News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Liikenneministeriö suunnittelee kaikkien autoilijoiden tiemaksua

Started by B52, 08.09.2011, 12:13:16

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Seurantalaitteiden käyttöönotto valtiojohdon kautta kertoo ainoastaan hulluudesta.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

P

Quote from: no future on 09.01.2017, 22:00:16
Eikös aika monissa uusissa autoissa ole käytössä jonkinlainen automaattihälytysjärjestelmä onnettomuuksien varalle? Ainakin suuressa ja vapaassa amerikassa? Muutenkin on kaikenlaista datankeräysjärjestelmää huoltoja yms varten. Eivät nämä ainakaan anonyymimpään suuntaan ole kehittymässä.

Nettivertailuista ja kännyköistä vielä sen verran, että tuskin monikaan hompanssi surfailee tor-verkon kautta, tai varoo käyttämästä omia tietojaan verkossa? Onhan se perseestä että esim. Facebook skannaa käytännössä koko puhelimen, mutta omassa käytössä olen toistaiseksi nähnyt hyödyt haittoja suuremmaksi.

Ei se automaattihälytysjärjestelmä tähän onlineurkintaan vertaudu. Se systeemi ei lähetä yhtään mitään, ennen kuin joko sen nappia painetaan onnettomuuden tapahduttua tai auton turvalaitteiden aktivoituminen aktivoi järjestelmän. Sitten se järjestelmä lähettää 112.seen auton sijaintitiedon.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Jalluvaari

Quote from: no future on 09.01.2017, 22:00:16
Eikös aika monissa uusissa autoissa ole käytössä jonkinlainen automaattihälytysjärjestelmä onnettomuuksien varalle? Ainakin suuressa ja vapaassa amerikassa? Muutenkin on kaikenlaista datankeräysjärjestelmää huoltoja yms varten. Eivät nämä ainakaan anonyymimpään suuntaan ole kehittymässä.

Nettivertailuista ja kännyköistä vielä sen verran, että tuskin monikaan hompanssi surfailee tor-verkon kautta, tai varoo käyttämästä omia tietojaan verkossa? Onhan se perseestä että esim. Facebook skannaa käytännössä koko puhelimen, mutta omassa käytössä olen toistaiseksi nähnyt hyödyt haittoja suuremmaksi.

Onstar järjestelmä jo kauan ollut käytössä ameriikassa. Ylen uutinen vuodelta 2010

http://yle.fi/uutiset/3-5539197

Kari Kinnunen

Quote from: no future on 09.01.2017, 22:00:16
Eikös aika monissa uusissa autoissa ole käytössä jonkinlainen automaattihälytysjärjestelmä onnettomuuksien varalle? Ainakin suuressa ja vapaassa amerikassa? Muutenkin on kaikenlaista datankeräysjärjestelmää huoltoja yms varten. Eivät nämä ainakaan anonyymimpään suuntaan ole kehittymässä.

Maantietamp... eikun henkilöautoista en osaa sanoa. Raskaassa kalustossa on systeemeitä joilla huoltoorganisaatio pystyy huolehtimaan määräaikaishuolloista ja jopa muuttamaan auton ohjelmointia etänä. Minusta hiukan hirvittävä  viritys.

Archaeopteryx

Jos minä olisin tuossa mustalaatikko-testissä ollut, olisin jo eilen tehnyt tutkintapyynnön poliisille yksilösuojan rikkomisesta laitetoimittajan taholta. Pelkkien sijaintitietojen perusteella saa tietoa hyvin paljon: kotiosoite, mökkiosoite (uutisissa ollut esimerkki), puhelinnumerot, omistukset/yritystiedot, verotiedot... Rikolliselle pelkästään tieto siitä, että henkilö ei ole kotona, voi olla arvokasta. Tavallisellakin ihmisellä on kotona omaisuutta ja vaikkapa metsästysaseita. Pienen seurannan jälkeen saadaan selville liikkumistapoja, poissaoloaikoja, käyttäytymismalleja.

