News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-05-06 US blogit Fatim Diarra:Minua on alkanut pelottaa kävellä pimeällä yks

Started by skrabb, 06.05.2011, 21:18:51

Previous topic - Next topic

jupeli

Lainaus: "Vappuna olimme sitsien jatkoilla baarissa. Porukastamme kaksi eivät näyttäneet ulkoisesti kantaväestöltä. Menimme karaokepuolelle istumaan ja seurueemme huomasi kalju iso valkoinen mies. Hän meni haki karaokelapun ja pian hän lauloi meitä mulkoillen "Olen suomalainen"Tyttöystävä istui pöydässä kehuen miestään ylpeänä. Minua kuvotti. "

Ettei vain olisikin mennyt seuraavsti? Vappuna olimme sitsien jatkoilla baarissa. Porukastamme kaksi eivät näyttäneet ulkoisesti kantaväestöltä. Menimme karaokepuolelle istumaan ja seurueemme huomasi kalju iso valkoinen mies. Hän meni haki karaokelapun ja pian hän lauloi meitä uteliaana ja ihaillen katsoen "Olen suomalainen"Tyttöystävä istui pöydässä kehuen miestään ylpeänä. Minua kuvotti.

KMinulle jyllä vaikuttaisi siltä, että kirjoittaja ei ole oppinut vastaanottamaan tai kokemaan ihailua ja toisen pariskunan keskenään toisilleen osoittamaa hyväksyntää ja kannustusta toisilleen, johon liittyi hellyys ja ylpeys omaa ystävää kohden.

Katkeruus ja mustasukkaisuus ajoi kirjoittajan tilanteeseen, jossa häntä itsekkäänä ja epäempaattisena ihmisenä alkoi kuvottamaan.

Kannattaa kirjoittajan olla varovainen, ettei paineet kasva liian suuriksi.

Nauris

QuoteMaahanmuuttajataustainen bussikuski hakattiin työvuoron aluksi Helsingissä keskellä kirkasta päivää. Viikissä jääkiekkoa katselleet suomalaismiehet hakkasivat 15-vuotiaan maahanmuuttajataustaisen tytön, joka heidän mielestään häiritsi pelin katsomista.

Eduskuntaan valittiin avoimen rasistisia tekstejä julkaissut henkilö. Vastavalittu kansanedustaja julkaisi YouTubessa videon, jossa hän esittää hämmentävän maahanmuuttovastaisia lausuntoja.

Suomeen ollaan muodostamassa suomettuneinta hallitusta sitten edellisen vuosisadan alun. Suomi harkitsee eväävänsä takauspaketin Portugalilta, sillä pelkkä lainojen takaaminenkin on liiallista auttamista meille hyväosaisille.

Helsingissä vanhemmat kuskaavat lapsiaan toiselle puolelle kaupunkia kouluun, kun eivät halua lastensa joutuvan tekemisiin maahanmuuttajien lapsien kanssa.

Jopa suomenruotsalaiset ovat saaneet osakseen uhkauksia, sillä heitäkään ei enää lasketa puhdasrotuisiin kantasuomalaisiin.

Tämäkö on Suomi, jonka me aikanamme annamme lapsillemme. Avoimen rasistinen yhteiskunta, jossa apua ei heru rajojen ulkopuolelle, sisäpuolella olevat väärän väriset piestään henkihieveriin tai hiostetaan poistumaan maasta, rajat suljetaan ja äänestetään eduskuntaan ihmisiä, joiden ihmisyydestä en enää tiedä.

Ei, tällaista Suomea minä en lapsilleni rakenna. Meillä on varaa asuttaa tänne maahanmuuttajia, jotka ovat humanitäärisessä hädässä tai tulevat töitä tekemään. Töitä, joita suomalaiset eivät enää edes viitsi tehdä. Meillä on varaa antaa kehitysmaille rahallista apua. Meillä on varaa tukea Portugalia takaamalla heidän lainoja, niin meidänkin lainojamme taattiin kaksikymmentä vuotta sitten. Meillä on varaa olla ihmisiä toisillemme, tulivatpa he mistä tahansa.

Minua ei niinkään huolestuta, onko lähikoulussamme maahanmuuttajia. Sen sijaan minua pelottaa, onko siellä toisten syrjintään, pahoinpitelyyn ja kiusaamiseen kasvaneita lapsia. Minusta se jos mikä on pelottavaa.

JK. Fatim Diarra vahvistaa blogissaan juuri kuvaamani kaltaisen Suomen noususta.

Lähde

KTM

Eduskuntaan valittiin avoimen rasistisia tekstejä julkaissut henkilö.

Ketä hän mahtaa tarkoittaa?

QuoteSuomeen ollaan muodostamassa suomettuneinta hallitusta sitten edellisen vuosisadan alun. Suomi harkitsee eväävänsä takauspaketin Portugalilta, sillä pelkkä lainojen takaaminenkin on liiallista auttamista meille hyväosaisille.

Suomettuneinta? Suomettuminen käsite keksittiin vasta joskus 2. maailmansodan jälkeen Kekkosen aikana, eli viime vuosisadan loppupuoliskolla.

Itse asiassa jos katsoo Wikipedian määritelmän ko termille (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomettuminen) niin voisi väittää että nyt ollan tekemässä vähiten suomettunutta hallitusta sitten maailmansotien.

Minun vanhempani vannottivat jo lapsena että et sitten ikinä ala takaajaksi kellekään. Heidän mukaansa toisten lainojen takaaminen on hölmöintä mitä ihminen voi koskaan tehdä vaikka taattava olisi kuinka hyvä kaveri tai sukulainen, takaamaan ei pidä ryhtyä. Itse eivät olleet ikinä menettäneet mitään takauksissa, mutta olivat nähneet monen menettävän kaiken 70-luvulla.

Helsingissä vanhemmat kuskaavat lapsiaan toiselle puolelle kaupunkia kouluun, kun eivät halua lastensa joutuvan tekemisiin maahanmuuttajien lapsien kanssa.

Ei kirjoittaja sitten vaivaudu miettimään miksi he kuljettavat? En usko että kukaan kuskaa lapsiaa nmuualle vain sen takia että nämä eivät joutuisi tekemisiin maahanmuuttajien kanssa. Vaan sen takia että eivät halua näiden joutuvan kärsimään tietynlaisista maahanmuuttajista ja näiden teoista.

BeerBelly

Onko Sannalla antaa selitystä Somalian kansalaisten 6-kertaiselle yliedustukselle henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa vuonna 2009? Tai Irakin kansalaisten 5-kertaiselle vastaavalle? Vai ovatko kyseessä vain välttämättömät uuden, uljaan Suomen rakennuspalikat?

Asuuko Sanna itse ihanassa monikulttuurisessa lähiössä?
Unkari FTW

Suvaitsija

Quote from: BeerBelly on 09.05.2011, 00:00:32
Onko Sannalla antaa selitystä Somalian kansalaisten 6-kertaiselle yliedustukselle henkeen ja terveyteen kohdistuvissa rikoksissa vuonna 2009? Tai Irakin kansalaisten 5-kertaiselle vastaavalle? Vai ovatko kyseessä vain välttämättömät uuden, uljaan Suomen rakennuspalikat?

Asuuko Sanna itse ihanassa monikulttuurisessa lähiössä?

Sanna on vain lukenut lehtiä. Kun mediassa levitellään yhtä bussikuskin pahoinpitelyä ja jonkun Fatiman rasimuskokemuksia niin pikkuhiljaa tosiaan vaikuttaa siltä, että kamala rasismi vaani kaikkialla. Seuraavana päivänä joku muu kirjoittaa samanlaisen valitusvirren samasta bussikuskin pahoinpitelystä ja sitten taas kauhistellaan ympäri facebookkia. Ja kun jokaiseen valitukseen muistetaan vielä liittää perussuomalaiset mukaan niin 30-luku alkaa jo häämöttää nurkan takana. Ei siinä tilastot paljoa auta, kun tunteella mennään.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

P

Quote from: Lemmy on 08.05.2011, 21:56:02
Quote from: Toofast24 on 06.05.2011, 21:57:08
QuoteNyt riittää.

Minuakin ketutti 90-luvun alkupuolella, koska kaksi rikastuttajaa yritti ryöstää minut veitsellä uhaten baarista poistuessani. Yritykseksi jäi!

