News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Homman Eduskunta-tour?

Started by Paavom, 20.05.2011, 16:21:19

Previous topic - Next topic

Paavom

Tämä on keskustelun avaus jonka toivon johtavan päivämäärään(/-iin) ja kellonaikaan:

Isoäitini (kuten monet eläkeläiset) kuuluu Ähtärissä johonkin diibadaaba seniori-kerhoon..

Kävivät tässä taannoin (muuten tuetulla) tutustumiskäynnillä Suomen Eduskunnassa.

Koskas sellainen järjestetään meille Hommalaisille?

Minä ainakin lobbasin aktiivisesti Jussi Halla-ahoa täällä Jakomäessä (Helsinki) ja äänestin häntä. Koen olevani myös jokseenkin aktiivinen Homma-foorumilla kävijä.

Minusta olisi oikeutettua ja perusteltua että meille Hommalaisille järjestettäisiin mahdollisuus tutustua siihen paljon parjattuun Eduskuntaan ihan fyysisesti.

Homma on Suomen suurin foorumi ja aktiiveja on aika liuta. Olisi hyvä iskeä oma teemapäivänsä? Ainakin aktiiveille?

Minä toivoisin esim. Jussilta aikaa esitellä hieman taloja (niitähän on nyk. kaksi).

Homma-teeman tutustumispäivänä voisi monet Homma-aktiivi -kansanedustajat ottaa eri paikkakunnilta tulevat ryhmät omiin esittelykierroksiinsa.

Tiedän että kansanedustajat/ryhmät/puolueet saavat tuoda vieraita Eduskuntaan.

Tehdään siis Homma-Eduskuntaan -päivä?

Ehdotan Matias Turkkilalle (tms.) erillistä keskusteluketjua tämän aiheen piiriin ja uutisointia etusivulla.

Aiheina mm:

1. Osallistuvat kansanedustajat (Puolueet, vaalipiirit) jotta saadaan osallistujat (Homma-foorumilaiset) omiin ryhmiinsä edustajineen (alue ja/tai puolue).

2. Kiinnostuneet (kuljetukset/määrä/vastuuhenkilöt/jne..)

3. Ei sirkushuveja ilman leipää (mahdollinen kahvitus/presentaatiot)

4. Aikataulutukset (ei varmaan kuitenkaan näin hallituksen muodostuksen alla)

5. Mahdollinen muu Homma-toiminta tilaisuuden yhteyteen (olisiko mielekästä tavata porukalla tilaisuuden jälkeen jossain/jotenkin).

6. Sinun ehdotuksesi?

Tämä on nyt avaus aiheeseen.

Olen ollut joskus lukioaikoina lehterillä katsomassa jotain diipadaapaa.. Mutta olisi EHDOTTOMAN HIENOA jos edustajamme pitäisivät pienimuotoisen tutustumiskierroksen.

Ei varmaankaan (näin suurimpana poliittisena foorumina) olisi haittaa osallistua.. Kansanedustajan näkövinkkelistä?

Homma-foorumin aktiiveissahan taitanee olla vahvimmillaan (Eduskuntapuolueista) PerusS (johon itsekin kuulun), KOK, SDP ja KD? Heittäisin palloa varsinkin Jytky (tm.) puolueelle(mme) ;)

Homma-foorumin aktiivit (esim. Juge, Miniluv, Matias, Kerava, Rähmis, Roope....) ovat tehneet suurta kansalaistoimintaa politiikan tervehdyttämiseksi..

Pieni maksu siitä hinnasta olisi päästä hieman kahvittelemaan ja tutustumaan Eduskuntaan.. Käytännössä.

Paavo

P.S. Muutoslaisetkin pääsisivät sit Eduskuntaan ;)

Mitä mieltä olette ja keskustelua. (ainakin sauna ja sit se hissi ja se tupakkihuone, ja ravintola ;)
Valtiomiestaidon tärkein tehtävä on ehkäistävissä olevien ongelmien torjuminen ennalta.

(Enoch Powell, Iso-britannia, puhe 20.04.1968)

Kommeli

Quote from: Paavom on 20.05.2011, 16:21:19
Tämä on keskustelun avaus jonka toivon johtavan päivämäärään(/-iin) ja kellonaikaan:

Isoäitini (kuten monet eläkeläiset) kuuluu Ähtärissä johonkin diibadaaba seniori-kerhoon..

Kävivät tässä taannoin (muuten tuetulla) tutustumiskäynnillä Suomen Eduskunnassa.

Koskas sellainen järjestetään meille Hommalaisille?
[...]
Tämä on varmaan vitsi. Sehän tarkoittaa, että pitäisi oikeasti poistua kotoa.

Ano Nyymi

Olen siellä aikoinani käynyt, oli aika hieno paikka. Harmi että ne siellä olleet poliitikot pilasivat sen  ;D

Tabula Rasa

Kommeli, täällä pajan puolella ollaan ihan oikeasti lähdettykin kotoa, itsekin olen käynyt kahden hommakerhon miittingeissä, ja meno on ollut rento ja letkeä:) Kannatettava idea, jos vain tuota saa nousemaaan, tuntuu vain ettei kovin moni lue pajan puolta, tai edes huomaa tällaisen olemassaoloa/halua näyttäytyä naamallaan homman tapahtumissa.

