News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Maahanmuuttajat

Started by Arpaix, 22.08.2011, 17:02:16

Previous topic - Next topic

Arpaix

Luen tämä palstaa, ja aina vaan puhutaan sivistimattömistä, kielitaidottomista, primitiiveista, jotka tulevat Suomeen pelkästään sikiämään ja nostamaan sosiaali etuudet pakolaisena.
Mutta maahanmuuttajista EU maista ei puhutta. Suomessa ovat maahanmuuttajat myös Ranskasta, Englannista, Saksasta ja muista EU maista, ja suuri osaa hyvin mennestyneet.
Lukekaa vaikka forum, http://www.salutfinlande.net/ , kaikki me opiskelemme suomea, itse olen muuttanut Ranskasta 10vuotta sitten, olin asunut monissa paikkoissa Suomessa, ja viimeista 2 vuotta Kuopion seudulla.
Töitä olin tehnyt enimmäkseen Lapissa, kuten Ivalossa, Inarissa, Sariselalla, turistien parissa, matkailu alalla.
Nyt kesällä töitä ei ole, mutta teen netin kautta käännöstyöt, ja web sivuja.
En saanut mitään tukea vastikkeettomasti kertaakaan, 10 vuodessa!!
Lapsia minulla ei ole, olen yksin.
Minun harrastukset on historiaa, pääasiallisesti keskiaikaa Ranskassa ja Espanjassa. Minun sivut ovat: http://www.chateauxmedievaux.com/
Suomea olin oppinut kohtuullisesti, ja kielitodistus minulla on. Ymmärrän noin 90%, mikä on aika hyvin. Seuraava kesä ajattelen pyrkiä Helsinkin tai Jyväskylän yliopistoon, lukeman ranskan filologia.http://www.helsinki.fi/ranska/ Eivät kaikki maahanmuuttajat vaan pakolaiset.

junakohtaus

Eiköhän juttu ole niin, että täällä kiinnostusta herättää syystä tai toisesta ongelmalliseksi koettu maahanmuutto, ja maahanmuuttaja joka tulee duuniin, opettelee kielen eikä vaadi muutenkaan kummempia toimenpiteitä ei ylipäätään ole mikään ongelma kenellekään.

Jossain muualla on sitten myös erilaisia rotupuhtaudenvahtijoita, mutta ne on yritetty pitää poissa täältä. Tervetuloa joukkoon.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Whomanoid

Bienvenue...

Hommafoorumilla puhutaan enimmäkseen massamittaisen maahanmuuton haitallisista puolista. Ne harvoin liittyvät hyvin sopeutuvien eli koulutettujen, työssäkäyvien, yrittäjien tai ammattiin opiskelevien maahanmuuttajien elämään, edustivat he mitä kulttuuria tai kansallisuutta tahansa. Hommafoorumilaisten ylivoimainen enemmistö ei pyri leimaamaan kansainvälisyyttä, vuorovaikutusta, maahanmuuttoa tai esim. oikeita pakolaisia ongelmaksi sinänsä, vaan on nuivaantunut suomalaisia yhä enemmän rasittavasta ns. hyödyttömästä tai haitallisesta sosiaaliturvaperustaisesta maahanmuutosta sekä ennenkaikkea tällaisen maahanmuuton mahdollistavasta politiikasta.
Väärin liputettu!

Noottikriisi

Luulisin että hommalaiset tiedostavat kyllä keskimääräistä paremmin maahanmuuton eri lajeja. Aika moni täällä toivottaa tervetulleeksi työhön tulevat. Itse suhtaudun nuivasti myös työperäiseen maahanmuuttoon mutta näyttäisi siltä että olen (syrjittyä?) vähemmistöä maahanmuuttokriittisissäkin piireissä.  ;)

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Arpaix

Merci beacoup. Je m´appele Arpaix Iréne et j´ai maintenant 39 ans. Mon "chevalier charmant Jouni" m´dit: prends ta doudone et tes moufles et vient m´rejoindre". Et c´est donc ainsi que 10. octobre 2001, j´ai saute sans regrets dans un avion et direction d´un pays dont je ne connaissais rien pour partager l´entrange vie de ma moitie. Une nouvelle vie pleine d´aventures mars aussi un vrai defi quand on a peine 30 ans.
Kiitoksiä paljon. Se oli minun esittely. Tulin Suomeen Carcassonnesta / Terre d´Aude/ avioliiton kautta. En tienyt Suomesta mitään ennen kun tuli, ja silloin vuonna 2001 minun seikkailu oli alkanut, olin muuttaessa 30 v. Lapsia minulla ei ole.