Tiedotusvälineissä on ollut juttua, ettei esim. lomamatkalta kannata välttämättä laittaa facebookiin tai muuhun someen päivityksiä, koska vähemmän rehellisillä tyypeillä on tällöin tieto kodin olemisesta tyhjänä.

sr

Quote from: Archaeopteryx on 10.01.2017, 09:11:11
Jos minä olisin tuossa mustalaatikko-testissä ollut, olisin jo eilen tehnyt tutkintapyynnön poliisille yksilösuojan rikkomisesta laitetoimittajan taholta. Pelkkien sijaintitietojen perusteella saa tietoa hyvin paljon: kotiosoite, mökkiosoite (uutisissa ollut esimerkki), puhelinnumerot, omistukset/yritystiedot, verotiedot...

Siis tarkalleen miten auton sijaintitietojen perusteella saa tiedot omistuksista saati maksetuista veroista? Puhelinnumeron on perinteisesti saanut selville puhelinluettelosta. Oliko siis ennen kännykkäaikaa, kun taloihin meni kiinteät puhelinlinjat ja puhelinluettelosta sai etsittyä, että mikä oli kunkin puhelinnumero ja osoite, tässä hirvittävä yksityisyyden loukkaus?

Quote
Rikolliselle pelkästään tieto siitä, että henkilö ei ole kotona, voi olla arvokasta.

Enpä usko, että kellään on tarkoitus jakaa autojen paikantamistietoja etenkään online julkisesti. Mutta siis jos tälle linjalle lähdetään, niin sama pätee tietenkin kännykkään. Rikollisille tieto siitä, että henkilön X kännykkä on jossain muualla kuin kotona, on arvokasta tietoa. Tai siis tämä on arvokkaampaa kuin se autotieto siksi, että tämän tiedon avulla voi tsekata, ettei kotona ole ketään talossa asuvaa. Autotiedon avulla saa vain tiedon, että joku talouden ajokortillisista henkilöistä ei ole kotona, jos auto on jossain muualla. Ja tietenkin tämä on siinäkin mielessä triviaali tieto, että menemällä talon luokse, voi omin silmin nähdä, onko siinä auto pihassa vai ei, mikä murtovarkaan kannalta on suunnilleen yhtä arvokas tieto kuin se, että hän saa tiedon, että kyseinen auto on henkilön työpaikan pihassa.

Quote
Tavallisellakin ihmisellä on kotona omaisuutta ja vaikkapa metsästysaseita. Pienen seurannan jälkeen saadaan selville liikkumistapoja, poissaoloaikoja, käyttäytymismalleja.

Pienellä seurannalla saa ihan saman tiedon kerättyä katsomalla, onko auto pihassa. Ja jos on laiska, niin sinne voi pläntätä johonkin pusikkoon kameran, jonka kautta tätä seuraa. Ja siis tämä on mahdollista tehdä jo nyt, eikä vaadi mitään häkkeröintiä valtion tietojärjestelmiin, mihin tuskin millään tavallisella murtovarkaalla ei ole mitään kykyä.

Quote
Tiedotusvälineissä on ollut juttua, ettei esim. lomamatkalta kannata välttämättä laittaa facebookiin tai muuhun someen päivityksiä, koska vähemmän rehellisillä tyypeillä on tällöin tieto kodin olemisesta tyhjänä.

Ja silti ihmiset niin tekevät.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

Sydämistynyt

QuoteAsiantuntija epäilee: Lobbarit Bernerin tiehankkeen taustalla

Julkisia ict-hankkeita seurannut tuloksellisuustarkastuspäällikkö Teemu Kalijärvi Valtiontalouden tarkastusvirastosta näkee liikenteen satelliittipohjaisen seurannan riskialttiina. Liikenneministeri Anne Berner (kesk.) ajaa Suomeen tiemaksujärjestelmää, joka pohjaisi autoihin asennettaviin seurantalaitteisiin.

– Jos se saadaan pystyyn, varmasti tuolla kehitetään paljon keinoja, joilla paikannusjärjestelmän voi kiertää. Ja mikäli samalla harvennetaan katsastusvälejä, sekin kontrolli heikkenee, Kalijärvi pohtii.

Hänen mukaansa projekti vaatiikin tarkkaa riskianalyysiä.

– Ja mistä nämä ajatukset ovat tulleet? On tässä varmasti eräiden firmojen lobbausta ollut taustalla.

Yleisemmin Kalijärvi muistuttaa, että julkisia ict-hankintoja tehtäessä pitäisi pohtia järjestelmien käyttötarkoitusta sen sijaan, että hankitaan teknologiaa sen itsensä vuoksi.

