News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Koeteltu keino korttien saamikseksi

Started by acc, 08.04.2009, 09:30:06

Previous topic - Next topic

acc

Käytännössä kokeiltu ja toimivaksi havaittu tapa kerätä intranetissä osallistujia johonkin tilaisuuteen saattaa olla sovellettavissa myös Halla-ahon kannattajakorttien keräilyyn.

Näin se käy. Julkaistaan intranetissä eli tässä esimerkissä hommafoorumilla ilmoitus, että nyt alkaa korttien keruu. Tämä on jo tehty.

Seuraavaksi kerrotaan, että kortteja on tullut yllättävän vähän. Tämäkin on jo tehty.

Seuraavaksi kerrotaan päivittäin tai muutaman päivän välein tilanne. Näin monta korttia on tullut. Koska korttien määrä lisääntyy kokoajan, syntyy kuva joukon laajenemisesta. Tämä saa aikaa ihmisissä halun liittyä mukaan kasvavaan joukkoon. Ihminen on laumaeläin. Koko ajan viesteissä tulee korostaa ajatuksia "tule mukaan", "näin monta on jo mukanana"  jne.

Tässä menetelmässä on tietysti se "haitta", että joudutaan kertomaan totuus heti alussa kaikille. Mutta loppujen lopuksi vain tosiasioitahan ihmiset haluavat tietää. Ajantasaiselle totuudelliselle tiedolle on sosiaalinen tilaus.

About Jussi. Hänellä lienee rankkaa mediamyllytyksessä. Mutta muutama rohkaiseva sana kannattajille, kirjoitus silloin tällöin voisi olla avuksi. Ehkä jokum kohukirjoitus voisi herätellä hommalle uusia ihmisiä.  ;D

Historian avaama ikkuna Jussille sulkeutuu kahden viikon sisällä. Päässy europarlamenttiin olisi lottopottien lottopotti. Eihän siellä tarvitse toimia "arkaaisin" menetelmin, niinkuin tähän saakka parlamenttiin valitut sovinnaisehdokkaat ovat toimineet.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

JM-K

Älä nyt hyvä mies/nainen/henkilö tällaisia kirjoittele!

Joku saattaa vielä ihan oikeasti luulla, että meikäläinen vetäisi tässä jotain ennalta suunniteltua strategiaa (aiemmin: tragedia) ja mitä lie mediapeliä! Heikompilahjaiset saattavat luulla jopa sellaista, että tässä jutussa olisi muitakin henkilöitä ja tahoja mukana.

Sitten alkaa taas puhelin soida. Etenkin median taholta, haastatteluja tivaavat vähän väliä. Mutta: kuten olen jo aiemmin todennut, en anna medialle haastatteluja. Ikinä. Kenellekään. Mistään asiasta.

Paitsi silloin ja tällöin. Tietyille medioille. Valituista asioista. Ens viikonlopukskin on suunnitteilla oikein telkkaritouhuiluja. Paljon mielenkiintoista asiaa, henkilöitä ja haastatteluja! Hups, tuota ei olisi varmaan saanut vielä paljastaa! Onneksi en ehtinyt löräyttää, ketä kaikkia on mukana ja mistä siinä ohjelmassa sitten tullaan juttelemaan. Huh, nyt pitää skarpata!

Ja hei, kerätkää niitä nimiä nyt, älkääkä miettikö liian monimutkaisesti näitä juttuja, jookos.

Allekirjoituksia tulee koko ajan lisää. Lupailin tälle päivälle tarkempia väliaikatietoja, mutta taitaa mennä kyllä huomiseen. On tätä kaikenlaista muuta puuhaa nyt niin paljon.

Tonni tosin on jo pamahtanut rikki, mutta uusia kannattajia mahtuu kyllä porukkaan. Tervetuloa!

Ernst

No hyvä, että kelpaa! Tulossa on.

Pane North Ice pipo päähän telkkarissa, jos ulkona kuvataan :-)
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Martel

Notta ihan televisioon? Hienoa. Oletan että siellä lipsahtaa maininta kannattajakorttien keräyksestä netissä. Siis ihan puolivahingossa, jos asia ei muuten tule puheeksi.

