News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

valtakunnanpärkhele

Monet varmaan muistavat painokkaat:"Markkaa ei devalvoida", lausunnot tunteja ennen devalvointia vuonna 1991

J. Sarasvuo - Woketus on paitsi väärin, myös mielenvikaisuuden muoto.
Wokettajat eivät edistä asiaa, jonka moraalisessa oikeutuksessa he hurskastelullaan loisivat


Tytti Tuppurainen: "Jokainen suomalainen tuntee arjessaan, mitä sosialidemokratia on!"

Uuno Nuivanen

Quote from: Lasse on 21.01.2017, 17:11:09
Quote from: Herbert on 21.01.2017, 15:04:42
Kieltämättä on pakko ihailla sitä röyhkeyttä, jolla Berner ja Sipilä tätä projektia ajavat.

Chutzpah.

Heh, katselin äsken Gilad Atzmonin luentoa, jossa hän kertoi, että "Pogrom" on englanniksi "Enough is enough".

Kun kaikki on ryöstetty, lisää velkaa ei tipu ja ulosmittaaminen alkaa, amiksen keskenjättäneet pertti, ana ja make kavereineen laittavat essut päälle ja menevät kiltisti siivoamaan Bernerin ja Pöpilän kartanoita, perunankuorivellin voimin.

Voi olla, että heillä on silloin omat siivousvälineet mukana.

Uuno Nuivanen

Quote from: Kim Evil-666 on 21.01.2017, 17:07:54
Itse uskon, että tämä Bernerin kipparoima hanke on tiensä päässä. Annetaan nyt Persuille edes muutama säälipiste siitä, jos ryhdikkäästi seisovat edes tämän kepulaisen paskahankkeen torppaamisen takana. Tämä hanke on matuhulluuden jälkeen heti sijalla kaksi.

Orpo ei uskaltanut ainakaan tällä haavaa lähteä mukaan suhmurointiin, mikä ratkaissee asian. Soini olisi Siplän painostuksessa kääntänyt takkinsa nopeammin kuin kukaan ehtii sanoa 'mätky'.

Mutta Orpokin oli kovin epämääräinen, vaikka sanoikin, että kansa pitää saada takaisin autokaupoille. Ei hän vakuuttanut autonostajia...

Tabula Rasa

Quote from: Uuno Nuivanen on 21.01.2017, 19:36:10
Quote from: Lasse on 21.01.2017, 17:11:09
Quote from: Herbert on 21.01.2017, 15:04:42
Kieltämättä on pakko ihailla sitä röyhkeyttä, jolla Berner ja Sipilä tätä projektia ajavat.

Chutzpah.

Heh, katselin äsken Gilad Atzmonin luentoa, jossa hän kertoi, että "Pogrom" on englanniksi "Enough is enough".

Kun kaikki on ryöstetty, lisää velkaa ei tipu ja ulosmittaaminen alkaa, amiksen keskenjättäneet pertti, ana ja make kavereineen laittavat essut päälle ja menevät kiltisti siivoamaan Bernerin ja Pöpilän kartanoita, perunankuorivellin voimin.

Voi olla, että heillä on silloin kiväärit mukana.

Pitäähän sitä perunankuorimaveistä aina kantaa. Mitenkä muuten niitä perunankuoria saisi.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

porrasaa

Quote from: Herbert on 21.01.2017, 15:04:42

Liikenneverkkoyhtiön loppuosa myydään yksityisille sijoittajille.

Valtio toteuttaa tuntuvia leikkauksia kansalaisten etuihin verotulojen pienenemisen seurauksena.

Yksityinen liikenneverkkoyhtiö korottaa maksuja tuntuvasti ja poliitikot levittelevät käsiään kertoen, että mitään ei voida tehdä.

Näinhän tapahtui Carunan tapauksessa.
Taitavat keksiä silläkin omituisia nimiä näille yhtiöille jotta kansalle tulisi epäselväksi mitä kansalta ryöstettyä on myyty tai lahjoitettu.
Tässä ei kyseessä ole pelkästään rahastaminen vaan infran tuhoaminen, kun osa jättää autoilematta korotusten myötä. Ja nämä pitävät sitä hyvänä asiana, luontoa säästyy jne.

