News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Eduskuntaan vai EU-parlamenttiin ?

Started by Mika, 14.02.2009, 12:11:43

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Maisteri Nuivakka on 26.02.2009, 23:11:02
En ollenkaan ymmärrä joidenkin mielipidettä, että Jussi olisi EU-edustajana jotenkin enemmän poissa kuvioista kuin sanakirjantekijänä.

Minä olin pitkään juuri tuota mieltä, mutta asioihin perehdyttyäni huomasin olleeni väärässä. EU:n tuleva turvapaikkapolitiikan yhtenäistäminen ja turvapaikanhakijoiden jakaminen ympäri Eurooppaa vaatii aivan välttämättä sitoutuneen edusmiehen Brysseliin. On sielläkin synkkiä kellareita, jos sanakirja kutsuu...
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tinden

Jos Jussia on mahdollista äänestää EU-vaaliloissa, niin yksi ääni tulee täältä Oulusta.

Allegoria

Tämähän on Jussi H-A:n päätettävissä..ja ymmärrettävällä asialla Mäki-Ketelä on..
Kannatan Jussia, mutta en Brysseliin, vaan EDUSKUNTAAN!

Halla-ahon linjauksethan ovat paljolti(mitä olen lukenut) kotimaan asioita käsitteleviä ja nimenomaan sellaisia joita kannatan tuotavaksi esille täällä Suomessa. Kuinka paljon hän voisi ja mitä ajaa Brysselissä, on minulle hiukan epäselvää.

J.H-a on saanut paljon medianäkyvyys-jalansijaa ja häntä kuunnellaan
-Täällä Suomessa! :)

jaakkeli

Quote from: Allegoria on 07.04.2009, 00:53:49Tämähän on Jussi H-A:n päätettävissä..ja ymmärrettävällä asialla Mäki-Ketelä on..

Kuinkahan monta kertaa tämä on täällä käyty läpi? Joidenkin näyttää olevan vaikea ymmärtää, että

a) eduskuntavaaleihin on vuosia aikaa, europarlamenttivaalit ovat nyt; nyt ei voida viedä hommaa eduskuntaan, mutta huomiota sille voidaan saada eikä se voi haitata näkyvyyttä eduskuntavaaleissa

b) europarlamentista voi tulla eduskuntaan tai europarlamentaarikko voi olla sopivalla listalla ehdolla eduskuntavaaleissa imemässä ääniä hyville mutta tuntemattomille ehdokkaille

QuoteHalla-ahon linjauksethan ovat paljolti(mitä olen lukenut) kotimaan asioita käsitteleviä ja nimenomaan sellaisia joita kannatan tuotavaksi esille täällä Suomessa. Kuinka paljon hän voisi ja mitä ajaa Brysselissä, on minulle hiukan epäselvää.

Hän voisi

a) parantaa homman medianäkyvyyttä, jolloin asetelma eduskuntavaaleissa olisi parempi

b) parantaa uskottavuuttaan (hän on kirjoittanut jo monia, monia vuosia ja vasta kunnallisvaalien jälkeen hänestä on tullut nimi)

c) jatkaa paremman palkan turvin ilmaisen lukumateriaalin tarjontaa meille

Kaarle M.

"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

Homma Admin

Quote from: Allegoria on 07.04.2009, 00:53:49
Tämähän on Jussi H-A:n päätettävissä..ja ymmärrettävällä asialla Mäki-Ketelä on..

Myös uusien kirjoittajien kannattaisi käyttää hakutoimintoa tarkistaakseen, onko aiheesta jo olemassa valmis ketju.

Koska Hommaforum on kaikenkattava, lähes kaikki inhimilliseen elämään liittyvät aiheet on täällä jo käsitelty. Käyttäkää siis searchiä!!1!

Roope

Quote from: Homma Admin on 07.04.2009, 09:52:00
Quote from: Allegoria on 07.04.2009, 00:53:49

Myös uusien kirjoittajien kannattaisi käyttää hakutoimintoa tarkistaakseen, onko aiheesta jo olemassa valmis ketju.

Olen jo parissa vastaavassa ketjussa kertonutkin, että europarlamentin on tarkoitus saattaa voimaan vuoteen 2012 mennessä EU-maiden yhteinen turvapaikkapolitiikka. Sen toteutumisen jälkeen Suomen ulkomaalaislaki olisi pelkkää paperia. Alustavien suunnitelmien mukaan EU:sta määrättäisiin esim. kuinka paljon pakolaisia meidän on vastaanotettava muista EU-maista.

Vielä ei ole liian myöhäistä vaikuttaa tuohon valmistelutyöhön, mutta se vaatii tälle asialle omistautuneen europarlamentaarikon, joka alkaa välittömästi verkostoitumaan muiden maiden samanmielisten kanssa.

Muutenkin "oma" europarlamentaarikko veisi toiminnan nopeasti ihan toisenlaiselle poliittisen uskottavuuden tasolle. Jos vuoden sisällä aiotaan saada muutoksia turvapaikkapolitiikkaan, niin näkyvä vaalikampanja tänä keväänä auttaisi siinä paljon. Seuraava mahdollisuus kampanjointiin on vasta kahden vuoden päästä ja se on liian myöhään.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

hxv

Quote from: Roope on 09.04.2009, 00:20:37

Olen jo parissa vastaavassa ketjussa kertonutkin, että europarlamentin on tarkoitus saattaa voimaan vuoteen 2012 mennessä EU-maiden yhteinen turvapaikkapolitiikka. Sen toteutumisen jälkeen Suomen ulkomaalaislaki olisi pelkkää paperia. Alustavien suunnitelmien mukaan EU:sta määrättäisiin esim. kuinka paljon pakolaisia meidän on vastaanotettava muista EU-maista.

