen on kaikkein huonoin protesti (RKP:n äänestäminen ehkä toiseksi huonoin, helvete också, muistakaa äänikynnys, jota RKP ja sitä pienemmät eivät missään nimessä tule ylittämään)
- Europarlamentti on tärkeämpi paikka kuin Suomen eduskunta, myös Homman kannalta
- Soinin näkemys EU:sta ei ole kovin kypsä, edustajiksi tarvitaan pätevämpää väkeä.
- Euroopan islamisoitumista voi hidastaa vain sellainen EU:n perustuslaki, jossa sille asetetaan tehokkaat esteet. Siksikin änkyränationalismin korostaminen suhteessa EU:hun on minusta vain hyödyllisen idiotismin yksi muoto ja turhaa viivytystaistelua. Suomi ei pysty yksin pysäyttämään poliittista islamia yhdellä miinalaivalla. Siihenkin tarvitaan laajaa yhteistyötä.

Kenenkään ehdokkaan agenda ei ole taatusti sama kuin minun olisi ollut. Halla-ahon suosituksesta huolimatta minulle henkilökohtaisesti seuraavaksi paras ehdokas on Risto Penttilä.

saattaa olla, että ristoreippaalle minunkin ääneni menee. järkimies kaikin puolin ja potentiaalinen läpimenijä.

http://ristoejpenttila.fi/pages/millae-evaeillae-eurooppaan.php
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Eino P. Keravalta

1. Olen pettynyt.

2. Ymmärrän Halla-ahon päätöksen ja pidemmällä tähtäimellä pidän sitä viisaana.

Kun luin Jussin ilmoituksen jättää eurovaalit väliin, olin kieltämättä hyvinkin pettynyt. Näin hetiheti-ihmisenä olisin halunnut, että maahanmuuttokriitikot näyttävät voimaansa pikimmiten. Paradoksaalista tahi ei, olen kuitenkin Jussin kanssa samaa mieltä siitä, että Liikettä ei kannata hajottaa, sillä silloin hulluuden vastarinta hajoaa myös.

Olen joskus vuosien mittaan ihmetellyt sitä, miksi poliittiset liikkeet tuhlaavat potentiaalinsa keskinäiseen riitelyyn ja jakautumisiin. Jos oikein muistan niin joskus joissakin vaaleissa eläkeläisten puolueita oli peräti KOLME kappaletta. Ajattelin, että te halutessanne pyörittäisitte Suomen politiikkaa aivan miten haluaisitte, mutta koska olette jakautuneita ja riitelette keskenänne - sekä lisäksi kannatatte muitakin puolueita - ette saa mitään aikaan.

Niin nytkin. Toki olisi ollut mukava näyttää vallan kahvaan takertuneille fasisteille, mistä kana kusee, mutta tuo ilo olisi ollut lyhytaikainen, mikäli sillat PS:ään olisi poltettu. Jussi on ymmärtänyt aivan oikein, että tämä työ on pitkäjänteistä ja siinä tulee luopua lyhytaikaisista, egoa palvelevista voitoista pidemmän tähtäimen hyödyn edessä. Sillä niin tärkeä on Suomen tulevaisuus.

Muistettakoon myös, että Jussi mahdollisesti uhrasi hyväpalkkaisen euroedustajan toimen ja asetti Suomen pitkän tähtäimen edun itsensä edelle. Tässä mielessä Jussi nousi kerralla VALTIOMIESSARJAAN. Toistan: Jussi Halla-aho on nyt VALTIOMIESSARJASSA. Aivan toisesta puusta veistetty ukko kuin nämä oman egonsa niskalenkissä riutuvat ja marisevat tomppelit, kuten nyt vaikkapa Paavo Lipponen tai Tarja Halonen. Risuparta Tuomiojasta nyt puhumattakaan.