– Kyse on kuitenkin yleisemmästä toiminnan kehittämisestä. Pitäisi miettiä, mitä tietojärjestelmä siinä palapelissä tarkoittaa.


Mikäli suunnitelma satelliittipohjaisesta seurannasta toteutuu, se olisi laajuudessaan varsin poikkeuksellinen. Valtakunnanlaajuiset, koko autokantaa koskevat ratkaisut ovat nimittäin maailmassa vähintäänkin harvinaisia.

– Käytännössä kaikki konkreettisesti toimivat järjestelmät liittyvät raskaaseen kalustoon. Pienimuotoisemmista kokeiluista en osaa sanoa, kertoo liikenteen turvallisuusvirasto Trafin tietojohtaja Juha Kenraali.

Esimerkiksi Saksassa käytössä on raskaan liikenteen satelliittipohjainen seuranta. Sen käyttöönottovaiheessa oli kuitenkin runsaasti vaikeuksia, ja hanke viivästyi aikataulustaan, kertoo VTT raportissaan.

Maan henkilöautoliikenteessä rahat kerätään muulla tavoin.


Saksan kaltaista järjestelmää on aiemmin suunniteltu myös Hollantiin, mutta sen toteutusta ovat viivyttäneet järjestelmän monimutkaisuuden, luotettavuuden ja kustannussyiden sekä yksityisyyden suojaan liittyvät kysymykset.

Kenraali ei kuitenkaan pidä mahdollisesti toteutettavaa ict-projektia mitenkään erityisen ongelmallisena.

– Tässä on aika paljon viitteitä siitä, että vaikka liikenteen määrää lisättäisiin, asia ei hankaloituisi kovin paljoa. Totta kai volyymit pitää ottaa huomioon, hän korostaa.


http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/asiantuntija-epailee-lobbarit-bernerin-tiehankkeen-taustalla/748397/

jahve



P

Quote from: sr on 10.01.2017, 10:38:15

Quote
Rikolliselle pelkästään tieto siitä, että henkilö ei ole kotona, voi olla arvokasta.

Enpä usko, että kellään on tarkoitus jakaa autojen paikantamistietoja etenkään online julkisesti. Mutta siis jos tälle linjalle lähdetään, niin sama pätee tietenkin kännykkään. Rikollisille tieto siitä, että henkilön X kännykkä on jossain muualla kuin kotona, on arvokasta tietoa. Tai siis tämä on arvokkaampaa kuin se autotieto siksi, että tämän tiedon avulla voi tsekata, ettei kotona ole ketään talossa asuvaa. Autotiedon avulla saa vain tiedon, että joku talouden ajokortillisista henkilöistä ei ole kotona, jos auto on jossain muualla. Ja tietenkin tämä on siinäkin mielessä triviaali tieto, että menemällä talon luokse, voi omin silmin nähdä, onko siinä auto pihassa vai ei, mikä murtovarkaan kannalta on suunnilleen yhtä arvokas tieto kuin se, että hän saa tiedon, että kyseinen auto on henkilön työpaikan pihassa.

Quote
Tavallisellakin ihmisellä on kotona omaisuutta ja vaikkapa metsästysaseita. Pienen seurannan jälkeen saadaan selville liikkumistapoja, poissaoloaikoja, käyttäytymismalleja.

Pienellä seurannalla saa ihan saman tiedon kerättyä katsomalla, onko auto pihassa. Ja jos on laiska, niin sinne voi pläntätä johonkin pusikkoon kameran, jonka kautta tätä seuraa. Ja siis tämä on mahdollista tehdä jo nyt, eikä vaadi mitään häkkeröintiä valtion tietojärjestelmiin, mihin tuskin millään tavallisella murtovarkaalla ei ole mitään kykyä.

Ei tuo nyt ihan noin mene. Kyllä se rosmolle paljon arvokkaampi ja luotettavampi tieto on, että auto on sillä hetkellä mökin pihasssa 80 km päässä. Ja netistä näkee, kun se alkaa taas liikkua...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Impi Waara

Stalkkaaminen puskissa on niin lääst siison; sataa, on vilu, kahvi termarissa jäähtyy ja kaikkea ei niin mukavaa. Itseään kunnioittava kämppiä putsaava joukkio ei sellaista harrasta. Ei ainakaan silloin, kun stalkata voi kohdetta siistinä sisätyönä ja kahvikin on tuoretta.

