News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Juho Anttila: Ammattiloukkaantujien valtakunta

Started by Hiidenlintu, 21.07.2011, 18:39:41

Previous topic - Next topic

Hiidenlintu

QuoteAmmattiloukkaantujien valtakunta

Kai se on pakko todeta, että Suomi todellakin on ammattiloukkaantujien maa. Se tiedettiin jo ennen vaaleja, kun niin kutsuttu suvaitsevaisto loukkaantui milloin mistäkin. Vaan tuntuu noita loukkaantujia löytyvän ihan joka puolelta.

Koko loukkaantumiskeskustelu tuntuu pyörivän Perussuomalaisten ympärillä. Räjähdysmäisesti kasvanut kannatus on saanut muut näkemään Persut uhkana. Kiinnostus kuplii sinne, missä tapahtuu ja Suomen poliittisessa kentässä Persujen nousu on tietenkin sangen suuri tapahtuma.

Vastakkainasetteua ja me persut vastaan muut -asetelmaa rakentaessa on, kaikille osapuolille, päässyt kuitenkin käymään vanhanaikaiset. Ollaan kaivauduttu juoksuhautoihin huutelemaan vihollisille ilman minkäänlaista yritystä hakea yhteisymmärrystä.

Jani Toivolan kansanedustajaura ei ole koostunut tähän mennessä käytännössä mistään muusta kuin loukkaantumisesta. Jokainen, Toivolan ikioma, loukkaantuminen on sitten yleistetty koko kansan yhtenäisyyttä koskevaksi itkuvirreksi. Ihan totta, hamekankaita saisi jaella.

Vastapuolella maahanmuuttoaiheisten asioiden terävin kommentoija on Jussi Halla-aho. Tänään Jussi totesi FB-seinällään seuraavaa: "Luulisi, että ihmisen mielenterveys järkkyy, jos hän järkyttyy yhtä usein kuin Jani Toivola."

Olen Jussin kanssa itse asiassa samaa mieltä. Samalla en malta olla muistuttamatta, että kyseessä on sama Jussi Halla-aho, joka veti megaluokan herneet nenään, kun Aamulehden uutisessa käyttämään arkistokuvaan oli photoshopattu liikaa punaa poskiin. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun prinsessan patjapinon alta löytyy herne. Ironia on kerrassaan hersyvää.

Toki ammattiloukkaantujia löytyy PS-mielisten riveistä lisääkin. Lukekaa Homma-foorumia, jos pää kestää. Sellaista uutisointia tai lehtijuttua ei olekaan, josta ei löytyisi mokutusta, kun oikein mikroskoopilla katsellaan. Sitten on taas kiva yhdessä taivastella, kuinka median salaliitto pelaa RKP:n pussiin.

Uusi Suomen blogistanissa tämä polarisoituminen hyppää silmille erityisen selvästi, onhan läsnä kirjoittajia puoluekentän kaikilta laidoilta. Milloin loukkaannutaan Hakkaraisesta, milloin taas Hakkaraisen puolesta. Perussuomalaisten vastuuttomuudesta on hyvä kirjoittaa blogikaupalla tekstejä puhumattakaan siitä, kuinka moni ammattiloukkaantuja vetää tästä sitten herneet nenään kommenteissa tai omien blogitekstiensä puolella.

Homoliittojen, anteeksi sukupuolineutraalin avioliittolain ympärillä loukkaantujia sitten vasta parveileekin. Jälleen kerran puolesta ja vastaan. Harva asia on niin helppoa kuin poliittisten irtopisteiden kerääminen valitsemalla puolensa ja kirjoittamalla sitten palopuhe aiheesta. Miksi ei, miksi kyllä ja vastapuoli on joko joukko suomalaisia perinteitä vihaavia loisia tai ennakkoluuloisia punaniskoja. Onpa tässä nähty jokunen kokoomuslainenkin blogi, jossa ollaan taas niin närkästyneitä, niin närkästyneitä siitä, kun joku on väärää mieltä ja kehtaa sen vielä sanoa ääneen.

Ihan oikeasti, oli kyse sitten Perussuomalaisesta, Kokoomuslaisesta tai minkä tahansa puolueen edustajasta. Maahanmuuttokriitikosta tai suvaitsevaisesta rasismin vastustajasta. Homoliittojen puolustajasta tai vastustajasta. Kasvattakaa itsellenne nyt edes pikkuisen silkkipaperia paksumpi nahka.