PS: kiitokset myös Juha Mäki-Ketelälle, joka teki MIEHEN työn!!! Ei Juha epäonnistunut. Hän tarjosi vaihtoehdon. Miten Jussi olisi voinut päättää vaihtoehtojen välillä, ellei vaihtoehtoja olisi? Juha on ollut meille erittäin tärkeä mies ja jatkossakin hän on oleva yksi iskunyrkkejämme! Kiitos vielä kerran, Juha!

Tästä me jatkamme!!!

HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Whatsername

Quote from: Julkkikset on 27.04.2009, 16:25:31
Quote from: Whatsername on 27.04.2009, 15:09:33
Oikeesti lopettakaa nyt ne itkupotkuraivarit. Tuntuu, etta suurin osa tanne kirjottaneista on about 12v.

Ne viestit mitä mä olen lukenut eivät ole itkupotkuraivareita. Kyse on nyt vaan päätöksen tekemisestä nykyisten tietojen perusteella.

Viestit, jossa porukka jattaa Homman ja kiroaa Halla-ahon ovat kyllakin mielestani itkupotkuraivareita. Mita kukaan voittaa silla, etta ruvetaan uhkailemaan, etta aanestetaankin sitten RKP:ta vaaleissa? Lapsellista ja naurettavaa. En sano, etta perussuomalaisia pitaisi aanestaa, mutta jotain rajaa tommoselle uhkailulle.

Kuten jo aikaisemmin sanoin monet ovat pettyneet tahan ratkaisuun (mina mukaan lukien). En silti koe tarvittavaksi ruveta taalla haukkumaan toisia tai uhkailemaan aanestamalla RKP:ta. Mielestani nyt jos koskaan pitaa pysya yhtenaisena, koska maahanmuuttokritiikki saattaa ottaa tassa paljon takapakkia.
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Jussi Halla-aho

Quote from: MW on 27.04.2009, 16:53:02

Äläs nyt tule häiritsemään tylsillä detaljeilla. Jossakin on pakko piillä se oma etu, jota kaikilla ratkaisuillani tavoittelen.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

capefear

Oma mielipiteeni takaoikealta. Kun sattumalta löysin scriptan -05, teki JHa:n tapa argumentoida niin syvän vaikutuksen, että äänestin häntä ensimmäisen kerran -07 vaaleissa, vaikka olin aiemmin äänestänyt aina kokoomuksen ehdokkaita (mm. muuatta Beniä). Kun läpipääsyä ei silloin tullut, niin pettymys oli kova. Tosin odotuksetkin olivat epärealistisia. Neljä vuotta seuraaviin vaaleihin tuntui aivan liian pitkältä ajalta. Oletin, että yleinen kiinnostus ja oma kiinnostukseni JHa:ta kohtaan laimenevat ennen seuraavia vaaleja. Päinvastoin kävi. Olen tällä hetkellä kiinnostuneempi maahanmuuttopolitiikasta, Hommasta ja JHa:sta maahanmuuttokriitikkona, kuin koskaan aiemmin.

Olen äänestänyt Halla-ahoa jo kahdesti ja olisin mieluusti äänestänyt kolmannenkin kerran ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Kannattajakortin allekirjoittaminen oli minulle itsestäänselvyys, vaikka oletin kaiken aikaa, että kortti päätyy joka tapauksessa Mäki-Ketelän saunan sytykkeeksi (joko Perussuomalaisten ehdokasasettelun muutoksen johdosta tai nyt realisoituneesta syystä, ettei JHa lähde ehdolle). Mielestäni korttien kerääminen oli joka tapauksessa hyvin arvokas ja konkreettinen tapa osoittaa, että JHa:n ajatuksilla on laaja kannatuspohja. JHa:n ja maahanmuuttokriittisten näkemysten tunnettavuutta se lisäsi varmasti. Allekirjoitin Mäki-Ketelän adressinkin, vaikken uskonut sillä olevan mitään vaikutusta eduskunnan äänestyskäyttäytymiseen.  