Puolison stalkkaaminen toki helpottuisi. Samalla voisi somessa jakaa tietoja, mihin lurjus ajelee ja missä sen vosu asuu.

Jälkikasvuakin voisi kätevästi seurata. "Ajoit ylinopeutta! Ei mökille aja rajoitusten mukaan noin nopeasti!"
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Ari-Lee

Quote from: jahve on 10.01.2017, 14:34:35
Quote from: Sydämistynyt on 10.01.2017, 10:47:55
QuoteAsiantuntija epäilee: Lobbarit Bernerin tiehankkeen taustalla


http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/asiantuntija-epailee-lobbarit-bernerin-tiehankkeen-taustalla/748397/

Lobbarit ovat siis soluttautuneet liikenneministeriön neukkareihin :- )

Mitäpäs kirjoitinkaan aiemmin:
http://hommaforum.org/index.php/topic,57553.msg2511764.html#msg2511764

Sipilä itse on lobbari pääministerin virassa.

QuotePääministeri Sipilä lobbasi bisnestä Intiassa - lapset omistavat jättidiilin saanutta yritystä
Tiistai 10.1.2017

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701102200051346_uu.shtml
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Tabula Rasa

Suomalainen kateus = on jääty housut kintussa kiinni sisäpiirisäännösten, lain, jääviyden tms rikkomisesta ja sitten aletaan itkemään kuinka rikoksen uhrit ovat kateellisia. Kateuttahan se vaan on kun yhdet veivaa valtion rahat lähipiirilleen ja bisneskavereilleen kansalaisten turhaan odotellessa minimitoimeentulon takaavaa työtä jonka eteen ei ole tehty pariin vuosikymmeneen muuta kuin maksimaalista tuhoa paikkaamalla työvoimapulaa kyvyttömillä ja haluttomilla terrorismi ja rikoskierteeseen kaikesta kuppauksesta huolimatta valuvista maantuhoojien työkaluista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

sr

Quote from: P on 10.01.2017, 15:01:38
Ei tuo nyt ihan noin mene. Kyllä se rosmolle paljon arvokkaampi ja luotettavampi tieto on, että auto on sillä hetkellä mökin pihasssa 80 km päässä. Ja netistä näkee, kun se alkaa taas liikkua...

Siis tarkalleen mihin tämä nyt perustuu, että tarkoituksena olisi rakentaa järjestelmä, jossa jokaiseen autoon pantaisiin laatikko, jolla se ilmoittaisi sijaintinsa, joka olisi sitten kaikkien nähtävissä netissä? Onko joku ehdottanut tällaisen rakentamista? Jos ei, niin kyse on samanlaisesta foliohattuilusta kuin siinä, että puhelinoperaattorit panisivat nettiin kaikkien puhelinnumeroiden paikat näkyviin. Tässä ei muuten auttaisi prepaiditkään, kun se oma numero on kuitenkin pitänyt kertoa ainakin niille, joiden toivoo pystyvän itselleen soittavan. Jos numeron paikannus olisi netissä näkyvissä, niin kuka tahansa, joka tietäisi numerosi, saisi tietää, missä olet.

Tai jos lähtökohta on se, että rikolliset kuitenkin hakkeroivat autojen paikannustiedot, vaikkeivät ne olisikaan julkisia, niin jälleen sama pätee tuohon yllä olevaan. Ja kun ottaa huomioon, että puhelinnumeron joutuu ilmoittamaan milloin minnekin, niin olettaen kaikkeen kykenevät hakkerit, niin he tietäisivät sinun numerosi, vaikka minkälaisia prepaidejä käyttäisit.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg
Faith = Pretending to know things you don't know

nimetönkeskustelija

Quote from: sr on 10.01.2017, 18:16:12
Quote from: P on 10.01.2017, 15:01:38
Ei tuo nyt ihan noin mene. Kyllä se rosmolle paljon arvokkaampi ja luotettavampi tieto on, että auto on sillä hetkellä mökin pihasssa 80 km päässä. Ja netistä näkee, kun se alkaa taas liikkua...

Siis tarkalleen mihin tämä nyt perustuu, että tarkoituksena olisi rakentaa järjestelmä, jossa jokaiseen autoon pantaisiin laatikko, jolla se ilmoittaisi sijaintinsa, joka olisi sitten kaikkien nähtävissä netissä? Onko joku ehdottanut tällaisen rakentamista? Jos ei, niin kyse on samanlaisesta foliohattuilusta kuin siinä, että puhelinoperaattorit panisivat nettiin kaikkien puhelinnumeroiden paikat näkyviin. Tässä ei muuten auttaisi prepaiditkään, kun se oma numero on kuitenkin pitänyt kertoa ainakin niille, joiden toivoo pystyvän itselleen soittavan. Jos numeron paikannus olisi netissä näkyvissä, niin kuka tahansa, joka tietäisi numerosi, saisi tietää, missä olet.

Tai jos lähtökohta on se, että rikolliset kuitenkin hakkeroivat autojen paikannustiedot, vaikkeivät ne olisikaan julkisia, niin jälleen sama pätee tuohon yllä olevaan. Ja kun ottaa huomioon, että puhelinnumeron joutuu ilmoittamaan milloin minnekin, niin olettaen kaikkeen kykenevät hakkerit, niin he tietäisivät sinun numerosi, vaikka minkälaisia prepaidejä käyttäisit.

Nyt kokeilussa olevaan järjestelmään oli jo joku tekniikan YO (opiskelija) murtautunut. Autot identifioitiin 6-numeroisella luvulla. Aiton sijaintitiedot sai sillä suoraan haltuunsa palvelusta. Mikä loistava tilaisuus rikollisille järjestää softa, joka seuraa kaikkia näitä autoja ja antaa vinkin siitä missä isäntäperhe on pitkällä lomamatkalla esim 500 km päässä kotoa. Sitten ei muuta kun läpikäymään vinkattuja taloja.

Nyt jos rakennetaan raskas salaus ja järjestelmän pitää  yhtä aikaa pyörittää miljoonaa autoa, niin voi kuvitella sen sekasotkun mikä siitä seuraa.
Eikö jokaiselle tullut jos selväksi että kommunismi ei ole koskaan toiminut missään? Mistä näitä uusmarxisteja oikeen sikiää?

no future

Niin miten se sekasotku tai järjestelmä on juuri autojen kohdalla raskaampi tai salaus huonompi kuin miljoonien puhelinliittymien tapauksessa? Tätä tässä nyt on kyselty sivukaupalla.

Uuno Nuivanen

Miksi sr ja  no future olette tuon vakoilu- ja rahastusjärjestelmän noin kiihkeitä kannattajia? Oma lehmä ojassa?   ???

mannym

Berner haluaa luoda järjestelmän.
1. Jolla ei ole mitään oikeaa virkaa.
2. Josta ei ole mitään hyötyä.
3. Joka ei säästä rahaa.
4. Joka lisää turhia virkoja.
5. Joka ei paranna tiestön ylläpitoa.
6. Joka ei vähennä autoilijoiden kustannuksia.
7. Joka ei auta ongelmiin mutta on "ratkaisu" "ongelmiin".
8. On unelma ihmisille jotka haluavat entistä enemmän yhteiskunnan suorittamaa kontrollia. (holhousta)

Työnnetään järjestelmä Bernerin ja sitä haluavien hanuriin, lisätään tiestön ylläpitoon käytettäviä rahoja, kyllä se aiheuttaa leikkaustarvetta muualla, paska tsägä.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

Tabula Rasa

Quote from: no future on 10.01.2017, 19:07:12
Niin miten se sekasotku tai järjestelmä on juuri autojen kohdalla raskaampi tai salaus huonompi kuin miljoonien puhelinliittymien tapauksessa? Tätä tässä nyt on kyselty sivukaupalla.

Ja siihen on vastattu sivutolkulla ettei kännykän mukana kantaminen ole pakollista. Tuon vekottimen sensijaan on.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

no future

Se auto ei edelleenkään identifioi itseään kehenkään henkilöön, eikä sen auton "mukana kantaminen" ole foliopipon kiristäessä riittävästi yhtään sen pakollisempaa kuin puhelimenkaan.

