News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-04-27 YLE Kolumni: Persut eivät ole suomalaisia

Started by -gentilhommehki-, 27.04.2011, 12:06:16

Previous topic - Next topic

falco

Quote from: -gentilhommehki- on 27.04.2011, 12:06:16

Peruskysymys on saako kansallismielistä, muukalaisvihamielistä ja arvokonservatiivista puoluetta nimittää siksi, mitä se on? Keskustelijat hoipertelevat, ikään kuin vaalimenestys olisi muuttanut perussuomalaisten poliittiset arvot.

Ymmärrän, että perussuomalaisia luonnehditaan sanoilla "kansallismielinen" sekä "arvokonservatiivinen". Kansallismielinen on joskus aikoinaan ollut myönteinen ilmaisu, mutta toki vasemmiston suusta lausuttuna se sisältää negatiivisen arvolatauksen. Persut voivat nyt näyttää, mitä tarkoittaa myönteinen kansallismielisyys.

Arvokonservatismi... suuri osa persujen kannattajista lienee heitä ja se on tervetullut vastavoima vallalla olleelle "Suomi kuuluu kaikille" -ajattelulle. Joku kirjoittaja ansiokkaasti muuten osoitti, että vihreät ovat tosiasiassa myös arvokonservatiiveja, koska heidän ajattelunsa perustuu kansalaisia ohjaaviin kieltoihin ja normeihin, vaikka he niin mielellään lukevat itsensä arvoliberaalien joukkoon.

Minua Halla-ahon äänestäjänä loukkaa vahvasti se, että perussuomalaiseen liikkeeseen liitetään jatkuvasti, kuin ohimennen, määre "muukalaisvihamielinen". Edes "muukalaisvastainen" ei riitä. Tämä varsin aggressiivinen ilmaisu menee lehdistössä läpi ilman perusteluita. Viha on vahva sana, ja se pitäisi perustella.

Omasta mielestäni holtittoman maahanmuuttopolitiikan kurssinmuutosta vaativa liike ei ole muukalaisvihamielinen. Persujen kritiikki kohdistuu nimenomaan Suomen maahanmuuttopolitiikkaan, ei yksittäisiin maahanmuuttajiin.

Maltillisen ja järkevän maahanmuuttopolitiikan kulmakiviä ovat aktiivinen, Suomen kannalta myönteisen työperäisen maahanmuuton lisääminen, globaalin vastuun kantaminen kiintiöpakolaisten vastaanottamisen muodossa sekä sosiaaliturvaperusteisen siirtolaisuuden (joka toteutuu löperöillä toissijaisen suojelun sekä perheenyhdistämisen käytännöillä) tiukka leikkaaminen. Miten tuosta saa revittyä "muukalaisvihamielisyyttä"?

Sekään ei ole muukalaisvihamielisyyttä, jos keskustellen ääneen pohditaan kulttuurien erilaisuutta ja arvioidaan eri populaatioiden sopeutumiskyvykkyyttä Suomeen, jossa vallitsee sukupuolten välinen tasa-arvo, seksuaalivähemmistöjen oikeudet, puhe- ja sananvapaus sekä uskonnonvapaus. Ei ole väärin sanoa ääneen, että tietyistä kulttuurista tulevat ihmiset sopeutuvat Suomeen todennäköisesti erittäin heikosti, koska heidän kultturinsa arvot ovat jyrkässä ristiriidassa liberaalin pohjoismaisen kulttuurin arvojen kanssa. Se ei ole muukalaisvihamielisyyttä vaan järkevyyttä.

Toivoisin kovasti että perusteettoman "muukalaisvihamielisyyden" leimaan puututtaisiin ja sekä sanoilla että teoilla osoitettaisiin, että sille ei ole perusteita.

Omasta mielestäni perussuomalaisetkin pitävät kansainvälistä Suomea toivottuna, sitä tarkastellaan vain kovin eri näkökulmasta kuin monikulttuurisuutta ja toiseutta ylistävät tunnepohjaiset punavihreät tahot sitä katselevat.

elven archer

Quote from: normi on 27.04.2011, 13:09:33
Islamistien pelko siis on naurettavaa, mutta persujen pelko perusteltua, näinhän arvon kolumnisti onnistui päättelemään. ;)
Näin tosiaan saamme jatkuvasti kuulla. 0,19 * 4,3 miljoonaa "perussuomalaista" = pelottava asia. Sen sijaan muutama satatuhatta islamistia tai muuten vain islamilaisen ääriuskovaista patavanhoillista machoa = harmiton asia, josta puhuminen on naurettavaa.

Paasikivi

Quote from: falco on 27.04.2011, 13:11:46
Maltillisen ja järkevän maahanmuuttopolitiikan kulmakiviä ovat aktiivinen, Suomen kannalta myönteisen työperäisen maahanmuuton lisääminen, globaalin vastuun kantaminen kiintiöpakolaisten vastaanottamisen muodossa

Minä olen nähnyt paljonkin persukommentteja, mm. puolueen kansanedustajaehdokkailta, joissa vastustetaan työperäistä maahanmuuttoa niin kauan kuin suomalaisia on työttöminä sekä vastustetaan pakolaisten maahan ottamista.

IDA

Ymmärrän, että perussuomalaisia luonnehditaan sanoilla "kansallismielinen" sekä "arvokonservatiivinen". Kansallismielinen on joskus aikoinaan ollut myönteinen ilmaisu, mutta toki vasemmiston suusta lausuttuna se sisältää negatiivisen arvolatauksen. Persut voivat nyt näyttää, mitä tarkoittaa myönteinen kansallismielisyys.

Jep. Kansallismielinen ja konservatiivinen ovat aivan asiallisia kuvauksia. Molemmat pitävät ainakin suurelta osin paikkansakin. Puolue itsehän luokitteli itsensä kansallismieliseksi ja kristillissosiaalisekin vaaliohjelmassaan.

Minua Halla-ahon äänestäjänä loukkaa vahvasti se, että perussuomalaiseen liikkeeseen liitetään jatkuvasti, kuin ohimennen, määre "muukalaisvihamielinen". Edes "muukalaisvastainen" ei riitä. Tämä varsin aggressiivinen ilmaisu menee lehdistössä läpi ilman perusteluita. Viha on vahva sana, ja se pitäisi perustella.

Sama juttu. Tosin en jaksa tuosta vihastua enää. Ilmeisesti sitä pidetään mukana siksi, että nuo itsesäänsä uskovat, puolijauhoiset tahvot voisivat käyttää sitä jonkinlaisena vetoavana leimakirveenä tekstin elävöittämiseksi, kun eivät parempaankaan pysty. Tosiasiahan on, että omakin edustajani on tehnyt muukalaisten eteen huomattavasi enemmän todellista työtä, kuin nämä analysoijien sivistyneet armeijat. Ehkä se, että antaisi muukalaisten omankin äänen kuulua on sitten sitä vihamielisyyttä, joka riistää analysoijien asemaa muukalaisasioiden erityistuntijoina?

elven archer

Minustakin kansallismielinen on negatiivinen sana. Älkää ymmärtäkö väärin, en haluaisi tuntea niin ja katson, että Suomen on oltava suomalaisten edunvalvontakoneisto, mutta silti sana maistuu jotenkin hävettävältä ja negatiiviselta. En keksi muuta kuin, että tämän mielleyhtymän, tämän tunteen, taustalla on koko ikäni jatkunut aivopesu yhteiskunnan taholta. Ymmärrän asian järjellä, mutta en vain pääse eroon siitä pään sopukoissa kuiskivasta tunteesta, että kansallismielisyys on jotenkin väärin. Kansallismielisyydellä on taakkana myös se, että vielä muutama vuosi sitten siitä puhuivat pääosin vain kiljuskinit, jota käsitystä yhteiskunta mieluusti tuki. Tämä luo negatiivisen mielleyhtymän, josta vie aikaa päästä eroon. Minusta tämä on äärimmäisen mielenkiintoista, koska ilmeisesti itsekin olen nykyisin kovin kansallismielinen.

Arvokonservatiivinen on toinen juttu. Olen ehdottomasti liberaali, joten en välitä arvokonservatiivisuudesta, mutta ei kai minulla ole erityisesti mitään sitä vastaan, jos se ei vain tule itseni tai läheisteni tielle elämää hankaloittamaan. Mutta sitten kun se tulee esim. äärimmillään islamin muodossa, niin minulla on sitä vastaan hyvinkin paljon. Siihen ei kuitenkaan liity mielessäni mitään järjenvastaisia tunteita, kuten kansallismielisyyteen.

Sanoilla on voimaa.

Marius

(falco:)
Hyvä kirjoitus. Viha tosiaan on niin vahva sana että se pitäisi perustella.
Itse koen henkilökohtaisena luokkauksena, solvauksena, sen että PS:ia nimitellään ulkomaalaisvihamielisiksi.
Itse en vihaa ketään, vaan olen ihmismyönteinen. Ihminen itse sitten luo itsestään sen mielikuvan/vaikutelman/todellisuuden jonka mukaan minä suhtaudun ihmiseen positiivisesti tai negatiivisesti. Silloin on kyseessä minun mielipiteeni, johon minulla lie on oikeus, onhan?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Goman

Jertta tuntuu olevan vedossa.

Tätä ennen olen törmännyt Jertan sanalliseen antiin vuosia sitten, kun hän usein oli radion puolella esittämässä analyysejään maailman menosta, nimellä Jertta Roos. Ne olivat harkittuja, selkeitä, hyvin pohdiskeltuja, jopa perusteltuja juttuja.

Näkyy olevan terävyys tallella. Terävyys, jolla on saatettu havaita se "harmillinen" tosiseikka, että perussuomalainen kannatus lepää varsin leveällä ja kansanvaltaisella pohjalla. Jopa vasemmistosta on lipsunut jengiä persuihin. Ai ai, se sattuu.

Tällä kertaa herkullisin päätelmä oli: "Kokoomus on saanut tukipuolueen, joka vapaaehtoisesti pesee likaisen pyykin."

Totta, jonkun se on likapyykkikin pestävä. Vanhoista puolueista ei ole siihen ollut.

Paasikivi

Quote from: elven archer on 27.04.2011, 13:32:36
En keksi muuta kuin, että tämän mielleyhtymän, tämän tunteen, taustalla on koko ikäni jatkunut aivopesu yhteiskunnan taholta.

Eiköhän taustalla ole kokemukset voimakkaan kansallismielisistä valtioista ennen (Saksa silloin kerran) ja nykyään (vaikkapa Pohjois-Korea). Kansallismielisyys ei tietenkään ole pelkkää juche-aatetta, mutta pahimmillaan se voi olla juuri sitä.

Pöllämystynyt

Quote from: AuggieWren on 27.04.2011, 12:51:25
Tämä on muuten oikeasti priceless:
Quote...he ovat vasemmistolaisia, jotka ovat kapitalisminvastaisuuden nimissä luiskahtaneet äärioikeistoon...

Miten muka vasemmistolainen muuttuisi oikeistolaiseksi kapitalismia vastustamalla?

Entä miten joku voi olla äärioikeistoa, jos ei edusta minkäänlaista oikeistoa?

Blomstedt vaikuttaa tunnustavan joitakin realiteetteja, kuten PS:n kannattajissa olevat lukuisat vasemmistolaiset, mutta hänen totunnainen sotastrategiansa, joka vaatii niputtamaan kaikki liian eri mieltä olevat "oikeisto"-leimatermin alle, voittaa nämä reaalimaailman havainnot - ja tekee hänen kirjoituksestaan vain katkeraa leimaamista.

Vasemmistopuolue PS onkin siis Blomstedtin mielestä jotain ihmeen "uutta oikeistoa". Onko "uusi oikeisto" synonyymi vasemmistolle? Ei nyt sentään, leimatermihän se vain on tässä vasemmiston sisäisessä vastakkainasettelussa, jossa vasemmistolaisuudestaan luopunut, vanhaan jäänyt, mokuttava pseudovasemmisto ei siedä "väärämielisen", aidon vasemmiston nousua.

Itse asiassa Blomstedt pyrkii hajottamaan vasemmistoa leimaamalla ne vasemmistolaiset, jotka eivät kannata hänen maahanmuutto- ja ulkomaalaispoliittisia linjauksiaan. Ilmeisesti sen toisen puolen, jonka hän haluaisi vasemmistosta irrottaa ja oikeistoksi leimata, tulisi hänen mielestään siirtyä porvarin kelkkaan. Tämäkö edistäisi vasemmiston asiaa? Näinkö ajetaan työkansan etua ja ylläpidetään hyvinvointivaltiota?

Blomstedt vaikuttaa seonneen monikultturismistaan niin pahoin, että hän ei taida enää tietää, mitä on vasemmistolaisuus.
Maailma ja kaikki sen kulttuurit on kuin maalauspaletti useine kauniine väreineen, joilla kaikilla on oma ainutlaatuinen sävynsä. Jos sekoitetaan ne kaikki, ei yhtään väriä jää jäljelle, eikä yhtäkään väriä voida enää erottaa aikaansaadusta sotkusta. -Mohammed Rasoel

normi

Impossible situations can become possible miracles

Marius

Tähän väliin kysyisin, onko esim. somalien kansallismielisyys suvaitsevaiston mielestä ok? Ja jos on, niin millä perusteilla vrs suomalaisuus?
Yksi plus yksi on kolme, koska enemmistö sanoo niin.

Ajattelija2008

Oudointa tuossa oli se Jertta Blomstedtin lainaama hourailu, että Euroopan korkea työttömyys pienenee maahanmuutolla. Tiedämme, miten huikea työttömyys on turvapaikanhakijoilla.

Ari-Lee

No olipas taas päivän räkäisy. Oli siellä yksi helmikin sanojen joukossa: "muslimitsunami".
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Luotsi

Jertta tuntuu olevan sukua veljelleen myös asenteissa: sinänsä loogiseen päättelyyn kykenevä eli jossain määrin älykäs mutta äärimmäisen katkeroitunut oman 60-lukulaisen idealisminsa romahduksesta.
Kommunistisesta internationalismista ei mitään tullut, mutta se internationalismi kyllä rahvaalle pitää syöttää vaikka sitten suurpääoman kanssa liittoutumalla! Nih!
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

falco

Quote from: Paasikivi on 27.04.2011, 13:30:05
Maltillisen ja järkevän maahanmuuttopolitiikan kulmakiviä ovat aktiivinen, Suomen kannalta myönteisen työperäisen maahanmuuton lisääminen, globaalin vastuun kantaminen kiintiöpakolaisten vastaanottamisen muodossa

Minä olen nähnyt paljonkin persukommentteja, mm. puolueen kansanedustajaehdokkailta, joissa vastustetaan työperäistä maahanmuuttoa niin kauan kuin suomalaisia on työttöminä sekä vastustetaan pakolaisten maahan ottamista.

Olet oikeassa. Tuossa kappaleessa esitin oman näkemykseni järkevästä maahanmuuttopolitiikasta ja varmasti on monia persujen äänestäjiä, jotka haluaisivat tiukempaa politiikkaa.

Jos kansalainen sanoo että työperäistä maahanmuuttoa ei tule sallia aloille joissa valmiiksi on työttömyyttä, tai että pakolaisiakaan ei tulisi vastaanottaa, se on ehkä impivaaralaisuutta tai kansallista itsekkyyttä. Sekin on mielestäni kaukana muukalaisvihamielisyydestä.

Jouko

Quote from: falco on 27.04.2011, 20:18:05
Quote from: Paasikivi on 27.04.2011, 13:30:05

Olet oikeassa. Tuossa kappaleessa esitin oman näkemykseni järkevästä maahanmuuttopolitiikasta ja varmasti on monia persujen äänestäjiä, jotka haluaisivat tiukempaa politiikkaa.

Jos kansalainen sanoo että työperäistä maahanmuuttoa ei tule sallia aloille joissa valmiiksi on työttömyyttä, tai että pakolaisiakaan ei tulisi vastaanottaa, se on ehkä impivaaralaisuutta tai kansallista itsekkyyttä. Sekin on mielestäni kaukana muukalaisvihamielisyydestä.

Neekeriorjien värväys pitäisi olla itsestään selvä kielletty asia. Pakolaiset on sisäänotettava kun status on määritelty. Sitä määrää voidaan lisätä ilman kummempia kommervenkkeja. Työpaikan saaneet työperäiset tietenkin pääsevät automaattisesti työpaikoilleen. Mutta muu sekalainen maahan pyrkivä sakki pitää torjua päättäväisesti.
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

törö

Quote from: Ari-Lee on 27.04.2011, 13:57:25
No olipas taas päivän räkäisy. Oli siellä yksi helmikin sanojen joukossa: "muslimitsunami".

Kiva kun nämä järttablomstedit keksivät mitä meikäläiset pelkäävät ja pitää aktiivisesti yllä kuvaa pelon olemassa olosta. Ei tarvitse itse keksiä vainoharhoja tai edes ottaa niistä turhia paineita.

Punavihreä Fear-O-Matic auttaa jos et viitsi pelätä itse.

VikaTikki

Vaikka olikin aika pitkälti paskaa, kirjoitus yritti selittää mikä on persujen menestyksen taustalla.
Tulevaisuus näyttää toivottomalta, ja fiilis siitä, että talous on muuttumassa nollasummapeliksi saa ainakin minut kammoksumaan ideaa valtavista kansainvaelluksista kotimaahani.

Tosin en ole tavannut vielä yhtään feministiä joka pelkäisi islamia, sitä ihannoivia femakkoja sitäkin enemmän.
Bryssä on bryssä vaikka voissa paistais.

PMH

Quote from: TheJ on 27.04.2011, 12:47:21
Taas ollaan äärioikeistoa. Eikös HS juuri hetki sitten osoitellut kuinka PS on vasemmistoa. Päättäkääpä nyt...  :facepalm:

Ääri Keskustalaisia? ;D
Vittuile vielä kun voit vaikuttaa
"Sosiaalisen median syöpä(läinen)
PerusSuomlainen

MW

Haluaisin nyt vähemmistövaltuutettu, ylioppilas Bideeltä tiukan lausunnon tähän. Julkisuuteen levitetään vaatimusta vähemmistön kansalaisuuden poistamisesta laillisen poliittisen mielipiteen perusteella.

lihansyöjähetero

Quote from: Goman on 27.04.2011, 13:39:20
Jertta tuntuu olevan vedossa.

Tätä ennen olen törmännyt Jertan sanalliseen antiin vuosia sitten, kun hän usein oli radion puolella esittämässä analyysejään maailman menosta, nimellä Jertta Roos. Ne olivat harkittuja, selkeitä, hyvin pohdiskeltuja, jopa perusteltuja juttuja.

Näkyy olevan terävyys tallella. Terävyys, jolla on saatettu havaita se "harmillinen" tosiseikka, että perussuomalainen kannatus lepää varsin leveällä ja kansanvaltaisella pohjalla. Jopa vasemmistosta on lipsunut jengiä persuihin. Ai ai, se sattuu.

Tällä kertaa herkullisin päätelmä oli: "Kokoomus on saanut tukipuolueen, joka vapaaehtoisesti pesee likaisen pyykin."

Totta, jonkun se on likapyykkikin pestävä. Vanhoista puolueista ei ole siihen ollut.

Samat on aatokseni. Muistan kuunnelleni Jertta Roosin, laus. Ruus, kolumneja ja jopa muistan pitäneeni terävistä maailmanpolitiikan analyyseistään. Missä on muuten Hannu Taanila? Vielä puuttuisi hänen tarinansa tästä persujen jytkystä. Taanilan juttuja kuunnellessani nautin. Vaikka asiasta en ollut aina samaa mieltä.
Paloheimo: Muuttoliike tuhoaa luontoa, latistaa kulttuureja, koska monikulttuurinen mosaiikki samankaltaistuu maiden ja maanosien välillä. Kulttuurien sekoittumisen nopeus ja tekninen tehokkuus köyhdyttää henkisesti ja synnyttää maailmanlaajuisen tasapaksun monokulttuurin.

Louhi

Quote from: Marius on 27.04.2011, 12:26:20
Mitä J. Blomstedt pelkää? Hänhän sanoi pelkäävänsä. Pelkääkö Jertta suomalaisia?
Blomstedt pelkää että todellisuus tulee iholle, ns. reality bites, mikä on metaforinen ilmaus sille, että suojatyöpaikka menee alta, eikä oikein siihen hänen vasemmistolaisesti ihailemaansa siivoojan työhönkään kykene. Ihailukin on vain metaforista.
Ärsyttää.

caprifolium

Mä olen totaalisen väsynyt näihin persut ovat/eivät ole sitä, tätä ja tuota - puhetta.
Juicen sanoin, ollaan ihmisiksi, ihan kaikki, ja eliitti voisi jo lopettaa haukkumapuheet:

"Olen väsynyt, kiellä en, kun särkyi lumous,
väsyttaa tämä eläinten vallankumous.
Ne hirnuu mulle, ne haukkuu mua, ne vetäytyy reviiriin,
ne on parempia kuin minä, ne kuuluu leijoniin.

Jos on heikko, ne hyökkää sutena kimppuun
yksilöön kiinni kuin sika limppuun,
ja tädit kaikesta motkottaa, ne kanana kotkottaa.

Katso armeijaa ja katsot tylsään hanhiparveen.
Katso johtajaa ja katsot johtajan sorkkaan ja sarveen.
On miehiä haukat ja miehiä on myöskin kyyhkyt nää,
vain äiti on äiti ja lapsi on lapsi, ne yhdessa nyyhkyttää.

Karsinaan vie lammaslauman poliitikko ja sanoo hyvä sauma,
se on pukki vahtina kaalimaan, se on pantu ihmistä vaalimaan.
Mikä on tiedotusvälineiden perimmäinen tehtävä? Onko se informaation välittäminen, kansan sivistäminen, maailman muokkaaminen paremmaksi? Mutta paremmaksi kenen näkökulmasta?
- Suomen Kuvalehti 22/2012

Nanfung

Jertasta nyt vaan on tullut tälläinen, kun on kerran päässyt sisään ns. "parempiin piireihin" fru Blomstedtina.
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

hattiwatti

Quote from: AuggieWren on 27.04.2011, 12:51:25
Tämä on muuten oikeasti priceless:
Quote...he ovat vasemmistolaisia, jotka ovat kapitalisminvastaisuuden nimissä luiskahtaneet äärioikeistoon...

Tarkoittanee sitä, että nykyvasemmistolainen ei saa vastustaa kapitalismia sen missään muodoissa ???

No itseasiassa tämä on aivan totta. Kapitalismi haluaa no borders, kuten tekee myös postmoderni vasemmisto. Sama tavoite eri syistä. Mielestäni on täysin aiheellista kutsua tätä niinsanottua postmodernia vasemmistoliberalismia 'kokoomusmarxilaisuudeksi'.

Kapitalismi haluaa myös EU:n tuon säännöstöiltään täysin integroidun sisämarkkina-alueen. Kapitalistien lobbariarmeija on hiostamassa EU:n komissaareja ja MEPpejä. Ns autonomia-marxistien eli preka-eetujen ideologiassa (jota oli 10 vuotta sitten etelästä tänne levittelemässä Anni Sinnemäen nykyinen sydänkäpynen Anton Monti) no borders o keskeisellä sijalla, ja kannattavat EU:n liittovaltiota, koska se antaa mahdollisuuden 'murskata synkät kansallisuusaatteet' (Jehki Härkösen sanoin).

Kapitalisteillakin on samat päämäärät.

hattiwatti

Quote from: Vasarahammer on 27.04.2011, 12:44:22
Jertta Blomstdet (os. Roos) on Jejapekan sisko ja vakaumuksellinen vasemmistolainen.

Hänen siteeraamansa Bernard Guetta on vasemmistolainen ja sai vanhemmiltaan perintönä trotskilaisuuden. Lyhyesti Guetta on tyypillinen 60-lukulainen sosialisti, joka oli mukana vuoden 1968 tapahtumissa ja joka suhtautuu myönteisesti Euroopan Unioniin.

Lukekaa loput ranskankielisestä Wikipediasta. Itse en ymmärrä läheskään kaikkea.

Roos ja Guetta olettavat, että ratkaisu löytyy Euroopan Unionista. He eivät ymmärrä, että Euroopan Unioni ei ole ratkaisu vaan osa ongelmaa.

Hyviä huomioita. No-borders ideologian isänä pidetään Trotskia, joka itse ei kauheasti reaalipoliittisesti onnistunut vaikuttamaan kun tuli salamurhatuksi, mutta on inspiroinut paljon erilaisia radikaaliryhmiä. Vuonna 1968 kähinöissä (jotka muuten Ranskassa nostivat muumioituneen De Gaullen uudestaan valtaan jota muuten ei olisi tapahtunut!), alkoi muotoutua uusi postmoderni linjaus marxilaisuudesta joka halusi ottaa pesäeroa ankeaan betoninharmaaseen neuvostoskeidaan joka ei inspiroinut kapinoivaa nuorisoa. 1968 mellakoissa ilmoille lausuttiin ekat siirtolaisten puolesta olevat linjaukset. Daniel Cohn-Bendit hakeutui myöhemmin vihreisiin, ja vaati monikulttuurin osaksi niiden linjausta. Tähän mennessä ne tendenssit josta vihreät olisivat poliittisena voimana voneet lähteä kasvamaan olivat varsinkin Saksassa 'äärioikestolaisia'.

Preka-vasemmisto joka 1968 liikehdinnän perintöä kannattaa EU:ta koska no borders. Ja sen kautta voidaan hävittää nationalismi.

hattiwatti

Quote from: PMH on 27.04.2011, 23:10:10
Quote from: TheJ on 27.04.2011, 12:47:21
Taas ollaan äärioikeistoa. Eikös HS juuri hetki sitten osoitellut kuinka PS on vasemmistoa. Päättäkääpä nyt...  :facepalm:

Ääri Keskustalaisia? ;D

Minä määrittelisin PS:n vasemmistopuolueeksi joka vastustaa kulttuurimarxismia. Tämä on myös monen wanhan skdl:lääkin äänestäneen linja ja moni on heistä on nyt äänestänyt persuja. Vihreiden apupuolue kokoomus on oikeistopuolue joka kannattaa kulttuurimarxismia, sillä se ei ole mitenkään globaalin finanssikapitalismin vastapooli - no borders linjauksineen nimenomaan päinvastoin. Siksi kulttuurimarxismia edustavat vihreät ja globaalikapitalismia edustava kokoomus ovat tietyissä määrin niin autuaasti keskenään toimeentulevia menneissä hallituksissa.

Lisäksi persut ovat antiglobalistinen puolue versus vihreät ja kokoomus jotka kannattavat globalisaatiota, toinen globaalia kapitalismia, toinen globaalia säätelyä, molemmat globaaleja ihmisvirtoja halpis-työvoimaksi ja vaalikarjaksi.

SDP ja vasemmisto ovat tällä akselilla 50-50, vanha vasemmisto on luonteeltaan antiglobalistinen, vastustavat EU:ta ja tiedostavat mitä no borders tekee AY-liikkeille. Arhinmäki ja uudempi vasemmisto edustaa kulttuurimarxilaisuutta johon kuuluu pro-globalisaatio ja no borders samoin kuin vihreillä. Persut kuitenkin vanhan vasemmiston avulla kykenevät varmasti tekemään yhteistyötä monessa asiassa, Arhinmäestä huolimatta.

Elemosina

Quote from: Nina on 28.04.2011, 09:09:12
Mä olen totaalisen väsynyt näihin persut ovat/eivät ole sitä, tätä ja tuota - puhetta.
Juicen sanoin, ollaan ihmisiksi, ihan kaikki, ja eliitti voisi jo lopettaa haukkumapuheet:

"Olen väsynyt, kiellä en, kun särkyi lumous,
väsyttaa tämä eläinten vallankumous.
Ne hirnuu mulle, ne haukkuu mua, ne vetäytyy reviiriin,
ne on parempia kuin minä, ne kuuluu leijoniin.

Jos on heikko, ne hyökkää sutena kimppuun
yksilöön kiinni kuin sika limppuun,
ja tädit kaikesta motkottaa, ne kanana kotkottaa.

Katso armeijaa ja katsot tylsään hanhiparveen.
Katso johtajaa ja katsot johtajan sorkkaan ja sarveen.
On miehiä haukat ja miehiä on myöskin kyyhkyt nää,
vain äiti on äiti ja lapsi on lapsi, ne yhdessa nyyhkyttää.

Karsinaan vie lammaslauman poliitikko ja sanoo hyvä sauma,
se on pukki vahtina kaalimaan, se on pantu ihmistä vaalimaan.

Komppaan Ninaa. Totaalisen väsynyt olen minäkin tähän jatkuvaan ja lapselliseen ininään. Jospa nyt säästelisivät voimiaan ja inisisivät vasta kun on aihetta. Niinhän sitä sanotaan että pieleen menee persut hallituksessa, persut kääntää takit, persut ei saa mitään aikaa, persut on luvannut liikoja, persut on äärioikeistoa (hups eikun vasemmistoa), persut on natseja jnejnejne. Riittää jo moinen hiekkalaatikkotappelu.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

jupeli

Lainaus Jertta Blomstedt: "Jos vähän kärjistää vaalien tuloksen: Kokoomus on saanut tukipuolueen, joka vapaaehtoisesti pesee likaisen pyykin."

Muutan Jertan kuolematonta lausahdusta: Kokoomuksella on ollut ja edelleen on tukipuolue (S)RKP ja yhdessä he ovat maksattaneet ja edelleen maksattavat tekemänsä  likapyykit suomalaisella kansalla.