News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ruotsin piraattipuolueeseen vyöryy jäseniä

Started by kaksinaismoralismirules!, 20.04.2009, 18:59:03

Previous topic - Next topic

hammerzeit

Quote from: Joonatan on 21.04.2009, 11:49:48
Itse koen ainakin noin, selkeästi aktiivisempia kuluttajia ovat, ja vieläpä tietävät vähän mitä hankkivat ja miksi, eivätkä vain passiivisesti kuluta televisiotuotantoa.

Jep. Lisäksi, kuten täälläkin jo todettiin, artistit saavat levyistä sopimuksesta riippuen joko todella vähän tai naurettavan vähän rahaa. Todelliset tulot tehdään juuri keikoilla. Lipputulot jakavat promoottori ja artisti, levymyyntiä paremmalla suhteella. Kaikki keikoilla tapahtuva oheismyynti onkin sitten puhdasta voittoa.

Sanotaan vaikka näin, että olen itse fanitellut brittiläistä Iron Maidenia 80-luvun puolivälistä saakka. Kun Maiden viime kesänä kävi Suomessa, olin molemmilla keikoilla (yhteensä n. 60 euroa). Ostin keikoilta useamman T-paidan, sekä pari julistetta. Yhteensä tästä kilisi Iron Maidenin kassaan ainakin noin 30 euroa lipputuloista, sekä n. 100 euroa oheistuotemyynnistä.

Tämä summa on moninkertainen siihen verrattuna, mitä firma on tienannut minun levyostoillani, vaikka olen ostanut jokaisen heidän julkaisunsa noin vuodesta 1988 lähtien, usein moneen kertaan. Tämä siitäkin huolimatta, että Maidenin sopimuksista johtuen he tienaavat levyistään paljon enemmän kuin useimmat muut artistit. Kun levy-yhtiöt itkevät piraattien vievän leivän suusta, he eivät suinkaan ajattele artistien leipiä, vaan omiaan.

En siis suinkaan häpeä piratisointiani. Waretan miltei jatkuvasti, mutta kun törmään johonkin todella hyvään, ostan sen.
A war is easily won if your enemy does not know he is fighting.

Porari

Itse olen imuroinut joidenkin kiinnostavien yhtyeiden cd:itä. Jos en ole pitänyt, olen viiden minuutin sisällä tuhonnut tiedostot, jos taas pidän kuulemastani, niin olen tilannut netistä(amazon yms) bändin levyjä, useasti lähes kaikki ilmestyneet ja jatkossa kaikki uudetkin. Sama elokuvapuolella, hyvät elokuvat löytyvät blu-Rayna hyllystä jatkossakin.

Seuraavissa eduskuntavaaleissa ääneni menee joko piraattipuolueelle, tai muulle heidän kanssaan samaa linjaa vetävälle uudehkolle puolueelle jolla olisi vahvoja homma-forum-fiiliksiä.