News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2012-10-25 Karjalainen: "Kuinka voitte luvata täydellisen elämän?"

Started by AkateeminenPätkätyöläinen, 25.10.2012, 21:27:07

Previous topic - Next topic

AkateeminenPätkätyöläinen

Joensuussa järjestettiin 24.10. maahanmuuttajien vaalipaneeli. Uutinen tilaisuudesta löytyy Karjalaisen verkkosivuilta. Paperilehden versio on melko erilainen jo otsikosta alkaen, ja varsinkin sen loppu poikkeaa verkkoartikkelista:

QuotePaneelia kuuntelemassa ollut englantilainen Stuart Spilane kertoi, että saa äänestää nyt ensimmäistä kertaa Suomessa.
- Olen innoissani. Tämä tarkoittaa, että pääsen nyt kunnolla osaksi yhteiskuntaa.
Spilane ei vielä tiennyt ketä äänestää, mutta kertoo harkitsevansa perussuomalaisia.
- Olen nähnyt, millaisia ongelmia hallitsemattomasta maahanmuutosta saattaa syntyä, enkä halua sellaista Suomeen.
Paneelia hän piti mielenkiintoisena ja hyödyllisenä.
- Olen saanut tietoa myös puolueiden nettisivuilta ja maahanmuuttajien keskuksesta. En halua äänestää sokkona vaan tutkia asiaa.
Sillä, onko ehdokas maahanmuuttajataustainen, ei ole Spilanen mukaan merkitystä hänen äänestyspäätökseensä.

Surullista, kuinka maahanmuuttajan asettuminen Suomeen voi mennä noin pieleen. Erilaisilla kotouttamis-, kohtaamis- ja monikulttuurisuuskoordinaattoreilla on peiliin katsomisen paikka.
Kaikki alkoi varhaislapsuuden puurokriittisyydestä.

DEVUSKA

Quote- Olen nähnyt, millaisia ongelmia hallitsemattomasta maahanmuutosta saattaa syntyä, enkä halua sellaista Suomeen.

Kysymys vaan, että miksi tälläisiä "oikeita" omakohtaisia kokemuksia omaavia ei kuunnella niin useaan otteeseen kuin kaikenmaailman maailmanhalaajahörhöjä. Jos suomalainen valittaa ulkomaalaisista se on rasismi. Jos ulkomaalainen valittaa ulkomaalaisista, se on jo astetta vaikeampi torpata.

FadeAway

Perussuomalaisille ilmainen vinkki: Yrittäkää löytää muutama britti, ranskalainen, ruotsalainen jne
Kertomaan heidän omista kokemuksistaan rajattomasta maahanmuutosta. Ei tarvitse olla "rasisti" tai tilastonikkari voi kertoa omista kokemuksistaan.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

Outo olio

Quote- Olen nähnyt, millaisia ongelmia hallitsemattomasta maahanmuutosta saattaa syntyä, enkä halua sellaista Suomeen.

Ettei Spilane vain olisi nyt Suomessa siksi että edellinen kotimaa meni paskaksi ja mies päätti muuttaa muualle?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

tarhuri

Olen olemassa, siis ajattelen.

Fincum

Stuart Spilane ei ole varsinainen, ja siksi lausunnosta ei synny sen enempää kohua.
Maahanmuuttajissa on eroja.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

törö

Quote from: Lonkkakipu on 25.10.2012, 21:32:24

Kysymys vaan, että miksi tälläisiä "oikeita" omakohtaisia kokemuksia omaavia ei kuunnella niin useaan otteeseen kuin kaikenmaailman maailmanhalaajahörhöjä. Jos suomalainen valittaa ulkomaalaisista se on rasismi. Jos ulkomaalainen valittaa ulkomaalaisista, se on jo astetta vaikeampi torpata.

Kotouttamisesta valittaminen vaarantaa kotouttamisalalla olevien työpaikat ja niitä on paljon. Siksi siitä ei saa valittaa.

MW

Quote from: törö on 26.10.2012, 20:49:32
Kotouttamisesta valittaminen vaarantaa kotouttamisalalla olevien työpaikat ja niitä on paljon. Siksi siitä ei saa valittaa.

Rohkenen epäillä, että näiden vastaansanomattomasti "oikealla asialla" olevien virkasyöttiläiden (so. virka/yhdistyseliitin lapset, sukulaiset ja tuttavat duunin tarpeessa) massa on suhteettoman vaikutusvaltainen, ja helvetin kallis.