News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Persu.fi - uusi kampanja pureskeltavaksi

Started by junakohtaus, 20.04.2011, 22:29:30

Previous topic - Next topic

junakohtaus

Taas pääsee seurakunta töihin. Katsotaan mitä tämän paketin sisällä oikeasti on.

http://www.persu.fi
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

IDA

Lisätiedoissa oli ainakin tällaisia linkkejä

http://lehtilehti.fi/2010/11/kantavaesto-on-luultua-suurempi-taakka-yhteiskunnalle/

joten tuskin muuta on takana, kuin hieman tavallista kömpelömpää opiskelijahuumoria.

Faktoihin voisi tietysti hakea tilastolliset trendit.

mannym

Jostain syystä linkit "faktoihin" eivät toimi.
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

SuperSaatana

Quote from: mannym on 20.04.2011, 22:39:33
Jostain syystä linkit "faktoihin" eivät toimi.

Tätä naureskelin juuri itsekin! Mutta sekin on varmaan Perussuomalaisten vika?  ;D

Nissemand

"Vain vaivaiset 0,09% Suomessa asuvista ihmisistä on syntynyt Somaliassa. Ruotsalaisia asuu Suomessa lähes kaksinkertainen määrä. "

Olen nähnyt valon! Koska naapurissa sijaitsevan valtion ihmisiä on täällä melkein kaksinkertainen määrä, ei kannata välittää muutamasta muusta
Loppujen lopuksi on aivan sama mätetäänkö housuihin peetä lapiolla vai lusikalla. "Die Hosen voll" tulee olemaan kummassakin tapauksessa lopputulos.
-akez

junakohtaus

Jätetään sitten penkomatta kuka on proggiksen taustalla. Pari tunnistetietoviestiä lähti jo pois.
Now you can jump, Pallero. Ota kääretorttua.

Timoteus

Sivun tekijän täytyy olla kaappinuiva tai kyvytön syntetisoimaan tietoa. Ulkomaalaisten osuutta väestöstä ja ulkomaalaisten osuutta vangeista (edellistä selvästi suurempi luku) ei välttämättä kannata esittää samassa yhteydessä, jos tarkoitus on todistella maahanmuuton vaarattomuutta.

Quote from: Nissemand on 20.04.2011, 22:50:17
"Vain vaivaiset 0,09% Suomessa asuvista ihmisistä on syntynyt Somaliassa. Ruotsalaisia asuu Suomessa lähes kaksinkertainen määrä. "

Olen nähnyt valon! Koska naapurissa sijaitsevan valtion ihmisiä on täällä melkein kaksinkertainen määrä, ei kannata välittää muutamasta muusta

Luku on lisäksi kuusi vuotta vanha. Tuorein luku on 0,15 %. Ruotsissa syntyneiden määrä on nelinkertainen eikä suhdeluku ole koskaan ollut niin pieni kuin "faktassa" väitetään (mikä herättää taas epäilyksen tekijän kaappinuivuudesta). Ruotsin kansalaisten määrä (8 510) taas on vain 29 % suurempi kuin Somalian kansalaisten määrä (6 593).

Somalinkielisten väestöosuus on 0,24 %. Tämä kertonee paremmin somalien määrän kuin syntymävaltiotilasto.

http://pxweb2.stat.fi/database/StatFin/vrm/vaerak/vaerak_fi.asp

AlaKumi

QuoteKoko maassa vuonna 2007 poliisiin tietoon tulleista yli 700 raiskauksesta vain kuusi todettiin somalien tekemiksi.

Lainaus on siis väittämä persut.fi:stä No eipä kuullosta paljolta. Katsotaanpa vähän tarkemmin. Tässä yhteydessä somalilla tarkoitettaneen Suomessa asuvaa somalian kansalaista. Heitä oli vuonna 2007 tilastokeskuksen mukaan 4852 henkeä. Koko Suomen väestö 5 300 484 henkeä. Eli somaleita on väestöstä 4852/5 300 484=0.09%. Raiskauksista he tekivät 6/700=0.86% (väittämässä puhutaan yli 700 vuosittaisesta, käytetään ilman parempaa tietoa lukua 700).
Eli 0.86%/0.09%=9,56

Eli persut.fi sivun tekijän valitsemalla vuodella joka arvattavasti on valittu "parhaan" mukaan somalien edustus raiskaustilastoissa on 10 kertainen muihin nähden.  Hajantukaa

Lauri Karppi

Quote from: junakohtaus on 20.04.2011, 22:29:30
Taas pääsee seurakunta töihin. Katsotaan mitä tämän paketin sisällä oikeasti on.

Heh, jokainen "suora linkki tähän faktaan" antaa tilastokeskuksen 404:n

ukdoesntwork

Meistä jonkun pitäisi tehdä vastaava, tämä on hyökkäys meitä kohtaan ja tämä 'sota' tulee voitta.Itse en osaa tietotekniikkaa tarpeeksi.

antero_heikkila

Quote from: ukdoesntwork on 23.04.2011, 10:34:21
Meistä jonkun pitäisi tehdä vastaava, tämä on hyökkäys meitä kohtaan ja tämä 'sota' tulee voitta.Itse en osaa tietotekniikkaa tarpeeksi.

Mitä siellä "vastaavassa" lukisi?

Väite että "maahanmuutto ei ole ongelma" on ihan samaa sarjaa kuin "jumala on olemassa" tai "perussuomalaiset on hyvä puolue" - riippuu täysin siitä, kuka niin sanoo.

Phobos

Quote from: ukdoesntwork on 23.04.2011, 10:34:21

Itse en ole ihan varma onko tämä (tarkoituksellinen?) parodia. Saattaapi jopa olla, että tuo on ihan tarkoituksellista propagandaa, mutta mielestäni se on huvittavaa.  Ei tuo mitään vastinetta edes tarvitse.

Väitettä "maahanmuutto ei ole ongelma" voidaan tutkia muiden maiden kokemusten kautta. Onko maahanmuuton seurakset ongelmallisia Ruotsissa, Saksassa, Ranskassa, Iso-Britanniassa ja kenties muualla? Miksi? Mitä mieltä ovat mm Ruotsin Malmön, Rosengårdin julkista valtaa edustavat poliisit, palomiehet, ambulanssihoitajat ja vaikka opettajatkin? Onko ongelmia?
Scientific beliefs are supported by evidence, and they get results. Myths and faiths are not and do not.
- Richard Dawkins

kaupunki

Quote from: junakohtaus on 20.04.2011, 22:29:30

Näin tämä ns "tiedotus" toimii. Lista onelinereita mutta ei mahdollisuutta keskustella, kritisoida tai kommentoida.

AIP

Yritys lässähtää melko heti siihen, että erilaisten osuuksien latelussa korostetaan niiden vähäisyyttä kokonaisuuteen nähden. Se ei kuitenkaan kerro mitään niiden laadusta, vain määrästä.

Otetaan esimerkki:

Tilanne 1: Minulla on kymmenen omenaa. Tarjoan niistä kaverilleni Repsalle yhden.

Tilanne 2: Minulla on kymmenen omenaa. Tuntemattomaksi jäänyt mies varastaa niistä yhden.

Kummassakin tilanteessa minulle jää yhdeksän omenaa, mutta ensimmäisessä tapauksessa minulle jää hyvä mieli ja toisessa paha. Tässä esimerkissä on kaksi keskenään vaihtoehtoista tilannetta, joiden lopputulos itselleni on lukumäärältään sama.

Seuraava esimerkki valaisee sitä, miten yli- tai aliedustus toimii:

Tilanne 1: Minulla on päivittäin kymmenen omenaa. Kohtaan päivittäin sata sellaista miestä, joiden kanssa olen opetellut tulemaan toimeen neljättä vuosikymmentä, ja joista kaksi on epäilyttävän oloisia ja onnistuvatkin varastamaan minulta yhden omenan kukin, vaikka osasin olla varuillani. Minulle jää kahdeksan omenaa.

Tilanne 2: Minulla on päivittäin kymmenen omenaa. Kohtaan päivittäin kymmenen sellaista miestä, joiden käyttäytymistä en osaa ollenkaan tulkita. Neljä heistä varastaa minulta yhden omenan kukin. Minulle jää kuusi omenaa.

Tilaston paikka. Ensimmäisessä tilanteessa kohdalleni päivittäin osuvista ihmisistä todennäköisesti 2% varastaa 20% siitä omenaisuudesta, jonka olen pakannut aamulla mukaani. Toisessa tilanteessa päivittäin kohdalleni osuvista ihmisistä todennäköisesti 40% varastaa 40% vastaavasta omenaisuudestani.

Kohtaan siis päivittäin 110 ihmistä, joista 9% varastaa todennäköisesti suuremman osan omenaisuudestani kuin loput 81%. Tässä esimerkissä minulle ei tuota yhtään iloa se, että "vain 9%" on sellaisia ihmisiä, joiden aikeista en osaa päätellä mitään.

Arvolataus: monikulttuurin ja erilaisten maahan otettavien ainesten potentiaaliset ja/tai tilastolliset ongelmat.