News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2011-06-14 TS: Pimeiden turkulaistaksien joukkoon liittynyt virolaisautoja

Started by skrabb, 18.06.2011, 16:50:28

Previous topic - Next topic

skrabb

QuotePimeiden turkulaistaksien joukkoon liittynyt virolaisautoja
Turun Sanomat 14.6 2011 21:15:58

Turun keskustassa liikkuu nykyään useita Viron kilvissä olevia pimeitä takseja. Asiasta kertoo pimeitä takseja kartoittanut turkulainen taksikuski Henri Leppikoski. –?Olen seurannut pimeiden taksien toimintaa vuosikaudet, ja annoinkin poliisille pari vuotta sitten parinkymmenen laittoman taksin rekisterinumerot. Nämä virolaisissa kilvissä olevat autot ovat nyt uusi ilmiö, Leppikoski kertoo.

Turun poliisin mukaan valtaosassa pimeistä takseista on kuskina ulkomaalaissyntyinen mies.

–?Meillä ei ole tähän mennessä tullut tietoja virolaiskuskeista, mutta en pidä sitä mahdottomana, ylikonstaapeli Simo Savioja toteaa.

Turun Sanomat uutisoi viime viikolla (TS 8.6), että pimeiden taksien toiminta on siirtynyt maan alle. Aiemmin pimeitä takseja pyöri Kauppatorin kulmilla, nyt autot päivystävät keskustan sivukaduilla tai Varissuolla.

Myös poliisi on huomannut saman ilmiön.

–?Monella kuskilla on vakioasiakkaita, jotka tilaavat kyydit puhelimitse, Savioja kertoo ja myöntää, että toimintatapa vaikeuttaa poliisin valvontatyötä.
http://www.ts.fi/online/kotimaa/230757.html
Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

MoonShine

Helsingistä tämä laiton kyyditys leviää kaikkiin suurimpiin kaupunkeihin, eikä poliisi mitään voi jos keikat välitetään puhelimella. Ainahan 'kavereita' saa baariin ja sieltä kotiin kuskata.

Kulttuurin rikastumista ja toisaalta Varissuolta ajamisen ymmärrän hyvinkin jos luvalliset VHM -taksarit sitä jostain kumman syystä vaikka välttelee.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.