Siinä vaiheessa, kun alkoi näyttää varmalta, että Perussuomalaiset eivät aseta JHa:ta ehdokkaaksi edes "pelinpolitiikan" kautta viimemetreillä, ja että JHa olisi osallistumassa vaaleihin omalta listalta, minua alkoi todella huolestuttaa maahanmuuttokriittisyyden tulevaisuus. Maahanmuuttokriittisten ihmisten jakautuminen pysyvästi kahteen (tai useampaan) leiriin olisi ollut todellinen takaisku koko nykyisen politiikan/järjestelmän muuttamiselle. Osien summa olisi ollut varmasti vähemmän, kuin mihin nykytilanteessa on mahdollista päästä. Kuten JHa analysoi, niin maahanmuuttokriittisten ihmisten hajaannus on juuri se, mitä nykyisen politiikan kannattajat hartaimmin toivovat. JHa yksin tai uuden perustettavan puolueen ehdokkaana esim. eduskuntavaaleissa (ottaen huomioon ek-vaalimatematiikka) olisi ollut juuri sitä todellista marginaalia, johon meidät halutaan sysätä. JHa:n päätös vetäytyä ehdokkuudesta oli viisas ja mahdollistaa rivien kokoamisen entistä vahvemmiksi eduskuntavaaleja varten. Maahanmuuttopolitiikan suuntaa on mahdollista muuttaa vain riittävän suuren puolueen (yli 10 % kannatus) avulla (enkä tarkoita tällä vain Perussuomalaisia). Kaksi vuotta on lyhyt aika ja sitten vasta Suomen tulevaisuudesta päätetään. JHa:n päätös olla lähtemättä eurovaaleihin omalta listalta palauttaa jo hetkeksi menettämäni uskon siihen, että seuraavien eduskuntavaalien tuloksena nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta aiheutuva katastrofi kansakunnallemme pystytään ehkä välttämään.          

Niin ja kylmän rationaalisesti minusta äänten keskittäminen Sampo Terholle on järkevää ja edistää maahanmuuttokriittisyyttä todennäköisesti enemmän, kuin kehenkään muuhun satsaaminen. Sinänsä en tunne mitään sympatiaa Perussuomalaisten puoluetta tai sen johtajia kohtaan, mutta maan tulevaisuuden rinnalla sympatiapisteet ovat minulle merkityksettömiä. Ja takaisin takaoikealle...
"Sosialidemokraattisen ajattelun suurin vika on, että siinä ei keskitytä pohtimaan, miten keski- ja pienituloisen enemmistön elämästä saataisiin parempaa, vaan sitä, miten varakkaimman marginaalin elämästä voitaisiin tehdä huonompaa." - JHa

Hippo

Quote from: Mika.H on 27.04.2009, 16:59:12
saattaa olla, että ristoreippaalle minunkin ääneni menee. järkimies kaikin puolin ja potentiaalinen läpimenijä.

http://ristoejpenttila.fi/pages/millae-evaeillae-eurooppaan.php

Ei vaan ristoreipas käsittele maahanmuuttoteemaa mitenkään. Ei taida miestä moinen edes kiinnostaa?

Kari Kinnunen

Quote from: Julkkikset on 27.04.2009, 16:46:48
Sinähän se omaa etuasi tavoittelet. Yrität epäonnistuneesti ohjailla mielipidettäni, että ITSE tienaamani rahat eivät kuuluisikaan minulle, vaan sinunkaltaisillesi. Se että haluaa pitää sen mitä on konkreettisesti ansainnut ei ole ahneutta, vaan se on ahneutta, että koittaa ottaa toiselta pois tämän itse ansaitsemat rahat.

Et sitten ole kuullut sellaisesta asiasta kuin solidaarisuus ja sosiaalinen vastuuntunto?

Jos taasen viittaat maataloustukiin niin ne eivät ole tukea tuottajille vaan ne on olemassa osaltaan sitäkin varten että kaikilla olisi vara ostaa leipää ja jopa voita sen päälle.

Minusta maataloustuet voisi poistaa vaikka heti jos samalla poistettaisiin se tuki kaikilta mailta. Samoin kuin poistettaisiin Keskon ja Inexin kaltaiset elintarvike monopolit.

Hiukkasen kehottaisin tulemaan sieltä BB maailmasta lähemmäs tuulipukukansaa ja perehtymään Euroopan maatalouspolitiikkaan.

OlliH

Pettymys on katkera, mutta pitää katsoa asian hyviä puolia. Eurovaalit antavat tilaisuuden laajentaa Homman profiilia kattamaan muutkin ehdokkaat kuin Jussin. Eli kova Sampon kampanja nyt käyntiin, vaikka perujen äänestäminen kirvelisikin.

Mika.H

Quote from: Jussi Halla-aho on 27.04.2009, 17:00:50
Quote from: MW on 27.04.2009, 16:53:02

Äläs nyt tule häiritsemään tylsillä detaljeilla. Jossakin on pakko piillä se oma etu, jota kaikilla ratkaisuillani tavoittelen.

jottei tule nyt epäselvyyksiä niin en todellakaan usko, että SINÄ minnekään pyrit.

tarkoitus oli sanoa, että ns halla-aholaisten painoarvo puolueen sisällä nousi, kun et hajoittanutkaan puoluetta!

voi olla, että kirjoitin epäselvästi, mutta tällä hetkellä tuntuu kyllä siltä, etten ole ainoa...

Kristiina

Quote from: Aldaron on 27.04.2009, 15:58:16

Kannattaa tutustua Kokoomuksen ohjelmallisiin kannanottoihin ja ennen kaikkea tekoihin.
Tässä tilanteessa Kokoomuksen äänestäminen on "nuivalta" kannalta luultavasti järjettömin teko mitä ajatella saattaa.

Vasemmiston tai Keskustan äänestäminen on vielä järjettömämpää. Sieltä se pahin mokutus on tullut. Viime kunnallisvaaleissa Keskustalla oli jopa monikulttuurinen vaalijuhla.

Onhan Kokoomuksella sentään Ben.

Hippo

M.E

Quote from: Hippo on 27.04.2009, 17:08:01
Joko reino on nousemassa masennuksen alhosta? ??? ;)

en tiedä mutta kun reino nousee, niin se tapahtuu fenix linnun lailla!
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

Kazakstan

Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 17:06:21

Ai se Ben, joka äänesti Lex Thorsin puolesta ja joka pitää Halla-ahon kirjoittelua pöyristyttävänä?

JPU

QuoteOnhan Kokoomuksella sentään Ben.

Ja Benin olemassaolo vaikuttaa hänen puolueensa Kokoomuksen 1,8 miljoonan ulkomaisen halpatyöläisen politiikkaan miten?
"– Kun tänne tulee ihmisiä, joilla on erilaisia tapoja toimia, pukeutua ja puhua, he muuttavat meidän arkeamme. Muutoksen voi nähdä hyvänä tai huonona, mutta on järkevämpää nähdä se hyvänä, koska sille ei mitään mahda. Suomi ei voi umpioitua enää."

- Tiede-lehti, 9/2014

Kari Kinnunen

Quote from: Hippo on 27.04.2009, 17:01:35
Ei vaan ristoreipas käsittele maahanmuuttoteemaa mitenkään. Ei taida miestä moinen edes kiinnostaa?

Risto Reipas on suurpääoman käsikassara. Tokihan hän kannattaa maahanmuuttoa jolla saadaan luotua nöyrä halpatyövoimareservi.

Ristoa ei taatusti kiinnosta onko Pihtiputaan mummolla tulevaisuudessa varaan ostaa näkkileipää pullasta puhumattakaan.

Penttilän äänestäminen on tietenkin jokaisen oma arvovalinta.

hxv

Quote from: Kazakstan on 27.04.2009, 17:09:05
Quote from: Kristiina on 27.04.2009, 17:06:21

Ai se Ben, joka äänesti Lex Thorsin puolesta ja joka pitää Halla-ahon kirjoittelua pöyristyttävänä?

Ben on kyllä oppikirjamainen esimerkki kierosta politiikosta. Ammattimainen valehtelija. Lähes Kimmo Sasin tasoa.

