News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Ranskastako Bank Run alkaa (maanantaina)?

Started by MoonShine, 23.09.2011, 23:16:26

Previous topic - Next topic

MoonShine

Epäluottamus pankkeja kohtaan kasvaa Euroopassa. Joidenkin ulkomaalaisten yritysten kerrotaan jo vetäneen rahojaan pois ranskalaispankkien tileiltä. Valtioiden velkakriisi on nyt yhä lähempänä muuttua pankkikriisiksi Euroopassa.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/09/asiantuntija_valtioiden_talouskurimus_leviamassa_pankkikriisiksi_2897158.html?origin=rss

Société Générale on synkin esimerkki ranskalaispankkien nopeasta heikkenemisestä. Pankin osakekurssi on syöksynyt kahdessa kuukaudessa lähes 60 prosenttia.

http://yle.fi/uutiset/teemat/velkakriisi/2011/09/ranskassa_yritetaan_rauhoitella_pankkipaniikkia_2895690.html

Voihan se toki alkaa jostain muualtakin.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Emo

Karkka

Kannattaa se ainakin sen verran pitää Suomessakin käteistä, että itsensä tai perheensä ruokkii viikon ajan. En usko, että ainakaan tuota kauempaan Suomessa jouduttaisiin pankkien ovia säpittämään tai korttien käyttöä rajoittamaan. Jos niiden käyttöä yleensäkään rajoitettaisiin.

Itse näkisin kaikissa euromaissa olevan meneillään hiljainen Bank Run tälläkin hetkellä. Jatkuvat huonot uutiset saavat osan ihmisistä pitämään pientä pesämunaa juokseviin kuluihin. Näiden ihmisten osuus kasvaa jatkuvasti. Se vain tuntuu kasvavan sen verran hitaasti, että edes pankit eivät näe asiaa kovin hälyttävänä.

Asian voi nähdä näin. Oletko sinä kerännyt hieman käteistä varmuuden vuoksi, ja oletko kehoittanut läheisiäsi tekemään samoin? Itse en pyri lietsomaan paniikkia vaan olen ystävilleni sanonut, että kannattaa edes viikonlopun ryyppyrahat pitää tyynyn alla. Tosin yksikään ystävistäni ei ole ottanut neuvoa kuuleviin korvii.

En jaksa muutenkaan ihmisille paasata asiasta, sillä voinhan itsekin olla täysin väärässä asian suhteen. Omaan päähäni ei vain mahdu, että jos pankissa käyttötilillä on 2000 euroa, miksi tästä summasta ei voisi pitää 300 euroa käteisenä. Niin typerältä kuin se kuulostaakin, ei monilla ole edes 100 euroa käteisenä.

Noh toivotaan, että hötkyillään suotta.

Alfresco

Leijona78

Pätäkkää Evlissä. Ei voi kaatua.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

sivullinen.

Eric Cantonan Bank Run -päivä oli jo seitsemäs joulukuuta - siis viime vuonna.

http://www.youtube.com/watch?v=vc2NlRDIyIY

Saapa nähdä onko tänä vuonna osa II. Hetken se ihmiseltä vie että sopeutuu uuteen ajatukseen. Rahat pankista patjan alle, vaatii jo vuoden.
"Meistä ei olisi mikään sen suotavampaa kuin sivullisen esittämä marxilainen analyysimme arvostelu." (Lenin)