News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Timo Soini kääntää takkinsa

Started by Pasi Helander, 30.04.2011, 04:53:45

Previous topic - Next topic

Volmari

Quote from: J on 02.05.2011, 16:51:37

Katainen kysyi näin:

"Oletteko valmiit hyväksymään Suomen jo tekemien sitoumuksien loppuunsaattamisen euroalueen sekä Suomen vakauden, talouskasvun ja työllisyyden turvaamiseksi?"

Onko missään tarkemmin esitetty mitä ne Suomen jo tekemät sitoumukset ovat?

Tästä on ollut paljon keskustelua yläosaston ketjun Kreikka ym. tukiasiassa.
Siellä on aika hyvät dokumentit siitä, että Kiviniemi ja Katainen ovat tulleet luvanneeksi yli 19:n miljardin tuet/sitoumukset muiden valtioiden ja niiden pankkien tukemiseen.

Suomalaisten palkoista ja eläkkeistä maksamat tuloverot olivat vuonna 2010 6,5 miljardia. Millähän valtuuksilla kolmen vuoden tuloverot on kanitettu?
Ei ihme, että Katainen on nyt huuli pyöreänä.

Veli Karimies

Kaikista tärkein tehtävä meillä on nyt tallettaa tietoa. Neljä vuotta on pitkä aika ja vanhat synnit annetaan sinä aikana anteeksi. Nyt pitää säilöä kaikki puolueiden lupaukset ennen vaaleja, niiden käyttäytyminen vaalien jälkeen sekä varsinkin kaikki pöljäilyt edelliseltä eduskuntakaudelta. Nämä tiedot voidaan sitten räväyttää neljän vuoden päästä tiskiin, kun tällä hetkellä politiikasta mitään tietämättömät 14 vuotiaat teinit miettivät mitä puoluetta he tulevat äänestämään.

Samoin näillä tiedoilla voidaan ravistella vanhoja puolueiden kannattajia, että viimeksi kävi näin, tehdäänkö nyt fiksummin?

Lalli IsoTalo

Quote from: Lasse on 02.05.2011, 17:37:13
Olen nelikymppinen perheellinen VHM. En ole enkä ole ollut minkään puolueen jäsen, enkä ole koskaan osallistunut mihinkään mielenosoitukseen.
-- En minäkään.

QuoteNyt harkitsen liittymistä Perussuomalaisiin.
-- Minä en, ainakaan toistaiseksi.

QuoteJos PS jää oppositioon ja Suomea runnotaan P-tukipakettiin, olen valmis osallistumaan tuota vastustavaan mielenosoitukseen.
-- Hienoa, mutta PS ei ole marssipuolue!

QuoteSe, että kirjoitin edellisen lauseen, saa minussa aikaan outoja tunnetiloja, jokin on todella muuttumassa.

-- Samoin. Jos sille marssilinjalle lähdetään, tulen videoimaan. Voitaisiinko treenata vähemmistövaltuutetulla, siis ennen tuota tukipakettimielenosoitusta?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Äänestäjä

Quote from: wekkuli on 02.05.2011, 17:35:44
Quote from: Äänestäjä on 02.05.2011, 17:26:40
Tuli vielä mieleen, että jos Persussuomalaiset joutuvat oppositioon, niin ei Soini silti joudu virka-autosta luopumaan. Silloinhan hänestä oletettavasti tulisi puhemies, eikö?

Ei taitaisi tulla. Yleensä sinne on istutettu joku päähallituspuolueiden seniorimpi edustaja. On taitanut olla järjestään hallituksen "kakkospuolueen" pesti. Eli suurimmasta puolueesta pääministeri ja hallituksen muodostaja, toisesta isosta hallituspuolueesta puhemies ja oppositiojengille ei mitään. Tämä systeemi on pelittänyt samanlaisena jo 20v. Puhemiehen paikka on jaettu samalla kun on sovittu ministerinsalkuista.

Ja järjestään siellä on ollut joku ex-pj tai pressapotentiaalinen, kuten Uosukainen, Lipponen, Niinistö. Aktiivinen puolueen puheenjohtaja ei sovi puhemieheksi, kas kun puhemies ei (ironista kyllä) pidä puheita eduskunnassa, vaan jakaa puheenvuoroja. Ei sovi Soinille.