Lettunen

Hallis ainoan järkevän päätöksen. Eduskunta on kuitenkin päätavoite.
"Minulle poloiselle pää on tuskin muuta varten tarkoitettu kuin voidakseni niistää nenäni.." -Antti Tykinvalaja  /Mikael Karvajalka

Tank U

Jussi teki oikein ja viisaasti.. :)

Onnea ja menestystä HOMMALLE ja Jussille!!!
Inter Arma Silent Leges

kertsu59

Quote from: Hippo on 27.04.2009, 12:18:59
En äänestä Sampo Terhoa enkä ketään muutakaan näissä vaaleissa.
Sama täällä V...u!!!
Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.

Kazakstan

Quote from: Julkkikset on 27.04.2009, 17:12:16
Quote from: vonBock on 27.04.2009, 16:57:58
QuoteSinähän se omaa etuasi tavoittelet. Yrität epäonnistuneesti ohjailla mielipidettäni, että ITSE tienaamani rahat eivät kuuluisikaan minulle, vaan sinunkaltaisillesi. Se että haluaa pitää sen mitä on konkreettisesti ansainnut ei ole ahneutta, vaan se on ahneutta, että koittaa ottaa toiselta pois tämän itse ansaitsemat rahat.

En ole ottamassa mitään sinulta pois.Ehkä ymmärrät sen sitten kun äänestämäsi Kokoomus on roudannut maahan ne 1,8 miljoonaa multiosaajaa ja humanitääristä freerollaajaa.Minä vain kun en halua niitä tänne.Päätöksesi äänestää Kokoomusta on vahingollinen koko Suomelle,perustelet sitä sitten miten tahansa.

Pienempi paha rahamääränä kuin Perussuomalaisten ajamat maataloustuet.

Tuota en usko hetkeäkään. Jos näin olisikin, niin miksi sitten pyörit täällä etkä jollakin Adam Smithin fanifoorumilla? Maahanmuutto ei siis olekaan ongelma?

JPU

QuoteEn ole ottamassa mitään sinulta pois.Ehkä ymmärrät sen sitten kun äänestämäsi Kokoomus on roudannut maahan ne 1,8 miljoonaa multiosaajaa ja humanitääristä freerollaajaa.Minä vain kun en halua niitä tänne.Päätöksesi äänestää Kokoomusta on vahingollinen koko Suomelle,perustelet sitä sitten miten tahansa.

QuotePienempi paha rahamääränä kuin Perussuomalaisten ajamat maataloustuet ja muut tulonsiirrot kaupunkilaisilta maalaisille.

Voi herranjestas sentään...

- Tiede-lehti, 9/2014

Mika.H

Quote from: Kari Kinnunen on 27.04.2009, 17:10:39
Quote from: Hippo on 27.04.2009, 17:01:35

Risto Reipas on suurpääoman käsikassara. Tokihan hän kannattaa maahanmuuttoa jolla saadaan luotua nöyrä halpatyövoimareservi.

Ristoa ei taatusti kiinnosta onko Pihtiputaan mummolla tulevaisuudessa varaan ostaa näkkileipää pullasta puhumattakaan.

Penttilän äänestäminen on tietenkin jokaisen oma arvovalinta.

AUTS!

Olipas harvinaisen tyhmästi sanottu!

No nyt loppui kohdaltani tämä poliittinen höpinä.

Soini teki tyhmästi.

Jussin teon ymmärrän.

kahteellaan mitä eteen tulee. Piste.

Jukka

Kannatan Sampo Terhoa EU-vaaleissa.

Tämä pääätös oli ehkä oikea. Luulen niin. Varma ei voi olla.

Hippo

Quote from: kertsu59 on 27.04.2009, 17:13:48
Quote from: Hippo on 27.04.2009, 12:18:59
En äänestä Sampo Terhoa enkä ketään muutakaan näissä vaaleissa.
Sama täällä V...u!!!

Huomaa, että olen kääntänyt takkini jo vuoripuolen ylöspäin. ;) :D