News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Suomen vaikuttavin poliitikko

Started by Alfresco, 09.06.2011, 14:21:30

Previous topic - Next topic

Alfresco

Ajattelin vaan sanoa sellaisen mielipiteen, että Suomen vaikuttavin poliitikko on Jussi Halla-Aho.

Soini on tällä hetkellä vaikutusvaltaisin koska hän on hallituksen kuninkaantekijä, mutta hänen paikka auringossa on vain tilapäinen ja kestää kunnes hallitus on muodostettu. Monella muulla poliitikolla taas on muodollisesti paljon valtaa mutta sen turvin ei välttämättä pysty vaikuttamaan kovinkaan laajasti yhteiskunnallisella tasolla.

Sensijaan merkittävä osa persujen megakannatuksesta lienee enemmän tai vähemmän Halla-Ahon kirjoitusten ja siitä seuraavan keskustelun ja ihmisten heräämisen ansiota. Persujen nousu pisti poliittisen kentän kokonaan uusiksi ja nosti Soinin siihen asemaan mitä hänellä nyt on. Sylttytehdas on siis Halla-Ahon kellarissa. :D

Jos Halla-Aho ei olisi alkanut purkamaan auki maahanmuuttoa, varmaan moni meistä eläisi herttaisen epätietoisia koko ongelmasta eikä olisi koskaan äänestänyt persuja vastustaakseen multikulttia. Persut olisi nyt ehkä 10%:n puolue tai alle ja vanha poliittinen asetelma olisi pitkälti ennallaan.

Halla-Aho teki tavallaan sofistikoidummat tonyhalmeet, ja sai ehkä tahattomasi polkaistua käyntiin uuden kansalaisten poliittisen heräämisen jakaen samalla poliittiset pelikortit uusiksi.

Lasse

Quote from: Alfresco on 09.06.2011, 14:21:30
...

*huokaus* Se on Halla-aho, mkay?

Ja yritys lyödä kiilaa Perussuomalaisten teräksiseen yhtenäisyyteen aikaansaa vain tylsyneen kiilan ja hikisen, turhautuneen miehen...

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Tavis

Jos Halla-ahon nostattama keskustelu ja hänen saamansa valtava äänisaalis olisivat ohjautuneet jollekin hypoteettiselle epämääräiselle porukalle perussuomalaisten sijaan, en usko, että menestys olisi kovinkaan kestävää. Persujen toimivuus puolueena taas on suurelta osin Soinin ansiota.

Paha näitä on verrata. Molemmat tukevat toisiaan.

Werty

Siitä olen samaa mieltä että halla-aho/maahanmuuttokriittiset on tällä hetkellä aliarvostettuja. Itse en jaksa uskoa että eurokriittisyys olisi tehnyt näin näyttävän paluun näin pienessä ajassa.

Mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että halla-aho on rääväsuu josta ei koskaan tule mitään tärkeämpää kuin hän nyt on.

Whomanoid

Quote from: Werty on 09.06.2011, 15:00:15
Siitä olen samaa mieltä että halla-aho/maahanmuuttokriittiset on tällä hetkellä aliarvostettuja. Itse en jaksa uskoa että eurokriittisyys olisi tehnyt näin näyttävän paluun näin pienessä ajassa.

Mutta se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että halla-aho on rääväsuu josta ei koskaan tule mitään tärkeämpää kuin hän nyt on.

Miksi tarvitsisi tulla mitään tärkeämpää? Jos maahanmuuttopolitiikkaan ja monikultturismihihhulointiin saadaan merkittävä muutos, luulen, että häneen ollaan varsin tyytyväisiä.
Väärin liputettu!

hoxpox

Quote from: Whomanoid on 09.06.2011, 15:03:18

Miksi tarvitsisi tulla mitään tärkeämpää? Jos maahanmuuttopolitiikkaan ja monikultturismihihhulointiin saadaan merkittävä muutos, luulen, että häneen ollaan varsin tyytyväisiä.

Minä taas uskon että Halla-aho ehtii parin seuraavan eduskuntakauden aikana laittaa vielä stopin monelle muullekin rahantuhlaukselle ja korruptiolle alkaen kehitysavusta ja päättyen yritys- ja aluetukiin sekä kilpailunrajoituksiin. Mutta nämä parannukset etenevät varmasti hitaasti.

Alfresco

Quote from: Tavis on 09.06.2011, 14:54:58
Jos Halla-ahon nostattama keskustelu ja hänen saamansa valtava äänisaalis olisivat ohjautuneet jollekin hypoteettiselle epämääräiselle porukalle perussuomalaisten sijaan, en usko, että menestys olisi kovinkaan kestävää. Persujen toimivuus puolueena taas on suurelta osin Soinin ansiota.

Paha näitä on verrata. Molemmat tukevat toisiaan.

Minä näen sen niin, että Halla-Aho voi menestyä ilman Soinia mutta Soini ei menesty ilman Halla-Ahoa. Tässä mielessä Soini on jonkinlainen Vennamo, joka elää hetkessä.

Halla-Aholla on mielestäni syvällisempi ja laajempi vaikutus poliittiseen kenttään. Hän ei ole Soinin kaltainen opportunisti, joka takertuu suosittuihin hetkellisiin aiheisiin. Jussin agenda on pitkäjänteinen eikä se muutu. Soini taas elää tilapäisten asioiden varassa kuten EU-vakuusasia, joka jossain vaiheessa tulee loppuun käsitellyksi.

Itse äänestin persuja nuivuuden takia ja hylkäsin "oman" puolueeni. Nämä EU-tuet ei minua kiinnosta niin paljon, että olisin äänestänyt persuja ilman nuivaa vaalimanifestia jne. Vaalipiirini takia en kuitenkaan äänestänyt itse Mestaria vaan ikäänkun tukiäänestin häntä muiden kautta. Uskoisin, että aika monella on sama tilanne.

