News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-09-02 STT: Astrid Thors sai Fredrika Runeberg -palkinnon

Started by nevahood, 02.09.2011, 14:46:20

Previous topic - Next topic

Farrow

Quote from: MoonShine on 04.09.2011, 04:47:57
Quote from: Farrow on 04.09.2011, 03:41:01
Viihtymisestään vois vaikka kysyä henkilöltä itseltään...

Sen sijaan jos suomalainen on heittämässä toista suomalaista pois maasta, niin.. noh, omapa on häpeänsä. Eipä siitä enempiä.

Onko asteroidi thors suomalainen ja suomalaisten arvojen kannattaja?

Kyllä. Astrid Thors on suomalainen, Helsingissä syntynyt.
Mitkä on "suomalaiset arvot"? Voitko puhua kaikkien suomalaisten puolesta tossa asiassa?

Thorsia on aikoinaan äänestänyt osa Suomen kansasta. Kaikkiko heistä olisit valmis lähettämään pois maastamme?

Selvä.
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

MoonShine

Jokainen puhukoon omasta puolestaan, niin on hyvä.
Minä en ainakaan ala puhumaan esim. päivi tai paavo lipposen, haaviston, biodeen, sinnetännemäen, toivolan, turskan, halosen, batmanin, junkkerin, tuomiojan, pia-nora kaupin tai ahtisaaren puolesta.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

Farrow

Quote from: MoonShine on 04.09.2011, 05:08:40
Jokainen puhukoon omasta puolestaan, niin on hyvä.
Minä en ainakaan ala puhumaan esim. päivi tai paavo lipposen, haaviston, biodeen, sinnetännemäen, toivolan, turskan, halosen, batmanin, junkkerin, tuomiojan, pia-nora kaupin tai ahtisaaren puolesta.

Jep, niin on hyvä. :)
Jätetään kuitenkin ne "tuommoset pois Suomesta!!!!1" -tyyppiset heitot vähemmälle.

En minäkään Thorsista erityisemmin välitä, enkä puolueestaan.
Halusin vaan vähän tarttua tohon asiaan, että suomalainen on heittämässä toivottamassa toista suomalaista pois maastamme vain koska se on "väärää mieltä" asioista...

Edit: OK, pieni editointi MoonShinen toivomuksesta
"To be nobody but yourself in a world which is doing its best day and night to make you like everybody else means to fight the hardest battle which any human being can fight and never stop fighting." - e.e.cummings

MoonShine

Lukisitkos tarkemmin.
En ole heittämässä turskaa mihinkään, vaan toivotan hänet sellaiseen maailmankolkkaan missä tuntee olonsa paremmaksi kaikenmaailman negridisen rodun edustajien seassa.

http://www.youtube.com/watch?v=NRpPpOJiku8
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Leso

Quote from: Farrow on 04.09.2011, 05:15:34
Halusin vaan vähän tarttua tohon asiaan, että suomalainen on heittämässä toivottamassa toista suomalaista pois maastamme vain koska se on "väärää mieltä" asioista...
Nihil novi sub sole.  ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ovidius
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Farrow

Quote from: Leso on 04.09.2011, 05:36:15
Quote from: Farrow on 04.09.2011, 05:15:34
Nihil novi sub sole.  ;)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ovidius

Nimenomaan. Ei mitään uutta auringon alla. ;)
Ihan peruskauraa. Asteroidi sinne missä pippuri kasvaa yms. yms. yms.

Hmm, Ovidiuksesta tuli mieleen että vois lukea vähän Kafkaa vaihteeks. Gregor Samsa.

Ammadeus

Quote from: Farrow on 04.09.2011, 05:03:28

Sen sijaan jos suomalainen on heittämässä toista suomalaista pois maasta, niin.. noh, omapa on häpeänsä. Eipä siitä enempiä.

Kyllä. Astrid Thors on suomalainen, Helsingissä syntynyt.
Mitkä on "suomalaiset arvot"? Voitko puhua kaikkien suomalaisten puolesta tossa asiassa?

Thorsia on aikoinaan äänestänyt osa Suomen kansasta. Kaikkiko heistä olisit valmis lähettämään pois maastamme?

Selvä.
Otto Ville Kuusinen oli myös Suomalainen,kannatti myös omia Suomalaisia arvojaan
tukijoitakin hänellä oli monia.
Thors ja Otto,kumpi lie tehnyt enemmän pysyvää vahinkoa Suomelle?

Jouko

Onko suomenkielisen mahdollista saada kyseistä palkintoa vai onko tämä jokin ruotsinkielisten sisäpiirijuttu? Kyllä mokuttajia on enemmän enemmistössä.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Eldritch

Quote from: PMH on 03.09.2011, 13:03:19
Quote from: Eino P. Keravalta on 03.09.2011, 10:52:59
Muistanko oikein, että on olemassa sanonta: "Valehtelee kuin ruuneperi"?

Siinä tapauksessa palkinto meni aivan oikeaan osoitteeseen.

Muistaakseni(?) kyseinen lause kuuluu "Puhuu kuin ruuneperi", anteeksi nippelitietous.

Kyllä, sanonta kuuluu "puhua/paasata ku Ruuneperi", ei valehdella.

Olisi Ruuneperi muuten kauhusta kankeana nähdessään, millaiselle jengille hänen mukaansa nimettyjä palkintoja jaetaan.

menninkäinen

Quote from: nevahood on 02.09.2011, 14:46:20
Onnittelut Astridille!

QuoteAstrid Thors sai Fredrika Runeberg -palkinnon
12:43 STT

Palkinto myönnettiin perjantaina Thorsille hänen monivuotisesta työstään muun muassa inhimillisyyden puolustajana.

http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/astrid-thors-sai-fredrika-runeberg-palkinnon/699636

Sitten tämä palkinto meni väärälle henkilölle. Onko se inhimillistä tuoda näin umpirasistiseen maahan pakolaisia aivan järjetön määrää kerralla. Sitten saamme lehdestä lukea miten näitä pakolaisia nimitellään neekereiksi ym. alentavilla nimillä. Jotkut jopa joutuvat kohtaamaan väkivaltaa esim. ihonvärinsä tai kulttuurinsa takia. Siinäpä meille inhimillisyyden puolustaja.. :facepalm:

Lahti-Saloranta

Eikös se Astrid tyttönen ole vielä alaihäinen ainakin näin alaikäisten turvapaikan hakioiden potretteihin verrattuna. Ei kai se Astrin ole juksannut valintaraatia ilmoittamalla ikänsä todellista suuremmaksi.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

jupeli

Jos minulta olisit kysynyt, olisin vastannut, että hän on pakkoruotsittaja ja pakkomokuttaja paholaiselle pikkusormensa antanut pahimmasta päästä.
No. Kun et kysynyt, niin en vastannut.

Oami

Oikeusvaltion periaatteisiin nyt kuuluu se, että keltään ei riistetä synnyinmaansa kansalaisuutta, ja toisaalta minkään maan kansalaista ei karkoteta pois omasta maastaan. (Jälkimmäiseen toki liittyy sitten se, että on oltava hyvinkin tarkkana siitä, kelle niitä kansalaisuuksia jaetaan; mutta se ei ole relevantti pohdinta Thorsin osalta.) Jos joku haluaa lainsäädäntöä muuttaa tältä osin niin voisi sanoa ihan suoraan.

En nyt vakavasti usko, että joku olisi oikeasti Thorsia maasta pois potkimassa, mutta otetaan tämä nyt silti näin varmuuden vuoksi. Vaikka nyt Farrow kiitettävällä kärsivällisyydellä samaa jo yrittikin selittää.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Ammadeus

Ei tietenkään,tämä kaikki on hyvin huumoripitoista kirjoittelua.Todellisuudessa voisin hyvin kutsua Astridin kahville tai auttaa häntä jotenkin.

JoKaGO

Palstatoveri Farrowilta taisi nyt mennä ns. herne nenään.

Quote from: Ammadeus on 04.09.2011, 00:56:01
Quote from: Asta Tuominen on 03.09.2011, 23:10:55
Luin otsikon, enkä halua lukea ketjua.
Minun mielestäni Astrid Thorsille voitaisiin kerätä kansalaiskeräyksellä lentolippu hänen valitsemaansa maahan.

Hän ei kuulu tänne. Hän on suomalaisvastainen ja kuuluu sinne, missä tuntee olonsa kotoisaksi. Veikkaan jotain Afrikan maata.
Kustannan matkan itse,jos on takeet ettei palaa...

Tässä Astan "ei kuulu tänne" pointti on se, että voitaisiin kustantaa hänelle matka paikkaan, jossa hänen on parempi olla kuin rasistisessa Suomessa. Tällöin myös suomalaiset voittaisivat. Win-win.
Ammadeus puolestaan olisi halukas maksamaan tuon matkan itse.

Farrow, ota aapinen, jos lukutaitosi on puutteellinen, jos taas ei, niin lue teksti ilman asenteellisuuden sumentamaa ennakkokäsitystä, ja jos olet luki-häiriöinen, nin anteeski plajon!
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Farrow

Lukutaitoni ei ole puutteellinen ja lukihäiriötä ei ole, mut kiitos nyt vain kovasti huolenpidosta. :D

Myöskään mistään asenteellisuudesta tässä ei ollut kyse. Jos et ymmärtänyt mistä oli kyse ja miksi reagoin miten reagoin, niin antaa olla.
Tuskin koskaan ymmärrätkään.

Jep, jatkakaa rauhassa mihin jäitte.
Rakentavassa hengessä. ;)

Kyborg

Quote from: Eino P. Keravalta on 03.09.2011, 10:52:59
Muistanko oikein, että on olemassa sanonta: "Valehtelee kuin ruuneperi"?

Siinä tapauksessa palkinto meni aivan oikeaan osoitteeseen.

Ainakin sellainen sanonta on kuin "selittää (yms.) ihan ruuneperina".

Tarkoittaa hädissään/hämillään moottoriturpana lässyttävää henkilöä, joka yrittää runoilla itsensä jostain ahdistavasta tilanteesta pois vaikka väkisin.

Viittaus Runebergiin liittyy henkilön kykyyn suoltaa tekstiä ilmiömäisellä volyymilla. Tekstin laatuun sanonta ei ota kantaa.
"Samaan aikaan kun maamme koulutetuimmille ihmisille ei ole töitä, joku älypää pitää rasismina sitä, ettei niitä löydy afrikkalaisille koneinsinööreille, jotka ovat hukanneet paperinsa ja lukutaitonsa."

- Nim. Professori

JoKaGO

Quote from: Farrow on 05.09.2011, 10:11:42

Myöskään mistään asenteellisuudesta tässä ei ollut kyse. Jos et ymmärtänyt mistä oli kyse ja miksi reagoin miten reagoin, niin antaa olla.
Tuskin koskaan ymmärrätkään.

En ole ilkeä luonteeltani. Tarkoitin, että jos naamakirjaan perustaa ryhmän "istuisin mielelläni..." ja saa siitä uhkaustuomion, niin mielestäni tuo sinun tulkintasi Astan, Ammadeuksen & co viestittelyyn muistuttaa paljon tuomioistuimen tulkintaa naamakirja-tuomiolle. (Httiwtti, tänään on jotenkin vaikeaa kirjoittaa selkeämmin!)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Farrow

