News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Montako poliitikkoa tunnet henkiökohtaisesti?

Started by Mika.H, 17.04.2009, 01:23:06

Previous topic - Next topic

Mika.H

henkiökohtaisuus on tietysti politiikassa hyvin epämääräinen määritelmä... joten selvennetään kysymystä.

montako ja minkä tasoista politiikkoa olet tavannut henkiökohtaisesti, metrin lähieräisyys riittää..;)

henkiökohtainen vastaukseni, liian monta, siis kymmeniä.. alle sata kuitenkin.

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Tunkki

3.
(mykistävä määrä informaatiota tässä viestissä)

EL SID

Quote from: Mika.H on 17.04.2009, 01:23:06
henkiökohtaisuus on tietysti politiikassa hyvin epämääräinen määritelmä... joten selvennetään kysymystä.

montako ja minkä tasoista politiikkoa olet tavannut henkiökohtaisesti, metrin lähieräisyys riittää..;)

henkiökohtainen vastaukseni, liian monta, siis kymmeniä.. alle sata kuitenkin.

jos kyläpolitikointikin lasketaan politiikaksi, niin muutamia kymmeniä. Siis tavannut ja keskustellut heidän kanssaan.

Vetinari

- Yksi yläasteaikainen opettajani on nykyisin kunnanvaltuutettu.
- Olen kerran melkein kävellyt vahingossa Paavo Lipposen lasten yli näisen ollessa pieniä, mikä kirvoitti Kauna-Patelta vihaisen katseen.
- Olen kätellyt Jouni Backmania. En olisi välttämättä halunnut, mutta olin tapahtumassa jossa hän pyrähteli kättelemään kaikkia näkemiään ihmisiä.
- Olen seisonut krapulaisen Tommy Tabermannin vieressä liikennevaloissa aamuseitsemältä Savonlinnan kauppatorin kulmalla.
- Ja viimeisimpänä Tarja Cronberg yritti tökätä minua mahaan keräyslippaalla (Tarja leikki yhteisvastuukerääjää muutaman tunnin ajan täällä Joensuussa) mutta tein taktisen väistöliikkeen.

Varmasti olen saattanut huomaamattani olla useidenkin poliitikkojen lähellä, mutta en ole pannut merkille.
"Rasismi on laajaa ja syvää. Siitä puhutaan paljon, mutta puuskittain. Uusi rasismirintama on lähestymässä viikonloppuna Pohjois-Karjalan suunnalta."
- Miniluv

JM-K

Aikas monta. Eduskunnasta tuommoiset 30kpl

reino

Väärä kysymys.

Montako tulevaa europarlamenttiedustajaa olet voittanut kädenväännössä?

Pöllämystynyt

Tunnen vain yhden kunnallistason poliitikon. Mitä joillain törmäyksillä on merkitystä? Olen törmännyt jopa Haloseen. Kaverini sanoi kadulla vastaantulijoista, että katso, tuossa on Halonen. Minä sanoin että ahaa, mutta katso, tuossapa on selkälokki. Halonen kuuli tämän ja hänen sotilaspukuinen adjutanttinsa nauroi.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Mika.H

Quote from: Pöllämystynyt on 17.04.2009, 13:58:40
Tunnen vain yhden kunnallistason poliitikon. Mitä joillain törmäyksillä on merkitystä? Olen törmännyt jopa Haloseen. Kaverini sanoi kadulla vastaantulijoista, että katso, tuossa on Halonen. Minä sanoin että ahaa, mutta katso, tuossapa on selkälokki. Halonen kuuli tämän ja hänen sotilaspukuinen adjutanttinsa nauroi.

ei siis yhtään mitään merkitystä.

höpinä oli kirjoitettu viinipäissään keskellä yötä. maailman mittakaavassa tuo aivopieru osuu tärkeydeltään ihan sinne alalaitaan.

kummallinen ajatus, joka tuossa oksennuksessa oli takana, oli vaan se, että melkoisen urpoa ja kieroa porukkaa nuo poliitikot ovat, siis noin keskimäärin. onneksi joukossa on kuitenkin edes muutama järkiveikko, harvassa vaan...

ja ihan näin meidän kesken, tonkkaviinit pitäisi kieltää, ihan liian suuri haaste juoda niitä kerralla..;(
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Jani

;D Peukku ylös! Tämä toimi päivän parhaana huumoripalana.
"Joka luopuu vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden, ei ansaitse sen paremmin vapautta kuin turvallisuuttakaan" - Benjamin Franklin

http://janikorhonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi

Hessu

En ole laskenut, useita kymmeniä. Kaikki toimivat samalla kaavalla. Voisivat perustaa osto - ja myyntiliikkeen. Takahuoneessa olisi erilliset tilat mustan pörssin kaupankäynnille.
Vitsikkäintä koko jutussa on se, että kaikki kuvittelevat olevansa ainutlaatuisia ja viisaita. Oikeat termit poliittiselle luonteelle ovat nuoleskelu, kierous ja röyhkeys. Tämän päivän politiikassa pitkälle pääsevät vain suurimmat perseennuolijat. Näin on ollut jo pitkään. Ylimmälle tasolle (ministeri)päästäkseen täytyy tehdä "oikeanlaisia" palveluksia ja nöyrtyä huoraamaan kaikki mahdolliset periaatteensa.
Faktoilla ei ole enää mitään tekoa, kun istutaan vallan kahvassa. On vain vallan jakoa.

Vallan tunne on tuhonnut monen entisen tuttavan luonteen. Olalle taputtelijoita löytyy pilvin pimein, mutta ystäviä on vain harvalla. Oikea luottamus katoaa ja paranoidinen epäily astuu sijaan. Ensimmäisen kampin tekee yleensä eniten alussa tuttavuutta hieronut.

Jussi on pariin vuosikymmeneen ensimmäinen tuntemani henkilö , jolla on uskottavuutta. Toivotaan, ettei valta imaise häntä syövereihinsä, vaan että hän imaisee aikanaan mukaansa riittävästi nuivia, jotta aito demokratia vihdoin saavutettaisiin. Nykyiset rakenteet täytyy joka tapauksessa rikkoa, koska mätä on niin syvällä järjestelmässä. Lehmänkauppojen paikka on navetassa eikä eduskunnassa.

Ernst

Quote from: Jani on 17.04.2009, 14:11:46

Ei tuo vielä mitään. Minä kävelin yhden kokoomuspoliitikon kanssa Helsingissä. Sanoin:
-Katso, Jari, tuolla on kuollut lokki!
-Missä, missä, kyseli Jari ja katseli sinitaivaalle.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Ano Nyymi

Quote from: JM-K on 17.04.2009, 12:14:51
Aikas monta. Eduskunnasta tuommoiset 30kpl

Minä en tunne yhtään henk. koht. koska pyrin välttämään tuttavuutta ammattivalehtelijoiden kanssa. Amatöörivalehtelijoiden kanssa nyt vielä jotenkin voisi kuvitella pärjäävänsä;)

Ehkä ensimmäinen poliitikko joka puhuu enemmän totta kuin valetta (suhdeluku on poliitikkoluokassa oikeastaan vallankumouksellisella tasolla) on J. Halla-aho.

Mutta tuskinpa olen hänenkään oven takana raapimassa taikka hänen lahkeessaan roikkumassa. Riittänee että laitoin lapun postissa nääsvilleen ja toisen laitan eurovaaleissa uurnaan.

Ellei hän sitten tohtorismiehenä pysty kirjoittamaan mulle apteekissa kuranttia pirtureseptiä, se muuttaa kyllä kaiken ja voi sitä Mestarin lahjettakin....;)

Ano Nyymi

Quote from: Lyyli on 17.04.2009, 20:09:51
Tunnen Jussi Halla-ahon ja isä Mitron. Molemmat on tosi kivoja!

Mä tunnen miehen joka melkein tapasi Dingon! Myöhästy vaan parilla päivällä...

Ano Nyymi

Quote from: M on 17.04.2009, 20:29:30
Quote from: Jani on 17.04.2009, 14:11:46

Ei tuo vielä mitään. Minä kävelin yhden kokoomuspoliitikon kanssa Helsingissä. Sanoin:
-Katso, Jari, tuolla on kuollut lokki!
-Missä, missä, kyseli Jari ja katseli sinitaivaalle.

Tuo nyt vielä mitään, mä kävelin kahden Ekonomismiehen perässä ja kuuntelin heidän sanomisiaan ja tekemisiään ja näin se meni:

- Kato, tossa on koiranpaska. Annatko satasen jos syön sen?
- Joo, anna mennä vaan...
- Ei tää hääviltä maistunut, yököttää oikeastaan, mutta olet mulle satasen auki.
- No tuossa on satkus, oot kyllä kova jätkä.
- Kiitos, satanenkin on kyllä rahaa, vaikkakin vähänlaisesti toki.
- Kato, tuossahan on vieläkin isompi ja löysempi koiranpaska, annatko puolestasi satasen minulle jos syön tuon?
- Totta kait, ei tuota lörtsyä kyllä kukaan syö.
- Uh, tää maistuu todella pahalta mutta anna se satanen tänne.
- Tossapa on, ole hyvä.
- Kuule, tuli vaan mieleeni että onkohan tässä mitään järkeä, molemmilla on yhtä paljon rahaa kuin alussa mutta suussa maistuu koiranpaska ja masuakin väänättää?
- On tässä se järki että liikevaihto sentään kasvoi.
- Kato joo, niinpäs onkin, hyvä kun hoksasit tuon.

Tässä vaiheessa tiemme erkanivat ja ekonomit häipyivät kohti parempia bisneksiä, kenties.

Aika surullinen tarina eikös juu?

Ernst

STP

Kompataan aloittajaa eli liian monta omaa pientä elämääni ajatellen. Poliitikkoja kuitenkin tarvitaan tiettyjen asioiden ajamiseen ja siksi olen heihin joutunut törmäämään ja tutustumaankin. Ihmisiähän hekin lopulta ovat ja siellä on ollut mukaviakin tuttavuuksia ja osa heistä on jo edennyt pidemällekin urallaan. Olenpa tässä mamu-asiassakin lähestynyt heistä muutamaa.

Se täytyy tunnustaa, että tulevan Siiselipuolueen edustajia en vielä tunne, mutta tutustutaan kun kohdataan.

List

En tunne ketään, mutta olen kätellyt Tanjaa 2001 viran puolesta. Ihan hyvältä tuntui. Mikä lie Tanjan mielipide HOMMAsta...?  :-\

Ernst

Quote from: List on 17.04.2009, 22:12:16
En tunne ketään, mutta olen kätellyt Tanjaa 2001 viran puolesta. Ihan hyvältä tuntui. Mikä lie Tanjan mielipide HOMMAsta...?  :-\

Ei hän ehdi ajatella, kun pitää mennä taas naimisiin. Tanja on sellainen Suomen vastine amerikkalaisille neekerinaisille...

Make M

Mauno Koivistolla oli tosi löysä kädenpuristus. Halonen sanoi mulle, ettei rupea mulle strippaamaan. Lipponen, Liikanen, Karpela, Alho, Kanerva, Niinistö, Kasvi... Kymmeniä olen tavannut mutta en tunne heitä henkilökohtaisesti.

ajuha

Quote from: M on 17.04.2009, 21:45:02
Ei lainkaan - hauskahan  tuo!

kaksi tunnen henkilökohtaisesti,toinen on ministeri ja toinen kansaamme edustava. puolue simmottiin, vissiin, ehkä,not,tai silleen, kokoomus.

Kerpo

Monta vuotta sitten sain Niinistöltä nimmarin luokkaretkellä eduskuntaan. Niin ja yhden kaupunginedustajan naapurissa olen asunut.

kaivanto

Työn puolesta on tullut tavattua ja haastateltua poliitikkoja laidasta laitaan presidenteistä Tony Halmeeseen. Niin ja tulihan näitä vastaan myös viime vuosituhannella itse ehdokkaana ollessa ja muissa poliittisissa riennoissa. Tiiviisti en pidä yhteyksiä kehenkään, mutta ex-meppi Uma Aaltosen kanssa meilaillaan joskus: lähinnä vaihdellaan kuvia eläimistämme.

Poliittisen historiani paljastin melko tyhjentävästi tässä:
http://kaivanto.blogspot.com/2009/04/timo-pyydatko-edes-anteeksi.html