Minun arvioni on, että ota Halla-Aho pois poliittisesta yhtälöstä niin persujen pitkäaikainen kannatus muuttuisi radikaalisti ja poliittinen kenttä sen mukana.

Tämä ei ole vastakkainasettelu Halla-Aho vs. Soini tai kiilan lyömistä persuihin koska asiakysymyksissä kumpikaan ei korvaa toisiaan. Ilman Soiniahan persut olisi tuuliajolla eikä ainakaan Halla-Ahosta ole persujen vetäjäksi. Hän ei mielestäni ole sen tyyppinen henkilö.
Halusin vain lausua sen mielipiteen, että Halla-Aho on vaikuttavin poliitikko tällä hetkellä koska nykyinen polittinen asetelma on pitkälti hänen toimiensa seuraus.

Jouko

En tiedä Jussin poliittisesta vaikutusvallasta mutta ainakin melkoinen pulma tuntuu ainakin olevan poliittisen median allianssille. Sanoisin että perinteisesti poliittiset pukarit pystyvät vaikuttamaan yli poliittisen kentän v.r.t Mauri Pekkarinen ja Ben Z.. Jussin tehokkuus tulee sitten aikanaan esille. Myönnän että aikamoisen mylläkän hän on aikaansaanut omalla panoksellaan. On tosiaan alettu keskustella asioista joista ei ennen juuri puhuttu, ei pukahdettu. Suvistelijat ja mokuilijat yrittävät vääntää tämän yleismaailmalliseksi ilmiöksi ja vähätellä siten persujen osuutta asiaan.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Werty

Ei tarvitsekaan.

Aiheena on "suomen vaikuttavin poliitikko". Pointti oli että tähän ei jussi millään yllä.

Werty

Quote from: hoxpox on 09.06.2011, 15:20:20

Minä taas uskon että Halla-aho ehtii parin seuraavan eduskuntakauden aikana laittaa vielä stopin monelle muullekin rahantuhlaukselle ja korruptiolle alkaen kehitysavusta ja päättyen yritys- ja aluetukiin sekä kilpailunrajoituksiin. Mutta nämä parannukset etenevät varmasti hitaasti.

Miksi?

Miksi ihmeessä uskoisit että halla-aholla on yhtikäs mitään annettavaa talouspolitiikkaan?

Maatiaisjuntitar

Itse en ollut kuullut Halla-ahosta muuta kuin nimen ja äänestin silti PS:ia. Samoin teki n. 20 tuntemaani ihmistä, hekään eivät äänestäneet maahanmuuttokysymyksen vuoksi ja uskonpa, että näin teki suurin osa PS:n äänestäjistä.

Yhden asian ihmiset eivät ainakaan minun arvoasteikossani ole kovin korkealla.

Mika.H

Quote from: Alfresco on 09.06.2011, 14:21:30
Halla-Aho teki tavallaan sofistikoidummat tonyhalmeet, ja sai ehkä tahattomasi polkaistua käyntiin uuden kansalaisten poliittisen heräämisen jakaen samalla poliittiset pelikortit uusiksi.

Kieltämättä Jussi on saanut melkoisen muutoksen aikaiseksi.

Jussi mursi padon ja loppu on mitä on... tulevaisuus sen näyttää...

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

Maastamuuttaja

Kehtitysyhteistyö perustuu ideologiseen lähtökohtaan. Sen tuloksia voidaan vallan hyvin arvioida kadunmiehen tasolla, bensa-asemilla, kalastusseuroissa ja ompelukerhoissa.

Neuvostoliiton taloudellisia saavutuksia ihannoivat aikoinaan Suomessa(kin) monet johtavat poliitikot ja intellektuellit, mediasta puhumattakaan. Kadun tasolla asenteet olivat vähintäänkin epäileviä.

Samankaltainen asetelma on pitkään vallinnut myös kehitysavun suhteen. Ei ole mahdotonta, että kadunmies -ja nainen olisi jälleen oikeassa. Eikä median, intellektuellien jne. menneisyys puhu sen puolesta, että ne olisivat - hieman yllättäen - nyt oikeassa kehitysapuideologiaa arvioidessaan. 

Luotan Halla-ahon arvostelukykyyn myös kehitysavun alueella. 

Werty

Quote from: Maastamuuttaja on 09.06.2011, 16:00:51

Miksi helvetissä?  :facepalm:

Eiköhän taloustietelijöillä ole tohon luotettavampia mielipiteitä?

Alfresco

Quote from: Werty on 09.06.2011, 16:31:18
Quote from: Maastamuuttaja on 09.06.2011, 16:00:51

Miksi helvetissä?  :facepalm:

Eiköhän taloustietelijöillä ole tohon luotettavampia mielipiteitä?

Suomen näkökannalta kehitysmaa-apu on vain aatteellinen asia. Eli halutaanko lahjoittaa miljardi euroa ulkomaille vai ei. Suomelle taloudellinen merkitys on puhtaasti negatiivinen, vastaanottajamaan eliitille se on positivinen.

Jos suomalaisen poliitikon pitäisi tehdä suomalaista politiikkaa, niin lähes kenen tahansa arviointikyky riittää päättämään kehitysmaa-avusta. Sama koskee tavallista kansalaista, joka myös voi sanoa mielipitteensä tähän mielipideasiaan.

Jokainen sitten perusteelee kantansa miten haluaa mutta itse näkisin, että miljardin euron lahjoittaminen vuodessa ulkomaille voidaan lopettaa suomalaisen veronmaksajan rahojen haaskuksena.

No tämä nyt oli hieman off-topic.