News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-07-01 Karjalainen: Väärät syytökset oikaistava (mamu-sosiaalituet)

Started by Saippuakupla, 01.07.2011, 03:01:34

Previous topic - Next topic

Suomitalon renki

Quote from: Pekkis on 08.08.2011, 15:59:57
Quote from: M on 08.08.2011, 15:52:31
Henkilöautokorttiin johtavan ajo-opetuksen hinta on  noin 1600 euroa, kakkosvaihe 280 euroa, viranomaismaksut 226 euroa eli yhteeensä yli kahden tonnin menee perussettinä. Tarvittavat uusintatutkinnotkin ja lisäajotunnit maksavat.

Kopsasin yhden autokoulun hinnastosta. Pitää somalin olla säästäväinen, jos elää toimeentulotuen tai työmarkkinatuen varassa ja aikoo kortin hinnan säästää.

Käytännössä se on mahdotonta.  

En tiedä somaleista, mutta lapseni, joka elää hyvin pienellä palkalla (n. 1000 e/kk) maksoi itse autokoulunsa ja se perustui siihen, että hän elää säästäväisesti, eli on absolutisti. Lisäksi hän tekee itse ruokansa (halpaa kuin mikä). Eli ei ole mahdotonta.

Minä tiedän monta, jotka jättävät esim. harrastusmaksut maksamatta yms. Ja taas kustannukset kaatuvat kantiksien maksettavaksi. En tiedä mistä se kertoo. Onko jollain mahdollisesti käsitys, että Suomessa voi harrastella ilmaiseksi? ???

Suurkirjoitus

Pekkis,

tuo 1000 Euroa on PALJON, ainakin jos siihen ei sisälly vuokraa. Vuokrankin kanssa se voi olla melko paljon, sillä - riippuu toki kunnasta - 400 Eurolla voi selvitä vuokrasta, jolloin käteen jää 600 Euroa kuussa. Sensijaan toimeentulotuesta elämiseen jää vain n. 400 Euroa kuussa, ja jos toimeentulotuella oleilu jatkuu vähänkin pidempään niin sitä saa vain 300 Euroa kuussa, sillä ainakin kantaväestön TT-tukieläjiltä sitä leikataan, jos TT-tuella oleilu pitkittyy.

Huvittava muuten tuo absolutismin mainostamisesi. Yritit sillä selvästikin vihjata, että kantaväestön TT-tukieläjät olisivat viinaanmenevää sorttia. Monikaan ei ole, vaikka toki tällaisiakin on löydettävissä.

dothefake

Kun ostaa vaatteet kirpputorilta, kuten kuusaan kongolaiset, jää rahaa säästöön ja voi ostaa autoja. Punaisella ja sinisellä Opel Zahralla käyvät nykyään Lidlissä. Kovin nuorilta näyttävät kuskit.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Suurkirjoitus

Quote from: dothefake on 08.08.2011, 16:27:22
Kun ostaa vaatteet kirpputorilta, kuten kuusaan kongolaiset, jää rahaa säästöön ja voi ostaa autoja. Punaisella ja sinisellä Opel Zahralla käyvät nykyään Lidlissä. Kovin nuorilta näyttävät kuskit.

Jos käytössä on elämiseen vain 300 Euroa kuussa, siitä ei enää mihinkään autoon säästellä, vaikka kuinka ostettaisiin vaatteet kirpputorilta. Joku sanoi kerran, että kyllä se 300 Euroa kuussa ruokaan riittää, ja niinhän se riittääkin, mutta elämässä on ruuan ja vaatteiden lisäksi myös muita käytännössä pakollisia menoja, jotka ovat autoa huomattavasti välttämättömämpiä.

Sitäpaitsi:

1)TT-tuen hakijalla ei saisi olla sukanvarressakaan rahana mitään säästöjä (autoon tai muuhun), vaan ne olisi käytettävä elämiseen TT-tuen hakemisen sijaan.

2)Omistettu auto pitäisi myydä ja käyttää rahat elämiseen TT-tuen hakemisen sijaan. Jokuhan tästä jo puhuikin.

Nissemand

Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

Suomitalon renki

Ihmettelen, miten esim, Somalit ei vät ole maailman rikkain kansa, kun he lähettävät rahaa kotimaahan jääneille, suorittavat ajokortin Suomessa, nuorilla on uusimmat mahdolliset älypuhelimet ja nuorten herrojen vaatetus on viimeistä huutoa. Siitä huolimatta kotimaassa nälänhätä, 20 v sisällissota, ja hirvittävä tarve saada koko suku (ehkäpä jopa klaani) tänne kylmään ja pimeään pohjoismaahan. Ja vain pieni € heistä on virallisesti töissä.

Suurkirjoitus

Quote from: kmruuska on 08.08.2011, 16:50:08
Quote from: Nissemand on 08.08.2011, 16:46:52
Ei se pakolaisten ilmainen ajokortti mikään ilmasta temmattu legenda kyllä ole!

http://aijaa.com/v.php?i=004267983333.jpg

Vanhastaan kyllä pelkästään se että jossain saitilla internetissä lukee x ei ole riittänyt todisteeksi x:n totuudenmukaisuudesta.

Sinänsä olen tuosta samaa mieltä, mutta ihan yhtä vähän todistaa mistään se, että esim. Hesarissa väitetään jotain.

Mitäs pidät esim. Scripta-kirjoituksesta 294. "Aamulehti ja Perussuomalaiset". On suorastaan kuvottavaa se, että vakaumuksellinen vihreä saa lehdessä hoitaa persuja koskevan uutisoinnin. Ei ole siis mitään vainoharhaisuutta tai salaliittoteoretisointia se, jos täällä ei valtavirtamediankaan juttuihin oikein aina luoteta.

Sibis

Quote from: Jari Leino on 08.08.2011, 16:28:48
Minun on mahdotonta ajatella, että yksikään somali olisi voinut käyttää toimeentulotuesta säästämiään rahoja itsekkäästi ajokortin hankkimiseen, kun Somaliassa vallitsee inhimillinen katastrofi.

Somalit ovat hyvin lämminsydämisiä ja yhteisöllisiä ihmisiä. Varmasti tämäkin äiti on lähettänyt jokaisen liikenevän euron SPR:n kautta Somaliaan auttaakseen sitä suurisilmäistä vauvaa, jonka aliravittu kuva oli tänäänkin lehdessä silmät täynnä kärpäsiä.

Höh!

Rahat menevät Hämeentien "Western Unionin" kautta pienellä välitysmaksulla.

Valtion tulisi pitää selvittää nämä rahansiirrot!
Sanoma Oy:n mainos, jossa yhtiö kertoi: Kutsumuksemme on luoda uusi parempi maailma.

retired

Quote from: Suurkirjoitus on 08.08.2011, 16:40:48
Quote from: dothefake on 08.08.2011, 16:27:22

Jos käytössä on elämiseen vain 300 Euroa kuussa, siitä ei enää mihinkään autoon säästellä, vaikka kuinka ostettaisiin vaatteet kirpputorilta. Joku sanoi kerran, että kyllä se 300 Euroa kuussa ruokaan riittää, ja niinhän se riittääkin, mutta elämässä on ruuan ja vaatteiden lisäksi myös muita käytännössä pakollisia menoja, jotka ovat autoa huomattavasti välttämättömämpiä.

Sitäpaitsi:

1)TT-tuen hakijalla ei saisi olla sukanvarressakaan rahana mitään säästöjä (autoon tai muuhun), vaan ne olisi käytettävä elämiseen TT-tuen hakemisen sijaan.

2)Omistettu auto pitäisi myydä ja käyttää rahat elämiseen TT-tuen hakemisen sijaan. Jokuhan tästä jo puhuikin.

Juuri näin se kantiksella menee.

Vielä sairauslomalla( jonka Kela oli hylännyt)ollessani jouduin turvautumaan sos.toimistoon ja tapahtui oikeastaan juuri sen jälkeen kun luulin päässeeni ko.toimistosta eroon,että tulikin hirmuinen sähköntasauslasku. Olin juuri kerinnyt myydä vanhan kitaravahvistimen 300€:lla ja olin myöskin ostanut muuta tilalle samalla summalla, kuten olin vahvaria myydessä suunnitellut. Sähkölasku sotki tilanteen ja menin laskun kanssa sos.toimistoon, mutta enhän mä sieltä mitään saanut kun mulle oli tullut tilille ne vahvistin rahat ja vaikka mulla oli kuitti ja tiliote josta näkyi että olin saman tien ostanut muuta niillä rahoilla.

Myydessäni tavaraa ja ostaessani uutta en ollut tietoinen sähkölaskusta, mutta silti en olisi saanut ostaa rahoilla mitään, vaan ne olisi pitänyt sos.toimiston mukaan käyttää normaaliin elämään, ei "ylellisyyteen".

Kantoraketti

Quote from: Maatiaisjuntitar on 08.08.2011, 14:58:34
Paperiversiota Kalevasta luin tänään. Siinä oli juttua autokoulussa olevasta 25 v. somalinaisesta, joka oli asunut Suomessa 2 vuotta yhden (muistaakseni) lapsen kanssa. Osa lapsista ja mies Somaliassa. Jutussa aiheena oli maahanmuuttajien autokouluopetus ja sen eroavuus kantasuomalaisiin. Jutusta ei käynyt ilmi, oliko nainen töissä saatikka miten autokoulu on rahoitettu. Nainen totesi, että Suomessa on pakko olla auto, koska mm. on liian kylmää kuljettaa lapsia mihinkään ilman autoa.
Samaa juttua luin, ja jäin itse vähän kaipaamaan tietoa siitä että kuka tämän lystin maksaa. Autokoulullehan tuollainen oppilas on kultakaivos, jutussa kun annettiin ymmärtää että monista monituisista syistä kortin saaminen vaatii reilusti enemmän ajo- ja teoriatunteja maahanmuutajalle kuin kantaväestölle.

Eniten minua hämmensi tuo viimeinen lause, mikä on tässäkin lainauksessa viimeisenä. Jotenkin kummasti minun äitini kuljetti minua talvisin sinne sun tänne pyörällä. Ja samaa näyttävät tekevän nykyajan äiditkin. 
"Islam kunnioittaa naisia, mutta naisten kunnioitus ei tarkoita, että heitä nimitetään painaviin sosiaalisiin asemiin." - Ayatollah Ahmad Khatami

Pekkis

Quote from: Suurkirjoitus on 08.08.2011, 16:18:27
Pekkis,

tuo 1000 Euroa on PALJON, ainakin jos siihen ei sisälly vuokraa. Vuokrankin kanssa se voi olla melko paljon, sillä - riippuu toki kunnasta - 400 Eurolla voi selvitä vuokrasta, jolloin käteen jää 600 Euroa kuussa. Sensijaan toimeentulotuesta elämiseen jää vain n. 400 Euroa kuussa, ja jos toimeentulotuella oleilu jatkuu vähänkin pidempään niin sitä saa vain 300 Euroa kuussa, sillä ainakin kantaväestön TT-tukieläjiltä sitä leikataan, jos TT-tuella oleilu pitkittyy.

Huvittava muuten tuo absolutismin mainostamisesi. Yritit sillä selvästikin vihjata, että kantaväestön TT-tukieläjät olisivat viinaanmenevää sorttia. Monikaan ei ole, vaikka toki tällaisiakin on löydettävissä.

Tytär maksaa itse pienen vuokransa ja kyllähän alkoholi maksaa, olen sen itsekin todennut. Rahaa ryhtyi säästymään, kun rajoitin alkoholin käyttöä. Tämä on kuitenkin tärkein selittävä tekijä tässä henk. koht. esimerkissä, miksi noinkin pienellä palkalla voi pärjätä. Ei toki mitenkään hulppeasti, mutta siedettävästi. Veteraaniäitini (veteraanitunnus) saa muuten suurinpiirtein samansuuruista eläkettä ja hänelläkin tuntuu jäävän rahaa säästöön. Asuu omakotitalossa ja hänellä on myös pieni kasvimaa, josta saa perusjuurekset, naapurit tuovat kalaa ja marjoja. Hänellä säästäväisyys on elämänasenne, eikä hän osaa pistää rahojaan menemään. Mutta menee off topiciksi, tarkoitukseni oli kertoa, että pienilläkin tuloilla voi Suomessa elää. Erityisen edullista eläminen on syrjäseuduilla.

JoKaGO

Quote from: Pekkis on 08.08.2011, 15:59:57
En tiedä somaleista, mutta lapseni, joka elää hyvin pienellä palkalla (n. 1000 e/kk) maksoi itse autokoulunsa ja se perustui siihen, että hän elää säästäväisesti, eli on absolutisti. Lisäksi hän tekee itse ruokansa (halpaa kuin mikä). Eli ei ole mahdotonta.

Somalit saavat virallisesti vain 297 euroa kuussa. Lapsesi palkka on 3,3 kertaa enemmän, joten mitä yrität todistaa? Mutta propsit lapsellesi, asenne on oikea, tuollaisia ihmisiä Suomi tarvitsee tulevaisuudessa paljon! Muutoin jää monikulttuuri maksamatta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Jari Leino on 08.08.2011, 16:28:48
auttaakseen sitä suurisilmäistä vauvaa,

Eiköhän nuo ole sukurutsan, ei niinkään nälän, seuraamusta? Luulisin näin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.