Kni

Quote from: valtakunnanpärkhele on 21.01.2017, 19:33:45
Monet varmaan muistavat painokkaat:"Markkaa ei devalvoida", lausunnot tunteja ennen devalvointia vuonna 1991

QuoteOrpo rauhoittelee autoverokohua: "Mitään muutoksia ei ole tulossa"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057573_uu.shtml

Jos olisin ostamassa autoa tänä tai ensi vuonna niin vaatisin sopimukseen ehdon kauppahinnan alentamisesta mikäli autojen hinta hallituksen toimesta alenisi.

Kuinkahan moni autokauppias suostuisi tuohon? Jos tuollaista suurempi ostajajoukko alkaisi vaatimaan niin siinä hallituksen uskottavuus joutuisi melkoiseen autokauppojen tekemään testiin.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Andy_81

Quote from: Kni on 21.01.2017, 20:21:59
Quote from: valtakunnanpärkhele on 21.01.2017, 19:33:45
Monet varmaan muistavat painokkaat:"Markkaa ei devalvoida", lausunnot tunteja ennen devalvointia vuonna 1991

QuoteOrpo rauhoittelee autoverokohua: "Mitään muutoksia ei ole tulossa"
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701212200057573_uu.shtml

Jos olisin ostamassa autoa tänä tai ensi vuonna niin vaatisin sopimukseen ehdon kauppahinnan alentamisesta mikäli autojen hinta hallituksen toimesta alenisi.

Kuinkahan moni autokauppias suostuisi tuohon? Jos tuollaista suurempi ostajajoukko alkaisi vaatimaan niin siinä hallituksen uskottavuus joutuisi melkoiseen autokauppojen tekemään testiin.

Nyt voisi olla jollain autoliikkeellä markkinan paikka. Jos lupaa että mahdollinen autoveron poisto tämän vuoden aikana korvataan täysimääräisenä auton ostajalle takaisin (tai vielä kovempi, tämän hallituskauden aikana kokonaan poistuisi).

Voisi olla että tässä liikkeessä oven saranoita tarvitsisi rasvata. Mikä liike uskaltaa pelata upporikasta tai rutiköyhää?  ;D





pjentti

En ole lukenut koko ketjua läpi, joten voi olla otettu esille jo aiemmin. Karjuvan työvoimapulan helpottamiseksi työssäkäyntialuettahan on pyritty laajentamaan. Esim. Aamulehden juttu huhtikuulta:
http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tamperelainen-voi-joutua-toihin-vaikka-forssaan-tyomatka-ajoa-40-000-kilometria-vuodessa-23592213/
Kirpasee kivasti jos laiska työnvieroksuja pakotetaan ajamaan tuo 40 000 vuodessa, ja peritään sitten vielä tiemaksut päälle. Taitaisi moni veltto vetelys ottaa mielummin karenssin.

Velmu


Koko tiemaksuhöpinän takana on vain ja ainoastaan liikenneväylien omistuksen yhtiöittäminen. Kun tämä on saatu läpi, on valtiolla taas 20 miljardin edestä myytävää ja väylien omistus ja niiden käyttömaksuilla rahastus saadaan siirtymään ulkomaisille sijoittajille. Berner kertoi loppuvuonna, että Suomella on liikenneväylissä 20 miljardin omaisuus. Höpinöillä autoverosta ja tiemaksuista saadaan tyhmä kansa harhautettua pois todellisesta motiivista.

Suomen kansallisomaisuuden lahjoittaminen ulkomaalaisille puolueiden toimesta saa tällä toimenpiteellä surullista jatkoa. Lahjoituslistalla ovat jo mm. sähkön siirtoverkot ja lannoiteteollisuus Siilinjärven fosfaattikaivoksineen. Ja valtionvelka se vaan paisuu vaikka koko valtion omaisuus alkaa olla hukattu.

ämpee

Quote from: Velmu on 22.01.2017, 11:02:21

Koko tiemaksuhöpinän takana on vain ja ainoastaan liikenneväylien omistuksen yhtiöittäminen. Kun tämä on saatu läpi, on valtiolla taas 20 miljardin edestä myytävää ja väylien omistus ja niiden käyttömaksuilla rahastus saadaan siirtymään ulkomaisille sijoittajille.

Tuo siellä kurkistelee taustalla.
Pahana esteenä koko hankkeelle on sen muodostamisen hinta, jota koitetaan peitellä järjenvastaisilla väitteillä.
Ei muka maksa kenellekään mitään, eikä kukaan tule jäämään paitsi, vaikka ainoa lähde rahoitukselle on tieliikenne.

Esimerkkinä:
Tähän mennessä olen ostanut silakkani suoraan kalastajalta, mutta nyt saapuu paikalle Berner kertomaan, että jatkossa ne samaiset silakat ostetaankin lähikaupasta, ja hinta minulle on edelleen sama, ja se tuttu kalastaja saa edelleenkin saman verran.
Millä se lähikauppa toimii ja mihin sitä tarvitaan ??
Tuohon kysymykseen Berner tuskin haluaa vastata.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."


Velmu


Valistunut arvaukseni siitä mitä tulee tapahtumaan.
Kokoomus ja Perussuomalaiset ovat saaneet "sovitusti" myönteistä julkisuutta, kun ovat torpanneet Bernerin esityksen. Autovero, bensavero ja kaikki muukin tullaan säilyttämään ennallaan, paitsi että liikenneväylät yhtiöitetään ja "myydään" eli käytännössä lahjoitetaan ulkomaisille sijoittajille.

Äänestäjät ovat tyytyväisiä ja Soini ja Orpo sankareita kun saivat torpattua Bernerin esityksen. Ja kansa ei älyä mitään tapahtuneesta.

JoKaGO

Vaatii todellakin näkijän kykyjä väittää, että autoilun verotus tulee kiristymään tulevaisuudessakin, ja/tai maksut lisääntyvät. Tehdään sitten millainen uudistus tahansa.  :facepalm:

Muutenhan olisi jo otettu ulkomaista velkaa nollakorolla liikenneverkon korjausvelan poistamiseksi, tai sitten vipattu siitä 8 mrd:n potista, joka vuosittain nyhdetään autoilijoilta. Tai laskettu liikkeelle korvamerkitty obligaatiolaina tai tehty ylimääräinen korvamerkitty "tiestön kunnostusvero".

Niinkuin täällä asia on ymmärretty heti alussa, välttämätöntä perusinfraa ollaan myymässä kasvottomille kapitalisteille, joille halutaan antaa verotusoikeus. Hyi saatana!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

porrasaa

Quote from: Velmu on 22.01.2017, 11:50:12
Ja kansa ei älyä mitään tapahtuneesta.
Älyää toki mutta ei siltä kysytä.

paksu

Quote from: JoKaGO on 22.01.2017, 12:30:53

Niinkuin täällä asia on ymmärretty heti alussa, välttämätöntä perusinfraa ollaan myymässä kasvottomille kapitalisteille, joille halutaan antaa verotusoikeus. Hyi saatana!

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, kuka on myymässä kasvotomalle kapitalistille? Ainakaan Bernerin selvityksessä ei moista löydy vaan uuden yhtiön omistajaksi ehdotetaan valtiota ja maakuntia.