Elemosina

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 17:40:13
Merci beacoup. Je m´appele Arpaix Iréne et j´ai maintenant 39 ans. Mon "chevalier charmant Jouni" m´dit: prends ta doudone et tes moufles et vient m´rejoindre". Et c´est donc ainsi que 10. octobre 2001, j´ai saute sans regrets dans un avion et direction d´un pays dont je ne connaissais rien pour partager l´entrange vie de ma moitie. Une nouvelle vie pleine d´aventures mars aussi un vrai defi quand on a peine 30 ans.
Kiitoksiä paljon. Se oli minun esittely. Tulin Suomeen Carcassonnesta / Terre d´Aude/ avioliiton kautta. En tienyt Suomesta mitään ennen kun tuli, ja silloin vuonna 2001 minun seikkailu oli alkanut, olin muuttaessa 30 v. Lapsia minulla ei ole.

Tervetuloa mukaan kirjoittamaan Homma-foorumille! Kerrothan jossakin ketjussa kokemuksistasi Suomeen muuttaneena ranskalaisena, olisi kiinnostava lukea. Täällä kirjoittelee muutama muukin maahamme muuttanut :)
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Jaakko P.

Seuraat varmaan Ranskan tapahtumia? Zones urbaines sensibles on tuttu termi? Kyllä siellä Ranskassakin tarvitaan maahanmuuttokritiikkiä, ja enemmän kuin täällä! Enkä usko että he olisivat potkimassa työtä tekeviä suomalaisperäisiä ulos maastaan.

Hommassa on valveutuneita ihmisiä jotka tietävät paljon maailman menosta. Pian tulet huomaamaan että täältä oppii paljon. Eikä kukaan ole ulkomaalaisvastainen tai rasisti, kuten meistä kaikista valtamediassa kerrotaan, viimeksi tänään. Olet esimerkki juuri sellaisesta maahanmuutosta jota me halutaan, vaikka meistä luodaan kuva ettei me haluta Suomeen yhtään mitään mamuja :)
Quote from: Uuno Nuivanen on 07.05.2010, 12:31:14
Olen todennut, että kaikki on rasismia. Paitsi mokutus.

uffomies

Itseäni ei sinänsä maahanmuuttajat ja heidän muuttonsa ahdista vaan Neuvostoliitosta peritty sensuuri liittyen aiheeseen. Suomalaisen veri kuohahtaa epäoikeudenmukaisuuden ja ylimielisyyden edessä jota tämän hetkinen maahanmuuton puolesta puhujat ja maahanmuuttajat minusta edustavat. Pois sensuuri, pois ylimielisyys, kunnioitetaan Suomen lakeja, suomalaisia tapoja. Ölömölöihmiset ei ikinä saa arvostusta Suomessa, hiljaiset maan perivät. Ja jos oikeen alkaa maahanmuuttajaa joku ärsyttää niin perisuomalainen "PERKELE" huutaen korkeintaa sallitaan (ei mielellään tietty lasten kuullen). Tuosta jo synkimmänkin perussuomalaisen sydän lämpiää, vieras osoittaa omaksuneen kulttuurimme  ;)
Satu Punahilkasta heijastaa hyvin tänä päivänä esiintyvää tarinaa pakolaisten joukossa Eurooppaan soluttautuvista terroristeista
Saksan viranomaiset varuillaan maahan soluttautuneista islamisteista
Arhinmäki - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

yxtoine humanisti

Quote from: Whomanoid on 22.08.2011, 17:12:18
... vaan on nuivaantunut suomalaisia yhä enemmän rasittavasta ns. hyödyttömästä tai haitallisesta sosiaaliturvaperustaisesta maahanmuutosta sekä ennenkaikkea tällaisen maahanmuuton mahdollistavasta politiikasta.

Jetsulleen näin.

Se, mitä itse en hyväksy, ja mihin olen erittäin kyllästynyt, on nimenomaan tahallinen ja krooninen hyvinvointijärjestelmän hyväksikäyttö/väärinkäyttö, sekä röyhkeä ja itsekäs häiriökäyttäytyminen, etenkin väkivaltainen sellainen.

