News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2011-04-22 IL: PMMP Paula Vesala laulaa nyt isoäitien sodasta

Started by skrabb, 22.04.2011, 11:36:32

Previous topic - Next topic

skrabb

QuoteVesala: "Luuleekohan joku nyt, että olen kiinnostunut isänmaallisuudesta? Olen kiinnostunut vain mummoistani."

Olisihan se ihan hirrrveen kaameeeta, jos joku moista luulisi! Kulttuuripiireissä  maine romahtaisi totaalisesti!
Onneksi Paulan mummot (ja vaarit kaiketi kanssa) olivat niitä järkkyjä isänmaallisia. Muuten Paula saattasi lauleskella parusskij, mutta ehkä se olisikin hälle ihan mieluisaa.

QuotePMMP:n Paula Vesala laulaa nyt isoäitien sodasta
Perjantai 22.4.2011 klo 10.33
Pekka Kuusiston ja Paula Vesalan Kiestinki vyöryttää sotateemaa.

Paula Vesala kiistää olevansa kiinnostunut isänmaallisuudesta.
Paula Vesala pelkää, että joku pitää toukokuussa ilmestyvää Kiestinkiä isänmaallisuuspuuskan riivaamana taideteoksena.

- Että kuuluuko tämä jonkun korviin niin, että olen kiinnostunut isänmaallisuudesta? Vaan kun en ole, olen kiinnostunut mummoistani.

- Isovanhempieni tarinat sodasta eivät ole koskaan olleet vain yhden aatteen läpi värittyneitä. Jos empaattinen nainen, tässä tapauksessa sodassa oleva lotta, katsoo samalla silmällä kaatunutta saksalaista ja venäläistä sotavankia, se on ihmisyyttä.

Pekka Kuusistollekin on tullut mieleen, että joku saattaa syyttää Kiestinki-levyn tekijöitä trauman jatkamisesta.

- Mutta jos joku levyn ansiosta kiinnostuu tästä teemasta ja sukunsa vaiheista, niin sehän on vain pelkkää plussaa.
Kesällä 1941 Pohjois-Suomessakin alkoi ryskyä ja rytistä. Suomalaiset hyökkäsivät saksalaisten joukkojen tukemina puna-armeijan kimppuun. "Siellä jossakin" Kiestingin suunnalla oli mukana myös Paula Vesalan ja Pekka Kuusiston isovanhempia.

PMMP:stä tutun Vesalan ja viulisti Kuusiston yhteistyö sotateeman kimpussa alkoi yhdestä kappaleesta. Nyt on valmiina kokonainen albumi Kiestinki. Kuusisto teki sävellykset ja soittaa, Vesala sanoitti ja laulaa.

- Kyseessä on kronologisesti etenevä tarina lapsuudesta hautaan. Kummankin isoäitini tarinaa minun kauttani suodatettuna, Vesala kuvailee.
[...]

http://www.iltalehti.fi/popstars/2011042213595569_ps.shtml

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.