News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-08-26 SS: "Kunnat varautuneet heikosti kotouttamislakiin"

Started by Jaku, 26.08.2011, 07:54:10

Previous topic - Next topic

Jaku

QuoteKunnat varautuneet heikosti kotouttamislakiin

05:00 (Päivitetty 07:39)
Kuva: Arkistokuva: Jukka Gröndahl [Kunnan on selvitettävä muun muassa tulijan kielitaito. Kuva: Arkistokuva: Jukka Gröndahl]

Kunnan on selvitettävä muun muassa tulijan kielitaito.
Janne Laitinen

Osa kunnista on varautunut heikosti kotouttamislain muutokseen, maahanmuuttoviranomaiset arvioivat.

Lakimuutos tuo kunnille uusia velvoitteita. Uuden lain mukaan kunnan on järjestettävä kotouttamispalvelut kaikille maahanmuuttajille, jotka saavat toimeentulotukea ja ovat oleskelleet Suomessa alle kolme vuotta.

Muutoksiin reagoivat hitaasti erityisesti pienet kunnat, joissa on maahanmuuttotyöstä entuudestaan vähän kokemusta.

- Laki on aiempaa kattavampi ja edellyttää kunnilta satsauksia, sanoo maahanmuuttojohtaja Kristina Stenman sisäasiainministeriöstä.

Uusi kotouttamislaki tulee voimaan syyskuun alusta. Palvelujen piiriin tulee pakolaistaustaisten lisäksi työperäisiä maahanmuuttajia, puolisoina tulleita ja opiskelijoita.

- Tämä on selkeä muutos, johon kuntien toivotaan heräävän, sanoo maahanmuuttopäällikkö Lisbeth Mattsson Pohjois-Savon ely-keskuksesta.

http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/kunnat-varautuneet-heikosti-kotouttamislakiin/697632

Jouko

"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Jaku

Lemmy

- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

LVirus

Itse olen ainakin ylpeä että kotikuntani Lohja on oikein reippaasti lähiaikoina ottanut näitä rikkaampia kulttuureja asumaan tänne. Eilenkin kun kävin Lidlissä niin oikein sydäntä lämmitti nähdä, miten somali-isä kurvasi pihaan isolla uudella valkoisella minibussilla ja sisältä lyllersi ulos kaksi naista ja iso liuta lapsia juoksemaan pitkin Lidlin käytäviä ja elävöittämään meidän pottunenäisten jurojen impivaaralaisten han-suomalaisten väritöntä ja ilotonta elämää.

Kyllä Lohjalla osataan varautua hyökyaaltoon hyvin!
"Kun Lontoo tai Varisuo alkaa pikkuhiljaa uusien asukkaiden myötä muuttumaan Afrikaksi tai Lähi-idäksi, sitä kutsutaan kansainvälistymiseksi, mutta kun valkoihoinen länsimaalainen menee Afrikkaan tai Lähi-itään ja alkaa muuttamaan sitä eurooppalaiseksi, sitä kutsutaan kolonialismiksi." - KalleK

MoonShine

Quote from: LVirus on 26.08.2011, 09:27:16
Itse olen ainakin ylpeä että kotikuntani Lohja on oikein reippaasti lähiaikoina ottanut näitä rikkaampia kulttuureja asumaan tänne. Eilenkin kun kävin Lidlissä niin oikein sydäntä lämmitti nähdä, miten somali-isä kurvasi pihaan isolla uudella valkoisella minibussilla ja sisältä lyllersi ulos kaksi naista ja iso liuta lapsia juoksemaan pitkin Lidlin käytäviä ja elävöittämään meidän pottunenäisten jurojen impivaaralaisten han-suomalaisten väritöntä ja ilotonta elämää.
Kyllä Lohjalla osataan varautua hyökyaaltoon hyvin!

Noita uudehkoja tila-autoja ja minibusseja on muuten ihan oikeasti alkanut näkyä negridiperheiden alla myös muualla Suomessa.
Eikö taxikortit, yksityiskuljetukset, bussiliput ja polkupyörät todellakaan enää kelpaa kunniakansalaisille?

Autoista en ole kateellinen, vaan niiden hankintatapa epäilyttää.
Mikäli kunnat alkavat jakaa autoja savimajoista tänne nostetulle kansanryhmälle kuin leipää, polkupyöriä ja taulutelkkareita, niin kenen luvalla se tapahtuu?
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.