Minäkin olen muistaakseni kommentoinut tähän. Ja ainoa vaihtoehto oikeasti vaikuttaa tuossa vaiheessa olisi EU:sta jollain tavalla irtautuminen. Isot ja pienet ylenmäärin "rikastuneet" päätäntävaltaa omaavat maat ovat varmasti valmiita luopumaan "rikkauksistaan".

Jani

Ehdottomasti Jussi eurovaaleihin ja europarlamenttiin! Eurovaalit ovat ainoat vaalit, joissa minä voin täältä Jyväskylästä käsin Jussia äänestää. Niin, ellei Jussi sitten ryhdy presidenttiehdokkaaksi. Yksittäisen edustajan painoarvo on lähes yhtä pieni sekä europarlamentissa että Suomen eduskunnassa. Todella sääli, jos joku muuten Jussia kannattava jättää äänestämättä häntä eurovaaleissa, koska haluaisi hänet eduskuntaan.

Monikulttuurisuutta ja sen haittoja on paljon muuallakin kuin Helsingin vaalipiirissä. Eurovaaleissa olisi tilaisuus antaa kunnon protestiääni mistä tahansa päin Suomea. Itselläni ainakin on tilanne, että jos Jussi ei ole ehdokkaana, niin en tiedä yhtään ketä äänestän. Soinin ja KD-vaaliliiton takia takia perussuomalaiset ovat poissa laskuista.
"Joka luopuu vapaudesta hetkellisen turvallisuuden tähden, ei ansaitse sen paremmin vapautta kuin turvallisuuttakaan" - Benjamin Franklin

http://janikorhonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi

Kari Kinnunen

Quote from: Jani on 09.04.2009, 00:36:49
Ehdottomasti Jussi eurovaaleihin ja europarlamenttiin! Eurovaalit ovat ainoat vaalit, joissa minä voin täältä Jyväskylästä käsin Jussia äänestää.

No tuossapa tuo. Eurovaalit ovat mitä näppärin väline mittamaan JHa:n valtakunnallisen kannatuksen.

Eduskuntavaaleissa ongelmana on se, ettei Jussia voi äänestää kaikista vaalipiireistä.

Sinänsä olen kyllä sitä mieltä että eduskuntavaaleissakin pitäisi luopua vaalipiireistä.

Focalor

Quote from: Dark Serenity on 17.02.2009, 10:26:03
Olet toki oikeassa.

Lähinnä tahdon vain korostaa koko JH-a:n merkitystä. On tärkeää sijoittaa vahvimmat nappulat strategisiin paikkoihin. EU-parlamentti on sivussa suomesta ja hommasta, ja vaikutusmahdollisuudet ovat pienet. Emme todellakaan ole niin iso ryhmittymä vielä että voimme hukata tärkeimpiä hahmoja homehtumaan Brysseliin. Tarvitsemme näkyvyyttä suomessa ja voimiemme keskittämistä suomen asioihin.

Ethän varmaan laittaisi eliittijoukkojasikaan sodassa kauas rintamasta kaalimaata vahtimaan. Jos ymmärrät.. taidan olla liian strategikko.
Ehkä helpoin selittää Lex thorsin avulla että miksi mepiksi.
Kummalla olisi ollut enemmän uskottavuutta direktiivin selittämiseksi (rajat auki vs. tiukennus) kansalle ministeri thorssilla vai mep H-a:lla?

Vaikka Suomessa olisi herätty nykytilanteeseen jo aikaisemmissa ek-vaaleissa ja äänestetty eduskuntaa esim. 10 supernuivaa edustajaa, niin siltikin Lex thorssin äänestys olisi hävitty luvuin 165 - 15.

Joten, tärkeintä on saada nyt asialle huomiota ja kansa heräämän.

edit. Tulipa kommentoitua vanhaa viestiä, mut ei se mitään. Perustelu toimii edelleen.

Kari Kinnunen

Quote from: Focalor on 09.04.2009, 01:40:18

Juuri näin.

En minäkään usko että Jussi pääsisi mepiksi. Tärkeää on nyt lähettää viesti yli puoluerajojen siitä että elintasopakolaisuudelle on saatava loppu.

Eurooppa on sellaisessa tilanteessa ettei ylimääräistä rahaa vain ole. Olemme siinä tilanteessa, jossa meidän on valittava jaammeko omaa niukkuuttamme kaikille maailman kansoille vaiko koitammeko pelastaa oman elämäntapamme?

Focalor

Quote from: Kari Kinnunen on 09.04.2009, 01:48:25
Quote from: Focalor on 09.04.2009, 01:40:18

Juuri näin.

En minäkään usko että Jussi pääsisi mepiksi. Tärkeää on nyt lähettää viesti yli puoluerajojen siitä että elintasopakolaisuudelle on saatava loppu.

Eurooppa on sellaisessa tilanteessa ettei ylimääräistä rahaa vain ole. Olemme siinä tilanteessa, jossa meidän on valittava jaammeko omaa niukkuuttamme kaikille maailman kansoille vaiko koitammeko pelastaa oman elämäntapamme?

Toisaalta, nyt kun metsäteollisuus on pikkuhiljaa ajettu alas, niin tuota pettua riittää muillekin... Ja jos ei kelpaa, niin menkööt kotionsa