Puhemies on aina vähän sivussa aktiivisesta politiikanteosta. Nostettu jo vähän niinkuin kansakunnan kaapin päälle, tai sivuraiteelle, katsantokannasta riippuen. Kuitenkin arvostettuna ja ehkäpä odottelemassa pressanvaaleja...

Kiitos hyvin perustelluista kommenteista. Näinhän se tosiaan taitaa mennä.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

MoonShine

Quote from: Äänestäjä on 02.05.2011, 17:26:40
Tuli vielä mieleen, että jos Persussuomalaiset joutuvat oppositioon, niin ei Soini silti joudu virka-autosta luopumaan.

Saattaa vielä tätä menoa saada Tavjan vanhan 'Leijonakilpisen' ajokikseen ensi keväällä.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Forumin yksityisviestit ovat edelleen moderoimattomia.

MoonShine

Quote from: Reich on 02.05.2011, 17:43:04
Toivottavasti SDP on persujen kanssa samassa juonessa lyömässä Kataiselle luun kurkkuun.

Enpä tässä vaiheessa vielä uskaltaisi selkääni punikkidemareille kääntää.
Jutta peesasi hienosti hallitusneuvotteluihin PeruSS:n vaaliteemoilla, mutta aluskarvan väri on tarkistamatta.
Onko oikein, että minulla verotuksen kautta on elatusvelvollisuus aikuiseen ihmiseen, joka ei ole minulle edes sukua ja lähtöisin jostain Afrikasta?

Miksi vihapuhe Jussi Halla-ahosta on vitsi, mutta vitsi Jani Toivolasta on vihapuhetta?

Mulli

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.05.2011, 17:40:03
...Jos näin olisi, niin Kataista ei ehkä kiinnostaisi millaisen vaalivoiton persut saisivat 4 vuoden päästä. Pääasia olisi saada paketti hyväksyttyä. Spekulaatiota, spekulaatiota ...

Nyt täytyy muistaa, että tähän mennessä äänestäjän muisti on ollut lyhyt. Ihmisisistä iso osa ei seuraa politiikkaa vaalikampanjoiden välillä. Siihen tässä nyt luotetaan.

Jos ette usko minua, muistelkaapa että pari kepun suurimmista vaalirahakonnista äänestettiin uudelleen eduskuntaan. Vaalien alla pätevät aivan toiset lait. Jokaisesta ihmisestä tulee asiantuntija. Valitettavasti kaikki eivät kykene päättelemään ympärillä leijailevasta informaatiosta, kuka heidän asioitaan (huomio vihreät!!) aikuisten oikeasti ajaa.

Kerran vielä muistutus. Portugal-paketissa ei ole kysymys rahan suorasta antamisesta Portugalille avustuksena, vaikka se tuntuu olevan yleinen käsitys asiasta. Kysymys on siitä, että Portugalin velkojen takaaminen on osa rakenteilla olevaa järjestelmää, jonka tarkoituksena on järjestää veronmaksajat maksamaan myös tulevaisuudessa euroopan pankkien riskilainojen perseelleenmeno.

Portugalin auttaminen. Kaikkien seikkailijapankkien veronmaksajien niskaan nostaminen. Ymmärättekö näiden kahden asian eron?

Koko termi Portugal-paketti on hämäävä ja suoranainen huijaus. Pankkisosialismipaketti olisi huomattavasti kuvaavampi termi.

Lasse

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.05.2011, 17:46:39
QuoteJos PS jää oppositioon ja Suomea runnotaan P-tukipakettiin, olen valmis osallistumaan tuota vastustavaan mielenosoitukseen.
-- Hienoa, mutta PS ei ole marssipuolue!

