News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2009-04-09 Suomen Kuvalehti: Eurovaalin kuokkavieras (Soini)

Started by Pöllämystynyt, 12.04.2009, 18:35:20

Previous topic - Next topic

Pöllämystynyt

Suomen Kuvalehdessä oli 9.4 poliittisesti vinoutunut, paikoin törkeän vääristeltykin juttu Timo Soinin takinkäännöstä nimellä "Eurovaalin kuokkavieras". Juttu vaikenee kokonaan Halla-ahosta, siis Soinin takinkäännön olennaisimmasta aiheesta. Juttu muutenkin suorastaan syrjii ulkomaalaispolitiikkaa aiheena, kertoen sen päälle toisen tarinan, jossa etnisillä kysymyksillä ei ole osaa. Toimittajan motiivi kääntää lukijan ajatukset pois "vääristä" kysymyksistä paljastuu selvästi. Maahanmuuttopolitiikkaa ei mainita kuin alapalkin haastattelussa, jonka nimi on "Ulkomaalaispolitiikka sivuun". Siinäkin se sivuutetaan ylimalkaisella heitolla.

Juttu on merkittävistä tosiasioista riisuttua, ikävystyttävän ankeaa ja tylsää tekstiä, jota en voi suositella, ja josta ei saane irti muuta olennaista kuin ne lainaukset, jotka nyt laitan.

Tämä kohta erottuu tylsän tekstin seasta räikeimmin vääristeltynä:
QuoteHänen (Soini) ehdokkuutensa takana nähdään puoluetaktisia syitä. Perussuomalaiset haluavat varmistaa kohtuullisen vaalituloksen ainoan valtakunnallisesti valovoimaisen poliitikkonsa avulla.
Ilman Soinia puolueen vaalitulos saattaisi tuoda ikävän notkahduksen perussuomalaisten nousukiitoon, joka alkoi presidentinvaaleista 2006.

Hän perustelee ehdokkuuttaan "halullaan kehittyä". Myös tunnesyyt ohjaavat Irlannissa katolilaisuuteen kääntynyttä miestä.
Seuraavaksi väitetään, esiin vedetyn katolilaisuuden varjolla, että Soinin eräs merkittävä tavoite EU:ssa on osoittaa mieltä Irlannin kyykyttämistä vastaan.

Toisaalta, onko tässä nähtävissä takinkääntöä myös EU:n suhteen?
Edes Soini ei vaadi Suomen eroa unionista.

"Tarvitsemme eurooppalaista yhteistyötä, mutta EU:sta pitää tehdä itsenäisten valtioiden yhteisö. ..."

Soini itse tunnustaa, tosin kertomatta syytä:
QuoteEhdokkuuteni on pikemminkin riski puolueelle

Tässä on jotain hyvin surullista ja mielestäni paljastavaa:
Quote"Ennen sanottiin, että nousuni oli Tony Halmeen ansiota. Jospa olisin kuitenkin nostanut itseni ihan itse", hän hymyilee.

Jutun yhteydessä haastateltu Tampereen Yliopiston valtio-opin professori Tapio Raunio kuittaa naurettavalla valheella kaiken maahanmuuttokeskustelun:
QuoteEntä ulkomaalaispolitiikka?
En usko sen nousevan esiin. Kansalaiset kokevat passivapaan liikkumisen EU:n alueella perusoikeudekseen. Siihen tarttuminen voi olla hankalaa.

Halla-ahoa ei mainita kuin kommentti-nimisessä kolumnissa artikkelin vieressä, kolumnin lopussa. Siinä käsitellään poliittisesta pelistä syrjäytettyjä henkilöitä. Viimeisenä, kommunistien hylkäämän Bäckmanin jälkeen tulee Halla-ahon vuoro:
QuoteHylkiöihin kuuluu myös Jussi Halla-aho. Uskonrauhan rikkomisesta ja kansanryhmänvastaisesta kiihottamisesta syytteen saanut perussuomalaisten kaupunginvaltuutettu ei kelvannut listalle

Täytyy sanoa, että SK:n pisteet tipahtivat aika roimasti.

Muokkaus: virheitä
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Eurooppalainen

Suomen Kuvalehdellä on tempoileva linja. Välillä saa hurrata, välillä hävettää.

Ojanperä

Nyt en kyllä ymmärrä ketjun aloittajan pointtia. Eli jos Suomen Kuvalehdessä ilmestyy juttu joka käsittelee Timo Soinia, sen pitäisikin oikeasti käsitellä maahanmuuttoa, muuten se on "vääristelyä"? Ja jos mainitaan Soini, olisi pakko uhrata vähintään kappaleen verran Jussille? Itse koen lähinnä virkistävänä vaihteluna, että edes jossain artikkeleissa ei jankata Soinin ja Halliksen yhteyksistä väsyksiin asti.
"The Answer to 1984 is 1776."
-Alex Jones

Pöllämystynyt

Quote from: Ojanperä on 12.04.2009, 18:42:51
Nyt en kyllä ymmärrä ketjun aloittajan pointtia. Eli jos Suomen Kuvalehdessä ilmestyy juttu joka käsittelee Timo Soinia, sen pitäisikin oikeasti käsitellä maahanmuuttoa, muuten se on "vääristelyä"? Ja jos mainitaan Soini, olisi pakko uhrata vähintään kappaleen verran Jussille? Itse koen lähinnä virkistävänä vaihteluna, että edes jossain artikkeleissa ei jankata Soinin ja Halliksen yhteyksistä väsyksiin asti.
Perustelin, ja voin perustella uudelleen. Juttu vaikenee olennaisimmasta aiheestaan, siitä miksi Soini päätti lähteä Brysseliin. Se oli artikkelin aihe. Miksi Suomen kuvalehti teki artikkelin aiheesta, josta se ei voi kertoa mitään olennaista? Valehdellakseen päälle liirumlaarumia.

SK valehtelee, että Soinin herkät tunteet katolilaisen Irlannin vuoksi, tai hänen omasta ainutlaatuisesta valovoimaisuudestaan johtuvat mahdollisuutensa pelastaa puolue saivat hänet kääntämään takkiaan.

Juttu on lisäksi lepertelyä, jolla yritetään kääntää perussuomalaisten politiikkaa ja ihmisten kiinnostuksen kohteita. Kaikki ulkomaalaispoliittinen keskustelu, kaikki tulenarat etniset kysymykset kuitataan tyhjästä nyhjäistyllä tokaisulla passivapaasta liikkumisesta.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

Mika.H

Timo Soini    PS    103 492    3,4%

tuossa timon äänimäärä 2006 pressanvaalien ekalla kierroksella...

timon äänimäärä tulee oleman 30 000 eu-vaaleissa. saa sitten nähdä jääkö laulukuoroon...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

IDA

Hän perustelee ehdokkuuttaan "halullaan kehittyä". Myös tunnesyyt ohjaavat Irlannissa katolilaisuuteen kääntynyttä miestä.

Eihän se, että mies on katolilainen tarkoita sitä, että hän tekisi ratkaisunsa tunnesyistä.

Minusta on itsestään selvää, että perussuomalaisten nousun takana suurin yksittäinen hahmo on nimenomaan Soini. Muut eivät oikein ole edes samalla viivalla.

Silti Soinin toiminta näiden vaalien suhteen on katastrofaalinen virhe.

Goman

YLE:n uutisten kertomaa:
Noin puolet suomalaisista eivät osaa nimetä AINOATAKAAN EU-vaaliehdokasta !

Eli kaikki ehdokkaat ovat samalla lähtöviivalla. Paitsi Soini, joka on lehdistön suosikki n:o1 , syystä joka allekirjoittaneelle on täysi arvoitus.

Pahasti näyttää siltä että media päättää ketkä EU-parlamenttiin lähtee. Tai sitten joillakin ehdokkailla pitää olla sikapaljon fyrkkaa heittää omaan mainoskampanjaan.

Vasarahammer

Quote from: IDA on 12.04.2009, 19:03:25
Minusta on itsestään selvää, että perussuomalaisten nousun takana suurin yksittäinen hahmo on nimenomaan Soini. Muut eivät oikein ole edes samalla viivalla.

Silti Soinin toiminta näiden vaalien suhteen on katastrofaalinen virhe.

Soini on nousun takana, mutta toisaalta nousu on ollut pitkä tie eikä se valtakunnan tasolla toistaiseksi tarkoita enempää kuin viittä edustajapaikkaa.

Kymmenen vuotta sitten PS sai eduskuntavaaleissa noin prosentin annetuista äänistä ja yhden kansanedustajan (Vistbacka) ja senkin onnistuneen vaaliliiton avulla.

