News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen YLEketju - yhtiö ja asema

Started by requiem, 07.04.2009, 09:59:50

Previous topic - Next topic

Roope

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.08.2024, 09:52:27
YLE teki niiden käytön mahdottomaksi, koska käytän F-Securen VPN:ää, joka suojaa yksityisyyteni.

"Hups, jokin meni pieleen."

Näin ei ollut vielä ennen viimeisintä uudistusta. Rekisteröityminen käyttäjäksikään ei auta. Verorahoittainen YLE vaatii, että luovun yksityisyyden suojasta, jos haluan käyttää palveluita, joista minut pakotetaan maksamaan.

Huvitti, kun Yle perusteli tätä pakollista rekisteröitymistä palvelujen räätälöimisellä. Kun rekisteröidyt, sinulle tiedetään tarjota aiempien valintojesi perusteella lisää sellaista sisältöä, josta olet kiinnostunut. Ei ole toiminut ainakaan minulla.

Samaan aikaan Yle puolusti toisaalla rahoitustaan sillä, että ihmisille voidaan tarjota kuplansa ulkopuolelta sellaista sisältöä, jota he eivät itse valitsisi. Tämä on toiminut oikein hyvin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Velkku

Quote from: Lalli IsoTalo on 17.08.2024, 11:09:08
Quote from: Velkku on 17.08.2024, 10:57:23
Ja toki voit edelleen käyttää lukuisia Ylen palveluja rekisteröitymättä. Suosittelen ennen kaikkea teksti-TV -sovellusta.

Kiva. Jätte kiva!

Ongelma - yksityisyyden romuttaminen palvelun vastaanottamiseksi - ei siis olekaan ongelma. Ongelma olen minä, kun kehtaan valittaa, että maksettua tuotetta ei toimiteta.

"Tilasit kyllä kannettava tietokoneen, mutta toimitimme kannettavan tarrakirjoittimen. Ei kai se haittaa?"

Maksat muuten veroissa aika monista palveluista joita sinulle ei koskaan toimiteta. Mutta linkissä oli selitys VPN-estolle. En ole insinööri joten en ota kantaa syihin niiden takana.

Sinä valitat nyt siitä että koitat käyttää palvelua vastoin palveluehtoja.

Tuo kirjautumispakko taitaa olla vain sovelluksen kautta käytettäessä? Ainakaan selaimen kautta ei vaadi.

ikuturso

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 09:05:52Keväällä taas jatkuu Hengaillaan. Sitäkin kannattaa katsoa, voi jotain vaikka oppia.

Ai niin, mutta kun minulla ei ollutkaan ideologista tarvetta vastustaa laadukasta ohjelmaa.

"Hengaillaan" ja "laadukas ohjelma" samassa postauksessa. Kaarnavenekenraali pätee pöydän takana kun toinen toistaan pellemmät julkkikset istutetaan junan muotoisiin koppeihin paljastamaan tyhmyytensä.

Jos Hengaillaan-ohjelmasta todella oppii jotain uutta, niin kannattaisi vaikka mieluummin mennä itse sinne interrailille sen sijaan, että katsoo televisiota.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Velkku

Quote from: ikuturso on 17.08.2024, 11:41:09
Quote from: Velkku on 17.08.2024, 09:05:52Keväällä taas jatkuu Hengaillaan. Sitäkin kannattaa katsoa, voi jotain vaikka oppia.

Ai niin, mutta kun minulla ei ollutkaan ideologista tarvetta vastustaa laadukasta ohjelmaa.

"Hengaillaan" ja "laadukas ohjelma" samassa postauksessa. Kaarnavenekenraali pätee pöydän takana kun toinen toistaan pellemmät julkkikset istutetaan junan muotoisiin koppeihin paljastamaan tyhmyytensä.

Jos Hengaillaan-ohjelmasta todella oppii jotain uutta, niin kannattaisi vaikka mieluummin mennä itse sinne interrailille sen sijaan, että katsoo televisiota.

-i-

Aika monesta ohjelmasta oppii jotain uutta. Melkein mistä vain kun pitää silmät ja korvat auki.

Hienosti kerroit, että et ole katsonut jaksoakaan kyseistä ohjelmaa kertomatta että et ole katsonut ohjelmaa. Rantalahan on vain tuomarina, ei hän kysymyksiä tee. Ne tekee aivan rautainen ammattilainen.

Eikö siellä ole ollut esim. palkittuja kirjailijoita ja näyttelijöitä mukana? Ruotsin versiossa on olympiamitalisteja, katsotaan ketä kaikkia Suomessa saadaan.

Jos tuo on sinun mielestäsi liian kevyttä, niin katso Suomen Tietoviisaan ensimmäinen kausi. Sekin löytyy! Eikä ole yhtää woketusta.

Ja jos sekin on liian helppoa, niin voit tulla minun visailujoukkueeseen koska tahansa vahvistukseksi.  :)

Velkku

Quote from: pugisti on 17.08.2024, 11:34:46
@Velkku

Öö, sanotaanko että 95% hommalaisistakaan ei vastusta, mutta kun nämä esm kunnolliset dokumentit yms ei olekaan mistä kitistään vingutaan ja valitetaan. Vaiks nämä ja uutiset muka loppuu heti kun rahoitusta leikataan.
Tämä on nyt "teidän" sokea piste, ette osaa erottaa mistä voisi leikata, laadukasta luontodokumettia vaikka jostai hömppäviihteestä jota ei ole pakko rahoittaa. Tai että pakko tehdä kotimaista viihdettä niin paljo tai ostaa ulkolaista.
Hää ruokailu... 😁 Aika ontuva vertaus
Ja Ylellä monta asiaa, mutta jokaisen asian otatte vain yhtenä pienenä asiana joka ri vaikuta mihinkään, ette halua nähdä ns kokonaiskuvaa.

No kun "woketus" ja "mädätys", mitä se ikinä tarkoittaakaan, on vain murto-osa Ylen ohjelmistosta. Esim. vaikea sanoa miten paikallistoimituksissa Ylellä näkyy joku woketus, kun tehdään vaikka uutista Helsingin uimarannoista tai Turun ratapihasta...

Olen sitä mieltä, että Yle voi ihan hyvin vähentää ulkomaisten viihdeohjelmien ostamista, joita tulee jo kaupallisilta kanavilta. Ne lienee aika kalliita ja Ylelle kyllä tarpeettomia.

Miksi häävertaus on ontuva? Siellä joku maksaa sinulle ruuat, kuten pikkujouluissa tai jossain firman juhlissa. Itse ainakin pidän niitä ihmisiä jotka valittaa hääruuista tai pikkujoulujen tarjoiluista aika itsekeskeisinä mulkkuina.

JoKaGO

Quote from: Aukusti Jylhä on 17.08.2024, 11:25:05
Mitä enemmän ihminen käyttää YLEn "palveluja", luullen niiden tarjoavan monipuolista sekä totuudenmukaista näkökulmaa maailmasta, sen tukevammassa YLE-kuplassa ihminen elää.

Tämän huomaan tapahtuvan lähipiirissäni, joka koostuu pääasiassa suuren ikäluokan ihmisistä. Juuri he "käpertyvät" tuonne kuplaan, ja nämä viime aikojen YLE-kohut vain puristavat heitä yhä enemmän. Eivät pysty tunnustamaan tosiasioita, vaan itsepetoksella käpertyvät yhä pienenevään kuplaansa.
Onneksi itseäni nuoremmat ovat kriittisiä, ja suuri osa heistä myös nuivia.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

ikuturso

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 11:44:16
Hienosti kerroit, että et ole katsonut jaksoakaan kyseistä ohjelmaa kertomatta että et ole katsonut ohjelmaa. Rantalahan on vain tuomarina, ei hän kysymyksiä tee. Ne tekee aivan rautainen ammattilainen.

Vain tähän yhteen kappaleeseen sisältyy jo niin monta virhettä, että kertoo kaiken millä asenteella tänne olet tullut roiskimaan pelkkiä solvauksiasi.

1) Olen katsonut useammankin jakson ja olen tiennyt jotain muusikkokysymyksiä lukuunottamatta puhtaasti maantietoon, historiaan, vihjeisiin ja sanaleikkiin liittyviä vastauksia keskimäärin huomattavasti paremmin kuin ne nobelistit siellä leikkijunissa.

2) En missään väittänyt, että Rantala tekisi yhtään kysymystä. Vastaat siis väitteeseen jollaista ei ole esitetty. Sanoin, että hän pätee. Hänellä on kuuloke korvassa, johon ne rautaiset ammattilaiset siellä taustalla syöttävät netti punaisena infoa, jonka avulla Rantala spontaanisti pääsee mm. kiinni niiden junapellejen vääriin ehdotuksiin ja ikään kuin tietää myös kaikki artistit, ehdotukset ym. joita ne junapellet veikkaavat vastauksiin. Tätä sanon pätemiseksi.

Sen verran positiivista, että jos vaikka kysytään: "Kuka kuuluisa kirjailija oli syntynyt tässä kaupungissa?" ja vastaaja vastaa väärin kirjailijan XX, niin Rikulle annetaan heti tieto kyseisen kirjailijan syntymäkaupungista, jonka hän voi sitten kertoa: "XX ei ollut se, mitä haimme, hän on syntynyt Bakussa, ei tässä kaupungissa"

Tuota ominaisuutta olen tavallaan jopa ihaillut, kuinka huomaamattomasti se tehdään, jos ohjelma on suora, eikä leikattu ja koostettu.

Kannattaa silti mennä sinne interrailille. Siellä oppii pakostakin kommentoimaan ihmisille vähän kauniimmin kuin täällä hommalla.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

pugisti

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 11:47:11
Quote from: pugisti on 17.08.2024, 11:34:46
@Velkku

Öö, sanotaanko että 95% hommalaisistakaan ei vastusta, mutta kun nämä esm kunnolliset dokumentit yms ei olekaan mistä kitistään vingutaan ja valitetaan. Vaiks nämä ja uutiset muka loppuu heti kun rahoitusta leikataan.
Tämä on nyt "teidän" sokea piste, ette osaa erottaa mistä voisi leikata, laadukasta luontodokumettia vaikka jostai hömppäviihteestä jota ei ole pakko rahoittaa. Tai että pakko tehdä kotimaista viihdettä niin paljo tai ostaa ulkolaista.
Hää ruokailu... 😁 Aika ontuva vertaus
Ja Ylellä monta asiaa, mutta jokaisen asian otatte vain yhtenä pienenä asiana joka ri vaikuta mihinkään, ette halua nähdä ns kokonaiskuvaa.

No kun "woketus" ja "mädätys", mitä se ikinä tarkoittaakaan, on vain murto-osa Ylen ohjelmistosta. Esim. vaikea sanoa miten paikallistoimituksissa Ylellä näkyy joku woketus, kun tehdään vaikka uutista Helsingin uimarannoista tai Turun ratapihasta...

Olen sitä mieltä, että Yle voi ihan hyvin vähentää ulkomaisten viihdeohjelmien ostamista, joita tulee jo kaupallisilta kanavilta. Ne lienee aika kalliita ja Ylelle kyllä tarpeettomia.

Miksi häävertaus on ontuva? Siellä joku maksaa sinulle ruuat, kuten pikkujouluissa tai jossain firman juhlissa. Itse ainakin pidän niitä ihmisiä jotka valittaa hääruuista tai pikkujoulujen tarjoiluista aika itsekeskeisinä mulkkuina.
Woke mädätys..taas et näe etkä ymmärrä kokonaisuutta.
Niin on puhuttu, että leikataan rahoitusta ja kun Yle ei suostu julkaisemaan avoimesti kuluja niin kuka tietää mihin menee kuinkaki paljon rahaa.
Paikallisuutiset, no otit sitten tällaisen esimerkin johkin woke mädätys 🤦
Kukapa tietää kuinka monta kymmenentä miljoonaa niihinkin paikallisuutisiin menee, varmaan paljon.

Yle voi leikata ulkomaista tarjontaa sekä myös kotimaista tuotantoa / tarjontaa. Näihin palaa rahaa ja paljon. Vai oletko eri mieltä? Tai ihan kaikkea urheilua ei tarviis esittää.
Taikka tuo juna ohjelma, juu olen katsonut ja juu, eipä ollut erikoinen ohjelma, melko monesta ohjelmasta voi tieten viisastua, mutta silti.

Velkku

Quote from: JoKaGO on 17.08.2024, 11:52:47
Mitä enemmän ihminen käyttää YLEn "palveluja", luullen niiden tarjoavan monipuolista sekä totuudenmukaista näkökulmaa maailmasta, sen tukevammassa YLE-kuplassa ihminen elää.

Tämän huomaan tapahtuvan lähipiirissäni, joka koostuu pääasiassa suuren ikäluokan ihmisistä. Juuri he "käpertyvät" tuonne kuplaan, ja nämä viime aikojen YLE-kohut vain puristavat heitä yhä enemmän. Eivät pysty tunnustamaan tosiasioita, vaan itsepetoksella käpertyvät yhä pienenevään kuplaansa.

Surullista että ilmeisesti tällaisia ihmisiäkin on. Nimittäin jotka jaksavat uskoa että jotkut Libison dei-kohut vaikuttavat suureen yleisöön yhtään mitään. Ihmiset antavat somessa tapahtuville kohuille muutenkin aivan liian ison merkityksen.

pienivalkeapupu

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 11:04:25
Lähtökohtaisesti kannattaa olla käyttämättä loukkaavia sanoja. Ei minullakaan ole tarve käyttää hommalaisista niitä termejä mitä moni somessa käyttää.
Okei...? Tässä yksi aikaisempi kommenttisi:

"Tietysti jos Libison tai muutaman hommalaisen herkkä miehisyys on koetuksella kun tietää syövänsä ituhippien ruokia, niin sille ei voi laskea hintaa. Kyynel.
Keskustelua seuratessa taitaa kyllä selvitä miksi meillä valtiona menee niin huonosti. Mikään ei kelpaa, koska kaikkea voi vaatia ja minulla on oikeus. Kansakunta täynnä lumihiutaleita."

Ehkä tällainen kielen- ja sanan käyttö on sinun mielestäsi kohteliasta ja sinänsä ookoo, minä olen eri mieltä. Ja sikseen, some ei todellakaan ole mikään järkevien ajatusten Tonava (olen tehnyt tämän havainnon jo kauan aikaa sitten), joten sinun kannattaisi jättää se alusta sikseen koska se näyttää vaikuttavan tapaasi keskustella kohteliaasti ja toisia kunnioittaen.
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Velkku

Quote from: ikuturso on 17.08.2024, 11:57:15
Quote from: Velkku on 17.08.2024, 11:44:16

Vain tähän yhteen kappaleeseen sisältyy jo niin monta virhettä, että kertoo kaiken millä asenteella tänne olet tullut roiskimaan pelkkiä solvauksiasi.

1) Olen katsonut useammankin jakson ja olen tiennyt jotain muusikkokysymyksiä lukuunottamatta puhtaasti maantietoon, historiaan, vihjeisiin ja sanaleikkiin liittyviä vastauksia keskimäärin huomattavasti paremmin kuin ne nobelistit siellä leikkijunissa.

2) En missään väittänyt, että Rantala tekisi yhtään kysymystä. Vastaat siis väitteeseen jollaista ei ole esitetty. Sanoin, että hän pätee. Hänellä on kuuloke korvassa, johon ne rautaiset ammattilaiset siellä taustalla syöttävät netti punaisena infoa, jonka avulla Rantala spontaanisti pääsee mm. kiinni niiden junapellejen vääriin ehdotuksiin ja ikään kuin tietää myös kaikki artistit, ehdotukset ym. joita ne junapellet veikkaavat vastauksiin. Tätä sanon pätemiseksi.

Tuota ominaisuutta olen tavallaan jopa ihaillut, kuinka huomaamattomasti se tehdään, jos ohjelma on suora, eikä leikattu ja koostettu.

Kannattaa silti mennä sinne interrailille. Siellä oppii pakostakin kommentoimaan ihmisille vähän kauniimmin kuin täällä hommalla.

-i-

Jos joku kuvittelee että Rantala itse tietää ne asiat, eikä ne tule korvanappiin, niin sitten saa kyllä olla aika pässi. Eihän se ole pätemistä, kun kaikkien pitää tietää että hän ei niitä asioita tiedä itse.

Kohta 1) ei ole mikään kehuskelun aihe, koska Suomessa vieraat on muutamaa poikkeuksetta lukuunottamatta olleet pihalla tai väärässä ohjelmassa. Eiköhän tämä parane kun casting paranee (ps. Myös alkuperäinen löytyy Areenasta, kannattaa katsoa. Ei ole mädätystä ja toinen kotimainen voi parantua samalla  :) )

Vaikea kyllä tosiaan oppia hommalla puhumaan ihmisille kauniisti, kun täällä muunlaiset ovat neekereitä, hiekkaneekereitä, karvaranteita, ählämejä ja milloin mitäkin. No, ehkä joku voi heittää jotakin incel-vitsiä vastapalloon

Velkku

Quote from: pienivalkeapupu on 17.08.2024, 12:18:55
Lähtökohtaisesti kannattaa olla käyttämättä loukkaavia sanoja. Ei minullakaan ole tarve käyttää hommalaisista niitä termejä mitä moni somessa käyttää.

"Tietysti jos Libison tai muutaman hommalaisen herkkä miehisyys on koetuksella kun tietää syövänsä ituhippien ruokia, niin sille ei voi laskea hintaa. Kyynel.
Keskustelua seuratessa taitaa kyllä selvitä miksi meillä valtiona menee niin huonosti. Mikään ei kelpaa, koska kaikkea voi vaatia ja minulla on oikeus. Kansakunta täynnä lumihiutaleita."

Ehkä tällainen kielen- ja sanan käyttö on sinun mielestäsi kohteliasta ja sinänsä ookoo, minä olen eri mieltä. Ja sikseen, some ei todellakaan ole mikään järkevien ajatusten Tonava (olen tehnyt tämän havainnon jo kauan aikaa sitten), joten sinun kannattaisi jättää se alusta sikseen koska se näyttää vaikuttavan tapaasi keskustella kohteliaasti ja toisia kunnioittaen.

Haluatko tarkentaa mitkä sanat ylläolevassa lainauksessa ovat loukkaavia? Lumihiutale? Ituhippi?

Tässä keskustelussa ehkä helposti laskeutuu pilkkaavaan sävyyn, koska Homman modus operandi on kaikille muuta mieltä oleville vittuilu. Eihän täällä edes ole eri mieltä olevia? Useimmissa ketjuissa on täysin samanmielisten kuplautumista ja hymistelyä. Vähän kuin ravistaa häkkiä, niin jo on markkinat.

Lalli IsoTalo

Quote from: Kapseli on 17.08.2024, 11:34:11
Quote from: Lalli IsoTalo on 17.08.2024, 09:52:27
YLE teki niiden käytön mahdottomaksi, koska käytän F-Securen VPN:ää, joka suojaa yksityisyyteni.
Alueelliset rajoitukset on ihan ymmärrettäviä. Nettikaista maksaa.

Kyllä, mutta asun Helsingissä ja VPN:n osoite on Espoossa. Vähän aikaa sitten toimi. Ei toimi enää.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

EDIT: YLEn sivuilta:

"Yle Areenan VPN-rajauksella halutaan estää Ylen maarajattujen sisältöjen katselua Suomen rajojen ulkopuolelta. "
- Olen koko ajan katsellut samoilla asetuksilla Suomesta, mutta muutama kuukausi sitten ei enää onnistunut.

"Yle Areenan sisältöjä kannattaa käyttää niin, että VPN-palvelu on otettu pois päältä katselun ajaksi."
- YLEn pitäisi palauttaa käytäntönsä sellaiseksi kuin ne olivat alkuvuodesta. Vittu!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

pienivalkeapupu

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 12:26:25
Homman modus operandi on kaikille muuta mieltä oleville vittuilu. Eihän täällä edes ole eri mieltä olevia? Useimmissa ketjuissa on täysin samanmielisten kuplautumista ja hymistelyä. Vähän kuin ravistaa häkkiä, niin jo on markkinat.
Hassu juttu, olen tehnyt samanlaisen havainnon eräältä seurajoukkuelajiin keskittyvän foorumin yhteiskunnallisten topikkien puolelta. Li Anderssonia lainatakseni, "no mut se on erilaista kuplautumista ja hymistelyä. Ihan eri asia."
Osaatko sanoa mikä keskustelufoorumi tarjoaisi toisenlaisen havainnon?
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Velkku

Quote from: Hohtis on 17.08.2024, 13:02:46
Quote from: Velkku on 17.08.2024, 12:34:00
"Joutuu luopumaan periaatteistaan"

Onko jollain ihmisellä siis periaate että jokaisella aterialla on oltava lihaa? En usko että tällainen ihminen on ainakaan periaatteineen Suomen koululaitosta läpäissyt. 

Kasvisruuan kutsuminen "rehuksi" tietysti kertoo että kysymys on sinulle täysin identiteettiasia.

Kyllä tässä on jo käynyt erittäin selväksi kenellä on ideologinen pakkomielle vämmätä kaikkea liharuuan perusteluja vastaan.  ;)

Edelleen, sinulla on kasvisruokaa lautasella jos jätät ne sianniskat ottamatta ja nostelet lautasellesi vain perunoita ja parsakaalia. Anna muille mahdollisuus ottaa niitä nakkeja ja lihapullia, ei sinun tarvitse niihin koskea.

Justiinsa olen syönyt viikon hotellikuolemaruokaa ja aika helppo valinta olla vegaani, brutaali tai mikä tahansa -voori. Kaikkein puhdasoppisimmille olisi ollut optio syödä vaikka vedessä liotettuja servettejä jos mikä tahansa faunaperäinen proteiini aiheuttaa sakkaa ajatuksissa.

Kasvis - siis rehuruuan - pakottaminen kaikille muille oman ideologiansa mukaisesti on fasismia puhtaimmillaan. Ihan sama asia kuin se, että minä olisin päättänyt, että kauppaan pitää kävellä takaperin ettei kengät kulu ja kaikki muut pitää pakottaa toimimaan samalla tavalla.

Joo, mulla on pakastimessa sata kiloa hirvenlihaa. Se on melko todennäköisesti aika paljon luomumpaa kuin sinun soijakuutiosi.

p.s. opettele lainaamaan niin, ettet sekoita eri kirjoittajien tekstejä. Koululaitoksen läpäisseeltä luulisi lähtevän.

Tartutaan nyt tähän vähän pidemmin, kun olit nähnyt tämänkin verran vaivaa, vaikka lopulta päädyitkin odotettavasti vittuilemaan kirjoittajalle.

1. Minulla ei ole ideologista tarvetta väitellä liharuuasta kenenkään kanssa, koska olen itse sekasyöjä. Minut on kasvatettu niin, että ruokaa on tarjolla, lautanen syödään tyhjäksi ja sitten kiitetään. Ruokaa ei pidetä itsestäänselvyytenä, ja pöydässä pidetään käytöstavat (lakki pois jne). Siksi olen ehkä liian konservatiivinen tähän keskusteluun, missä ruuat voi jättää syömättä tai, herran jumala, valittaa ilmaiseksi sinulle tehdystä ja tarjotusta ateriasta, joka saattaa vielä olla helkutin hyvää. Ja kaikki tämä vain sen takia että ruoka ei sisällä eläimen lihaa. Tuntuu aivan käsittämättömältä ja etuoikeutetulta puheelta.

2. Kasvisruoka-ateria ei ole perunaa ja salaattia. Tämä keskustelu nyt tuntuu vähän siltä että et ole koskaan kasvisruokaa oikeastaan syönytkään, (muuta kuin tietämättäsi) mutta ideologisista syistä päätät kuitenkin sitä vastustaa. Syy miksi näin teet on toki tuo aikaisemmin mainitsemani me vs ne -politiikka, jossa mitään "niiden" ajatusta ei voi kannattaa ja kaikkia "meidän" ajatuksia tulee kannattaa, koska ihmiset identifioituvat niin voimakkaasti johonkin puolueeseen tai sen vastustajiin. Onneksi ehkä kuntapolitiikassa tämä ei vielä ole niin levinnyt käsiin.

3. Kappaleesi servettien syömisestä on kirjoitettu ilmeisesti sienipäissään, tai jonkun muun huumaavan aineen alaisena, koska siinä ei ole mitään järkeä. Se varmasti kuulosti päässäsi paremmalta kuin se lopulta oli. En ota siihen siis kantaa.

4. Kasvisruuan pakottaminen kaikille ei tietenkään ole fasismia. Ei yhtään sen enempää kuin liharuuan pakottaminen. Vai koitatko nyt sanoa että olemme eläneet fasismissa vuosikymmeniä?  :)

5. Hienoa jos syöt ekologista hirvenlihaa. Ennen kaikkea peuroja on täällä lounaassa aivan liikaa, mutta harvoin sen lihaa saa mistään ostettua. Myös kalastus on erittäin kannatettava harrastus. Sinulla on kuitenkin ilmeisesti itselläsi koulut käymättä, koska nyt vaikuttaa että lukemisen, tai sen ymmärtämisen kanssa on pieniä haasteita, koska en ole tietääkseni missään kohtaan niin kehuskellut olevani soijan ystävä. Mutta jos oikein tsemppaat, ja luet vaikka MV-lehden uutisten sijaan jonkun kirjan silloin tällöin, niin ei tuo teksti hyppelehdi silmissä niin kovasti. Lukihäiriö on vittumainen vika.

aged

Eipä ole YLE-pakkovero mennyt hukkaan. Ilmastonmuutos on helposti ratkaistavissa. Telkusta tuli mainos uudesta sarjasta "Kerttu ja Markku – Toivoa etsimässä". Markku siinä kertoili ihmeellisiä asioita. Mm että jos ihmiset puolittaisivat lihansyöntinsä, niin ilmastonmuutos ei enää olisi ongelma. Ei taida terveys kestää katsoa moista sarjaa. Kun on muutenkin ongelmia tuon verenpaineen kanssa.

Niin ja ihmetytti tuo aiemmin usein mainittu 'ilmainen ruoka'. Missä sellaista on? Sillähän ratkaistaisiin maailman ruokaongelmat?

ikuturso

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 13:31:14
1. Minulla ei ole ideologista tarvetta väitellä liharuuasta kenenkään kanssa, koska olen itse sekasyöjä.

Katsoin viestihistoriaasi ja on vaikea uskoa tuota.
Liityit hommalle 29.9.2023 ja kampesit mukaan koulujen kasvisruokakeskusteluun. Ensimmäiset 50 viestiäsi taitaa kaikki olla siinä ketjussa ja noin sadasta viestistä alle kymmenen viestiä koski jotain muuta.

Jos on tarve liittyä hommalle varta vasten vääntämään ensimmäiset satakunta viestiä kasvisruoasta, niin taisit vähän nyt narrata tuosta ideologiastasi?

YLE-ketjuunkin liityit vain tuon kasvisruokatarjonnan vuoksi.

Ja edelleen kuvittelet, että kasvisruokien mausta pitäminen tai sen sietäminen on oppimiskysymys. Se kun ei ole.

Sitäpaitsi kaikkia ihmisiä ei ole tavallasi koulutettu nauttimaan kaikista kasviksista. Eikö heitä pidä kunnioittaa häissä ja juhlissa lainkaan? Ei. Heitä pitää kouluttaa. Stna. Häät, hautajaiset ja ylioppilasjuhlathan ovat sitä varten, että vegaanit voivat kouluttaa kaikkia sukulaisiansa syömään oikein - sukulaisia siksi, että ystäväpiirihän heillä on jo valikoitunut tiedostaviksi.

-i-

skyuu

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 13:11:01
Eli jos jossain häissä tarjottaisiin vain kasvisruokaa, sinulle jäisi juhlista huono maku? Vaikka ruoka maistuisi erinomaiselta?
Vaan autas armias jos häissä tarjottaisiin vain liharuokaa. Tai *le kauhistus* YLE:n pikkujouluissa, jottei ihan hakoteille jouduttaisi ketjun aiheesta. Hinnastahan tässä ei ollut kysymys, eikä helppoudesta, kuten ylempänä todettiin joten miksipä ei? Ei sitä ole pakko syödä vai mitä? Vai oletko joku kultalusikka suussa syntynyt nolo lumihiutale?
Jaa... ei toimi toiseen suuntaan vai?

Jos haluat jatkaa niin jatketaan kasvisruoka ketjussa kunhan olen käynyt savustimen pistämässä pöhisemään (ja kyllä sinne menee myös kasvisperäistä tavaraa...)

Kemolitor

Quote from: skyuu on 17.08.2024, 14:12:00
Jos haluat jatkaa niin jatketaan kasvisruoka ketjussa kunhan olen käynyt savustimen pistämässä pöhisemään (ja kyllä sinne menee myös kasvisperäistä tavaraa...)

Erittäin hyvä ajatus.

Poistin kasvisruokainttämistä ja jäsentenvälistä kuittailua. Meillä taitaa jo olla kasvisruokaketju ja vaikkei olisikaan, niin ei siitä Yle-ketjussa tarvitse jankuttaa. Toisille käyttäjille kuittailu on aina joutavaa touhua.

Velkku

Quote from: ikuturso on 17.08.2024, 14:08:30
Quote from: Velkku on 17.08.2024, 13:31:14
1. Minulla ei ole ideologista tarvetta väitellä liharuuasta kenenkään kanssa, koska olen itse sekasyöjä.

Katsoin viestihistoriaasi ja on vaikea uskoa tuota.
Liityit hommalle 29.9.2023 ja kampesit mukaan koulujen kasvisruokakeskusteluun. Ensimmäiset 50 viestiäsi taitaa kaikki olla siinä ketjussa ja noin sadasta viestistä alle kymmenen viestiä koski jotain muuta.

Jos on tarve liittyä hommalle varta vasten vääntämään ensimmäiset satakunta viestiä kasvisruoasta, niin taisit vähän nyt narrata tuosta ideologiastasi?

YLE-ketjuunkin liityit vain tuon kasvisruokatarjonnan vuoksi.

Ja edelleen kuvittelet, että kasvisruokien mausta pitäminen tai sen sietäminen on oppimiskysymys. Se kun ei ole.

Sitäpaitsi kaikkia ihmisiä ei ole tavallasi koulutettu nauttimaan kaikista kasviksista. Eikö heitä pidä kunnioittaa häissä ja juhlissa lainkaan? Ei. Heitä pitää kouluttaa. Stna. Häät, hautajaiset ja ylioppilasjuhlathan ovat sitä varten, että vegaanit voivat kouluttaa kaikkia sukulaisiansa syömään oikein - sukulaisia siksi, että ystäväpiirihän heillä on jo valikoitunut tiedostaviksi.

-i-

Liityin Hommalle lähinnä tuon keskustelun takia. Siksi viestini toki liittyvät tuohon ketjuun. Ei minulla ole ideologista tarvetta hehkuttaa kasvissyöntiä, et tainnut edelleenkään lukea viestejäni: olen sekasyöjä. Kannatan kasvissyönnin lisäämistä, koska ihmiset eivät tarvitse lihaa sitä määrää mitä nykyään syödään. Todella monelle eri mieltä kanssani olevalle tämä on ideologisen kysymys, kuten ketjussakin on nähty.

Yleen tämä liittyy niin, että jos siellä on yksikin kasvisruokaa käsittelevä juttu, niin se on heti vihermädätystä homman mukaan tai muuta.
Kasvisruuasta pitäminen nimenomaan on opppmiskysymys. Ylivoimaisesti suurin osa ei ole laadukasta kasvisruokaa edes maistanut.

Voi apua. Kouluttaa? Voihan hääpari vaikka päättää että häissä ei tarjota alkoholia. Mikä juttu tämä nyt on? Tottakai hääpari päättää mitä siellä tarjotaan, eikä nykyään ole ihmeellistä että lihaa ei ole tarjolla. Toivottavasti esim. joskus omien lastesi kohdalla (jos joskus sellaisia saat) ei käy näin. Olisi kaameaa jos iskä suuttuisi häissä kun ei ole hk blöötä tarjolla.

Olen toki lukenut muita ketjuja, mutta kovin hiljaista on moni keskustelu.

Ei minua kiinnosta täällä käydyt ilmastonmuutoshörhöilyt/SJW/Woke/DEI/mamu -keskustelut oikeestaan yhtään, koska ne eivät omaan elämääni liity yhtään mitenkään.

Sitä paitsi varsinkin niissä keskusteluissa on turha täällä koittaa tuoda erilaista mielipidettään johonkin asiaan ilmi. Incelit on kimpussa sellaisella raivolla että huh huh. (Niille jotka ei tajunneet: Tämä oli sellaista vittuilia hommalaisia kohtaan mitä täällä näkee yleensä muihin väestöryhmiin kohdistetun)

ikuturso

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 14:23:55
Sitä paitsi varsinkin niissä keskusteluissa on turha täällä koittaa tuoda erilaista mielipidettään johonkin asiaan ilmi. Incelit on kimpussa sellaisella raivolla että huh huh. (Niille jotka ei tajunneet: Tämä oli sellaista vittuilia hommalaisia kohtaan mitä täällä näkee yleensä muihin väestöryhmiin kohdistetun)

Ei tämä ollut vittuilua. Tämä oli mielipide. Ja täysin sallittu sellainen. Tervetuloa keskusteluun, Velkku!

-i-

Kek2

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 09:05:52
En tietenkään käännä vain tuosta valittamiseen. Mutta tuo oli vain yksi esimerkki kuinka älyttömäksi maailma on mennyt ja mistä keksitään valittaa. Edelleen: puolustaako joku hommalainen vaikka sitä, että häissä joku valittaisi ruuasta jota tarjotaan?

Minua ei yhtään kiinnosta mikään Ylen DEI-woke/muu paska mistä täällä ihmiset saavat pikkuhousut solmuun.
Itse käytän paljon Ylen palveluja: Areenaa, uutisia, Elävää Arkistoa, radiota jne. Aivan helvetin laadukkaita dokumentteja ja radion puolelta löytyy esim. 12 diktaattoria joka erinomainen. Keväällä taas jatkuu Hengaillaan. Sitäkin kannattaa katsoa, voi jotain vaikka oppia.

Tuntuu että YLE-keskustelun kääntäminen "mädätys", "woketus" ja "DEI" -höpinään on juurikin sitä keskustelun kääntämistä yhteen oljenkorteen.

Ja se että käyttää toisesta ihmisestä neekeri-ilmausta tekee sinusta automaattisesti huonomman ihmisen.

Ja nyt ikuturso tuli ilmeisesti avaamaan sisäiset traumansa meille liittyen homoihin ja neekereihin. Voi että.
Ylen marxistiset perseilyt eivät haittaisi tippaakaan, jos niitä ei olisi pakko rahoittaa veronmaksajana. Disney-yhtiö on jo pidemmän aikaa kahlannut woke-suossa ja tulokset ovat sen mukaisia, mutta kenenkään ei ole heidän tekemisiään rahoittaa.

Pallopääkissa

[tweet]1824792343691857924[/tweet]
Kansalliskonservatiivi ja arvokonservatiivi.

Pkymppi

Quote from: JoKaGO on 17.08.2024, 11:52:47

Seuraamalla Ylen uutisia  saat kuulla vasuritoimittajan oman agengansa mukaan sinulle valitsemat "uutiset" valtavasta uutismassasta.
Uutisiksi valitaan Trumpista ja persuista ainoastaan huonoja uutisia ja Vihervasureista ja Bidenistä/Kamalasta vain hyviä uutisia. Ylen kuuntelija ei ymmärrä mitä tarkoittaa "espoolaismies",
  Ylen kuuntelija tiedä miten paljon Suomessa oli ulkomaalaisia työttömiä kesäkuussa 2024.  Niitä oli 46710. Ulkomaalaisten työttömyys kesök 2024 26,7% Kantaväestön työttömyys 5%. Kuunnelkaa Ylen itkua siitä kun hallitus yrittää vähentää ulkomaalaistyötyömien määrää kotiuttamallla heitä.

Niobium

Quote from: Velkku on 17.08.2024, 12:26:25
Quote from: pienivalkeapupu on 17.08.2024, 12:18:55

Haluatko tarkentaa mitkä sanat ylläolevassa lainauksessa ovat loukkaavia? Lumihiutale? Ituhippi?

Tässä keskustelussa ehkä helposti laskeutuu pilkkaavaan sävyyn, koska Homman modus operandi on kaikille muuta mieltä oleville vittuilu. Eihän täällä edes ole eri mieltä olevia? Useimmissa ketjuissa on täysin samanmielisten kuplautumista ja hymistelyä. Vähän kuin ravistaa häkkiä, niin jo on markkinat.

Boldasin kohdan, josta olen eri mieltä. Olen monta kirjoitusta tehnyt, joissa olen kirjoittanut hyväksyvään sävyyn tuntemattomasta vähemmistöstämme, samoin muualta tulleisiin tai seksuaalivähemmistöihiin. En (toistaiseksi) ole joutunut bannin uhriksi.

Aika jyrkkä väite sinänsä, että homma eläisi kuplassa.

Tietyt kansanryhmät ovat kun vaan tilastollisesti todistettuna yliedustettuna ikävistä uutisissa.

Niistä voi keskustella, porukoissa on sekä fiksuja, sopeutuneita yksilöitä, sekä myös sopetumattomia. Kokonaiskuvaa hahmotellaan. Jos joku kuuluu vähemmistöön, niin en suoriltaan ole ripustamassa lyhtypylvääseen.

Käyttäytyminen ratkaisee, ei ihonväri tai mikään muukaan yksilön ominaisuus. Tausta ei määrittele ihmistä, kukin yksilö valitsee oman tiensä.

Edelleen olen saanut kirjoittaa myös positiivisia asioita eri ihmisryhmistä, myös negatiivisia kommentteja, kun siihen on aihetta. Ei banaania tarjolla.

Joten, ymmärtääkseni olen saanut kirjoittaa aika vapaasti ympäristönsuojelun, toisten ihmisten kohtaamisesta, hyväksynnästä noin ylipäätään.

Samaan aikaan voinut aika tuomitsevasti kirjoittaa ongelmien kasaantumisesta tiettyihin ryhmiin.

Ei tämä ole mikään r#nkkurinki, jossa kaikkien pitää olla oikeakätisiä.
"Varmaan jokaisen venäläisen äidin suurin unelma on synnyttää lisää lapsia tulevaisuuden juoksuhautoihin laittamaan käsikranaatti leuan alle ja vetämään sokka irti. Korvaukseksi saa säkillisen perunoita. " (Jäsen Hohtis.)

Kemolitor

Jaahas. Eilen jankutettiin Yle-ketjussa kasvissyönnistä, tänään sanan "Espoolaismies" merkityksestä. Vähän jo alkaa jännittää, että mikä on huomisen aihe.

Velkku

Quote from: Kemolitor on 18.08.2024, 16:03:54
Jaahas. Eilen jankutettiin Yle-ketjussa kasvissyönnistä, tänään sanan "Espoolaismies" merkityksestä. Vähän jo alkaa jännittää, että mikä on huomisen aihe.

No kai tämä keskustelu Yleenkin liittyi ihan suoraan?

Uuno Nuivanen

Vaihteeksi aiheeseen.

QuoteHarkimo vaatii Ylelle erityistilintarkastusta – "Organisaatio on sekaisin"
Hjallis Harkimo vaatii Yleä avaamaan talouttansa nykyistä enemmän.

Liike Nytin puheenjohtaja ja kansanedustaja Hjallis Harkimo vaatii tiedotteessa, että Ylestä pitäisi tehdä erityistilintarkastus.

– Yleisradio on kesän aikana ollut liian paljon otsikoissa. Eivät jutut koskaan tyhjästä synny, eli ei savua ilman tulta. Yhtiön toiminnassa on liikaa aivan itse aiheutettuja häiriöitä, Harkimo sanoo tiedotteessa.

Harkimon mukaan "organisaatio on sekaisin". Harkimo vaatii Yleä avaamaan toimintaansa ja taloutta nykyistä enemmän. Sen on pystyttävä toimimaan tehokkaammin.

– Avoimuuden nimissä Yleisradiolle pitää tehdä välittömästi erityistilintarkastus ja muut sovittavat selvitykset.
"Puheet kovia, teot pehmeitä"

Harkimo on mukana parlamentaarisessa työryhmässä selvittämässä Ylen rahoitusta. Harkimo kertoo, ettei tule hyväksymään mitään ehdotusta ennen kuin erityistilintarkastus ja selvitykset on käyty läpi.

Harkimon mukaan työryhmältä puuttuu aito halua uudistuksiin.

– Lähdin työryhmään uudistamaan ja tehostamaan Yleisradion toimintaa, mutta esityksessä kyse on vain lisäkustannusten karsimisesta, Harkimo sanoo.

– Puheet ovat kovia, mutta teot jäävät pehmeiksi. Suomesta puuttuvat kokonaan kyky ja halu uudistua. Yleisradio on poliitikoille pyhä lehmä ja he pelkäävät sitä. ...

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d899e1ff-8774-462e-9cbc-2ca6db383707

Jorma M.

Iltalehden tähtitoimittaja Ida Erämaa (keksitty sukunimi?), the resting bitch, kommentoi Ylen monimuotoisuusjupakkaa:

Rasismi ja seksimi ovat ohjanneet journalistisia päätöksiä aikojen alusta (Gutenbergistä) lähtien.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/30427d99-7cce-4a05-a485-fadd83db5172

Perustelut

QuoteMiehet ovat olleet yhteiskunnassa valta-asemassa aikojen alusta asti, ja naiset ovat puolestaan nähty heikompana sukupuolena. Naisilla ei ole edes ollut juuri mahdollisuutta opiskella tai työskennellä ennen viime vuosisataa.

Rotuerottelulakeja ylläpidettiin Yhdysvalloissa vielä 60-luvulla, ja Etelä-Afrikassa apartheid päättyi vasta noin 30 vuotta sitten. Rasismi ei kuitenkaan ole kadonnut mihinkään, vaan se rehottaa Suomessakin tänä päivänä.

Homoseksuaalisuus dekriminalisoitiin Suomessa vuonna -71, ja poistettiin sairausluokituksesta kymmenen vuotta myöhemmin. Myös seksuaali- ja sukupuolivähemmistöihin kohdistuvat ennakkoluulot ja suoranainen viha ovat edelleen läsnä.
"On käynyt ilmi, että demokratia ja lehdistön vapaus ovat suurimpia niistä tyhjistä korulauseista, jotka milloinkaan ovat ihmismieltä sumentaneet".