Arpaix, tervetuloa! Olen iloinen, että Suomessa on sellaisia maahanmuuttajia kuin sinä. (Kyllä me tiedetään, että teitä löytyy!) Ja mitä lapsiin tulee, minusta on erittäin myönteistä, että kaltaisesi maahanmuuttajat perustavat Suomessa perheitä.

Sunt Lacrimae

Tervetuloa vaan minunkin puolestani. :)

Vaikka keskustelu saattaa ulkopuolisen silmään täällä vaikuttaa hieman yksiulotteiselta, niin etenkin tällaisessa aiheessa ongelmakohdat keräävät huomattavasti enemmän keskustelua väkisinkin kuin onnistuneet asiat. Täällä ei tosiaankaan porukka näe mitään vikaa aidosti työperäisessä maahanmuutossa, kipupisteenä on enemmänkin se humanitäärisin perustein ajettu puoli.
Play stupid games, win stupid prizes.

ilkka75

Oui, tu es bienvenue. Par hasard, j'ai regardé les chateaux francaises il y a une demi-heure (www.patrice-besse.com). J'ai considéré d'une acheter, un jour, parce qu' ils sont meilleur marché en France que les petites maisons ici en Finlande..  ;)
Et j'aime visiter la France, pourquoi ne pas la émigrer..
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Arpaix

Kiitoksiä paljon! Niin juuri Ranskassaovat erittäin vakavat ongelmat maahanmuuton kanssa! Musliimit afrikalaiset valoittavat etelä Ranskaa, paikka Terre D´Aude / La Provence/, ja on siellä paljon ongelmat. On työttömyys, mutta pakolaiset saavat tukea. Kun ranskalainen on työtön, saa ansiosidonaista tukea 3 kuukautta!!ja se jälkeen ei mitään, vaan joku sosiaalliavustus joka on noin 300euroa.
Mutta kun tulee statuksena "kiintiöpakolainen" saa kaikki.
Paikkalliset vastustavat pakolaisuutta paljon enemmän kun suomalaiset, ja kun maahanmuuttaja ei osaa ranskaa, hänellä ei ole mikään mahdollisuutta selviää ja elää maassa. Tulkin palvelu maksaa!
Ne pakolaiset aina pyrkivät ensiksi Rnaskaan, Espaniaan tai Italiaan, eli mukaviin ja lämpimiin maihiin, missä aurinko paistaa ei ole pakkasia, oliivit kasvaa ja viini on erinömäista!! Mutta kun Ranskasta tulee päätös hylätty, niin pakolaiset pyrkivät pohjoismaihiin koska tietävät että Skandinavia on parasta ja täällä on sosiaalli järjestelmää parempi kun etelässää, ja pohjoismaalaiset eivat ole "kuumaveriset" eivät nouse vastaan.

Arpaix

Quote from: ilkka75 on 22.08.2011, 19:00:23

Oui, tu es bienvenue. Par hasard, j'ai regardé les chateaux francaises il y a une demi-heure (www.patrice-besse.com). J'ai considéré d'une acheter, un jour, parce qu' ils sont meilleur marché en France que les petites maisons ici en Finlande..  ;)

MERCI.mon web est, http://www.chateauxmedievaux.com/ et aussi http://www.heresie.com/

MoonShine

Tervetuloa Arpaix.
Jotkut meistä täällä vastustavat hallitsematonta maahantunkeutumista, perusteettomia perheenyhdistämisiä ja meille vieraiden kansojen elättämistä veronmaksajien rahoilla Suomessa.
Opiskelun, rakkauden ja työn perässä Suomeen on aina saanut ja voinut tulla, kuten edelleenkin.
Jotkut meistä haluaisivat myös, että Suomesta voitaisiin helpommin ja nopeammin käännyttää ja karkoittaa rikoksia tehneet turvapaikanhakijat ja jo oleskeluluvan saaneetkin.

Emme tarvitse rikollisia yhtään enempää, emme idästä, lännestä emmekä etelästä.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

ilkka75

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:10:55
Quote from: ilkka75 on 22.08.2011, 19:00:23

MERCI.mon web est, http://www.chateauxmedievaux.com/ et aussi http://www.heresie.com/

Juu, katselen tässä linnoja koko ajan. Kiitos linkeistä. Linnat ovat kyllä aina hienoja, viimeksi kävin Sisteronissa.