Mutta 400km matka vaikeuttaa huomattavasti pohjoisen netsejä retkeilemästä hirmuisesti, saattaa sitä kuitenkin tuollaisen suunnitella muun matkan yhteyteen jos tietoa tulee reilusti etukäteen. Rupeatko paavom puuhamieheksi?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Matias Turkkila

Jussi olisi luontevin isäntä. Laitoin viestiä, katsotaan, josko onnistuisi.

repo

Quote from: Ano Nyymi on 20.05.2011, 22:20:21
Olen siellä aikoinani käynyt, oli aika hieno paikka. Harmi että ne siellä olleet poliitikot pilasivat sen  ;D

Sama. Ja erityisesti se kyrsii vieläkin, että olen fanittanut Kokoomusta, mutta isäntämme, kokoomuslainen tiestysti, mokasi koko homman niin raskaasti ettei rajoilla väliä. Ei sen puoleen. Kokemusta on myös demareista ja kepuleista, ei tosin Eduskuntavierailun isäntinä, joten samaa p*skaa eri nimi päällä.

Olisikin hyvin mielenkiintoista kokea vierailun isäntänä persu.
"Kokoomusvihassa ei ole mitään huvittavaa. Kolmannen polven kokoomuslaisena totesin 2000- luvun alussa, ettei Kokoomusta enää voi äänestää, eikä naurattanut minua yhtään silloin eikä edelleenkään." -- Emo

Jussi Halla-aho

Tämä on hyvä ajatus, ja se on ollut kaiken aikaa omassakin mielessäni. Toivoisin kuitenkin, että "joku muu" olisi tässä asiassa priimusmoottorina, koska olen varsin kuormitettu niin työn puolesta kuin etenkin kansan syvien rivien suunnalta.
"Aloitan perinteiseen tapaan haukkumalla edustaja Halla-ahon toimintaa, koska hän ottaa sen aina henkilökohtaisena hyökkäyksenä ja tekee minuun henkilökohtaisesti kohdistetun vastahyökkäyksen, joka hivelee sairasta egoani."

- nimim. sivullinen.

pelle12

Quote from: Jussi Halla-aho on 02.06.2011, 23:17:23
koska olen varsin kuormitettu niin työn puolesta kuin etenkin kansan syvien rivien suunnalta.
Kansan syvät rivit vaativat: Haluamme Eduskunta-tourin!!! Olemme nimittäin paitsi kaunaisia, myös erittäin kateellisia. Haluamme tietää millaisia orgioita siellä Arkadianmäellä meidän rahoillamme oikein vietetäänäkään.

Mulli

Tämä on hyvä ajatus, ja se on ollut kaiken aikaa omassakin mielessäni. Toivoisin kuitenkin, että "joku muu" olisi tässä asiassa priimusmoottorina, koska olen varsin kuormitettu niin työn puolesta kuin etenkin kansan syvien rivien suunnalta.

Onneksi olkoon Matias. Olet juuri voittanut itsellesi työlään operaation toteutuksen näissä arpajaisissa ;D

Muilla ei taida olla tarpeellisia yhteyksiäkään, noin hiukkasen vakavammalla naamalla lausuen.

Iloveallpeople

Hyvä idea. Mitäpä jos yhtenä päivänä menisivät ensimmäiset kymmenen tutustumaan ja seuraavana päivänä loput kymmenen, niin ei jäisi netti missään vaiheessa tyhjilleen netseistä?
"Kun poliitikko pakotetaan lähtemään paikaltaan tai suljetaan puolueesta tiedotusvälineiden painostuksen vuoksi, ei kyse ole mistään punavihreästä salaliitosta, vaan juuri siitä, miten demokratian pitääkin toimia."  (käännös) - Lasse Garoff

Tabula Rasa

Miten iso porukka tuonne mahtuisi? tuollaiselle retkelle kun tuskin sentään kuuttatuhatta hommalaista kuitenkaan saa pakattua, jos innostusta löytyy? Kuvaaminen kielletty? muita huomioon otettavia säännöksiä? Voi se satakin tehdä jo aika tiukkaa...
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tykkimies Pönni

En usko että tämän retken järjestäjät huolestuvat liiallisesta osanotosta. Olishan se komeeta kun Hommalaiset ei mahtuisi kunnolla sisään. Itse haluan nähdä ne "voiko vitutukseen kuolla"-pultsareiden naamat.

Postissa oli myynnissä maailmanmestaruuden kunniaksi leijona-kaulariipuksia...

sattuma

Juho Eerola voisi olla sopiva vaihtoehto?

Kun tieto Homman vierailusta leviää, niin mitä luultavimmin moni kansanedustaja sekä muut eduskuntatalon toimijat tulevat bongaamaan jo alkutaipaleella legendaariseksi muodostunutta ryhmää.

Hommaryhmä eduskuntatalossa on potentiaalista lööppitavaraa!?  ???