M kirjoitti:
QuotePane North Ice pipo päähän telkkarissa, jos ulkona kuvataan

Onko North Ice nuivien Thor Steinar?  ;D

Hessu

Pieni vihje JM-K:lle. Jos informoisit hieman selkeämmin, olisi kentälläkin mukavampi toimia. Markkinointi ja tiedottaminen ovat kaksi eri asiaa ja mielestäni selkeällä ja informatiivisella tiedottamisella Homma luistaa paremmin. Vihjaileva ja salaileva tiedottaminen herättää vain närää.

Ymmärrän, että joitain asioita ei voi kertoa, mutta esim. informatiivisten medialähetysten ( televisio, radio, internet jne.) ajankohdan kertominen ei liene aivan mahdoton asia. Luulisi olevan myös hyödyllisempää kertoa monista asioista kuin vain vihjailla.
Tällainen kikkailu voi olla hauskaa yhden kerran, mutta kun se on toistuvaa, se nostaa vain ärsytystä. Lisäksi kannattaa huomioida se tosiasia, että kaikilla ei ole mahdollisuutta istuskella koneen ääressä tarkkailemassa, koska sitä infoa oikein tulee.

Ehdottaisinkin, että ilmoittaisit suoraan, milloin jotain asiaa aiot infota, jotta kansalaiset pysyisivät ajan tasalla.
Nykyinen tiedottaminen antaa väistämättä hieman ihmeellisen kuvan koko hommasta.

Olisi monin verroin hienompaa kertoa myös ulkopuolisille henkilöille mahdollisesta mediatapahtumasta. On kai tarkoitus jakaa tietoa eikä pantata sitä?

Ernst

Quote from: Martel on 08.04.2009, 09:54:23
Notta ihan televisioon? Hienoa. Oletan että siellä lipsahtaa maininta kannattajakorttien keräyksestä netissä. Siis ihan puolivahingossa, jos asia ei muuten tule puheeksi.

M kirjoitti:

Ei varmaan. Minua vain huvitti, kun Mäki-Ketelällä oli yhdessä kuvassa samanlainen North Ice -pipa kuin itsellänikin on.

Erätukku voisi kyllä sponssata Mäki-Ketelää, eikös?

"Ulkoilu- ja erätarvikkeita sekä nuivintaa"   :)

lintumies

Quote from: M on 08.04.2009, 10:34:18

Unohtamatta tietenkään nuivamuonaa  ;D
"Politics is the art of looking for trouble, finding it, misdiagnosing it, and then misapplying the wrong remedies." -Groucho Marx-

Ernst

Quote from: lintumies on 08.04.2009, 10:47:06

Unohtamatta tietenkään nuivamuonaa  ;D

...Mekka-navigaattoreita?

Kaarle M.

Quote from: Martel on 08.04.2009, 09:54:23

M kirjoitti:

Ei varmaan. Minua vain huvitti, kun Mäki-Ketelällä oli yhdessä kuvassa samanlainen North Ice -pipa kuin itsellänikin on.

Erätukku voisi kyllä sponssata Mäki-Ketelää, eikös?

Mulla myös ko. -pipa :)
"En ole takinkääntäjä. Olen muuttanut mieltäni, se on toinen asia."

Timo Soini

ämpee

Quote from: Hessu on 08.04.2009, 10:27:45
Nykyinen tiedottaminen antaa väistämättä hieman ihmeellisen kuvan koko hommasta.

Ehkä, mutta kuvittelepa mielessäsi kuinka virkkuina se pitää median edustajia. ;D

Kerätään nyt vain niitä kortteja, ruokitaan troll... mediaa sitten myöhemmin.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Keimo

Jos lopussa meinaa keruu mennä tiukille, kannattaa konsultoida vaikkapa V.Kuismaa Lahdesta, josko hänellä olisi jotain käytännön vinkkejä  korttien "keruuseen". :D

No joo, leikki sikseen, täytyy myöntää oma kortti on vielä lähettämättä, koska omat tulostimet ei yllättäen toimi koskaan kun niitä tarvitsen ja joudun käymään kirjastossa hoitamassa homman. Tällä viikolla lähetän niin se on pääsiäisen jälkeen perillä.  ;) 

Hessu

QuoteEhkä, mutta kuvittelepa mielessäsi kuinka virkkuina se pitää median edustajia.