Mitä tahansa ei tarvitse sietää, mutta aika pitkälle pääsee, kun muistaa, että loukkaantuminen on valintakysymys. Onko minulle oikeasti niin suuri asia, että kansanedustajan XXX avustaja sanoo yksityiskeskustelussa tuhmasti, että minun kannattaa siitä tuohtua ja mielensä siitä pahoittaa? Vaikka tuo sanoisi tuhmasti minusta? Entä onko minulle nyt niin suuri asia, että joku kritisoi Hakkaraisen juomista, että sen takia kannattaa menettää yöunensa?

Erityisen huvittavaa on muiden puolesta loukkaantuminen. Sillä kun ei ole kyse mistään muusta kuin oman kilpensä kiillottamisesta oman viiteryhmänsä silmissä. Katso, olen hyvä ihminen, kun en hyväksy tuota vähemmistöä kohtaan esitettyä (oletettua) loukkausta. Katso, olen hyvä, suoraselkäinen ja ajatteleva ihminen, kun näen, kuinka viatonta kansanedustajaa näin väärin kohdellaan. Tosi suomalainen.

Tuntuu, että tämä maa pyörii, puoluekantaan tai mielipiteeseen katsomatta, kollektiivisen loukkaantumisen luoman yhteenkuuluvuuden tunteen ympärillä. Tympii, niin paljon, että ammattiloukkaannuin kirjoittamaan aiheesta tällaisen kiukkuisen tekstin. Mutta minun loukkaantumiseni on aitoa ja asiaperusteista, ei sellaista turhaa ammattiloukkaantumista kuin mitä Vihreä suvaitsevaisto ja Persut harjoittavat. Tietenkin.

http://juhoanttila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/78454-ammattiloukkaantujien-valtakunta

Ihan oikeutettua kritiikkiä puolin ja toisin.  

Kommunisti-muslimi

Ei mikään pöllömpi kirjoitus. Tuossa oli sitä tasapuolisuutta. Tosin itse loukkaannun aina Jani Toivolan loukkaannuttua, joten tovon hänen lopettavan loukkaantumisen, jotta minun ei tarvitsisi loukkaantua. Ja vielä loppuun kysymys: onko kenen tahansa loukkaantuminen mistä tahansa asiasta aina yhtä vakava asia?

IDA

Pöyristyttävä teksti.  >:(

Todetaan nyt ainakin se, että ei mielipiteenvaihto kuitenkaan ole loukkaantumista, eikä kritiikkikään läheskään aina. On huomattava, että lehdistöllä edelleen - valitettavasti - on tiettyä mielipidevaltaa.

MoonShine

Oikein hyvä kirjoitus, meistä on tullut ammattiloukkaantujia.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

M.

Quote from: MoonShine on 21.07.2011, 19:23:26
Oikein hyvä kirjoitus, meistä on tullut ammattiloukkaantujia.

Ei ole, koska useimmille ei makseta loukkaantumisesta palkkaa tai se ei muuten kuulu toimenkuvaan. Olisi osuvampaa puhua siis amatööriloukkaantujista tai harrastajaloukkaantujista. Tämän lisäksi on vielä eriteltävä sijaisloukkaantujat, jotka ovat erikoistuneet loukkaantumaan toisten puolesta.

tietotyöläinen

Jos nyt totean, että Halla-aho on kyllä osoittanut erittäin harvinaista paksunahkaisuutta, niin julistanko itseni (toisen puolesta) loukkaantujaksi?

Halla-aho lienee ainoa poliitikko tai ylipäätään julkisuuden henkilö, joka täysin avoimesti halveksuu armoitettua toimittajakuntaamme. Pitäisi olla aika vinksahtaneen masokistinen prinsessa, joka moiseen ryhtyy.

Osuvaakin kriitikkiä tuli, kyllä täällä aina välillä on tuntosarvet liian herkällä. Tosin ei kokemukseni mukaan koskaan kaikilla kirjoittajilla samassa säikeessä.