Tabula Rasa

Quote from: no future on 10.01.2017, 19:18:31
Se auto ei edelleenkään identifioi itseään kehenkään henkilöön, eikä sen auton "mukana kantaminen" ole foliopipon kiristäessä riittävästi yhtään sen pakollisempaa kuin puhelimenkaan.

Kerro toki miten pääset töihin ilman autoa jos lähin bussi kulkee väärään aikaan 10km päästä ohi? Vai meinasitko että syrjäseudun ihmisten ei tarvitse tämän uudistuksen jälkeen käydä töissä? Ilman kännykkää on mielellään. Ei tarvitse olla aina tavoitettavissa. Ja autothan on identifioitu moneen tapaan. Rekisterinumeron perusteella saat soitettua palvelunumerosta tiedot. Rosvo joka seuraa jonkun lähtöä pihasta näkee että tämä poistuu x kauas. Jne. Ei rosvo tee nimitiedolla mitään vaan sillä että asukas on poistunut kauemmas kotoaan ja että talo on tyhjä ryöstettäväksi. Mutta ehkäpä tämä on järjestäytyneellä rikollisuudella tarkoituskin. Suomalaisten omaisuuden ryöstäminen. Ainakin ovat hyvin aloittaneet kampanjansa jos se on tarkoitus.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Impi Waara

Meille myydään jälleen kerran jotain sellaista mitä me emme tarvitse. Meille ei myytäisi, jos jokin taho ei saisi siitä isosti fyrkkaa. Kaikki liirumlaarum, johon turhake on kääritty, on pelkää satuilua.

Se, että olen erittäin huolestunut yksityisyyden suojastani, johtuu siitä, että yksityisyyden suojaa on kaiken aikaa kavennettu. Miksi? Kukaan ei tee mitään ilman syytä. Joten mikä on syy tämän "loistavan" idean takana?
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Hornsmith

Joo, ei pysty lähtee näihin mukaan. On jonkinverran reissuja joihin otan mukaan prepaidilla varustetun konventionaalisen kännykän, enkä kuljeta mitään älylaitteita mukana, saati että käyttäisin luotto- tai bonuskortteja. Yleensä on toki älypuhelin mukana ja korttipelitkin käy. Vapaalla ihmisellä pitää olla vapaus astua laatikosta ulos ja liikkua ilman mitään ylimääräisiä tarkkailusysteemejä. Kaikenmaailman kameroita ja muita kyyläimiä on ihan tarpeeksi ympäriinsä. Ja vielä että tästä tulisi kansalaiselle kustannuksia, ehei.. työntäkää päättelijät vaan ne nuuskintaboksit perseeseenne. Kansanedustajille voisi laittaa nilkkapannat jotta kansalaiset saisi seurata missä ovat työaikaan itseään imettämässä.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

Tabula Rasa

Quote from: Hornsmith on 10.01.2017, 19:49:39
Joo, ei pysty lähtee näihin mukaan. On jonkinverran reissuja joihin otan mukaan prepaidilla varustetun konventionaalisen kännykän, enkä kuljeta mitään älylaitteita mukana, saati että käyttäisin luotto- tai bonuskortteja. Yleensä on toki älypuhelin mukana ja korttipelitkin käy. Vapaalla ihmisellä pitää olla vapaus astua laatikosta ulos ja liikkua ilman mitään ylimääräisiä tarkkailusysteemejä. Kaikenmaailman kameroita ja muita kyyläimiä on ihan tarpeeksi ympäriinsä. Ja vielä että tästä tulisi kansalaiselle kustannuksia, ehei.. työntäkää päättelijät vaan ne nuuskintaboksit perseeseenne. Kansanedustajille voisi laittaa nilkkapannat jotta kansalaiset saisi seurata missä ovat työaikaan itseään imettämässä.

Kaulapannat parhaaseen korealaisleffatyyliin. Ja kaukosäätimet äänestäjille.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Uuno Nuivanen

QuoteBernerin "liikennepommi" pamahtaa ensi viikolla – Ministeriö: Valtion varat eivät riitä, muutoksia tulossa auto- ja ajoneuvoveroon
...
– Nykymuodossaan väylät ovat budjetin kuluerä, joka kilpailee valtion muiden välttämättömien menojen kanssa. Jos emme tee nykytilaan mitään muutosta, korjausvelka kasvaa, uudet liikennehankkeet jäävät toteuttamatta ja kykymme saada EU-rahoitusta Suomen väyläinvestointeja varten heikkenee entisestään, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner.