Luin ranskaa kymmenen vuotta, että kyllä se sujuu. Mutta vaihdetaan suomeen, että modit voivat modata helpommin..  :D
"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

Arpaix

Olen samaa mieltä. Itse arvostan että Suomessa opiskelu on ilmaista, se on niin iso etu että suomalaiset eivät näe ja vielä maksetaan opintotukea ja opiskeliaasuntoja ovat halvempia. Ranskassa osaa koulutuksista ovat maksullisia. Opintotuki ei ole, vaan opiskelija asuu vanhempien tai puolison luonna ja vanhemmat tai puoliso elättää opiskelija, ja opiskelee työn ohella, mutta ei ole mitään opintotuki Ranskassa eikä Espanjassa, ei mualla Euroopassa.
Suomen opiskelijat vielä nalkuttavat kuinka pieni tuki on, se on totta, mutta mualla tukea ei ole, ja vanhemmat joutuvat automaattisesti elättää opiskelijaa.
Hinnat ovat Ranskassa lähes samat kun Suomessa, mutta palkat paljon pienemmat, normi palkka on 1400euro brutto. Ainoastaan viinin hin´ta on 3 kertaa pienempi kun Suomessa. Ja kasvikset ovat halvemmat, muuten hinnat lähes samanlaiset. Niin, ja olen siitä mieltä että perhe pitää perustaa vasta sitten kun on varaa, eikä että tulee maahaan, tekee vaan lapsia ja nostaa tuet ja yhteiskunta elätää koko pakolaisperhetta ja heidän lapsia. Musllimi naiset eivät käy töissä koskaan, vaan tekevat lapsia. On epäoikeudenmukaista kun suomalainen tai ranskalainen pitää tehdä töitä eläntönsä eteen ja maksaa kaikki ITSE, ja kallis vuokraa ja ruokaa ja muut laskut. Mutta pakolaisille kaikki maksaa yhteiskunta työntekevien veroista!!Mistä saavat rahaa asumiseen Helsingissä? Helsingissäjopa pieni yksiö maksaa vaikka 1000euro vuokraa ja 4 huonen asunto vaikka 3500euroa! mista ne pakolaiset saavat rahaa sellaisiin valtaviin perheasuntoihiin?

AstaTTT

Tervetuloa täältäkin, Arpaix!  :)

Yleensä suurin haaste on oppia suomen kieli. Miten se sinun kohdallasi meni?
Kielesi on nyt jo todella hyvällä tasolla.

MoonShine

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:27:36
Mutta pakolaisille kaikki maksaa yhteiskunta työntekevien veroista!!Mistä saavat rahaa asumiseen Helsingissä? Helsingissäjopa pieni yksiö maksaa vaikka 1000euro vuokraa ja 4 huonen asunto vaikka 3500euroa! mista ne pakolaiset saavat rahaa sellaisiin valtaviin perheasuntoihiin?

Pakolais-mamulle kaikki on ilmaista.
KELA ja kunta osoittaa asunnon, maksaa vuokrat, hankkii huonekalut, vaatteet, televisiot, lapsille lelut ja antaa rahan elämiseen ja harrastuksiin jne.....
Kielikurssilla pitäisi jaksaa käydä, paitsi jos väsyttää.

Tämä meitä maksajia on alkanut harmittamaan.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Arpaix

Ilkka 75 olen hyvin kiitollinen ettäolitte 10 vuotta opiskelut ranskaa! Olen niin iloinen. Blogissani on pääasiallisesti La Provence koska se on minun koti. Eli Carcassonne, se on 70km Toulousesta ja 860km Pariisista. Eli ihan Espanjan rajaa.
Meilläpuhutan virallisesti ranskaa, mutta lisäksi vielä occitan, ja catalá, ja osittain gasconhá. Se on aika póikeava.
Mutta blogia teen kirjakielellä. Carcassonne ja koko alue on hyvin vanha ja keskiaikaista, ja historiaa meillä harrastetaan paljon. Teen myös videot ja kuvailen paljon koska kiinnostaa historiaa,linnoja ja vanhat rauniot koko Ranskassa. Aina kun matkustan niin teen paljon videót ja kuvia. Voin lähetää Teille vaikka lisää, minulla on tosi paljon kuviat ja ihan tietokone täynnä ja muistitikuja, kaikialla kuvia linnoista..Suomi ei ole niin vaikea, vaan ääntäminen on vaikea. olin opiskelut suomea 10 vuotta, mutta Ilkka osaa parempi ranskaa kun minä suomea. Minä teen paljon virheet ja puhuminen ääntäminen on minulla erilainen.

Marko Parkkola

Ei ole aiheeseen muuta, kuin että lämmittää oikein kun joku viitsii tulla Suomeen töihin. Tällaista maahanmuuttoa vastaan minulla ei ole mitään sanottavaa.

Carcassonne on muuten hieno lautapeli. Löytyy kaapista. En tiennytkään, että se on myös kaupunki :) Ranskassa tekisi mieli käydä, mutta matkat maksaa enkä osaa sanaakaan ranskaa ja olen kuullut, että englannilla siellä ei oikein pärjää.

AstaTTT

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:36:21
Minä teen paljon virheet ja puhuminen ääntäminen on minulla erilainen.

Viestisi ovat täydellisen ymmärrettäviä ja se on pääasia!
Hienoa, että tulit Hommaan mukaan!  :)

Arpaix

Carcassonne on kaupunki 70km Toulousesta ja 150km Montpellierista, joka on La Provencen pääkaupunki. Carcassonnessa on 40 000 asukkaat, ja totta on että englannin kielellä ei perjää. Pitää osattaa ranskaa, etelässä hyvin harvaa puhuu englanttiaa. Ja on myös äärimäinen nationalismi, ette englantia halua puhua, ei edes turisteille. Itse olin matkaopas Carcassonnen linnassa, ja ihan riiti kun olin puhunut ranskaa, englantia en edes kunnolla osaa. Suomessa olin alkanut opetella suomea ja ruotsia ihan itse. Olin hankkinut kirjoja ja opiskelin aivan itse, ja minun mies puhui minulle suomea.

MoonShine

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:52:27
Olin hankkinut kirjoja ja opiskelin aivan itse, ja minun mies puhui minulle suomea.

Moneen kertaan todistettua, parisuhde on maailman paras ja tehokkain kielikurssi.

ilkka75

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:52:27
Carcassonne on kaupunki 70km Toulousesta ja 150km Montpellierista, joka on La Provencen pääkaupunki. Carcassonnessa on 40 000 asukkaat, ja totta on että englannin kielellä ei perjää. Pitää osattaa ranskaa, etelässä hyvin harvaa puhuu englanttiaa. Ja on myös äärimäinen nationalismi, ette englantia halua puhua, ei edes turisteille. Itse olin matkaopas Carcassonnen linnassa, ja ihan riiti kun olin puhunut ranskaa, englantia en edes kunnolla osaa. Suomessa olin alkanut opetella suomea ja ruotsia ihan itse. Olin hankkinut kirjoja ja opiskelin aivan itse, ja minun mies puhui minulle suomea.

Muutama vuosi sitten ajelin Carcassonnen ohi konetietä kovaa, koska kello oli paljon ja olimme matkalla Toulouseen. Sami huuteli takapenkiltä että tuonne mennään joku päivä, eikös ehditä pysähtyä nyt. Ei ehditty, tarttee mennä erikseen. Hienolta näytti citadel ilta-auringossa..

-- Albert Einstein

falco

Tervetuloa Arpaix!

Ensimmäisen viestisi perusteella näyttää siltä, että olit joutunut suomalaisen median uhriksi, kun oletit maahanmuuttokriitikoiden vastustavan kaikkea maahanmuuttoa ja kansainvälisyyttä. Näinhän asia ei suinkaan ole, kuten jo moni muu tässä ketjussa ehti todeta.

Helsingin sanomat sekä moni muu media tuntuu tarkoitushakuisesti usein niputtavan maahanmuuttoilmiön yhdeksi kokonaisuudeksi. Maahanmuuttokriitikoiden väitetään vastustavan ilmiötä kokonaisuudessaan.

Näin minäkin aikanaan uskoin, ennenkuin tulin tänne katsomaan mistä on kyse.

Toivottavasti viihdyt täällä, keskustelet ja tuot ranskalaistaustaisia kokemuksia ja näkemyksiä foorumille.

Arpaix

Ilkka75, suosittelen lämpimästä käydä Carcassonnessa,linnassa, siellä on myös inkvisiition museo, koska meillä katariuskonon takia (le Catharisme) katolinen kirkko teki ristinretket, 22.7.1209 kaupunkiin Béziers ja heti Carcassonneen.
Meillä on paljon kataarilinnoja, niista on tunnetuin Montségur, jonka katoliset ristiretkelaiset poltivat 16.3.1244, ja polttivat roviolle 225 uskovaiset Parfait Cathares. Sitten katolilaiset poltivat linna Minervé ja tappoivat sitten Queribus, Lagrasse, Limoux, Roquefixade.
Koko alue sanotaan Terre d´Aude.
Suosittelen.
Carcassonne, Narbonne, Albi, Limoux, Alet les Bains /ihana luostarin raunio vuodesta 813, abbaye d´Alet, Alet les Bains), villages des Corbiéres, Minervé, Lagrasse....ja monet muut. Totta on että matka maksaa ja nytkin Helsingista Toulouseen lentolippu oli talvella maksanut 580euroa.Minulla on siellä tuttuja, aika paljon.

ilkka75

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 20:26:58
Ilkka75, suosittelen lämpimästä käydä Carcassonnessa,linnassa, siellä on myös inkvisiition museo, koska meillä katariuskonon takia (le Catharisme) katolinen kirkko teki ristinretket, 22.7.1209 kaupunkiin Béziers ja heti Carcassonneen.
Meillä on paljon kataarilinnoja, niista on tunnetuin Montségur, jonka katoliset ristiretkelaiset poltivat 16.3.1244, ja polttivat roviolle 225 uskovaiset Parfait Cathares. Sitten katolilaiset poltivat linna Minervé ja tappoivat sitten Queribus, Lagrasse, Limoux, Roquefixade.
Koko alue sanotaan Terre d´Aude.
Suosittelen.
Carcassonne, Narbonne, Albi, Limoux, Alet les Bains /ihana luostarin raunio vuodesta 813, abbaye d´Alet, Alet les Bains), villages des Corbiéres, Minervé, Lagrasse....ja monet muut. Totta on että matka maksaa ja nytkin Helsingista Toulouseen lentolippu oli talvella maksanut 580euroa.Minulla on siellä tuttuja, aika paljon.

Joo, käyty. Olen ajellut ympäri Ranskaa useamman kerran. Auden viinejä on myös tullut maisteltua useasti ja ilolla. Mutta siirretään keskustelu yksityisviestien puolelle, jotta ketju ei mene ihan kahdenkeskiseen jutusteluun. Toki kaikki muutkin tätä ketjua lukevat voivat viesteillä ainakin minulle sen kuin sielu sietää ja kysymyksiä herää.

-- Albert Einstein

Arvoton

Juu, ranskalaiset saavat kaikin mokomin pitää Vatasen.  :D

Pääongelma Suomessa on Suomen afrikkalaistaminen hinnalla millä hyvänsä. Kuten Ranskassa on tehty. Todellisuudessa siitä ei ole hyötyä afrikkalaisille eikä Suomelle. Toissijaisen suojelun tarpeen ihmiset, opiskelijat (tuhansia vuodessa) ja ns. paperittomat... Se vain on todellisuutta, että Suomen poika ei pärjää hinnalla kehitysmaiden pojille.

Nimimerkillä Kokemusta on siitä, kun kuukausia ramppaa VMP:ssa, Adeccossa, Baronassa, jne. kilpaa siirtolaisten kanssa.

(hups, nyt paljastui minun "työttömyyden aiheuttama asenteiden koveneminen" - viis siitä, että kyseessä oli konkreettisesti ihmisen toimeentulo ja silloinen taloudellinen ahdinko)

Arpaix

Se on niin hienoa, että Ilkka75 oli matkustanut Terre d´Aude.ssa ja tuntee paikkoja. On myös sivuja http://www.occitanie-cathare.com/
tai le Catharisme, http://chemins-cathares.eu/ Se oli Yves Marisin sivuja, mutta nyt kirjoitan myös minä koska Yves on kuollut jo 2 vuotta. Hän oli minun opettaja ja kaveri.

Nauris

Tervetuloa Arpaix.

Arpaix olet hyvä esimerkki maahanmuuttajasta, jota ei varmaan kukaan vastusta ja siksi siinä ei ole mitään kritisoitavaa täällä Hommassa. Jos maahanmuuttajat olisivat kuin sinä, niin Hommafoorumia ei varmaan olisi olemassa tai sitten täällä keskusteltaisiin yleensä muista asioista.

Kuten moni on jo todennut ei täällä Hommassa yleensä keskustella maahanmuuton hyvistä puolista vaan enimmäkseen ongelmista ja tästä syystä helposti voi syntyä mielikuva, että maahanmuutto tai maahanmuuttajat olisivat vain rasite suomalaiselle yhteiskunnalle. Suomessa on paljon puolueita, politiikkoja, viranomaisia ja maahanmuuttomyönteisiä järjestöjä, jotka haluavat Suomeen valtavasti lisää ulkomaalaisia mm. halpatyövoimaksi ja tekemään Suomesta väestöltään etnisesti moninaisempi välittämättä sen aiheuttamista suurista kustannuksista ja muista ongelmista.

Itse kannatan maltillista maahanmuuttoa, joka on nykyistä vähäisempää, aiheuttaa mahdollisimman vähän kustannuksia ja ongelmia. Suomen pitää olla lähtökohtaisesti suomalaisten maa, kuten myös Ranskan ranskalaisten ja osaltaan tästä syystä yhteiskunnan väestörakennetta ei saa valtavalla siirtolaisuudella ja monikulttuurisuuspolitiikalla nopeasti muuttaa.

Tällä hetkellä valitettavasti Suomen ulkomaalaispolitiikka ja maahanmuutto ovat kasvavassa määrin varsinkin kustannuksia aiheuttavia, josta ongelmallisin on humanitaarinen maahanmuutto perheenyhdistämisillä, johon tulisi tehdä tiukennuksia kansainvälisten sopimusten rajoissa.

France-Echos
GalliaWatch

nuiv-or

Quote from: Arpaix on 22.08.2011, 19:27:36
Suomen opiskelijat vielä nalkuttavat kuinka pieni tuki on, se on totta, mutta mualla tukea ei ole, ja vanhemmat joutuvat automaattisesti elättää opiskelijaa.

Niin, ja olen siitä mieltä että perhe pitää perustaa vasta sitten kun on varaa, eikä että tulee maahaan, tekee vaan lapsia ja nostaa tuet ja yhteiskunta elätää koko pakolaisperhetta ja heidän lapsia. Musllimi naiset eivät käy töissä koskaan, vaan tekevat lapsia.

OT, mutta alle 28-vuotias ranskalainen voi hakea opintotukea (bourse étudiante) täältä http://www.cnous.fr/_vie_15.htm - sen suuruus riippuu mm. vanhempien tuloista.

Opiskelu yliopistossa maksaa n. 200 euroa jos ei ole oikeutettu tukeen, minkä lisäksi joutuu maksamaan sosiaaliturvasta suunnilleen saman verran. Opiskelijaluukut n. 115 eur (okei, se on 9 neliön huone betonighettossa, mutta silti). Suomessa monet työssäkäyvät opiskelijat nostavat tuen, laittavat säästötilille, ja palauttavat sen vuosittain maaliskuussa. Ei kai siitä mitään haittaakaan ole.

Tuo pakolaisten elättäminen on suurin piirtein samanlaista Ranskassa ja Suomessa. Suomessa määrät ovat alhaisempia ja homma vasta aluillaan, siksi se pitää pysäyttää heti.

Nauris

Miniluv meni sitten antamaan Arpaix:lle banaania takamukseen.

Voisiko Miniluv tai joku muu kertoa, koska en laiskuuttani jaksa selvittää, miksi Sigridur on persona non grata Hommassa ja mistä tekijöistä pääteltiin Arpaix olevan sama henkilö.

Lisäys. Tein tässä omia tutkimuksia ja niistä voi suurella todennäköisyydellä sanoa kyseessä olevan sama henkilö. Mikä mahtaa olla tällaiselle käytökselle lääkärin tai psykologin mielenterveydellinen diagnoosi? Kyseinen henkilö on esimerkiksi väittänyt olevansa mm. tsekkiläinen, islantilainen ja ranskalainen. Höpinöissä näyttäisi olevan myös paljon yhteneväisyyksiä, joista yksi voi pitää paikkaansa tai sitten ei eli maahanmuuttajatausta.

Guidonis
Bernard Gui
Sigridur
Arpaix
Arpaix & Sigridur

Miniluv

Banniketjussa on linkki Sigriduriin. Kirjoituksiin ja aikaisempin varoituksiin voi perehtyä vapaasti.

Tunnistus on varma. "Tutkinnallisista syistä" en kerro, mitä kaikkea tähän liittyy.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/