^Mulla ei ollut ollenkaan tuo mielessä kun viestini kirjoitin.
Ehkä viestini (taas kerran) oli vain reaktiota (toisinaan liian) kärjekkääseen kielenkäyttöön mikä Hommassa on mielestäni tapana, ja johon aina välillä tulee puututtua. Ihan vain toinen näkökulma asiaan, tai ei edes asiaan vaan oikeastaan vaan tohon teinimäiseen kirjoitustyyliin "asttredoidi pois Suomesta!!!1" -toivotuksineen, ei sen kummempaa. (Juujuu, tiedän ettei kukaan ihan just noilla sanoilla sitä ilmaissut, vaan olevinaan "sivistyneemmin" - mut merkitys on loppupeleissä sama)

En mä pipo kireällä täällä viestejä lue, mut toki myönnän että kun tarpeeks kauan jankataan toinen toistaan kompaten "mielipiteitä" esim. Thorsista chattityyliin, niin ne vaan alkaa väsyttää, ennemmin tai myöhemmin. :)

MoonShine

Quote from: Farrow on 05.09.2011, 12:23:03
En mä pipo kireällä täällä viestejä lue, mut toki myönnän että kun tarpeeks kauan jankataan toinen toistaan kompaten "mielipiteitä" esim. Thorsista chattityyliin, niin ne vaan alkaa väsyttää, ennemmin tai myöhemmin. :)

Mielelläni lukisin Farrowin oman mielipiteen ex-ministeri thorsin ministerikaudesta, sen merkityksestä Suomen tulevaisuudelle ja varsinkin kokonaiskustannuksista.
Tyylin saat valita itse. Vedä asialinjalla tai teinityyliin.

Farrow

Quote from: MoonShine on 05.09.2011, 13:22:07
Quote from: Farrow on 05.09.2011, 12:23:03

Mielelläni lukisin Farrowin oman mielipiteen ex-ministeri thorsin ministerikaudesta, sen merkityksestä Suomen tulevaisuudelle ja varsinkin kokonaiskustannuksista.
Tyylin saat valita itse. Vedä asialinjalla tai teinityyliin.

Jos koko hänen ministerikauttaan tarkastelen, kyllä se arvioni negatiivisen puolelle menee, ehdottomasti. Kuten jo aiemmin kirjoitin, enpä suuremmin Thorsin harjoittamasta politiikasta innostu - pikemminkin päinvastoin. En ole häntä koskaan äänestänyt, enkä edes puoluettaan, ja tuskin tulen koskaan äänestämäänkään.

En siis aiemmin ottanut kantaa itse asiaan, vaan lähinnä kirjoitustyyliin. :)

MoonShine

Quote from: Farrow on 05.09.2011, 14:21:08

Kun nyt viimeinkin alkaa hyssyttelyn aika olla ohi ja asioista aletaan toivon mukaan puhumaan niiden oikeilla nimillä, niin miksi Isänmaan etua vastaan toiminutta poliitikkoa ei voisi toivottaa vaikka hevon v.., tai no, vaikkapa kuuhun?
Ei kait kukaan sanonut menevänsä visiitille sentään kuuman tervan ja höyhenien kanssa.
On aikakausia jolloin pelkillä korulauseilla ja hymistelyllä ei pärjää.

Farrow

Quote from: MoonShine on 05.09.2011, 16:41:16
Quote from: Farrow on 05.09.2011, 14:21:08

Kun nyt viimeinkin alkaa hyssyttelyn aika olla ohi ja asioista aletaan toivon mukaan puhumaan niiden oikeilla nimillä, niin miksi Isänmaan etua vastaan toiminutta poliitikkoa ei voisi toivottaa vaikka hevon v.., tai no, vaikkapa kuuhun?
Ei kait kukaan sanonut menevänsä visiitille sentään kuuman tervan ja höyhenien kanssa.
On aikakausia jolloin pelkillä korulauseilla ja hymistelyllä ei pärjää.

Kultainen keskitie on tossakin minusta paras keino. Ei, ei siis todellakaan hyssyttelyä tai korulauseita, mutta ei myöskään hevon v..tuun toivottamista.

Kukin tietysti tekee kuten tahtoo ja käyttää niitä sananmuotoja mitä haluaa.

Ja mä taas saan niitä sananmuotoja kritisoida, jos haluan.