Yhtiö rahoittaisi toimintaansa muun muassa liikenneverkon käytöstä kerättävillä maksuilla. Liikenteen käyttäjien kokonaisrasitus ei kuitenkaan kasvaisi, koska samalla nykyisiä liikenteen veroja (mm. autovero, ajoneuvovero) alennettaisiin. ...

Varat eivät riitä - kokonaisrasitus ei kasva. :roll: VMP!



http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005040617.html

RP

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.01.2017, 13:15:35
Varat eivät riitä - kokonaisrasitus ei kasva. :roll: VMP!


Tämä on tätä EU.kirjanpitoa. Siirretään asiat (valtion)kirjanpidon ulkopuolelle. Verotus (joiltain osin) voi jopa keventyä, kun veroluonteisia rahankeräämistoimenpiteitä yksityistetään. Ne eivät ole enää "veroja" vaan esimerkiksi "käyttömaksuja", jotka mielellään kerää vielä jokin yritysmuotiseksi kääritty organisaatio.

Vaiheessa kaksi sitten tämä yksityistetty verokonttorin sivutoimipiste voidaan myydä ulkomaille ja myynnistä saadut rahat esittää valtion tuloina.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Faidros.

81 000 prätkää poistettiin liikenteestä 2016. Vero ei taatusti tuota mitään, päinvastoin. Konkurssiaalto pyyhkii yli koko alan.
www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4887

Edit, Tää livahtikin väärään ketjuun. :-[
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Kulttuurirealisti

Quote from: Uuno Nuivanen on 11.01.2017, 13:15:35
QuoteBernerin "liikennepommi" pamahtaa ensi viikolla – Ministeriö: Valtion varat eivät riitä, muutoksia tulossa auto- ja ajoneuvoveroon
...
– Nykymuodossaan väylät ovat budjetin kuluerä, joka kilpailee valtion muiden välttämättömien menojen kanssa. Jos emme tee nykytilaan mitään muutosta, korjausvelka kasvaa, uudet liikennehankkeet jäävät toteuttamatta ja kykymme saada EU-rahoitusta Suomen väyläinvestointeja varten heikkenee entisestään, kertoo liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner...

Paitsi että osa niistä menoista on paljon vähemmän välttämättömiä kuin liikenteen investoinnit. Mamu-menot ja kehitysapu vaikka esimerkkinä. Ja liikenteestähän kerätään 8 miljardia veroja, ja siihen laitetaan miljardi. Bernerin matematiikka on poliittista luonteeltaan.

Tuo "kykymme saada EU-rahoitusta" on itselle outo kommentti myös. Miten niin?
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

SamHo

Quote from: Faidros. on 11.01.2017, 13:30:38
81 000 prätkää poistettiin liikenteestä 2016. Vero ei taatusti tuota mitään, päinvastoin. Konkurssiaalto pyyhkii yli koko alan.
www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/4887

Mitä vähemmin moottoripyöriä sen parempi. Kerrankin vero, josta voi iloita  8)

Uuno Nuivanen

Quote from: RP on 11.01.2017, 13:27:29
Quote from: Uuno Nuivanen on 11.01.2017, 13:15:35
Varat eivät riitä - kokonaisrasitus ei kasva. :roll: VMP!


Tämä on tätä EU.kirjanpitoa. Siirretään asiat (valtion)kirjanpidon ulkopuolelle. Verotus (joiltain osin) voi jopa keventyä, kun veroluonteisia rahankeräämistoimenpiteitä yksityistetään. Ne eivät ole enää "veroja" vaan esimerkiksi "käyttömaksuja", jotka mielellään kerää vielä jokin yritysmuotiseksi kääritty organisaatio.

Vaiheessa kaksi sitten tämä yksityistetty verokonttorin sivutoimipiste voidaan myydä ulkomaille ja myynnistä saadut rahat esittää valtion tuloina.

Lainarahan saannin kannalta julkisen sektorin osuus BKT:sta näyttää todella pahalta ollen luokkaa 60%. Siksi hallituksella on kiinnostusta naamioida selviä julkisia palveluja yksityisiksi, vaikka rahvas maksaisikin enemmän - who cares.