On turhaa rakentaa muuria vihollisen suuntaan, kun "omat" tekevät suurempaa tuhoa.
- Hankala Tapaus

Impi Waara

Ollaankin nyt jännän äärellä eli perustettavissa maakunnissa ja niiden rahoituksessa. Ja maakuntakuvio on vahvasti sidoksissa Sote-kusetukseen. Tässä yhteydessä on mainittu säästöt, yksityinen sektori sekä valinnanvapaus. Kaikkihan muistaa mihin valinnanvapaus sähkön myyjän osalta johti. Yhtiöittäminen ensin ja sitten yksityistäminen, siihen tässä ollaan menossa vauhdilla.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Chew Bacca

Robottiautot ovat ihan satua. Tuleeko robottilumiaurat ja robottihinaajat kans? Tuleeko Käsivartta myöten lataustolpat roboteille? Anteeksi vain mutta robotit ovat unta, todellisuus on että nokivasarateknologiaa käytetään minun odotettavissa olevan elinaikani loppuun asti eli n 30 vuotta, eikä uuteen teknologiaan ole varaa kenelläkään täyteen neekeröidyllä planeetalla. Suomalainen jonottaa räntäsateessa dieselbussiin vielä kun viimeinenkin yksityisomisteinen henkilöauto on haettu omistajalta pois.

Miksi yhtiö? Miksi?

Laskentanuiva

Eritoten demareitten hiljaisuus asiassa kertoo jotain...demareista.
Onneksi puolueen verovastaava sentään jaksaa kirjoittaa Soinista ja kateudesta ..
Haloo!!!

Nyt asialla on yli 30mrdin euron kokonaisuus ja SDP höpöttää kateusveroista. Sille aiheellehan on oma ketjunsa.

Toivo KOKO asian hautaamisesta on persuista kiinni. Onneksi he ovat ilmoittaneet selväsanaisesti ettei käy.

Nyt otetaan sanasta miestä tjms.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Velmu

Quote from: paksu on 22.01.2017, 14:59:54
Quote from: JoKaGO on 22.01.2017, 12:30:53

Niinkuin täällä asia on ymmärretty heti alussa, välttämätöntä perusinfraa ollaan myymässä kasvottomille kapitalisteille, joille halutaan antaa verotusoikeus. Hyi saatana!

Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä, kuka on myymässä kasvotomalle kapitalistille? Ainakaan Bernerin selvityksessä ei moista löydy vaan uuden yhtiön omistajaksi ehdotetaan valtiota ja maakuntia.

Valtio ei tietenkään voi myydä omistamiaan liikenneväyliä suoraan sijoittajille, vaan siihen välille tarvitaan yhteiskunnan ALUKSI omistama yhtiö, jonka sitten on helppo tehdä näitä kauppoja vetoamalla valtion rahapulaan.

Uuno Nuivanen

Quote from: Laskentanuiva on 22.01.2017, 15:37:40
Eritoten demareitten hiljaisuus asiassa kertoo jotain...demareista.
Onneksi puolueen verovastaava sentään jaksaa kirjoittaa Soinista ja kateudesta ..
Haloo!!!

Nyt asialla on yli 30mrdin euron kokonaisuus ja SDP höpöttää kateusveroista. Sille aiheellehan on oma ketjunsa.

Toivo KOKO asian hautaamisesta on persuista kiinni. Onneksi he ovat ilmoittaneet selväsanaisesti ettei käy.

Nyt otetaan sanasta miestä tjms.

Soiniin en luota tippaakaan, mutta kun Orpokin mutisi vastaan jotain epämääräistä, niin ei se tällä kertaa mene sellaisenaan läpi. Vaan ollaanpa varuillaan.

HDRisto

Muistuttaa TV-sarjaa ja elokuvaa "Raid", blogista vuodelta 2003.

"Suomessa on EU-maiden toiseksi korkein työttömyys. Tuloerot kasvavat, pohjoismaista sosiaaliturvaa romutetaan. Kilpailukyvyn ja EU-direktiivien varjolla valtion omaisuutta yksityistetään. Postipalvelut lopetetaan syrjäkyliltä, koulut, kaupat ja terveydenhoito siirretään asutuskeskuksiin. Maaseutu autioituu ja kaupunkien ongelmalähiöt saavat uusia asukkaita. Pelastusarmeijan leipäjonot pitenevät. Sama kehityskulku etenee Euroopassa; ja vielä julmempana kehitysmaissa. Eikö kaikkialla maailmassa ihmisillä ole sama yksinkertainen toive: elää ihmisarvoista elämää? Merenrantatalot, ferrarit, uima-altaat ja rasvaimut ovat harvojen tarpeita. Mutta se maailma jossa me elämme on rakennettu jälkimmäisen vähemmistön ehdoilla. Siksi haluan tehdä tämän elokuvan.

Näin kirjoittaa Raidin ohjaaja ja toinen käsikirjoittaja Tapio Piirainen elokuvan saatesanoissaan."

"Raidin pääjuonena on Valtion Energia -nimisen yhtiön yksityistämiseen liittyvä kähmintä. Ostajaehdokkaita arvioi hallituksen laskuun seurapiirijulkkis, kreivi Nardi Dei, ja kuviossa on vahvasti mukana kansainvälinen liikemies Hollander. Tapio Piirainen kertoo, että tarina sai vaikutteita todellisesta tapauksesta, yrityksestä yksityistää Viron rautateitä, minkä taustalta löytyi juuri Raidissa kuvatut kytkennät. Oikeassa elämässä välikätenä oli sveitsiläinen konsulttiyhtiö ja lahjontaa esiintyi Viron pääministeriä myöten".

Ja karkkina ennustus:"Voiko poliisiin luottaa", Raid kysyy. Siinä kun rosvoon, Jansson vastaa".

http://hirvasnoro.blogspot.fi/search?q=sonera

Edit ja selvennys Raidin ja Janssonin sanailuun: Onhan meillä ollut melkoisia veikkosia jo ennen Aarniotakin, Raimo Majuri ja Pekka Erkkilä. Varsinkin Erkkilä poikansa kanssa ovat hmm.. nyt varovasti, kovan luokan tekijöitä.

Alaric

Berner ihmettelee hallituskumppanien hyökkäyksiä ja puolustelee yhtiöittämissuunnitelmia. Toiminnasta tulisi tehokkaampaa ja samalla rahamäärällä saataisiin enemmän.

Kuulostaa erittäin vakuuttavalta.

http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/Berner_enemman-60560 (22.1.2017)

QuoteAnne Berner puolustaa liikenneuudistusta: Samalla rahamäärällä saadaan enemmän

Liikenne- ja viestintäministerin mukaan maaseudun kurittaminen ei ole vaihtoehto.

– Päädyimme ehdottamaan liikenneverkon hallinnointiin valtionyhtiötä, sillä se lisäisi toiminnan tehokkuutta. Yhtiö pystyisi kehittämään liikenneverkkoa pitkäjänteisemmin kuin valtio, mikä tehostaisi väylänpitoa ja investointeja. Näin samalla rahamäärällä saataisiin enemmän, ja yhtiö voisi ottaa lainaa tarvittaessa, Anne Berner kirjoittaa blogissaan.


Ministeri huomauttaa myös, että myös ulkomainen liikenne saataisiin maksujen piiriin.

– Esittämämme uudistukset ovat sellaisia, joiden uskon pitävän Suomen liikenneverkon kansainvälisen kehityksen eturintamassa. Samalla voidaan vastata tiukkoihin päästötavoitteisiin, joihin on joka tapauksessa keksittävä ratkaisu yhtiöittämisestä huolimatta.


Berner harmittelee kaupungin ja maaseudun välille esitettyä vastakkainasettelua, jota on valmistelun aikana hänen mukaansa pyritty välttämään.

– Yksityisauto on monen kansalaisen ainoa mahdollinen liikkumismuoto. Syrjäseutujen todellinen ongelma on teiden rappeutuminen, jota uudistuksilla pyrimme torjumaan.

Ministerin mukaan keskimääräisesti suomalaisautoilijoiden kustannukset eivät nousisi nykyisestä, mutta yksilöllistä vaihtelua on paljon.

– Autoilijan pitää voida vaikuttaa kuluihinsa valinnoillaan. Meidän tehtävä on tukea tätä kehitystä ja huolehtia, että asetelma on kaikille oikeudenmukainen.

http://yle.fi/uutiset/3-9417384 (22.1.2017)

QuoteLiikenneministeri Berner hämmästelee hallituskumppanien hyökkäystä: "Yhdessä sovittiin selvityksen tekemisestä, koska rahat eivät riitä"

Liikenneministeri Anne Berner (kesk.) kertoo saaneensa hallituksen yhdessä sopiman toimeksiannon, jolla selvitettäisiin, miten liikenneverkkoa voitaisiin kehittää liiketaloudellisin perustein.

Liikenneministeri Anne Berner (kesk.) sanoo hämmästelevänsä hallituskumppaniensa viime päivinä tekemiä hyökkäyksiä. Väyläyhtiöselvitystä vetäneen liikenneministerin mukaan kaikki hallituspuolueet olivat sitä mieltä, että selvitys väylien yhtiöittämisestä kannattaa tehdä.


– Hallituksessa yhdessä sovittiin tämän selvityksen tekemisestä viime vuoden keväällä. Tuolloin todettiin, että nykyinen rahoitus ei riitä meidän väylien kehittämiseksi ja samalla todettiin, että emme pysty myöskään riittävästi tukemaan kilpailukykyä investoimalla meidän tieverkkoon, Berner sanoo.


– Silloin tehtävänantona oli nimenomaan pohtia, miten liikenneverkkoa voitaisiin kehittää liiketaloudellisin perustein. Siksi tämä selvitys on tehty.

Bernerin torstaina julkistama selvitys esittää valtion omistaman liikenneverkon yhtiöittämistä ja käyttäjämaksujen perimistä teiden käyttäjiltä. Vastaavasti autoiluun liittyvää verotusta kevennettäisiiin reippaasti.

Valtion omistamien väylien yhtiöittämistä koskevaa selvitysluonnosta on rökitetty kovin sanoin paitsi oppositiosta myös hallituksen sisältä. Perussuomalaisten puheenjohtaja, ulkoministeri Timo Soini kommentoi hanketta eilen lauantaina antamalla blogissaan hankkeelle kohteliaan täystyrmäyksen.

Valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) on puolestaan julkisuudessa kysellyt, miten väyläyhtiö toisi lisää rahaa tienpitoon. Orpo ehti jo eilen perätä hallitukseen myös parempia toimintatapoja.

Berner sanoo yllättyneensä hyökkäyksistä, koska hallituksessa oli yhteisesti sovittu, että kyseinen selvitysluonnos pannaan lausunnolle sidosryhmille. Samalla kuunneltaisiin kansalaisten mielipide. Varsinainen ministerin esitys asiasta tehtäisiin hallitukselle vasta tämän jälkeen.


– Kuullaan demokraatisen prosessin mukaisesti ja tehdään ministerin esitys vasta sitten.

Berner: Kriisipalaverista ei ole sovittu

Bernerin mukaan pääministeri Juha Sipilä päättää, millä kokoonpanolla ja milloin hallituksessa mahdollisesti seuraavaksi keskustellaan asioista.

– En ole tietoinen, että olisi sovittu tapaamisia.

Liikenneministerin mielestä poliittisen kommentoinnin aika olisi ollut vasta sovitun kuulemisen jälkeen.

– Tässä on toimittu toimeksiannon mukaisesti. Olen perustanut hankkeelle ohjausryhmän, jossa on myös valtiovarainministeriön edustaja, Berner sanoo.
Ei ota vieraat milloinkaan
kallista perintöänne.
Tulkoot hurttina aroiltaan!
Mahtuvat multaan tänne.

Vredesbyrd

Läpeensä oksettavaa irtopisteiden keräämiseen tähtäävää teatteria nyt hallituksen sisältä pöyristellä näitä salongeissa sovittuja länsimaisen tulevaisuuden arvoyhteisön kulmakivien muuraamista Suomen kohta entiseen kansalliseen hyvinvointivaltioon. Kunnallistason hallitusoppositiopersuilla on taas varmaan makoisat ajat olla toreilla päivystämässä, kun typerät prolekansalaiset tulevat näille kitisemään, miksi olette Bernerin ja kepuumuksen sätkynukkeja. Ehkä ne heittää patenttivastauksen jo SMP:n ajoilta, eli "ei me voida mitään kun meillä ei ole 101 kansanedustajaa" ja "äänestäjä, sinäkin Brutukseni!"
Psykoanalyyttisessä näkökulmassa aikuinen on ihminen, jolle ei tarvitse valehdella. Aikuinen kestää, jos hänelle sanotaan, miten asia on.

HDRisto

^"Läpeensä oksettavaa irtopisteiden keräämiseen tähtäävää teatteria nyt hallituksen sisältä pöyristellä"

Berner koettaa kepillä Sipilän (oikeasti Ahon) käskystä missä menee se kapinahengen raja. Näkeehän tuon jo siitä että Berner lupasi ettei ole politiikassa kuin tämän kerran (vastustus ja viha henkilöityy, ei satu puolueeseen koska testi, jatketaan kähmimistä samaan malliin). Soinikin sai ahneuttaan paikkansa ministerinä, mutta puolueena PS tyri kaiken, ollakseen "vaihtoehtona" enää yhtään mihinkään. 

porrasaa

Quote from: Laskentanuiva on 22.01.2017, 15:37:40
Eritoten demareitten hiljaisuus asiassa kertoo jotain...demareista.
Nyt asialla on yli 30mrdin euron kokonaisuus ja SDP höpöttää kateusveroista. Sille aiheellehan on oma ketjunsa.
Lisäveroja tulossa ja demarit höpöttää vastaan?  ;D

Tässä asiassa ovat hiljaa, jos ovat, en ole uutisia seuraillut, ehkä siksi että odottelevat kutsua hallitukseen mikäli soini sattuisi vaihtumaan ja persut alkaa noudattaan puheitaan ees jossain asiassa missä tapauksessa lähtisivät (myöhässä kannatuksensa kannalta) hallituksesta? Toisinsanottuna siis jaolle kuprusta - kutsua.

Laskentanuiva

^^

Ylen toimittaja olisi voinut kysyä sen tärkeimmän kysymyksen: "Ministeri Berner, miksi ette tulleet sovitusti suoraan a-talk lähetykseen torstaina?."

Siinä sitä taas vallan vahtikoira näytti kyntensä....


Lisäys. Demarit lienevät sen takia hiljaa että heille tämä yhtiöittäminen sopisi vallan mainiosti. Kokemustakin on.
"Monilla on asioihin vain yksi näkemys, vaikka kuinka sanotaan, että ollaan suvaitsevaisia." - Teemu Selänne
(HS 31.1.2017)

Tabula Rasa

Että vanhat autotko se oli suurin ongelma suomessa? Se voisi vaikka ratketa sillä että ihmisille mahdollistettaisiin työtä jolla auton voisi ostaa tai koulutusta jolla sellaista työtä saa. Mutta ilmeisesti sata miljoonaa pitää jakaa kavereille jotta saavat halpoja autoja ja ulkomaiset yritykset pääsevät kasvattamaan voittojaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''


Nuiva kansalainen

Onko minulta mennyt nyt jotain ohi? Eikö mahdollisen autoveron poisto vaikuta sekä vanhojen että uusien autojen arvoihin? Koska suurin osa ihmisistä vaihtaa autonsa toiseen käytettyyn autoon, niin silloinhan se väliraha pysyisi samana riippumatta mahdollisesta verosta. Sama tietysti uusien autojen kohdalla. Uuden auton ja mahdollisen vaihdokin arvo laskee samassa suhteessa, jolloin väliraha pysyisi edelleen samana. Eri asia on tietysti se, jos ostaa autonsa ilman vaihdokkia, jolloin säästetty raha jää käteen. Miksi siis lykätä auton vaihtoa mahdollisen veromuutoksen vuoksi?
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Impi Waara

Quote from: Uuno Nuivanen on 22.01.2017, 20:08:31
Yht'äkkiä ilmestyi sata miljoonaa jostain, vaikka (tie)rahat piti olla loppu.

No taas on millä mällätä, kun eläkeläisiltä, pienituloisilta, sairailta jne on säästöjen nimissä leikattu  :facepalm:
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!