News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-08-21 KS: Liputtomat sankarit

Started by Sivusta seuraaja, 21.08.2011, 18:19:40

Previous topic - Next topic

Sivusta seuraaja

QuoteIsänmaallisuus, tuo patriarkaalisen arvomaailman siittämä kirosana. Siitä sikiää nationalismi ja sairaalloinen oman reviirin suojeluvietti, jota kaiken maailman hommaforumit pursuavat.

Että sellaista tällä kertaa. Ehdotan yllä olevaa päivän sitaatiksi etusivulle.

http://www.kainuunsanomat.fi/Kolumnit/1194693450364/artikkeli/liputtomat+sankarit.html

foobar

On vissiin raskasta olla Kainuun Sanomien toimittaja. Onko se sitten oma, lehden vai täysin ulkopuolisten syy, voisi silti iteroida ehkä vielä ainakin kerran.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Marjapussi

QuoteRuotsalaiset Common Heroes -naiset sonnustautuvat trikoisiin ilman kansallisia symboleja. He taistelevat tempauksillaan sekä silmille räjähtävää että salakavalaa rasismia vastaan.
ja nationalismi vielä kaupanpäälle.

Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Lentomestari

QuoteKotimaallaan voi ylpeillä vasta sitten, kun itse osallistuu sen parantamiseen.
Suvaitsevaisto on osallistunut kotimaan parantamiseen, onhan?

QuoteNuorten sankaritarten mielestä supersankaruus ei välttämättä vaadi viittaa, vaan vain rohkeutta tempautua irti vihapuheista.

Kuinka tempaudutaan irti vihapuheista? Tämä nykyinen retoriikka muistuttaa vanhoja kommariaikoja, silloinkin oli puheet niin yleviä ettei mitään laitaa, kaikki oli joka kerta paremmin kun ennen, kunhan oltiin vaan käyty kremlissä kylässä, nyt riittää kun väsää hyvän tekstin lehteen, pääsee helpommalla.

Ernst

Taas yksi Tampereen toimittaja, vrt. Uppsalan ekonomi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Titus

Luulin otsikon perusteella, että jutussa kerrottiin monikulttuurin ja joukkoliikenteen kohtaamisesta.

Tuli taas eilen todistettua metrossa yllä olevan otsikon alle helposti mahtuvaa uutista. Ei lippuja, suuri älämölö, ei lipuntarkastusta. Muilta tarkastettiin kyllä liput.

that's a bingo!

Melbac

Kirjoitteleekohan toi itse noita kirjoitusta ylistäviä kommentteja kommenttiosuuteen?.

Lankkimutina

Minä en muuta haluakaan, kuin suojella omaa reviiriäni. Päätän itse, mitkä asiat ovat minulle tärkeitä ja suojelemisen arvoisia. Monikulttuurisuus ja etenkin moku-uskonto eivät kuulu niihin. En tarvitse apua supersankareilta tai ilmaveiveiltä, itse eletty elämä riittää.

Liput ovat vain symboleja; niiden tärkeyden aste riippuu siitä, missä yhteydessä niitä käytetään. Tärkeys on aina subjektiivista.

Otetaanko erä, Karoliina Liimatainen?
Homma on terapiaa maailman hulluutta vastaan.

foobar

Quote from: Titus on 21.08.2011, 19:21:20
Luulin otsikon perusteella, että jutussa kerrottiin monikulttuurin ja joukkoliikenteen kohtaamisesta.

Tuli taas eilen todistettua metrossa yllä olevan otsikon alle helposti mahtuvaa uutista. Ei lippuja, suuri älämölö, ei lipuntarkastusta. Muilta tarkastettiin kyllä liput.

Oliks ne muutenkin paperittomia?
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.