Minua ketuttaa koska kolme nokikeppiä rullasi mun humalaisuuteni kolmikulmassa (kuuluisa iso-roban jengi) 200-luvun alkupuolella, ja mä haluan KORVAUKSIA ja ANTEEKSIPYYNNÖN ja LOMPAKKONI TAKAISIN ainakin Suurpäältä ja muulta vihervasemmistolaisten ämmien kollektiivilta. Ekaks. Sitten neuvotellaan mun kielenkäytöstä. !0 000 neekeriä ja muutama mustaa miestä pelkäävä neekeriukko kaupan päälle.

Läppäri samoihin aikoihin (2000-luvun alku). Ei Mikonkadulla pitkään tarvinnut neuvotella, viiden mustan "ystävä" ryhmittyessä ympärille ja yhden näyttäessä puukkoa. Kyllä yksi läppäri, silloin +1200€ oli kokonaistaloudellisesti edullisempi, kuin veljellinen tarjous lisäsieraimesta suoraan keuhkoon.

Roban-poliisit löysivät muuten lopulta ko. läppärin. Olin saanut jo vakuutuskorvaukset, kun poliisi soitti saaneensa läppärin haaviinsa "jonkin kotietsinnän myötä". Oli poliisi yllättynyt, kun neuvoin lähettämään koneen vakuutusyhtiölle, oman osoitteeni sijaan. Kuulemma moni ei niin toiminut. Seuraavaksi ihmetellen soitti vakuutusyhtiön ihminen ihmetellen samaa ja tarjoten edullsesti entistä konettani.  :roll:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

CaptainNuiva

Quote from: skrabb on 06.05.2011, 21:18:51
QuoteMinua on alkanut pelottaa kävellä pimeällä yksin kotiin
6.5.2011 20:54 Fatim Diarra (virh) rasismi, suvaitsevaisuus, tasa-arvo.

Eilen Amsterdamissa ihastelimme hullunkurisia arkkitehtuurisia yksityiskohtia ja ikanavia joilla lipui veneitä täynnä auringon punaiseksi paahtamia turisteja. Yksi matkakumppaneistani totesi että Umayya Abu Hanna, palestiinalaistaustainen Suomessa pitkään asunut toimittaja ja kirjailija oli muuttanut pari vuotta sitten Hollantiin koska ei kestänyt enää Suomen ilmapiiriä. Ohitin aiheen olanhohautuksella. Ystäväni kommentti jäi kuitenkin takaraivooni vaivaamaan minua.

Tänään Antwerpenissa Euroopan nuorisofoorumin kokouksessa olen käynyt lukuisia keskusteluja Perussuomalaisista ja saanut kuunnella pahoitteluita. Äsken luin Hesarin nettisivuilta uutispäällikön Näkokulman Suomessa lisääntyneestä rasismista: Nyt riittää.

Niin riittääkin.
[...]
http://fatimdiarra.puheenvuoro.uusisuomi.fi/72213-minua-on-alkanut-pelottaa-kavella-pimealla-yksin-kotiin

Fatimilla taitaa olla väärää tietoa:
http://hommaforum.org/index.php/topic,45227.60.html

Apuhanna on lähtenyt Koneen säätiön myöntämän apurahan tukemana hollantilaisten riesaksi tänä keväänä.
Taitaa se Apuliina suoltaa samanlaista soopaa tuulimyllymaassa kuin Suomessakin.

Ai kun kivaa meininkiä, ihastella Amsterdamissa kulttuurillisia kohteita ynnä arkitehtuuria...Jo 70-luvun lopussa siellä oli muutamia kaupunginosia jotka olivat "No go" alueita, mikseivät käy siellä ihastelemassa arkitehtuuria ja kulttuuria ???

Itse olen eksynyt "No go" alueelle ja onneksi porukassa.
Tuntui että alueelta ei välttämättä ilman tappelua ja ryöstöyritystä laivalle selvitä kun rikastajalauma lähti kävelemään perään...Todettiin että kolmeen mieheen on turha yrittää pärjätä tusinaa rikastuttajaa vastaan joten sopivan kadunkulman jälkeen onnistuimme karistamaan perään lähteneet.

Viimeeksi Damissa käydessäni(n.10 vuotta sitten), juttelin paikallisten kanssa pubissa joka oli punaisten lyhtyjen alueella.
Olivat tyytyväisiä alueeseen koska lähes joka kadunkulmassa on kamerat ja poliisi partioi turistien vuoksi jakuvasti ynnä näkyvästi.
Sanoivat että kyllä kelpaa,tämä on kaupungin turvallisin alue...Ja silti siellä kävellessä vähän väliä oli joku tarjoamassa milloin mitäkin huumetta,marista heroiiniin ja ilman poikkeuksia tarjoaja oli aina kultturin rikastuttaja.

Samaa paskaa on tarjolla Antweppenissä ja vieläpä laajemmin, suosittelisin Fatimaa tutustumaan kaupungin ihquun ja rikastavaan tarjontaan, sama koskee Apu-Hannaa....Kyllä tulisi heillä kovin ikävä Suomen "Ahdasmielistä" ilmapiiriä, voin taata.

Ihmetyttää että kuinka nämä voivat olla näin irti todellisuudesta, mitä sieniä oikein syövät ???
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Mika.H

Quote from: Suvaitsija on 09.05.2011, 00:41:33
Sanna on vain lukenut lehtiä.

Juuri noin. Sanna on aivopesun uhri. Syytä olisi vaatia korvauksia noilta isoilta (osin alvittomilta) mediataloilta!

Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

ämpee

Quote from: Peril on 08.05.2011, 22:15:10

Fatima puhuu aivan samaa asiaa kuin täällä Hommassakin. Pelko. Siitä on kyse. Täällä pelätään ihan yhtä paljon ja löytyy tuhansia aivan samanlaisia kirjoituksia, nimet ja tekijät vain vaihtuvat. Aina palataan samaan eli pelkoon. Se ohjaa ihmisten käyttäytymistä ja ajattelua. Kun on kerran alettu pelätä  ja porukalla kaivetaan lisää aiheita pelätä, niin pelottaa vielä enemmän.

Lääkkeet ottamatta ??

Homma^^^-foorumilla ei pelätä, mitään, täällä tieto on voimaa, ja realismi.

Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kuli

Quote from: Zngr on 08.05.2011, 19:32:52
Quote from: LW on 06.05.2011, 22:01:10
Kysymys kuitenkin herää: Mitä tälle sitten voisi tehdä? Tässä on jo monen monta vuotta toimittu sen linjan pohjalta, että ajetaan lempeän ääriliberaalia maahanmuutto- ja vähemmistöpolitiikkaa, ja huudettu rasismia... Toisin sanoen, on toimittu suurin piirtein samoin kuin kaikkialla muuallakin Euroopassa, ja kuinka ollakaan, lopputulos on ollut sama. Oikeistopopulistinen vastareaktio politiikassa.

Juuri näin, kannattaa kaikkien lukea LW:n viesti vielä uudestaan. Juttelin viime viikolla erään brittisiirtolaisen kanssa (joka oli huvittuneen kauhistunut persuudestani) jossa on vedetty vielä tiukempaa linjaa "rasismin" haistelemisen ja poliittisen korrektiuden saralla aina siihen asti ettei kouluissa enää opeteta asioita jotka voivat "loukata" jotakin vähemmistöä, positiivinen syrjintä on tavallista, yli 70%  ihmisistä on luokiteltu uhriryhmiksi (poislukien syntyperäinen valkoinen brittimies) jotka voivat esittää vaatimuksia, rauhan uskonnolle on annettu käytännössä vapaus saarnata mitä tahansa ynnä historian uudelleenkirjoitus korostamaan imperialistisen britin pahuutta. Lontoossa riehuvien jamaikalaisten rankka väkivaltarikollisuuskin selitettiin The Guardinissa johtuvan siitä, että 150 vuotta sitten englantilainen orjamestari on aiheuttanut heissä homokammon (ihan oikeasti). 

Siellä vallitsee varmaan eriväristen ihmisten ja kulttuurien harmonia, eikö totta? No ei. Tuttava harmitteli sitä, että kotimaassa asiat ovat vielä paljon pahemmin kuin Suomessa. Etniset mellakat alkoivat jo 20 vuotta sitten. Näin anekdoottina. Tänään asiat ovat huonommin kuin koskaan.

Eli mitäs helvettiä tässä sitten pitää tehdä? Kun ei se rasismileimalla lyöminen, uhri-ryhmien ymmärtäminen ja uhriuttaminen, positiivinen syrjintä, poliittinen korrektius ja käytönnössä toimiva ajatusrikoslaki auta sitten mitään.

Itseasiassa vaikuttaa siltä, että mitä enemmän yhteiskunta yrittää poliittisin päätöksin ohjailla väestöä monikulttuuriseksi ja tasapäistää tismalleen samankaltaiseksi kiintiöin ja syyllistämällä, eli vaikka väksin, sitä vaikeammaksi ongelmat muodostuvat.

Se on selvä, että rasismilässytyksellä mikään ei muutu. Kova kovaa vastaan sanon minä. Ei missään asiassa periksi, siitä se lähtee. Itse kun kuljeskelen itiksessä, niin aina kun tulee joku musu vastaan niin se tuijottaa silmiin. Mutta ihan samaa saa täältäkin ja aika monella nykyään katse väistyy.  Väistävät kun tulevat vastaan. Nöyristely näiden edessä vain pahentaa tilannetta.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Zngr

Mitä jos olisit ihan normaalisti kun kuljeskelet siellä Itäkeskuksessa.

Quote from: ämpee on 09.05.2011, 01:50:15
Lääkkeet ottamatta ??

Ei tuo Peril niin väärässäkään ollut.
Minusta täällä on mukavaa. Istuskelemme, juttelemme ja juomme kahvia.
-Ali, Rinkeby

Every normal man must be tempted at times to spit on his hands, hoist the black flag, and begin to slit throats.
- H. L. Mencken

Afrikan kirjeenvaihtaja

Olen mahdollisesti yhden kerran elämässäni saanut tyrmäystippoja ja se tapahtui nuorempana tyttösenä Amsterdamissa. Samalla reissulla pahat miehet yrittivät värvätä prostituoiduksi. Onneksi mitään ikävämpää ei tapahtunut.

Nuorena liikuin Helsingissä joka paikassa kaikkina kellonaikoina eikä kertaakaan tapahtunut mitään vastaavaa.
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Kuli

Quote from: Zngr on 09.05.2011, 08:52:54
Mitä jos olisit ihan normaalisti kun kuljeskelet siellä Itäkeskuksessa.

Quote from: ämpee on 09.05.2011, 01:50:15
Lääkkeet ottamatta ??

Ei tuo Peril niin väärässäkään ollut.

Minähän olen. Ne haastaa kun ne mulkoilee. Äijä ja respekti kulttuuri nääs.
Kiitos kaikesta Rähmis.

Professori

Kyllä minä uskon että pelottaa: onhan maan koko valtamediat valjastettu luomaan pelon ilmapiiriä.
Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus.
Lisää ajatuksia: http://professorinajatuksia.blogspot.com/

Kuli

Quote from: Professori on 09.05.2011, 22:20:18
Kyllä minä uskon että pelottaa: onhan maan koko valtamediat valjastettu luomaan pelon ilmapiiriä.

Totta huolestuttaa kyllä mutta ei oma turvallisuus. Naisen puolesta olen hieman huolissani. On melko rikasta aluetta nimittäin missä asustellaan. Ja tässä lähellä metrikselläkin on aika usein ryöstöjä.  :-[

Edit- Joo ethän sinä sitä minulle kirjoittanut vaan otsikkoon. :facepalm:
Kiitos kaikesta Rähmis.

kertsu59

Tervetuloa joukkoon tummaan voisi sanoa yöllä kotiin palaava sairaanhoitaja siivooja tai tarjoilijanainen kävellessään öisillä kaduilla raiskaajia pelätessään jotka ovat tilastojen mukaan lähes yksinomaan maahanmuuttajanuorukaisia.Ja voisitko myös kertoa kuka kumma takasi Suomen lainoja 20v sitten.

Onko se monikulttuuri maailman paras asia.....Monietnisyys sensijaan voisi olla sitä.