IDA

Quote from: tietotyöläinen on 21.07.2011, 19:37:24
Jos nyt totean, että Halla-aho on kyllä osoittanut erittäin harvinaista paksunahkaisuutta, niin julistanko itseni (toisen puolesta) loukkaantujaksi?

Siihenhän tässä ollaan menossa. Itse en tunnusta loukkaantuvani mistään, mutta olen kaikesta jatkuvasti ja tasapuolisesti aivan pöyristynyt.

jupeli

Quote from: IDA on 21.07.2011, 19:39:42
Quote from: tietotyöläinen on 21.07.2011, 19:37:24

Siihenhän tässä ollaan menossa. Itse en tunnusta loukkaantuvani mistään, mutta olen kaikesta jatkuvasti ja tasapuolisesti aivan pöyristynyt.
Kuinkahan paljon Jani Toivolaa äänestäneitä nolottaaa. Itse en kehtaisi sanoa häntä äänestäneeni, jos siis olisin häntä äänestänyt.
Tai jos eivät olekkaan nolostuneita, vaan herkkis-Janin puolesta loukkaantuneita.

Lahti-Saloranta

Ihan hyvä kirjoitus mutta mutta..
Liekkö jäänyt vahingossa pois vai jätetty tarkoituksella pois korrektiivisuuden nimissä ettei vain loukattaisi todellisia ammattiloukkaantujia nimittäin ylintä syyttäjälaitosta, vähemmistövaltuutettua ja miksi ei myös rakasta johtajaamme Tarjaa. Siinä vasta todelliset ja hyväpalkkaiset ammattiloukkaantujat erikoisalanaan luokkaantumiset uskonnollisista kysymyksistä. Eikä mitä tahansa uskontoa koskevista vaan he ovat erikoistuneet loukkaantumaan vain Islamia vähääkään kritisoivista kirjoituksista. Vihreiden naisten loukkaantumiset taasen herättää henkiin kalevalaisten naisten itkuvirsien esitysperinteen.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ano Nyymi

Mie kyllä vähän loukkaannuin tuollaisesta kirjoituksesta.

Ei vaiteskaan, samaa olen itsekin ihmetellyt, mutta yleensä enemmänkin naureskellut. Ammattiloukkaantujan tie on pitkä ja kivinen  ;D

Enkä usko että noita loukkaantumisjuttuja kukaan jaksaa pitempää aikaa lukea ilman että alkaa jo enemmän kuin harmittamaan mokoma mimosan herkkä julkinen itkeskely.

LW

Sinänsä täytyy huomauttaa, että on yksi juttu kirjoitella jollekin foorumille äkäisiä viestejä siitä, miten joku triviaali juttu X on hanurista, tai asettaa jotain ehtoja medialle vastineeksi tulevista haastatteluista. On toinen juttu mennä itkemään lehdistölle, miten yhdentekevä juttu Y satuttaa ja loukkaa ihan niinku hirveästi.

Periaatteessa kuitenkin asiallinen kirjoitus ihan oikeasta asiasta.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

pelle12

On hieman eri asia loukkaantua 'arvostetun, perinteisen' median kuten AL:n asiattomasta photoshoppialusta kuin netissä ykistyishenkilön, usein nikillä esiintyvän, heitosta.

Joker

Minäkin järkytyin, pöyristyin ja tyrmistyin tästä kirjoituksesta  :flowerhat:

Hyvä ja tasapuolinen kirjoitus, vielä jos järkyttyneistökin lukisi sen ja vähän paksuntaisi punaniskaistamustaakonservatiivihomonahkaansa.

Toimittajat: Ottakaa yhteyttä jos haluatte tehdä uutisen järkytysoireistani luettuani Juho Anttilan blogikirjoituksen. Myös koulussa kiusattiin joskus. En tosin edusta mitään vähemmistöä, mutta voin haastattelun ajan teeskennellä vasenkätistä, puhua kankeaa ruotsia tai esittää stereotyyppistä homoa hetken jos vaan saan sillä huomiota mediassa.
Shaving primate Fahad Firas - Pelastakaa sotalapsi Fahad Firas

Jouko

Kun ryhtyy julkiseksi eläimeksi niin saa varautua siihen että joutuu kaikken maalitauluksi. Se on poliitikon rasite. Koskee niin Toivolaa kuin kuin Halla-ahoa kuin muitakin pelikentällä olevia.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito