News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

ÄÄNESTÄ MAAHANMUUTTAJA TAKAISIN KOTIINSA! Freddy Van Wonterghem Euroopan parlamenttiin

Started by Turjalainen, 08.04.2009, 14:31:56

Previous topic - Next topic

Turkulaine

Kertauksena Halla-ahon mietteitä asiasta:

QuoteOlen ilmoittanut PS:lle, että olen heidän käytettävissään europarlamenttivaaleissa, ja tämä pätee edelleen. Jos PS päättää asettaa minut ehdolle, minä olen PS:n enkä minkään muun tahon ehdokas.

En voi enkä tahdo kiistää, että valitsijayhdistyksen kaltainen spontaani hanke kannattajieni taholta lämmittää mieltäni ihmisenä. Joka väittää, ettei sellainen häntä itseään lämmittäisi, valehtelee.

Henkilökohtaisesti uskon, että M-K saa kannattajalistasta saunan sytykkeet. Tosiasia on, että kaikista potentiaalisista PS-ehdokkaista minulla on tällä hetkellä suurin julkisuusarvo ja että mokukriittisyys on tällä hetkellä pitkälti henkilöitynyt minuun. Jos PS, kuten uskon, haluaa tarjota äänen myös mokukriittisille kansalaisille, sillä ei ole järkevää syytä olla asettamatta minua ehdolle.

Uskon kuitenkin ymmärtäväni valitsijayhdistyshankkeen takana olevia vaikuttimia ja pidän niitä legitiimeinä:

1) Monet uskovat, että ehdokkuusasiani vetkuttelu johtuu PS:ään kohdistuvasta painostuksesta ja/tai eräiden muiden ehdokkaiden (ja heidän tukiryhmiensä) halusta pelata minut ulos kilpailusta.

2) Monet katsovat, että tällaisessa tilanteessa äänieni testamenttaaminen jollekin toiselle ehdokkaalle olisi eettisesti kyseenalaista. Syntyisi se vaikutelma, että PS pyrkii noukkimaan rusinat pullasta, ts. saamaan kannatukseni mutta pesemään kätensä henkilöstäni. En voi kiistää, että pitäisin itsekin sellaista varsin selkärangattomana toimintana.

Mokukriittisyys on tällä hetkellä henkilöitynyt minuun, ja minun äänestämiseni on nimenomaisesti ja spesifisti kannanotto maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen. Monet ihmiset haluavat nimenomaisesti ja spesifisti ottaa kantaa näihin aiheisiin.

3) Monet eivät halua äänestää muita PS-ehdokkaita, riippumatta näiden ansioista, koska tällöin he osoittaisivat PS:lle, että se voi rangaistuksetta marginalisoida mokukriittiset ehdokkaansa. Mikäli PS joka tapauksessa saa mokukriittisten äänet, sillä ei ole mitään syytä jatkossakaan päästää listoilleen avoimesti mokukriittisiä ehdokkaita, jotka läsnäolollaan pitävät PS:ää negatiivisessa mediaryöpytyksessä.

Puoluetta voidaan ohjata haluttuun suuntaan vain kepillä ja porkkanalla. Jos kannatus vakiintuu ehdokasasetteluista riippumatta, puolueella ei enää ole mitään tarvetta kehittyä.

Itse luotan vakaasti siihen, että PS:n johdossa on rohkeita ja selkärankaisia henkilöitä, mutta samalla ymmärrän, että vallitseva epätietoisuuden tila voi synnyttää ihmisissä ylläkuvatun kaltaisia ajatuksia ja spekulaatioita. Siksi minun on vaikea ryhtyä tuomitsemaan tällaista aktivismia.

Toisaalta en näe, että valitsijayhdistyksen perustaminen backup-järjestelynä olisi keneltäkään pois. Kaikki kannattajani haluavat, että olisin PS:n ehdokas, ja minäkin haluan sitä. Jos taas kävisi niin ihmeellisesti, että PS ei (syystä tai toisesta) asettaisi minua ehdolle, ja jos tällaisessa tilanteessa asettuisin valitsijayhdistyksen ehdokkaaksi, ei senkään voitaisi katsoa olevan keneltäkään pois. Ellen minä mielipiteineni kelpaa puolueelle X, tuskin minun kannattajieni äänetkään (jotka perustuvat juuri niihin mielipiteisiin) kelpaisivat sanotulle puolueelle.

Tai ainakaan niiden ei pitäisi kelvata.

Locutus sum.
"Ei ole hyvä, jos talossa asuu pelkkiä maahanmuuttajia. Siitä tulee kaaos." -Nasir Abdullahi, Helsinki.

"Puheet Hämeen-Anttilan epärehellisyydestä ovat perusteettomia, sillä Hämeen-Anttilan rehellisyyden voi olettaa nousevan samalle tasolle valtaväestön kanssa vuosien saatossa." - Miniluv, Homma

Acres

Herra korjasi Citroenini muutama vuosi sitten, jolloin sain viettää yhden päivän hänen seurassaan. Kun selvisi että remontti venyisi iltaan asti tarjosi hän minulle läheisessä ruokapaikassa lounaan. Puhelimessa hoiti asioitaan paljon venäjäksi. Sanoi opetelleensa kielen Neuvostoliiton hajottua bisnesten vauhdittamiseksi. Vaikutti varsin yritteliäältä ja aloitteelliselta kaverilta, joka osaa ratkaista ongelmia. Ainakaan minkään uuden asian opettelu ei tuottaisi ongelmia. Tupakkaa paloi jutustelun ja työnteon lomassa, mutta muuten ei taukoja pitänyt. Valmista ja hyvää jälkeä tuli illansuussa.

Kaverilla siis on Citroeneihin erikoistunut autokorjaamo Kotkassa.

Maahanmuuttoillassa antoi huonomman kuvan ulospäin. Voisin homma-asian puolesta äänestää ellei eräs toinen olisi toistaiseksi ykkössuosikki tällä hetkellä.
Eurooppa kadehtii Ruotsia.  Me valaisemme roviona pimeydessä. Rosengårdin kaltaisissa esikaupungeissa nousee esiin uusi yrittäjäsukupolvi, jolla on suorastaan moniarvoinen halu polttaa.

- B.H keskustelija ja lähimmäinen

Timo Hellman

Quote from: Turkulaine on 08.04.2009, 15:18:09
Kummastuttaa suomalaisten tapa ääntä lid-lissä ja lidl (hyvin lyhyellä vokaalilla), mikä on aika lailla epägermaaninen ääntämys. Liedl olisi tavanomainen kirjoitusasu sille miten nimi äännetään.

Lisäys:

http://forvo.com/word/lidl/

Tää on Suami.

Liiteri tai Liri-liri-kauppa.

Telkkarimainoksessahan äännettiin kyllä "liidel" muutama vuosi takaperin.
The truth is that what we call Capitalism ought to be called Proletarianism. The point of it is not that some people have capital, but that most people only have wages because they do not have capital. -  G. K. Chesterton