Niin, mitään liittymää minulla ei ole PS:ään, muuten kuin äänestäjänä.
Tuon (mahdollisen) mielenosoituksen järjestäjänä ei välttämättä tarvitse olla Perussuomalaiset puolueena. Ja todennäköisesti siihen osallistuisi sdp:n kannattajia ja muita haisevia vasureita, joka toki nostaa kynnystä osallistumiseen.
(vitsi vitsi)

QuoteSe, että kirjoitin edellisen lauseen, saa minussa aikaan outoja tunnetiloja, jokin on todella muuttumassa.
Quote from: Lalli IsoTalo on 02.05.2011, 17:46:39
-- Samoin. Jos sille marssilinjalle lähdetään, tulen videoimaan. Voitaisiinko treenata vähemmistövaltuutetulla, siis ennen tuota tukipakettimielenosoitusta?

Toki, miten tuo treenaus käytännössä menisi?

Lisäksi jos joku voisi laittaa vähän pointtereita miekkarissa menestyksellisesti käyttäytymiseen, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Kaasunaamari löytyy hyllystä, kantsiiko se ottaa mukaan, siitepölyallergia vaivaa muutenkin ja silmät vuotaa jo nyt...

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

Quote from: Lasse on 02.05.2011, 17:59:40
Toki, miten tuo treenaus käytännössä menisi?

Mistä minä sen voisin tietää? Pitäisikö pyytää Arhinmäeltä konsultaatioapua?

Siis treenaus tarkoittaa, että järjestetään ihan normaali mielenosoitus, mutta ikäänkuin harkoitusvastustajalla, jotta voidaan hioa taktiikkaa ennen pääottelua. Kuten sanottu, voin hoitaa kuvauksen ja kuvamateriaalin toimittamisen tv-kanaville, mutta olen ihan neitsyt näissä mekkalointiasioissa.

Ainoa mitä tiedän, on se, että poliisit alkaavat väkisin raahaamaan johonkin, pitää alkaa huutamaan täysillä:

"Vastustan tätä hallinnollista menettelyä!
Vastustan tätä hallinnollista menettelyä!".

Muuta en muista "Kansalaistottelemattoman käsikirjasta ulkoa.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

slobovorsk

Vielä Talouselämän kommentteihin kintaalla viitaten: Soini täsmensi vielä TV:ssä, ettei PS hyväksy Portugalia eikä EVVVK-rahastoja ja PS tulee äänestämään niitä vastaan <eod>
"Laki on kaikille samantekevää" - Pahkasika Orwellin vuonna 1984
"The only color I care about i$ green." - CNN:n talouskommentaattori rasismista

Traitors will be persecuted, prosecuted, and executed.

Lasse

Quote from: Lalli IsoTalo on 02.05.2011, 18:08:20
Kuten sanottu, voin hoitaa kuvauksen ja kuvamateriaalin toimittamisen tv-kanaville, mutta olen ihan neitsyt näissä mekkalointiasioissa.

Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised
http://www.youtube.com/watch?v=rGaRtqrlGy8

--Lasse
NOVUS ORDO HOMMARUM

Thor

Mieluummin oppositioon kuin Kataisen kumileimasimeksi sellaiseen hallitukseen, joka runnoo tämän tukipaketin läpi. Ratkaisun avaimet näyttäisivät nyt olevan SDP:n käsissä. Kataiselle voidaan lyödä luu kurkkuun, jos vain uskallus riittää.

Reich

Quote from: Thor on 02.05.2011, 18:22:18
Ratkaisun avaimet näyttäisivät nyt olevan SDP:n käsissä. Kataiselle voidaan lyödä luu kurkkuun, jos vain uskallus riittää.

Pelissä on hallituksen legitimiteetti. SDP:llä ja persuilla ei ole varaa takinkääntöön.
"Me ei tosiaan olla ainoastaan pala Eurooppaa,
vaan jotain kaunista, jota ei koskaan myydä saa."

mikkoellila

Mieluummin oppositioon kuin Kataisen kumileimasimeksi sellaiseen hallitukseen, joka runnoo tämän tukipaketin läpi. Ratkaisun avaimet näyttäisivät nyt olevan SDP:n käsissä. Kataiselle voidaan lyödä luu kurkkuun, jos vain uskallus riittää.