Soinin toimintaa en luonnehtisi vielä virheeksi vaan lähinnä suureksi riskiksi. Toisaalta hän itse varmasti ajattelee pääsevänsä eroon kiusallisesta ongelmasta (=Halla-aho ja hänen propellihattuiset seuraajansa). Soinin onnistuminen mitataan eurovaaleissa ja vuoden 2011 eduskuntavaaleissa. Jos äänestäjät edelleen uskovat Soiniin, silloin Soini ei ole erehtynyt.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

IDA

Quote from: Vasarahammer on 12.04.2009, 19:11:27
Soinin toimintaa en luonnehtisi vielä virheeksi vaan lähinnä suureksi riskiksi. Toisaalta hän itse varmasti ajattelee pääsevänsä eroon kiusallisesta ongelmasta (=Halla-aho ja hänen propellihattuiset seuraajansa). Soinin onnistuminen mitataan eurovaaleissa ja vuoden 2011 eduskuntavaaleissa. Jos äänestäjät edelleen uskovat Soiniin, silloin Soini ei ole erehtynyt.

Siis virhe on se, että puolueen puheenjohtaja lähtee Belgiaan. Hän on europarlamenttiedustaja silloin, kun puolue valmistautuu seuraaviin eduskuntavaaleihin.

Tarkoitus kai oli saada läpi ehdokkaita laajalla rintamalla. Ei se riitä, että äänestetään pelkästään Soinia. Lisäksi on selvää, että Halla-ahon mukana puolueeseen olisi tullut uusia tuulia ja sellaista energiaa, joka nyt jää pois.

Yaketi Yak ;) mutta Soini on valmis heittämään oman arvionsa mukaan listalta 20 000 ääntä pois päästäkseen itse joksikin mepiksi.

herra 4x

Piiri pieni pyörii. Suomen Kuvalehden päätoimittaja on Tapani Ruokanen. Uusimmassa Suomen Kuvalehdessä on artikkeli "Suomen uskontojohtajat antavat tukensa maahanmuuttajille". Suomen kirkon papisto ja Kirkko ja Kaupunki-lehti hehkuttaa islamia ja "suvaitsevaisuutta".  Tapani Ruokanen on teologian maisteri ja pappi. Hän on Sanoma Oy:n toimittajakoulun käynyt, ja ollut päätoimittajana myös Sana- ja Kotimaa-lehdissä.

Timo Soini on harras katolinen ja vastustaa aborttia ja naispappeutta ja kertoo että "uskontoa ei ole olemassa, jos sitä ei harjoita. Ilman tekoja usko on kuollut". Minulle luterilainen usko on puhdas armon usko, jolloin se mitä minä harjoitan tai olen harjoittamatta on yhtä paskan kanssa. Se mitä minä teen toisille merkitsee, eikä sitä sovita kymmenen lausuttua aavemariaa vaan pelkkä armo, jos sovittaa. Soini jatkaa "Minä tiedän mikä on oikein ja mikä väärin". Minä en tiedä tietäväni, mutta yritän.

Suomen kirkko mokuttaa sata lasissa. Se kerää yhteisvastuukeräyksessä rahaa maahanmuuttajille, joista veronmaksajat jo huolehtivat yltäkylläisesti. Se propagoi islamin edessä matelun puolesta. Tulen eroamaan siitä. En tiedä mikä se side vielä on etten ole jo eronnut siitä pystyynkuolleesta byrokraattisesta verojenkiskojasta, joka kerää rahaa vielä siinäkin vaiheessa kun koko ikänsä veroja sille maksanut kuolee. Ja vielä sen jälkeen. Itse siihen uskoon, mikä minulla mahdollisesti on asia ei liity mitenkään. Se on tai ei ole ilman kirkkoonkuulumistakin. Minun uskoni ei perustu harjoittamiseen eikä hiippalakkien puolijumalana pitämiseen.

Tämä nyt tällaisena hieman off-topic pääsiäisepistolana.
Rakkaudesta lajiin.

reino

Ernst

Jos joku menee sinne puoluekokoukseen, niin viekään Soinille propellihatun ja kottaraispöntön tervehdyksenä meiltä nuivilta.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

JT

Pitääkö Suomen kuivalehden tasosta olla sen huolestuneempi kuin Seiskan vastaavasta? Jos pitäisi valita jomman kumman kotiinkannettuna, niin ottaisin ilman muuta Seiskan. Siinä on sentään tähtityttö.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

Kazakstan

Quote from: JT on 12.04.2009, 20:29:41
Pitääkö Suomen kuivalehden tasosta olla sen huolestuneempi kuin Seiskan vastaavasta? Jos pitäisi valita jomman kumman kotiinkannettuna, niin ottaisin ilman muuta Seiskan. Siinä on sentään tähtityttö.

Sama täällä. SK on keskimäärin todella huono tekemään objektiivisia juttuja, oli aihe sitten mikä hyvänsä.