News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Timo soini johtaa presidentti kisaa...

Started by Keskipohojalainen, 28.09.2011, 16:36:14

Previous topic - Next topic

Rekka-Pena

Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 21:30:12
Quote from: schenker on 28.09.2011, 17:36:53
minun ääneni menee Soinille vaikka olen kriittinen mitä RKK:oon tulee.

Ei, ei ei. Ei Soinista presidenttiä. Soinista tehdään vuoden parin sisään pääministeri. Sille paikalle ei pääse presidentin linnasta.

Ai niin eka viesti Homma forumiin.  ;)

Tervetuloa Hommailemaan :) Ja olen samaa mieltä kanssasi, Soini ei nauhanleikkajana niin paljon saisi aikaan kuin esimerkiksi pääministerinä.

Sour-One

Quote from: Rekka-Pena on 28.09.2011, 21:35:32
Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 21:30:12
Quote from: schenker on 28.09.2011, 17:36:53
minun ääneni menee Soinille vaikka olen kriittinen mitä RKK:oon tulee.

Ei, ei ei. Ei Soinista presidenttiä. Soinista tehdään vuoden parin sisään pääministeri. Sille paikalle ei pääse presidentin linnasta.

Ai niin eka viesti Homma forumiin.  ;)

Tervetuloa Hommailemaan :) Ja olen samaa mieltä kanssasi, Soini ei nauhanleikkajana niin paljon saisi aikaan kuin esimerkiksi pääministerinä.

Esimerkki tältä päivältä... Miten presidentti olisi voinut estää kriisirahaston muutokset?

risto

Timo Soinin menestys nettikyselyssä ei ole minkäänlainen yllätys. Jos yllätystä haetaan, nollakastiin etukäteen tuomittu Paavo Väyrynen lienee sellainen. Yllätys siksi, että nettiäänet nähdäkseni kertovat jonkin verran nuorten aikuisten äänestyskäyttäytymisestä.

Tilanne tällä hetkellä (järjestetty äänimäärän mukaan):

Soinikin ilmoitti presidenttikisaan lähdöstä, kuka nyt on paras ehdokas?
1. Timo Soini 37% (1798 ääntä)
2. Paavo Väyrynen 27% (1289 ääntä)
3. Sauli Niinistö 26% (1276 ääntä)
4. Eva Biaudet tai Pekka Haavisto tai joku muu 6% (278 ääntä)
5. Paavo Lipponen 4% (203 ääntä)

Ääniä yhteensä: 4844

Lipposen sijoitus puolestaan ei ole mikään yllätys.
"JH-a:n ei suurmoskeijalle oli niin pitkä ja perusteellinen, että tyhmimmät luulivat sen olevan kyllä." -Faidros.

Ano Nyymi

Taidanpa sittenkin äänestää Soinia ekalla kierroksella. Toisellakin ehkä, jos hän siinä on vielä mukana...

Mutta ekalla satavarmasti, siinähän saa suvikset täpinöintiä  ;D

Sour-One

Quote from: risto on 28.09.2011, 21:49:43
Timo Soinin menestys nettikyselyssä ei ole minkäänlainen yllätys. Jos yllätystä haetaan, nollakastiin etukäteen tuomittu Paavo Väyrynen lienee sellainen. Yllätys siksi, että nettiäänet nähdäkseni kertovat jonkin verran nuorten aikuisten äänestyskäyttäytymisestä.

Itse uskoisin, että Soini asettui ehdokkaaksi, koska halusi näkyvyyttä puolueelle. Jos tuo gallup vastaa todellisuutta, niin olen enemmänkin kuin huolissani. PS:llä ei ole puoluejohtajan saappaisiin Soinin tilalle tarpeeksi vahvaa persoonaa, joka saa pidettyä voimakkaasti kasvaneen ja ehkä tästä syystä hieman hajanaisen puolueen pidettyä kurissa. Ja toisaalta olemaan riittävän isona vastavoimana muille puolueille. Tai pitämään PS:n kannatuksen nykyisissä lukemissa. Esimerkki... Saisiko esim. Jussi Niinistö pidettyä PS:n kannatuksen entisissä lukemissa? Tai Halla-aho, Saarakkala, Ruohonen-Lerner. Ei, ei mielestäni saisi. Heiltä puuttuu tarvittava karismaattisuus, sanavalmius, kyky reagoida esim. haastattelussa nopeasti siinä mittakaavassa kuin Soini. Eli ei, ei Soinia presidentiksi.

Lentomestari

Lipponen onkin ihan siellä mihin kuuluukin, ei todellakaan ole yllätys. Kunhan muutamalle lehdelle vielä öykkäröi, niin jää äänikynnyksen alapuolelle. Jh-a saa enemmän ääniä vaikka ei ole ehdokkaana. hihihi....

Kuli

Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 22:07:10
Quote from: risto on 28.09.2011, 21:49:43

Itse uskoisin, että Soini asettui ehdokkaaksi, koska halusi näkyvyyttä puolueelle. Jos tuo gallup vastaa todellisuutta, niin olen enemmänkin kuin huolissani. PS:llä ei ole puoluejohtajan saappaisiin Soinin tilalle tarpeeksi vahvaa persoonaa, joka saa pidettyä voimakkaasti kasvaneen ja ehkä tästä syystä hieman hajanaisen puolueen pidettyä kurissa. Ja toisaalta olemaan riittävän isona vastavoimana muille puolueille. Tai pitämään PS:n kannatuksen nykyisissä lukemissa. Esimerkki... Saisiko esim. Jussi Niinistö pidettyä PS:n kannatuksen entisissä lukemissa? Tai Halla-aho, Saarakkala, Ruohonen-Lerner. Ei, ei mielestäni saisi. Heiltä puuttuu tarvittava karismaattisuus, sanavalmius, kyky reagoida esim. haastattelussa nopeasti siinä mittakaavassa kuin Soini. Eli ei, ei Soinia presidentiksi.

Tismalleen noin sivistyneemmin ilmaistuna, kuin itse kykenisin. Soinin pitäisi olla pääministeri. Mutta toisaalta Soinilla saattaisi oikeasti olla pressana erittäin paljon sananvaltaa nimenomaan auktoriteettinsa ja karismansa ansiosta.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: Lahti-Saloranta on 28.09.2011, 17:55:08Suurin yllätys oli tuo Lipposen tulos. Pekka Haavisto on siis suositumpi Usarin lukijoiden parissa kuin Mooses.

Minua ei yllätä. Muistan Lipposen pääministeriajoilta, kuinka eräs demariystäväni kertoi kuulumisia jostain puoluekokouksesta. Hänen mukaansa "kaikki" olivat arvostelleet Lipposta ja tämän harjoittamaa politiikkaa. Sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta mihinkään. Ei-demarit jotka sympatiseeraavat vasemmistolaisia arvoja, tuskin näkevät Lipposta minään työväen edustajana. Soini sopinee heille paremmin. Lisäksi voi kai sanoa, että Lipponen ei ole mikään ystävällisen oloinen hahmo. Yksityiselämäkin on näyttänyt rumalta. 70-lukulaiset ammattipoliitikkohahmot eivät muutenkaan enää vetoa kehenkään.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Sour-One

Quote from: Kuli on 28.09.2011, 20:51:05
EIIIII! Mikäli Timosta tulee presidentti miten käy persujen? Riittääkö aika puheenjohtajan tehtäviin enää?? Itse äänestän Väyrystä ihan piruuttani, koska mikäli Pavesta tulee pressa on kepun johto perusteellisesti nolattu ja aiheesta. ;D

Siis presidentti puoluejohtajana? Mitä ihmettä?

Tomi

Quote from: vainukoira on 28.09.2011, 19:54:50
Quote from: Voitto-Taisto on 28.09.2011, 18:50:48
Soinin takana ei ole jonossa yhtäkään varteenotettavaa puoluejohtajaa Persuille, joka pystyisi pitämään kannatuksen nykyisellä tasolla tai lähelläkään sitä.

Aijaa. Minä kun luulin, että Soinia voi äänestää vain Uudellamaalla.
Vaalilause Soinin kamppanjaan: Timo Soinia voit äänestää koko Suomessa!

Kuli

Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 23:01:39
EIIIII! Mikäli Timosta tulee presidentti miten käy persujen? Riittääkö aika puheenjohtajan tehtäviin enää?? Itse äänestän Väyrystä ihan piruuttani, koska mikäli Pavesta tulee pressa on kepun johto perusteellisesti nolattu ja aiheesta. ;D

Tä, mitä? Nyt meni hilseen yli.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Sour-One

Quote from: Kuli on 28.09.2011, 23:18:52

Eli tarkoititko viestissäsi, että Soini toimisi presidenttinä ollessaan myäs perussuomalaisten puheenjohtajana?

Kuli

Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 23:21:12

Eli tarkoititko viestissäsi, että Soini toimisi presidenttinä ollessaan myäs perussuomalaisten puheenjohtajana?

Siis pahoin pelkään, että mikäli Soini olisi pressa ei hän voisi toimia täysipainoisesti puheenjohtajan roolissa. En sitten tiedä, että voiko olla samaan aikaan pressana ja puheenjohtajana. Joku viisaampi voisi valaista vähän.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Sour-One

Quote from: Kuli on 28.09.2011, 23:41:54
Quote from: Sour-One on 28.09.2011, 23:21:12

Siis pahoin pelkään, että mikäli Soini olisi pressa ei hän voisi toimia täysipainoisesti puheenjohtajan roolissa. En sitten tiedä, että voiko olla samaan aikaan pressana ja puheenjohtajana. Joku viisaampi voisi valaista vähän.

Tai siis ei ollenkaan! Eli presidentti ei voi todellakaan toimia puolueen puheenjohtajana.

Kuli

Quote from: minerva on 28.09.2011, 23:51:00

On perinne, että presidentiksi valittu luopuu puolueen jäsenyydestä.
Presidentin on tarkoitus edustaa koko kansaa eikä enää puoluettaan.

No tää oli oikeasti mulle ihan uus juttu.  :o
Kiitos kaikesta Rähmis.

MW

Quote from: Kuli on 28.09.2011, 23:52:02

No, Haloskahan on todistanut moisen taikauskon edistykselliseen tapaansa vääräksi.

Oami

Se on perinne, mutta ei mikään laki. Mutta kieltämättä yllättyisin, jos joku presidentiksi valittu sen perinteen rikkoisi.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Veikko

Quote from: LW on 28.09.2011, 17:38:01
Nettiäänestykset nyt ovat aina nettiäänestyksiä, eikä niitä kannata ottaa liian vakavasti. Toisekseen on huomattava, että vaikka Soinilla on realistinen mahdollisuus päästä toiselle kierrokselle, merkittävä osa suomalaisista äänestää hänen vastaehdokastaan nimenomaan äänestääkseen Soinia ja persuja vastaan (vrt. Ranska 2002). On hyvin epätodennäköistä, että Soinista tulisi presidentti. Toisestakin kierroksesta voi toki tulla tiukka, jos EU:n talouskriisin kanssa käy heikosti ja Soini pelaa korttinsa taitavasti.

Ihan tätä mieltä minäkin. Ja jatkossa Soini pelaa edelleen korttejaan taitavasti puolueen puheenjohtajana.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Kukko

Quote from: Keskipohojalainen on 28.09.2011, 16:36:14
Usarin nettiäänestyksen tulos tänään. Milloinkahan tää alkaa näkyä muissa medioissa
Tää nyt oli kai jonkin sortin loistavan kekseliästä huumoria vai miksi jollekin satunnaiselle nettikyselylle piti oikein oma ketju avata?
Sananvapautta ei nähdä Euroopan unionissa enää kansalaisten suojautumiskeinona hallintoa vastaan, vaan sen käyttäminen nähdään rikoksena, joka antaa viranomaisille aseet kansalaisten syyttämiseksi "vihapuheesta" tai jostakin tekaistusta "rasismista".
-J. Sakari Hankamäki

far angst

Haloska on tuonkin ylevän perinteen todella törkeällä tavalla rikkonut, ensimmäisenä presidenteistä.  Hän on puheilla ja teoilla ollut diktatorinen punapresidentti ja valehtelija, propagandisti ja erityisen leimallisesti julistaen homopresidentti.

Suomalainen presidentti hän ei ole ollut, kaikkea muuta.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

kaivanto

Quote from: MW on 29.09.2011, 00:09:10
Quote from: Kuli on 28.09.2011, 23:52:02

No, Haloskahan on todistanut moisen taikauskon edistykselliseen tapaansa vääräksi.

;D ;D ;D

Tardzan demarius ei todellakaan ole väljähtynyt presidenttiyden myötä. Ehkä TP onkin viimeisiä kunnon demareita, koska SDP:n johdosta niitä ei juuri löydy.

Jos Soinista tulisi presidentti tai hän muuten ymmärtäisi ajoissa poistua PS:n johdosta, en olisi huolissani osaavien joukkojen löytämisestä. Persuista ja persumielisistä löytyy jo nyt potentiaalia kaikille aloille. Jos virkamieskunta jossain ministeriössä alkaa hankalaksi, virkamiehiä voi aina vaihtaa.

Kunnes oikeat gallupit alkavat näyttää Saulille alle 40%:n kannatusta, kannatan edelleen Saulia puhtaasti toisen kierroksen välttämiseksi.

MoonShine

Quote from: Voitto-Taisto on 29.09.2011, 06:48:01
Persua löytyy monelle alalle, mutta kuka pannaan johtoon, oi Kaivanto?

En ole Kaivanto, mutta Saarakkalassa ja Niinistössä alkaa kyllä olemaan valtiomiesainesta ja uskottavuutta persupuoluejohtoon.

Parasta tässä on kun ylimielisenä kisaan lähteneen Mooseksen kannatus laahaa ja päiskä lipposka ei pääse lähellekään märkää untaan. Veteleeköhän jo marssikenkiä jalkaan?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Parasiittiö

Quote from: far angst on 29.09.2011, 06:40:22

Haloska on tuonkin ylevän perinteen todella törkeällä tavalla rikkonut, ensimmäisenä presidenteistä.  Hän on puheilla ja teoilla ollut diktatorinen punapresidentti ja valehtelija, propagandisti ja erityisen leimallisesti julistaen homopresidentti.

No jopas on taas demagogiaa.

Quote from: Voitto-Taisto on 29.09.2011, 06:48:01
Persua löytyy monelle alalle, mutta kuka pannaan johtoon, oi Kaivanto?

Jos se olisi sitten se Saarakkala? Kai niillä jokin kakkosmies on Soinille ainakin epävirallisesti tiedossa. Voihan Soini vaikka kuolla huomenna sydänkohtaukseen, salamurhaan, auto-onnettomuuteen tai mihin vaan.
Kansalaispalkka, perustulo tms. ois kiva.

guest8096

Jos Soinista tulee presidentti, niin perussuomalaisille löytyy uusi johtaja, sehän on varma. Miksi ei löytyisi? Ei kukaan ole niin korvaamaton.

Mutta miksi tuossa kyselyssä on Biaudetin ja Haaviston ja muiden kannatuslukemat samassa palkissa? Lasketaanko heidän saamat äänensä yhteen? Ovatko he yhtä aikaa presidenttinä? Onko etukäteen päätetty, ettei heitä kuitenkaan valita?

MoonShine

Quote from: Frida Hotell on 29.09.2011, 07:06:55
Jos Soinista tulee presidentti, niin perussuomalaisille löytyy uusi johtaja, sehän on varma. Miksi ei löytyisi? Ei kukaan ole niin korvaamaton.

Mutta miksi tuossa kyselyssä on Biaudetin ja Haaviston ja muiden kannatuslukemat samassa palkissa? Lasketaanko heidän saamat äänensä yhteen? Ovatko he yhtä aikaa presidenttinä? Onko etukäteen päätetty, ettei heitä kuitenkaan valita?

No mieti nyt vähän, on ihan sama missä marginaalipalkissa on biodeen ja jonkun haaviston kannatuslukemat.
Sinänsä on hyvä, että homoseksuaalien ja maailmanhalaajien äänet kerääntyy just sinne palkkiin, koska ne on sitten kaikki pois Mooseksen palkista.
Kiinan keisarin kaverilla ei ole mitään asiaa toiselle kierrokselle ja se on Mooseksen poliittisen syöksyn päätepysäkki.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

far angst

Quote from: Parasiittiö on 29.09.2011, 06:50:38
Quote from: far angst on 29.09.2011, 06:40:22

No jopas on taas demagogiaa.

Minusta tuo demagogia sisältyy Haloskan asioluetteloon kohdassa "valehtelija".  Mutta kiitos kuitenkin lisäyksestä.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

AstaTTT

Timo Soinilla on jo 38 prosenttia annetuista äänistä.  :D

Jouko

Quote from: Asta Tuominen on 29.09.2011, 18:13:50
Timo Soinilla on jo 38 prosenttia annetuista äänistä.  :D