PS + SDP + Vas + KD = 102

PS + SDP + Vas + RKP = 106

PS + SDP + Vas + RKP + KD = 112

En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

Phobos

QuotePerussuomalaiset linjasi tiukan kielteisen kannan EU-tukeen

2.5.2011 12:16 | Päivitetty: 2.5.2011 15:50

[..]

"Emme voi hyvällä omallatunnolla tukea Portugali-pakettia emmekä pysyvän vakausmekanismin luomista. Emme myöskään hyväksy Suomen vastuiden kasvattamista väliaikaisessa rahoitusvakausvälineessä", perussuomalaiset vastasi Kataisen kysymykseen siitä, onko puolue valmis hyväksymään Suomen "jo tekemien sitoumuksien loppuunsaattamisen" EU-politiikassa.

Myöhemmin iltapäivällä puolueen puheenjohtaja Timo Soini vielä täsmensi asiaa tiedotustilaisuudessaan. Siellä tuli harvinaisen selväksi, että perussuomalaiset ei tue Portugali-tukea eikä tule äänestämään sen puolesta.

[..]
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Perussuomalaiset+linjasi+tiukan+kielteisen+kannan+EU-tukeen/1135265813370

Ei myynyt Soini PSn periaatteita. Kunnioitettavaa.
Saa nähdä, miten käy hallitusneuvottelujen tuon jälkeen.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

MoonShine

Suomen kansa on kuin puulla päähän lyöty, koska joku vielä harrastaa suoraselkäistä politiikan tekoa.
Jos tämä aiheuttaa ministerisalkkujen menetyksen, niin seuraavissa vaaleissa tulee 30%:n JÄTTIJYTKY.

ikuturso

Quote from: Ulkopuolinen on 02.05.2011, 13:46:11
Quote from: Kalkkuna on 02.05.2011, 12:58:50

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011050213645176_uu.shtml
''SDP ei aio vastustaa Portugali-pakettia''
Nyt kyllä mietitään, että kuka niitä takkejansa kääntelee.

Quote from: Demarit

Eduskunnan käsittelemiä ja hyväksymiä kansainvälisiä sopimuksia on kunnioitettava ja niihin on syytä kaikkien sitoutua.

Pelisääntöuudistuksiin kuuluu pankkien riskinoton rajoittaminen, suuremmat oman pääoman vaatimukset, puuttuminen pankkien ja rahoituslaitosten johdon palkitsemisjärjestelmiin, rahoitusmarkkinavero ja terveeseen markkinatalouteen kuuluva yksityisen sektorin vastuu riskisijoituksista. Keskeisenä lähtökohtana tulee olla, että euromaat eivät siirry yhteisvastuuseen toistensa julkisesta taloudesta ja veloista.

Jos demarit pysyvät noissa niin Kataisen on aika vaikea saada toimiva enemmistöhallitus aikaan sellaisella tavalla että vaalitulosta kunnioitettaisiin moraalisesti.

Aika mielenkiintoinen tilanne tulossa.

Media koittaa kääntää hallitusneuvottelut persuja vastaan. Tuossahan Demarit toteavat: "Keskeisenä lähtökohtana tulee olla, että euromaat eivät siirry yhteisvastuuseen toistensa julkisesta taloudesta ja veloista."

Nyt media antaa jotenkin sen kuvan, että Demarit lähtisivät tukemaan kriisimaita ja Persut ei. Media yrittää kääntää ilmapiirin siihen suuntaan, että Persut jätettäisiin ulos hallituksesta, mutta Demarit menisivät sisään.

Minun mielestäni tulevan elinkeinoministerin ja ulkomaankauppaministerin päätehtävät tulevat sisältämään vientiponnisteluja ja teollisen tuotannon kehittämistä suuntaan, joka auttaa avaamaan vientiä enemmän myös euroalueen ulkopuolelle. Näin ne Kataisen kuuluttamat työpaikat ja vienti säilytettäisiin Euron ja euromaiden kohtalosta huolimatta.