Ai se, ettei hommalaisetkaan saa haluamaansa tietoa? En millään voi ymmärtää kuinka esim. muutaman päivän sisällä ulos tuleva medialähetys pitää virkkuna median edustajia. Katsovat/kuuntelevat he sen joka tapauksessa. Sen sijaan monelta Hommaa vain ajoittain seuraavalta saattaa ohjelma mennä sivu suun.

Lähinnähän minä kritisoin tiedottamistapaa.
Vihjaileva "kerron, en kerro" tiedottaminen ei ole tiedottamista vaan markkinointia.
Vihjaileva markkinointi pitkäjaksoisena aiheuttaa kuitenkin enemmän frustraatiota kuin positiivisia tunteita.
Kukin taaplaa tyylillään. Markkinointia voi minun puolestani jatkaa samaan malliin, välitin vain joidenkin kansalaisten minulle antamaa palautetta. He ovat Hommaan kuulumattomia Jussin mahdollisia äänestäjiä, jotka kaipaavat tietoa, eivät vihjailuja.

Korttien kerääminen ei muutu miksikään omalta osaltani, tiedotetaan tai ei. Kerääminen jatkuu vanhaan malliin ja pääsiäisen aikana tapaa tuttuja, joten katsotaan miten käy.

En jää murehtimaan tätä asiaa. Ei se maahanmuuton ongelmia miksikään muuta.

JM-K

Mediatietoja ei voi kertoa etukäteen siksi, että edes toimittaja itse ei välttämättä tiedä etukäteen, koska juttu tulee ulos.

Toisekseen saan suunnattomia kiksejä siitä, kun muutamassa ip-osoitteessa naamanväri vaihtuu joka kerta, kun höpöttelen omiani.

Mitään muuta kiksejä en tästä saakaan, eli tuo suotakoon minulle palkkiona kaikesta tästä helvetillisestä vääntämisestä.

EDIT:
Joo, ulkona kuvataan varmaan osittain --> ehdottomasti North Ice -pipo päähän. Mulla on niitä kolme. Ja Thin Sulate -sormikkaita kans kolme paria. Olivat tarjouksessa... Pirun hyviä ja kestäviä tuotteita. Suosittelen nuivempaankin pohjoistuuleen!

EDIT2:
Ja jos en ihan väärin muista, Reinolla taitaa olla Jahti-Jakt -takki... Sama firma. Pitääpä pyytää niitä sponssiks Jussin kampanjaan

Mika

Paras tapa tavoittaa massat ja saada kasaan nopeasti iso määrä kortteja olisi varmaan pistää pariin isoon päivälehteen (HS, TS, AL) ilmoitus, jossa olisi pieni johdantoteksti ja kannatuskortti, jonka voisi saksia irti, täyttää ja postittaa.

Monet vanhemmat ihmiset ovat hyvinkin nuivia, mutta heillä ei välttämättä ole tietokonetta tai tulostinta kotona, joten kannatuskortti voi jäädä saamatta näinkin pienen asian takia.

Ikävä kyllä tähän ei taida EU-vaalien osalta enää olla aikaa (koska ilmoituksiin tarvitaan rahaa), mutta eduskuntavaaleissa tilanne on toinen, ellei Jussi sitten ole jo jonkun puolueen ehdokkaana.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

ämpee

Quote from: Hessu on 08.04.2009, 11:26:48

Vihjaileva "kerron, en kerro" tiedottaminen ei ole tiedottamista vaan markkinointia.
Vihjaileva markkinointi pitkäjaksoisena aiheuttaa kuitenkin enemmän frustraatiota kuin positiivisia tunteita.

Jep, kuvittele kuitenkin miltä se frustraatio tuntuu median ammattilaisesta, jolla juttu on kirjoitettuna valmiiksi, lopulliset adjektiivit vain odottavat muotoaan, sormi hakkaa refresh nappia kärsimättömänä, ja kahvikaan ei enää maita...

Homma^^^ on avoin foorumi, jota tällä hetkellä tarkkaillaan herkeämättä, sillä Hommassa^^^ muhii nyt viimeaikojen suurin poliittinen pommi, ja se halutaan valjastaa paino- & kassakoneiden kilisyttäjäksi viipymättä.

J M-K:n tyyli on ihan hyvä, ja toivon linjan säilyvän, samaa Hommaa^^^ tässä ajetaan.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

JM-K

ämpee kirjoitti: "Homma^^^ on avoin foorumi, jota tällä hetkellä tarkkaillaan herkeämättä, sillä Hommassa^^^ muhii nyt viimeaikojen suurin poliittinen pommi, ja se halutaan valjastaa paino- & kassakoneiden kilisyttäjäksi viipymättä."

Juuri näin se menee. Koko touhu on medialle pelkkää viihdettä ja kassakoneen kilkettä.

Omalta osaltani olen luvannut yksinoikeudet mehukkaimpiin paljastuksiin ja syvällisempään mukana oloon yhdelle tietylle toimittajalle. Hänen nimeään tai työnantajaansa en taida kuitenkaan ainakaan ihan vielä paljastaa.

Tämä päätös tuskin yllätti ketään?

M.E

Quote from: JM-K on 08.04.2009, 12:21:48
--
Omalta osaltani olen luvannut yksinoikeudet mehukkaimpiin paljastuksiin ja syvällisempään mukana oloon yhdelle tietylle toimittajalle. Hänen nimeään tai työnantajaansa en taida kuitenkaan ainakaan ihan vielä paljastaa.

Onko ko. toimittaja :sanna:?
"Tässäkö se elämä sitten olikin? Sanokaa heille, että sanoin jotain älykästä."

dothefake

Minäkin olisin vastannut oraakkelimaisesti:

Olkoon kannattajakortteja kuin hiekanjyviä sannassa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

JM-K

Viihdetaiteilija, koomikko Simo Salmisen sanoja lainatakseni totean, että "älkääs nyt kuulkaas sentään!".

Quote from: M.E on 08.04.2009, 12:25:51
--

Onko ko. toimittaja :sanna:?

dothefake

Asiasta toiseen, olen juuri painamassa propelli- ja Hommatarroja (paperisia) sekä leikkaan teipistäkin
muutaman mallin. Jos aika riittää, teen vielä mallipaidankin tai kaksi. Koko lienee sinulla ja reinolla
isohko? Postitanko sinulle vai reinolle vai molemmille? Koetan saada postiin vielä tänään, että voisitte
keekoilla pääsiäisenä ylen hionoina.
-Tytti Tuppurainen

reino

Mä oon XL, Keto-Vikale on XXXXXXL. Pistä molemmille erikseen jos viittit.

hxv

ämpee kirjoitti: "Homma^^^ on avoin foorumi, jota tällä hetkellä tarkkaillaan herkeämättä, sillä Hommassa^^^ muhii nyt viimeaikojen suurin poliittinen pommi, ja se halutaan valjastaa paino- & kassakoneiden kilisyttäjäksi viipymättä."

Juuri näin se menee. Koko touhu on medialle pelkkää viihdettä ja kassakoneen kilkettä.

Saako arvailla?

US/ Jenni Laurila

dothefake

Quote from: reino on 08.04.2009, 15:17:06
Mä oon XL, Keto-Vikale on XXXXXXL. Pistä molemmille erikseen jos viittit.

Sori, ei ehdi pääsiäiseksi, minulta pimeni netti heti viestin laiton jälkeen ja
aika on mennyt senjälkeen helpdeskittäessä.
-Tytti Tuppurainen

JM-K

dothefakelle: Kiitos paidasta jo etukäteen!

hxv:lle: ei oo Jenni

reino

Älkääs ny spekuleeratko täällä vaan lähetelkää vaan niitä lappuja Moku-Hepulille!!

Debatoija

Itse olin "feissaamassa" tänään Aurajokirannassa, saldo 9 allekirjoitusta parissa tunnissa. Noin kolmannes jututtamistani ihmisistä allekirjoitti. Kyllä Käki-Meteli nyt ilahtuu.

Tinden

Onnittelut Debatoija. Mahtavaa ^^^!