News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Täällä Kuopiossa meitä on monta

Started by sohvimummo, 09.05.2011, 12:50:29

Previous topic - Next topic

sohvimummo

jotka odottavat ruokaa ja lääkkeitä.

Täällä asutaan kaupungin vuokrakasarmeissa, näitä on yli sata huoneistoa kymmenessä talossa, jotka on rakennettu 1949-1952, eikä täällä onneksi ole yhtään maahanmuuttajaa (mamua), koska nämä ovat kaikki huoneistot vain noin reilut 30 neliömetrin suuruisia (esim minulla on 34,5 m2), joten ovat liian pieniä ja ahtaita näille mamuille, luojan kiitos, on yksi riesa vähemmän! On nämä kyllä vanhoja ja huonokuntoisia, etteivät edes niille kelpaisi.

Täällä asuu enemmän yksinäisiä syrjäytyneitä miehiä kuin naisia ja suurin osa on työttömänä tahi eläkkeellä ja nuoria täällä ei ole vaan melkein kaikki ovat vanhoja tahi ainakin keski-ikäisiä. Jokaisella on joku ongelma, joka kaipaisi hoitamista. Suurin osa on tehnyt elämässään raskasta työtä ja särkenyt itsensä ja joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle, osaa pidetään vielä niinkuin löyhässä hirressä, ei päästetä eläkkeelle, mutta ei anneta töitäkään.

Leipäjonossa käy suurin osa, mutta joukossa on niin huonokuntoisia, että eivät talvella pakkasten aikaan pääse edes leipäjononoon, kun sinne on kävelymatkaa. Lääkkeitä on määrätty ihan melkein jokaiselle ja kun se Kelan katto tulee täyteen niin sitten vasta saa ne reseptilääkkeet ilmaiseksi. Monella on sydänvikoja tullut ja muuta parantumatonta niistä työvammoista, kun ovat mikä missäkin apumiehinä olleet. Ennen eivät köyhien lapset päässeet itseään kouluttamaan, kun oppikoulu oli maksullinen, sekä koulumaksu että kirjat ja asuminen ja matkat, niin usea on vain kansalaiskoulun käynyt.
Mulle oma kotomatu, allaskaappiin mahtuu vielä roskasankon ja biojäteastian taakse.

sohvimummo

Niin tuo kummasti alkoi vilisemään teksti, ettei enempää nähnyt siihen kirjoittaa. Mutta se varsinainen ongelma on se, että kun usea joutuu näistä turvautumaan sosiaalitoimen toimeentuloapuun jokaikinen kerta, kun joutuu sairaalaan tai tulee joku muu yllättävä menoerä, niin eikö mitenkään voi näille ihmisille sitä perustoimeentuloa turvata omassa maassa omille ihmisille?

Jotka ovat itsensä särkeneet, niin fyysisesti kuin henkisesti tämän yhteisen hyvinvoinnin eteen. Siellä on useampi kuin yksi rakennusmies, kuka on entinen betoniraudoittaja kuka kirvesmies kuka muurari ja näiden ihmisten selkänahasta on tämä nykyinen hyvinvointi revitty.

Ja nämä yrittävät itse, sen minkä pystyvät, sipulia viljelevät kukkapenkissä ruuakseen, tyhjiä pulloja keräävät, että voivat ostaa piimää, roskista etsivät vaatteet päälleensä...

Jokaisen kunnallispolitiikassa olevan pitäisi elää viikko jonkun tällaisen ihmisen rinnalla ennenkuin ymmärtäisi mistä oikein on kysymys.
Mulle oma kotomatu, allaskaappiin mahtuu vielä roskasankon ja biojäteastian taakse.

sohvimummo

Niin ja miksi heillä sitten ei ole kunnon eläkkeitä? No ihan siksi, että heitä on hyväksikäytetty, osalla ei ole työnantaja hoitanut niitä maksuja ja ovat tehneet "kuutamokeikkaa" pimeitä töitä ja osa on joutunut siihen myllytykseen, että on pitänyt toimia oman yrityksen kautta, joka sitten kun lama tuli on kämähtänyt ja ulosotossa on kymmenien tuhansien verovelat tai muut lakisääteiset saatavat. Eivät ikinään kykene maksamaan. Näin oli silloin pakko tehdä, kun rakennuttajat sitä vaativat, ei näillä ole kellään mitään taitoa tai tietoa ollut, ihan urakoitsijan ohjeiden mukaan ovat tehneet mitä on käsketty.

Näin on vain saatu tapettua se vihon viimeinenkin yrittäminen ja työntekemisen mahdollisuus. Jos kerran ihminen on todettu varattomaksi, niin silloin ei enää sellaiselta henkilöltä pidä ulosmitata pienestä eläkkeestä mitään. Johan tuon asian terve järki sanoo.

Ei voi olla niin, että yhtä aikaa valtio vie ulosoton kautta korkoina ja ulosottokuluina ihmisen rahat (pääoma velassa ei pienene yhtään vaan kasvaa joka vuosi) ja toiselta luukulta sosiaalitoimistosta sitten on ne käytävä kerjäämässä!

MoonShine

En epäile sohvimummon tarinasta tavuakaan ja Kuopio on vain yksi Suomen kaupunki.
Eri laskutavoista johtuen Suomessa on kait 700'000 - 800'000 ihmistä köyhyysrajan alapuolella ja siitä tulee loppulasku piakkoin, tavalla tai toisella.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

sohvimummo

Kyllä näin ovat asiat!

Ja nyt nämä ihmiset ovat viimeisen toivonsa Timo Soiniin ja Perussuomalaisiin laittaneet äänestämällä heitä.

Ei yhtään euroa enää ulkomaisille pankeille eikä minnekään, ennenkuin nämä asiat on hoidettu. Moni näistä on sotaorpo tai ainakin on saanut kärsiä isän sotakokemusten vuoksi.

Karkka

Poissa silmistä, poissa mielestä. Näin ikävä kyllä asia on päättäjien kanssa. Jos maahanmuuttajat jäävät vähemmälle kasvaa rikollisuus, väkivaltaisuus ja uhkailu. Suomalaisen vanhuksen jäädessä vähemmälle, ei tarvitse pelätä uhkailuja tai väkivaltaisuuksia. Päättäjät ovat menneinä vuosina valinneet itselleen helpomman, mutta samaan aikaan moraalittoman tien.

Hävettää tämä suomalaisten vanhusten laiminlyönti.

Kitaransoittaja

Quote from: MoonShine on 09.05.2011, 13:18:43
En epäile sohvimummon tarinasta tavuakaan ja Kuopio on vain yksi Suomen kaupunki.
Eri laskutavoista johtuen Suomessa on kait 700'000 - 800'000 ihmistä köyhyysrajan alapuolella ja siitä tulee loppulasku piakkoin, tavalla tai toisella.

Olen kuullut ikävämpääkin ihan kerrottuna, eli ei netistä luettuna. Kaikilla ei ole nettiin pääsyä. Eipä mitään itse mahda eikä oikeasti ole puoluettakaan olemassa joka voisi asiaa parantaa.
Yksikään puolueista ei tahdo katsoa totuutta silmiin Suomen bkt:n ja elintason epäsuhdasta. Rahaa on, vaan minne se katoaa, olisi se kysymys.

Tabula Rasa

Ja löytyy täältä Kuopiosta hyvinkin monta täysin näköalatonta nuorta. Kenellä viina, kenellä muut aineet, sivustaseuranneena olen monesti miettinyt, että mihinkä saataisiin työllistettyä täysin työhaluttomia, älykkyytensä ja terveytensä erilaisilla aineilla tuhonneita, sekä heikolla itsetunnolla ja masennuksella yms mielenterveysongelmilla varustettuja ihmisiä.

Ainoa mitä noilta löytyy, on toimintamalli, jossa röyhkeydellä eletään toisen siivellä niinkuin huomista ei olisikaan, kun saadaan parikymppiä ostetaan viinapullo tai lava kaljaa ja ryypätään ilta, ja sitten velkaa tai pikavippiä ja lisää aineita. Soskun rahat koetaan palkkana, tosin heikäläisten elämäntyylillä kuun tuloista on viikonlopun jälkeen jäljellä rippeet, ollaan niin rikasta kun saadaan tuet, aj sitten loppukuu pummaamalla vanhemmilta, isovanhemmilta, kavereilta etc.

Työnteon kannattavaksi tekeminenkään ei välttämättä auttaisi näitä, mutta parantaisi kuitenkin tilannetta oleellisesti. Nyt kynnys ryhtyä tekemään jotain järkevää kuten vaikka opiskelemaan on aivan liian korkealla. Työnteon tulisi aina kannattaa ja elättää.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kuli

Todella ikävän kuuloista tarinaa on. :-\ Mitäpä tuohon voi muuta sanoa, kuin otan osaa. Itselläni on välillä yöunet vähissä kun mietin mihin se Suomi laiva on menossa. Enkä ole vielä edes hirveän vanha. Omat vanhukset ja vähäosaiset on unohdettu, kun arvojohtaja käy yksityisjetillä parantamassa Afrikan asioita. Tässä yhteiskunnassa olisi kirveellä töitä. Ainut mitä voi tehdä on yrittää jotenkin laittaa epäkohdista viestiä kiertoon ja tavoittaa ne ihmiset, joilla on kyky ja halu tehdä muutoksia. Mutta tervetuloa vaan foorumille sinäkin. Kaikille pitäisi olla tilaa. 
Kiitos kaikesta Rähmis.

sohvimummo

Tämä jo tuntuu jollain tapaa lohdulliselta, kun on paikka johon voi huoliaan ja murheitaan kertoa, kiitoksia teille kaikille oikein kovasti, olette oikeita ihmisiä kaikki tyyni ;)

Vielä kerron yhenkii tappauksen, jonka papereita sain nähtäväksi; oli perustanut tämmöisen alihankitayrityksen eli firman ja sitten laittanut laskun tehdystä työstään sille pääurakoitsijalle. Kun oikeudenkäynti papereita sellailin, niin sillä oli tästä alihankintafirmasta niitä arvonlisäveroja maksamata, kun ei ollut saanut sitä lähetetyn laskun suoritusta, mutta nämä arvonlisäverot oli kuiten maksuun pantu. Että mitenkä se voipi olla mahollista, että ihminen, joka ei työstään sua mittään palakkaa eli sitä maksua eli rahhaa on oikeuden mukaan kuitenkin valtiolle velekoo?

Tämä ei minun pieneen päähäni mahu, ei sitten mitenkää ;(

Vuan niin on vain tuomittu valtiolle maksavaksi ja ulosottoon koko ihminen loppuelämäkseen siitä suamattomasta rahasta ;(

sohvimummo

Niin ja sitten voin myös tässä kertoa tämän toisen ihmisen kohtalon; hän oli kanssa tämmöisen firman eli yrityksen joutunut perustamaan, kun sinne Vantaalle meni rakennustöihin ja kun sen niitä oikeuvenkäynti papereita ja tuomioita luin, niin tämähän oli kokonaan ollut vain yhen miehen yritys ja oikeus oli sittemmin katsonut, että ei se mikkään firma eli yritys olekkaan, vaan se onnii työntekijä.

Mutta kun se ei ennee mittää palkkoja voinna siltä lopetetulta urakoihtijalta suoaha, kun se oli lopetettu, niin siihen mäni nehhii tienestit, eli melekein vuuen työstä ei euroakkaan, eli ei mittään ;(

Mitenkä ne antaa näitä firmoja tämmösten kansakoulun tahi kansalaiskoulun käyneihen perustoo ja niillä sitten vain tämän työn ilimaseksi nämä rikkaammat ja isommat ottaavat?

Mitenkä se tämmönen on mahollista? Että ensin on oma yritys ja sitten ei ookkaa?

Jouko

Kuopio on synnyinkaupunkini. Lapsuuteni paikka. Ei tietenkään mieltä ylennä nuo viestit. Kaikkeni tulen tekemään kuten tähänkin asti kansankusetuksen torjumiseksi. Ja aika paljon saatiin aikaan persujen massiivisella vaalivoitolla. Nyt on konkreettisten toimien aika. Siinä itse persuedustajatkin joutuvat koville siellä Arkadianmäellä. Takaan sen henk. koht..
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

sohvimummo

Se pittää nyt näihen Perussuomalaisten ottaa tämä Suomen Laki, siellä eduskunnassa kun se laaditaan ja miettiä, että ei tämmösiä porsaanreikiä saa ennee olla. Ennen sanottii, että se mikä ei ole oikeus eikä kohtuus, ei voi olla lakikaan!

Koska nämä kaikki on oikeasti Suomen Lain mukkaan tuomittu elinkelvottomiksi ja vain näiden rikkaiden yritysten eduksi, kun ei niitä nämä yhen miehen firmat ole osanneet hoitaa, mutta töihin ei ole muuten otettu, jos ei ommiin nimmiisä ole alkanut tehdä niitä töitä.

Että reilua on vaikka pienihi palakka, mutta maksetaan tilille ja siitä hoijetaan kaikki ne lakisääteiset, eikä näitä ihmisiä pakoteta omia firmoja eli yrityksiä mitään perustammaan.

sohvimummo

Asta Tuominen erityisesti sinulla oli niin kauniit sanat, jotka ihan saivat minut kyyneliin ;( hyvästä mielestä, kun on edes joku joka ymmärtää ja välittää.

Ja kyllä sehi oli ihan totta, että täällä se viina virtaa, kun ei köyhällä ole enää mitään muuta lohtua kuin se hetken helpotus siitä ikkuisesta piinasta ;(

Ja sekkii oli ihan totta, että en tiijä täällä kuin vain neljä nettiyhteyttä, siis niitä huusholleja, joissa on internetti, minä sain omani lapsilta joululahjaksi ja tämä on ollut monelle kullan arvoinen, kun tällä on yritetty hoitaa vaikka mitä asioita yhessä muitten asukkaitten kanssa, olen kyllä kiitollinen ;d ja hirveän iloinen, kun teidätkin löysin. ;D

sohvimummo

Karkka sanoi, että poissa silmistä, poissa mielestä, näin se minustahi tuntuu, että kun ei vain olla rikkaampien ristinä ja riesana, niin kaikki on hyvin ja että pittää olla äeneti näistä asijoista mitä täällä oikeasti tapahtuu.

Se oli se Veikko Vennamo oikeasti karjalaisten siirtolaisten asialla, kun se pääsi eduskuntaan ja nyt minä uskon, että tämä Timo Soini ja Perussuomalaiset ovat myös oikeasti ihmisten asialla, eivätkä mittään kutaleita ja pettureita.

Täältä tulloo neljän vuoden kuluttuu semmonen äänivyöry, jotta sitten ne vasta pelekeevät nämä muut, jos se Timo Soini nyt hommat kottiin hoitaa.

Meitä on monta, onnetonta ;( mutta meillä on tänä päivänä toivo annettu, Timo Soini ja ne muut, jotka ovat siellä eduskunnassa, me olemme luottaneet heihin.

Jouko

Quote from: sohvimummo on 10.05.2011, 21:54:09
Se pittää nyt näihen Perussuomalaisten ottaa tämä Suomen Laki, siellä eduskunnassa kun se laaditaan ja miettiä, että ei tämmösiä porsaanreikiä saa ennee olla. Ennen sanottii, että se mikä ei ole oikeus eikä kohtuus, ei voi olla lakikaan!

Koska nämä kaikki on oikeasti Suomen Lain mukkaan tuomittu elinkelvottomiksi ja vain näiden rikkaiden yritysten eduksi, kun ei niitä nämä yhen miehen firmat ole osanneet hoitaa, mutta töihin ei ole muuten otettu, jos ei ommiin nimmiisä ole alkanut tehdä niitä töitä.

Että reilua on vaikka pienihi palakka, mutta maksetaan tilille ja siitä hoijetaan kaikki ne lakisääteiset, eikä näitä ihmisiä pakoteta omia firmoja eli yrityksiä mitään perustammaan.

Persun perkeleillä ei ole siellä eduskunnassa kuin ne 39 paikkaa 200:n joukosta. Joten on päätöksiin saatava mukaan muitakin. Se on sitä demokratiaa.

Toivon että PerusS otetaan huomioon ihan samalla tavalla kuin muutkin puolueet. Se olisi jo aika paljon. Se on sitä suomalaista politiikkaa.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

sohvimummo

Kuule Jouko, erityisesti ihailen tuota Uuno Kailaksen runoa, mutta uskon sen vakaasti, että meitä on monta, jos nyt oikeus voittaa ja suunta on oikea, ei täällä nämä ihmiset ole niin tyhmiä, että odottaisivat heti huomenna maailman muuttuvan, mutta suunnan pitää olla oikea ja kaikesta pitää saada keskustella, ihan kaikesta, myös oikeasti näistä ihmisistä ja heidän kohtaloistaan, eikä vain lakaista rikkaa ja roskaa sinne maton alle piiloon.

Nämä ihmiset ovat vielä yritteliäitä, koska yrittävät epätoivoisesti kaikin tavoin sinnitellä vuodesta toiseen ja pärjätä omillaan. Ei minusta ole ollenkaan mahdotonta, että nämä "vanhat ja viisaat" auttavat ihan konkreettisesti näitä nuoria, jotka ovat syrjäytyneitä ja eivät löydä paikkaansa tässä maailmassa.

Täällä Kuopiossa niitä asuu vaikka kuinka paljon näitä nuoriakin, mutta jos näitä vanhempia syrjäytyneitä käytettäisiin vaikka ns. "kummeina" näille nuorille?

No en tiedä jaksaisiko kovinkaan moni näistä, mutta vaikka yksi kymmenestä :(

Tabula Rasa

Kannatettava ajatus, saataisiin eläkeläisille seuraa, ja nuorille joku jolta ammentaa elämänviisautta. Tosin epäilen että teinit on enemmän hälläväliäporukkaa jota ei vois vähempää kiinnostaa jonkun mummon kanssa hengailu. Mutta ainakin vähän viisastuneempien ja vanhempien kesken saattaisi toimiakkin, nyt vain miettimään miten tuota voisi toteuttaa käytännössä...

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

sohvimummo

Ajattelin itse lähinnä jotain päivätupa toimintaa, jossa nämä vanhemmat voisivat tehdä vaikka ruokaa sekä itselleen, että siinä sivussa näille nuorille ja vaihtaa ajatuksia. Täällä on sellainen päivätupa, mutta siellä käy vain näitä vanhempia. Siellä voisi käyttää nettiä ja vanhemmat voisivat kysyä sen käytöstä nuoremmilta ohjeita ja vanhemmat voisivat kertoa kuinka tehdään ruokaa tai millaista heidän nuoruudessaan on ollut.

Ihan vaikka päivälehden lukemista, kun sitäkään ei ole vara tilata kotiin monellakaan eli useimmilla ja sellaista normaalia kanssakäymistä.

Kovasti toivoisin, että näitä puutarhapalstoja olisi mahdollista antaa kaikille halukkaille. Omaa ruokaa voisi sitten kasvattaa muuallakin kuin siellä kukkapenkissä ja siinä olisi puuhaa koko kesäksi, ettei aina olisi jotain hyödyllistä tekemistä, eikä maksa paljon.

;D tästä jotenkin käy ilmi, että se ruoka on aina mielessä, mistä sitä saa ja että mitä on ensiviikolla.

Tabula Rasa

Itselläkin suunnitelmissa pistää mausteita sun muuta pientä ikkunalaudalle ja parvekkeelle kasvamaan, on vaan aina venynyt, niinkuin kaikki projektit.

Sarppi

Päivätuvasta, nuorista ja netin käytöstä - sohvimummo, otapa yhteys Kuopion Lyseon lukion IB-koordinaattoriin Suvi Tirkkoseen tai CAS-ohjaaja Minna Aaltoon.
http://www.peda.net/veraja/kuopio/lyseonlukio/yhteystiedot

IB-lukiota käyvät (ihan suomenkieliset) nuoret tekevät kouluvuoden aikana vapaaehtoistoimintaa määrätyn määrän tunteja - se kuuluu heidän opetussuunnitelmaansa. Toiminta on nimeltään "CAS". Ensi syksynä ja kenties jo tänä kesänä heistä voisi löytyä avustajia vaikkapa kerran viikossa ohjaamaan netin käyttöä jossain sopivassa tilassa, vaikka siellä päivätuvassa.

Kouluajan ulkopuolella "silloin tällöin" tehtävää vapaaehtoistyötä on usein ollut hankala löytää, ja tämä kuulostaisi juuri sopivalta. Terveisin entinen lukiolainen.

Mindy

Sohvimummosta on tullut jo muutamalla viestillään uusi Homma-suosikkini. Minusta on ihanaa törmätä aktiivisiin vanhuksiin, jotka tarttuvat uusiin haasteisiin ja esimerkillään näyttävät mallia oikeasta elämänasenteesta meille nuoremmille.

Aikoinaan olin töissä Pinnaclen videoeditointilaitteiden ja -ohjelmistojen teknisessä tuessa ja ehdoton suosikkiasiakkaani oli yli 80-vuotias toisesta korvastaan kuuro pappa, joka oli hankkinut tietokoneen, videokameran ja videoeditointilaitteet ja teki paljon filmejä lapsenlapsilleen yms. Tuo pappa oli niin rohkea aloittaessaan ihkauuden tietoteknisen harrastuksen tuossa iässä ja hän oppi editointitekniikoita nopeammin kuin moni nuorempi asiakkaani. Varsinkin eräs ruotsalainen kerran todisti pahemman kerran ruotsalaisvitsien paikkaansapitävyyden... (ymmärsi nettiosoitteen www.pinnaclesys.com vasta 15 minuutin selittämisen jälkeen).

Olen vaistoavinani Sohvimummossa samaa eteenpäin katsovaa, haasteisiin tarttuvaa, "ei tässä vielä haudassa olla" -asennetta kuin tuolla aikoinaan asiakkaanani olleella papalla ja kunnioitan häntä siitä todella paljon. Hyvä Sohvimummo, jatka samaa rataa aktiivisena forumilla meidän nuorempien hompanssien kanssa!
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

sohvimummo

Eikun piti noousta ylös kävelemmään, kun iskias varmaan kolottaa niin pahasti, niin välillä yöllä herättää ja silloin aina käyn kahtomassa onko mitä uutta maailmalla tapahtunna.

Kiitoksia vain kovasti oikein lämpimästä vastaanotosta, en uskalla mittää luvata, kun minulla tuo harrastusten pito aina vaihtuu sen mukaisesti mikä milloinkin kiinnostaa.

Mutta sen kyllä lupaan, että täältä tarvitessa tekstiä voipi tulla, eikä aina niin mukavoo, mutta se on tärkeetä, että tulee julkiseksi, edes jollekin tietoon. Ennen kirjoitin yleisönosastolle, mutta nyt on mennyt sekin ihan puutteelliseksi hommaksi, kun sinne pitää tekstiviestillä lähettää, eikä saa merkit ylitää sitä rajaa, eihän siihen ehdi mitään kunnollista asiasta laittaa. Ihan peestä ;(

PaulR

Quote from: sohvimummo on 13.05.2011, 02:25:21
Mutta sen kyllä lupaan, että täältä tarvitessa tekstiä voipi tulla, eikä aina niin mukavoo, mutta se on tärkeetä, että tulee julkiseksi, edes jollekin tietoon. Ennen kirjoitin yleisönosastolle, mutta nyt on mennyt sekin ihan puutteelliseksi hommaksi, kun sinne pitää tekstiviestillä lähettää, eikä saa merkit ylitää sitä rajaa, eihän siihen ehdi mitään kunnollista asiasta laittaa. Ihan peestä ;(

No kuule anna tulla sydämmes kyllyllöstä ennen kuin se meiltä rasisteilta kielletään.  :)

sohvimummo

Se on semmonen homma nyt, että tämän kuun viimmonen päivä tällä meidän asuma-alueella pidetään makkaranpaisto päivä ja sitten ensisyksynä saadaa tänne se Asukastupa, avajaiset ovat elokuussa 2011.

Sinne on lupautunut jos jonkin näköistä toimijaa, kun on kaupunki, poliisi ja sosiaalitoimi, kaikki yhdessä enemmän kuin paljon huolissaan koko tämän alueen elämästä. Eikä se ole mikään uutinen edes, se on meille arkipäivää.

Ja minä pidän siitä huolen, että Homma-foorumin sivut tulevat sinne Suosikki-listalle tietokoneelle ehdottomasti, niin jokainen pääsee tänne kuka haluaa ja saa lukea vähän erilaisia mielipiteitä kuin mitä lehdissä kirjoitellaan  ;D ;D ;D

Toivottavasti pääsen mukaan ohjausryhmään, oikein odotan, että sinne pääsen.

MoonShine

Hyvä hyvä, sinne vaan johtoryhmään, vain sieltä voit vaikuttaa ryhmän toimintaan.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.