Jos hallituksessa on Kokoomus ja Persut mutta ei RKP:tä, niin pakkoruotsille tulee adjöö, jos Katainen vaan suostuu kunnioittamaan puoluekokouksensa tahtoa.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Phobos

^ Tottapuhuen, minä ainakin olen melkoisen yllättynyt - positiivisesti.
Tämä on todella hienoa.
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

Fiftari

Media ehti jo uutisoimaan päinvastaista. Miten kävikään?  ;)
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

MoonShine

Quote from: ikuturso on 02.05.2011, 18:54:12
Jos hallituksessa on Kokoomus ja Persut mutta ei RKP:tä, niin pakkoruotsille tulee adjöö, jos Katainen vaan suostuu kunnioittamaan puoluekokouksensa tahtoa.

Lapsinero sanoi vaalitentissä, että Kokoomuksen puoluekokous joutui äänestämään kahdesti pakkoruotsista, koska ensimmäinen äänestystulos oli väärä.
Eli se siitä puoluekokouksen tahdon kunnioittamisesta.

Toisaalta Stalin totesi aikanaan, että äänestystulos on aina oikea, jos ääntenlaskijat on valittu oikein.

MoonShine

Quote from: Kaapo on 02.05.2011, 19:01:20
Ei myynyt ainakaan vielä. Saa tosiaan nähdä miten käy, koska oikeastaan ainoa järkevä hallitus olisi Kok+SDP+PS... Kenties sieltä hyökkää joku KOK+SDP+KESK+RKP hajatelma..?

Saadakseen jatkaa matkaa ministeriautossa, Wallin tekee vaikka millaisen kuperkeikan Kataisen pillin mukaan, koska oppositioon jääminen olisi lähestyvän kuoleman paikka ärkoopeelle.

Lupi

Quote from: Kaapo on 02.05.2011, 19:01:20
Ei myynyt ainakaan vielä. Saa tosiaan nähdä miten käy, koska oikeastaan ainoa järkevä hallitus olisi Kok+SDP+PS... Kenties sieltä hyökkää joku KOK+SDP+KESK+RKP hajatelma..?

Mielestäni Kok+SDP+VAS+RKP(109 paikkaa) alkaa näyttää aika todennäköiseltä.

Ihmettelen vain yrittääkö Soini tarkoituksella jäädä oppositioon olemalla ehdoton tukipaketin suhteen. Varmaa on, että oppositiossa nuokkuminen toisi enemmän ääniä 4 vuoden päästä vaaleissa ja vielä ilman että tarvitsisi oikeasti tehdä mitään. Äänestäjänä tosin haluaisin nähdä persut hallituksessa.

vilach

Quote from: 7029 on 02.05.2011, 17:18:09
Soini toimi hyvin tässä asiassa. Epäilen kuitenkin, että valitettavasti tämä voi viedä Perussuomalaiset oppositioon. Oppositiossa toki voi tehdä hyvää oppositiopolitiikkaa ja saada seuraavissa vaaleissa 30% tai yli, mutta ei jaksaisi odottaa neljää vuotta.

Nykypolitiikan neljän vuoden jatko olisi kamalaa.

Toivon kuitenkin, että Perussuomalaiset pääsisivät hallitukseen ja Suomi ei täten osalllistuisi portugalin tukipakettiin.
Sinulle on tärkeämpi pieni tukipaketti, kuin kehitysmaalaisten tulva?
Minä toivon, että Perussuomalaiset pääsisivät hallitukseen ja sulkisivat rajan kehitysmaalaisilta.
Tärkein asia nyt on sulkea rajat kehitysmaalaisilta.
Quote from: maahanmuuttaja on 30.04.2011, 17:47:11
Muodostaessa hallitusta on aina erimielisyyksiä, ellei yksi puolue saa yli 50 %. On myös aina kompromisseja. Minulle periaatteessa on ihan sama maksaako Suomi takauksia vai ei, kunhan nykyisenlainen mokutus loppuu.

Ei-länsimaalaiset maahanmuuttajat kuluttavat jo nykyään ainakin miljardin vuodessa, joka vuosi. Mokutus on jo varmasti maksanut Suomelle yli 10 miljardia euroa. Lainatakaukset ovat kertaluonteisia maksuja, maahanmuuton vaikutukset ovat pysyviä, niin rahan kuin turvattomuuden ja rikollisuuden suhteen. Turvattomuus, rikollisuus, väkivalta ja raiskaukset ovat korkeita veroja astetta pahempi ilmiö, näille ei edes pystytä eikä yleensä lasketa hintaa. 