Jos Soinista tulee seuraava pressa niin Sampo Terhosta tulee uusi puolueen puheenjohtaja. Tämä vaihtopesti on osoittautunut toimivaksi. Tietenkin se ratkaistaan puoluekokouksessa ja vaatii asianomaisen oman ilmoittautumisen ehdokkaaksi. Saarakkala on tietty Soinin oma perillinen. Ei hänkään huono vaihtoehto ole. Terho vain vaikuttaa jotenkin karismaattisemmalta mieheltä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

thinkingmind

Quote from: Ystävä on 28.09.2011, 19:28:37
Tuskin voittaa ja toivottavasti ei voita. Soinilla on vielä paljon tehtävää päivän politiikassa, siinä, missä presidentin työ on yli puoluerajojen luottamusta herättävän poliitikon eläkevirka. Joku Vistbacka tai Joutsenlahti sopisivat presidentiksi paremmin. Ehkä Sampo Terho reilun kolmenkymmenen vuoden päästä. Halla-aho tai Hirvisaari ei koskaan.

Minä olen jo päättänyt Paavo Väyrysen Schengen sekoilun jälkeen äänestää 100% varmasti Timo Soinia ensimmäisellä kierroksella ja äänestän 100% varmasti Timo Soinia myös toisella kierroksella kun hän sinne pääsee koska en halua katsella Kataisen hymyilevää naamaa kuinka hän hehkuttaa kuinka kokoomuksen linja sai suuren kannatuksen koska Niinistö voitti.

Niinistöä en voi äänestää myöskään koska hän on inflationisti ja inflaatio nykyisessä vapaakauppa tilanteessa tuhoaisi köyhät ja keskiluokan kun palkankorotuksiin ei ole varaa vapaakaupan,taloustilanteen ja euron liian korkean arvon takia.
Niinistö myös vei Lipposen kanssa suomen ilman kansanäänestystä euroon pettäen suomen kansalle ennen EU-kansanäänestystä tehdyt lupaukset.

Euro jäsenyys on tuhonnut suomen teollisuuden kilpailukykyä koko ajan joka on johtanut suuriin työpaikkojen menetyksiin ja lisäksi euron liian alhainen korkotaso on johtanut virhe-investointeihin asuntokeinottelussa ja kaikenlaisessa spekulaatiossa joista seurausta on suomenkin asuntokupla ja velkakupla.
Suomi ei ole lähellekään Kreikan ja Espanjan tasolla mutta silti euro on vienyt meitä huonoon suuntaan.

Jos Timo Soini tulee valituksi presidentiksi niin uskon että hän voi hyvin jatkaa perussuomalaisten henkisenä johtajana seuraavat 6 vuotta koska Tarja Halonen rikkoi presidenttien puolueettomuus perinteen häikäilemättömillä virkanimityksillään ja jatkuvalla demareiden suosimisella ja ohjasi suomen politiikkaa henkilökohtaisen kunnian tavoittelussaan masinoidessaan miinoista luopumisen päästäkseen haaveilemaansa YK-virkaan presidentin kauden jälkeen.
Timo Soinin ei tarvitse käyttäytyä lähellekään niin törkeästi kuin Halonen pitääkseen persut henkisesti ohjauksessaan.

Uskon että persuista löytyy tarpeeksi hyvä johtaja Soinin 6-vuoden presidenttikauden ajaksi olkoon se sitten Sampo Terho tai Hanna Mäntylä tai vaikka Saarakkala.

Kuvitelkaa Niinistön epäuskoinen hölmistynyt ilme tulosten selvittyä ja nauttikaa kun voitte katsella Kataisen naamaa kerrankin ilman typerää virnettä.

Presidentinvaalitappio opettaisi kokoomukselle että jos teet paskaa politiikkaa niin se kolahtaa omaan nilkkaan ennenpitkää.
Vaalitappio on ainoa tapa opettaa poliitikoille ja suomen eliitille yhtään mitään sillä jos kansa äänestää eliittiä niin sama poliittinen omahyväisyys ja hullut päätökset jatkuvat.

"Ongelma on se että suomen viranomaiset jakelevat turvapaikanhakijoille oleskelulupia kuin abit karkkia vaikka perusteita turvapaikan saamiseen ei ole.Kaikkiin näihin oleskelulupiin sisältyy lisäksi automaattisesti oikeus tuoda oleskeluluvan saaneen perhe suomeen suoraan sossun asiakkaaksi" -mä

MoonShine

Kokoomusta ja sosiaalipuoluetta on ihan pakko näpäyttää ja siksi Niinistön ja Mooseksen äänestäminen on käytännössä mahdotonta ja Soinia siis äänestetään eniten.