Minun puolestani Soini ja perussuomalaiset voivat antaa periksi muissakin kysymyksissä, kunhan reijät tukitaan.

Katsotaan mitä perussuomalaiset saa aikaan maahanmuuton rintamalla, sitten vasta aloittako itkeminen. Luulisi, että täällä ihmiset ovat eniten huolissaan juuri maahanmuuttopolitiikasta.

mikkoellila

Quote from: MoonShine on 02.05.2011, 19:07:36
Quote from: ikuturso on 02.05.2011, 18:54:12

Lapsinero sanoi vaalitentissä, että Kokoomuksen puoluekokous joutui äänestämään kahdesti pakkoruotsista, koska ensimmäinen äänestystulos oli väärä.
Eli se siitä puoluekokouksen tahdon kunnioittamisesta.

Jyrki Katainen kannattaa pakkoruotsia vastoin Kokoomuksen puoluekokouksen päätöstä,
joten Kataisen ei pitäisi voida toimia Kokoomuksen puheenjohtajana

QuoteKatainen vääristelee asioita. Hylätyt pakkoruotsin poistamista vaatineet aloitteet hylättiin muista syistä kuin pakkoruotsin vuoksi. Yhdessä hylätyistä aloitteista esitettiin koulujärjestelmän alueellista eriyttämistä siten, että Itä-Suomessa olisi ruotsin vaihtoehtona venäjä; tämä aloite todennäköisesti hylättiin tämän alueellistamisesityksen vuoksi, ei pakkoruotsin poistamisvaatimuksen vuoksi.

Hyväksytyssä aloitteessa täysin yksiselitteisesti vaadittiin, että pakkoruotsi on poistettava. Tämä on Kokoomuksen puoluekokouksen hyväksymä kanta ja siten Kokoomuksen virallinen kanta. Kokoomuksen työntekijänä Kataisen on noudatettava työnantajansa eli Kokoomuspuolueen linjaa. Tällä hetkellä Katainen yrittää työntekijänä kieltäytyä noudattamasta työnantajan määräyksiä. Tämä on täysin selvä irtisanomisperuste.

Katainen vittuilee puolueensa jäsenille eli omille työnantajilleen. Kokoomus on kuitenkin niin auktoriteettiuskoinen puolue, että siellä vallitsee perverssi henkilönpalvonta. Kokoomuksen jäsenet nuolevat saappaita, joilla Katainen potkii heitä päähän.

Jos Kokoomuksen jäsenistöllä olisi vähänkään itsekunnioitusta, he erottaisivat Kataisen.
En halua Euroopan yhteiskuntien muuttuvan sellaisiksi kuin Afrikan ja Lähi-idän yhteiskunnat. En usko afrikkalaisten ja lähi-itämaalaisten käyttäytyvän Euroopassa eri tavalla kuin Afrikassa ja Lähi-idässä. Tästä syystä vastustan Afrikan ja Lähi-idän väestöjen siirtymistä Eurooppaan.

John

Kaikki on nyt kiinni demareista. Toivotaan, että SDP ei nyt ole se takinkääntäjä, jonka Soinin piti olla. Uskon, että hallitukesn muodostaminen yhdessä PS:n kanssa voisi houkuttaa demareita, sillä tällä pohjalla he saisivat esim. lähes sellaisen veropolitiikan kuin vain haluaisivat. Lisäksi ei tarvitsisi saada ikävää takinkääntäjän leimaa.

Toki on vielä mahdollista, että jollain tavalla sorvataan tuo KOK + SDP + PS -hallitus, joka saattaisi olla myös minun mielestäni paras vaihtoehto. Toki sillä edellytyksellä, että kokoomus joustaisi Portugali kannastaan tms. Nyt olisi EU:lla hyvä paikka tulla vastaan tässä asiassa.

Quote from: Lupi on 02.05.2011, 19:20:46
Mielestäni Kok+SDP+VAS+RKP(109 paikkaa) alkaa näyttää aika todennäköiseltä.

En usko kokoomuksen ja vasemmistoliiton sopivan samaan hallitukseen, koska erot vero- ja talouspolitiikassa on niin suuret. Lisäksi vasemmistoliitto vastustaa EU:n tukipaketteja.

Paasikivi

Quote from: MoonShine on 02.05.2011, 18:52:42
Jos tämä aiheuttaa ministerisalkkujen menetyksen, niin seuraavissa vaaleissa tulee 30%:n JÄTTIJYTKY.

Muille puolueille jäisi toki silloinkin vielä 70 % ja mahdollisuus rakennella keskenään erilaisia hallituskombinaatioita, jos persujen mielestä vain kaikkien muiden pitää neuvotteluissa joustaa.

Seitsemän

Mä olen todella ylpeä tästä suoraselkäisyydesta!!! Median kohtelu JÄLLEEN TÖRKEÄÄ, haukutaan maan rakoon, jo varmuuden vuoksi etukäteen perperin käännöstä!!!
Kävi ihan miten vaan niin tää kanta pitää jatkossakin pitää...tämä antaa luottamusta, että edes yksi puolue seisoo sanojensa takana!!! Menköön syteen tai saveen, kaatukoon vaik koko Euroalue, mutta tän takana seisotaan...Se on aika laittaa jarrut Suomalaisten rahojen lapioimisesta pois meidän omilta vanhuksilta ja terveydenhuollosta. Oman maan asiat kuntoon ensin kele!!!!!!
Se on Käteinen jonka pitää tulla vastaan ja käännellä perperiään..tai jättää PS ulos hallituksesta ja senhän tietää kenen hyvksi se kääntyy... ;D
Se mikä ei tapa, se vahvistaa!!!

Salvation

Quote from: Reich on 02.05.2011, 18:42:43
Ratkaisun avaimet näyttäisivät nyt olevan SDP:n käsissä. Kataiselle voidaan lyödä luu kurkkuun, jos vain uskallus riittää.

Pelissä on hallituksen legitimiteetti. SDP:llä ja persuilla ei ole varaa takinkääntöön.

Mielenkiintoinen tilanne. Kokoomus pärjää huonosti ilman Persuja ja toisaalta hallituksen muodostaminen ilman Kokoomustakin on vaikeaa, jotta saataisiin selkeä enemmistöhallitus. Vieläkö kuitenkin kehitellään jokin kompromissi, jolla kaikki osapuolet säilyttää kasvonsa.

Vai mennäänkö silti sen mukaan, jossa Persut hallituksessa äänestää tukipakettia vastaan, mutta keskustan ja muiden turvin paketti saadaan läpi ja taas kaikki selviää pelistä menettämättä kasvojaan (joka tuntuu olevan kovin tärkeä politiikassa).
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Kommeli

Quote from: Lupi on 02.05.2011, 19:20:46
Ihmettelen vain yrittääkö Soini tarkoituksella jäädä oppositioon olemalla ehdoton tukipaketin suhteen. Varmaa on, että oppositiossa nuokkuminen toisi enemmän ääniä 4 vuoden päästä vaaleissa ja vielä ilman että tarvitsisi oikeasti tehdä mitään. Äänestäjänä tosin haluaisin nähdä persut hallituksessa.
Tuskin kukaan tarkoituksella oppositioon haluaa. Äänestäjät haluaisivat nähdä Perussuomalaiset hallituksessa. Sdp haluaisi nähdä Perussuomalaiset hallituksessa. Oikeastaan kaikki muutkin puolueet haluaisivat nähdä Perussuomalaiset hallituksessa. Ulkomaiselle medialle on jo hehkutettu, että ainoa keino kaataa oikeistopopulismi on nostaa Perussuomalaiset hallitukseen. Euron finanssikriisi on kaatuamassa. Kataisen valheet ovat kaatumassa.
Kokoomuksen on pakko tulla vastaan. Euroopan on pakko tulla vastaan.

Jouko

Jokohan ne takkipuheet jo laantuvat? Voitaisiin puhua välillä vaikka palttoosta, pompasta tai berberistä.
:facepalm:
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito